W201 käyntiongelmia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Blond
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 23.04.2023 20:13

W201 käyntiongelmia

Viesti Kirjoittaja Blond »

Auttakaa alottelevaa autoharrastajaa!

W201 vm -90 2,3l m102

Ongelma on nyt siis se et, aina kun jalan nostaa kaasulta se ampuu putkeen. Vian on siis pakko olla sytytyksessä. Lähtee myös todella huonosti käymään kylmänä sekä vähän yskien lämpösenäkin. Tyhjäkäynnillä käy 'soutaen', ei siis käy normaalisti. Viittaisko tää siihe että sytytys on myöhässä? Vai jotain muuta häikkää? Miten sytytys saadaan säädettyä aikasemmaks? Jakajan säätöä säädeltiin eri asentoihin mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta :roll:
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3536
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W201 käyntiongelmia

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Ettei nyt vaan olisi taas YJ rele viallinen ja Ecu pois käytöstä? Silloin se voi tehdä oikeastaan ihan mitä vaan kun ruisku toimii mekaanisesti.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Blond
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 23.04.2023 20:13

Re: W201 käyntiongelmia

Viesti Kirjoittaja Blond »

EVO X kirjoitti: La 10.06.2023 10:44 Ettei nyt vaan olisi taas YJ rele viallinen ja Ecu pois käytöstä? Silloin se voi tehdä oikeastaan ihan mitä vaan kun ruisku toimii mekaanisesti.
No jaa, täytyy tutkia noiki. Mikä vaikutus tolla yj releellä on? Sekä tyhmänä kysyn että missähän tuo ecu mahtaa sijaita?
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3536
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W201 käyntiongelmia

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Yj rele ohjaa käytännössä lähes kaikkia auton sähköjä. Sen takia se on ylijänniterele. Yj rele jos on rikki niin silloin siis ecu ei toimi, ecu kun saa virtansa sen releen kautta myöskin. Rele on akun takana ja sen päällä on sulake. Yleensä musta tai punainen kansi. Sulakkeita 1 tai 2kpl. Sulakkeet toki kannattaa tarkistaa siitä myös. Sen releen pystyy avata ja juottaa tinauksen uudelleen, niissä on usein kylmäjuotoksia. Tuo on sellanen no.1 homma mitä pitää tehdä aina joka 124/201 autoon kun sellaisen hankkii. Se ecu boksihan on siinä yj releen vieressä. Isohko laatikko jossa iso liitin. Kannattaa siitäkin katsoa että liitin on kunnolla kiinni. Samoin perusjuttuihin kuuluu sulanerasian putsaus ja kattoa että kaikki sulakkeet on puhtaan ja johtaa hyvin. Nuo puikkosulakkeet hapettuu herkästi.
Sitten jos ei noilla mitään apuja saa, niin sitten lähtisin selvittämään määräjakajan toimintaa, mutta itse siihen ei kannata saatua vaan lähettää vaikka Finjectorille.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Blond
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 23.04.2023 20:13

Re: W201 käyntiongelmia

Viesti Kirjoittaja Blond »

EVO X kirjoitti: Su 11.06.2023 21:55 Yj rele ohjaa käytännössä lähes kaikkia auton sähköjä. Sen takia se on ylijänniterele. Yj rele jos on rikki niin silloin siis ecu ei toimi, ecu kun saa virtansa sen releen kautta myöskin. Rele on akun takana ja sen päällä on sulake. Yleensä musta tai punainen kansi. Sulakkeita 1 tai 2kpl. Sulakkeet toki kannattaa tarkistaa siitä myös. Sen releen pystyy avata ja juottaa tinauksen uudelleen, niissä on usein kylmäjuotoksia. Tuo on sellanen no.1 homma mitä pitää tehdä aina joka 124/201 autoon kun sellaisen hankkii. Se ecu boksihan on siinä yj releen vieressä. Isohko laatikko jossa iso liitin. Kannattaa siitäkin katsoa että liitin on kunnolla kiinni. Samoin perusjuttuihin kuuluu sulanerasian putsaus ja kattoa että kaikki sulakkeet on puhtaan ja johtaa hyvin. Nuo puikkosulakkeet hapettuu herkästi.
Sitten jos ei noilla mitään apuja saa, niin sitten lähtisin selvittämään määräjakajan toimintaa, mutta itse siihen ei kannata saatua vaan lähettää vaikka Finjectorille.
Kiitos, täytyy nyt siis näistä alottaa ja kattoo sen jälkeen kuinka sitte edetää :)
Vastaa Viestiin