W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto
Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto
Asiallista, nythän se näyttääkin jo maastokelpoiselta.
Vitosen raksutus on mulavaa kuunneltavaa kun kaikki kunnossa. Siihen kun vielä laittaa kuormurin kärjet ja säätää niin saa mukavan raskaankaluston raksutuksen tyhjäkäynnille ja ylös voimaa paljon.
Vitosen raksutus on mulavaa kuunneltavaa kun kaikki kunnossa. Siihen kun vielä laittaa kuormurin kärjet ja säätää niin saa mukavan raskaankaluston raksutuksen tyhjäkäynnille ja ylös voimaa paljon.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 138
- Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
- Paikkakunta: Joutseno
Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto
Oon aina ajatellut että tässä on sellainen pakettiauton tyhjäkäynti, ja sehän on ihan hauskan kuuloinen raksutus. Kuorma-auton tyhjäkäynti olisi sinänsä ihan hieno sekin (luulin että se on kutos-CDI:n yksinoikeus
) Kiihdyttäessä ääni on aika laimea, mutta onhan siinä vähän jotain samaa kuin vanhassa kunnon Volvon vitoskoneessa. Vaikka kyllä Volvon bensavitonen yleisesti ottaen paljon kauniimmin laulaa kuin 270 CDI. Ainakin minun korvaani...

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 138
- Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
- Paikkakunta: Joutseno
Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto
Videotuotanto on pahasti jäljessä vieläkin... Mutta eipä se mitään, tässä tuota takapään tukivarsi- ym. jumppaa mitä aikaisemmin autoon tein:
https://www.youtube.com/watch?v=LnLz7YvPA54

https://www.youtube.com/watch?v=LnLz7YvPA54
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 138
- Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
- Paikkakunta: Joutseno
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 138
- Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
- Paikkakunta: Joutseno
Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto
Tää on nyt ollu pääasiallisena talvikäyttiksenä, toistaiseksi ei mitään isompaa vikaa.

Vasen takaovipahvi ei meinaa kestää matkassa mukana, pitäisi hommata siihen uudet nastat. Moottorin etupäästä kuuluu vikinää ainakin kylmänä, joku siellä apulaitteiden suunnilla alkaa antautua...

Oikean etukulman pyyhkäisin kolmosautoni (Volvo 740) takapuskuriin, nyt siitä puuttuu pieni pala
(Volvo selvisi tuosta vähemmällä).

Kolmessa kuukaudessa kolmisen tuhatta kilometriä, keskikulutuksella 10.81 l/100km. Ei ole halpaa tällä ajo... Rahalle saa toki tietyn vastineen. Jotakin perushuoltoja - öljyjen ja suodattimien vaihtoja jne. - pitäisi alkaa miettiä. Apulaitejuttujen lisäksi.
Vasen takaovipahvi ei meinaa kestää matkassa mukana, pitäisi hommata siihen uudet nastat. Moottorin etupäästä kuuluu vikinää ainakin kylmänä, joku siellä apulaitteiden suunnilla alkaa antautua...
Oikean etukulman pyyhkäisin kolmosautoni (Volvo 740) takapuskuriin, nyt siitä puuttuu pieni pala

Kolmessa kuukaudessa kolmisen tuhatta kilometriä, keskikulutuksella 10.81 l/100km. Ei ole halpaa tällä ajo... Rahalle saa toki tietyn vastineen. Jotakin perushuoltoja - öljyjen ja suodattimien vaihtoja jne. - pitäisi alkaa miettiä. Apulaitejuttujen lisäksi.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 138
- Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
- Paikkakunta: Joutseno
Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto
Tässäpä tällainen:
https://www.youtube.com/watch?v=72stTXUphVs
Videolla siis tuon pitkäksi venyneen remppatauon jälkeinen ensistartti viime joulukuulta. Ei ihmeempää draamaa, yllättäen lähti ihan normaalisti käyntiin...
https://www.youtube.com/watch?v=72stTXUphVs
Videolla siis tuon pitkäksi venyneen remppatauon jälkeinen ensistartti viime joulukuulta. Ei ihmeempää draamaa, yllättäen lähti ihan normaalisti käyntiin...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 138
- Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
- Paikkakunta: Joutseno
Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto
Editoin taas parikymmentä minuuttia 163:sen ruuvaamista:
https://www.youtube.com/watch?v=WnyCAL_89WA

Videon tapahtumat:
- Katsellaan miltä jarrut ja jousitus näyttävät osien uusimisen jälkeen
- Kokeillaan 27 mm hylsyllä vieläkö moottori pyörii
- Ensimmäinen käynnistys 18 kuukauden seisonnan jälkeen (näkyy myös edellisessä videossani: https://www.youtube.com/watch?v=72stTXUphVs)
- Kasataan autoa:
- Flekti koteloineen
- Lasinpesunestesäiliö
- Piuhat ja liittimet keulassa mitkä olin ottanut pois tieltä
- Konehuoneen pääsähkökeskus
- Jarruputkien kiinnikkeet
- Sisälokasuojat
- Takapuskurin kuori
- Ajovalot listoineen
- Pyörien pesu, aluvanteiden vahaus
- Talvipyörät alle
- Napamutterien kiristys 36 mm hylsyllä (kiristysmomentti 490 Nm)
https://www.youtube.com/watch?v=WnyCAL_89WA
Videon tapahtumat:
- Katsellaan miltä jarrut ja jousitus näyttävät osien uusimisen jälkeen
- Kokeillaan 27 mm hylsyllä vieläkö moottori pyörii
- Ensimmäinen käynnistys 18 kuukauden seisonnan jälkeen (näkyy myös edellisessä videossani: https://www.youtube.com/watch?v=72stTXUphVs)
- Kasataan autoa:
- Flekti koteloineen
- Lasinpesunestesäiliö
- Piuhat ja liittimet keulassa mitkä olin ottanut pois tieltä
- Konehuoneen pääsähkökeskus
- Jarruputkien kiinnikkeet
- Sisälokasuojat
- Takapuskurin kuori
- Ajovalot listoineen
- Pyörien pesu, aluvanteiden vahaus
- Talvipyörät alle
- Napamutterien kiristys 36 mm hylsyllä (kiristysmomentti 490 Nm)
Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto
Itsellä oma möllykkä juuri samanlaisessa nokka maassa asennossa kuin sinulla lähtötilanteessa. Häätyy perehtyä tuohon keulan säätöön, jospa sitä saisi samanlaisen ryhdikkyyden omaankin.. 

MB W163 270 CDI Final Edition 2005
MB W220 320 CDI 2004
Entiset
MB W220 320 CDI 2001
MB W203 200 CDI farkku 2005
MB W210 200 CDI 2001
MB W220 320 CDI 2004
Entiset
MB W220 320 CDI 2001
MB W203 200 CDI farkku 2005
MB W210 200 CDI 2001
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 138
- Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
- Paikkakunta: Joutseno
Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto
Juu, se säätö ei pitäisi olla mikään ameriikan temppu. Itse en sitä siis ole tehnyt, mutta periaate on tiedossa - vääntösauvojen säätöpultit löytyvät sieltä keskeltä autoa missä sauvojen toinen pää on kiinni. En tiedä tarvitseeko vääntösauvan asentoa alatukivarressa muuttaa jos enemmän säätötarvetta - ehkä ei kuitenkaan, siinä on niin iso se porrastus (olisiko ollut kuusikulmainen pää sauvassa ja holkilla kiinnitys alatukivarteen).
Keulan nostaminen/säätö oli "tunnin työ" tai sen verran ainakin laskuttivat (70 euroa) paikallisessa Mekonomen-liikkeessä, teetin sen pyöränsuuntauksen yhteydessä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 138
- Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
- Paikkakunta: Joutseno
Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto
Tämä oli hetken tauolla, kun ajelin 124:lla. Otin nyt takaisin ajoon, sai kesärenkaat alle ja sen sellaista. Riihimäen keikan kävin heittämässä, muuten toimi hyvin mutta meinasi jättää sinne paikallisen Prisman parkkipaikalle. Ei sanonut mitään kun avaimesta käänsi. Vaihdekeppiä kokeilin P:ltä N:llä ja takaisin, jarrua painelin... Kummassakaan kepin asennossa ei edes yrittänyt pyörittää starttia. Olisikohan relevika taas... Sehän on nopea kokeilla, hanskalokerossa oli vielä pari uutta relettä varalla.
Eli k8 "Magnetschalter Starter" vaihtoon:

...ja matka jatkui. Tää on kyllä harvinaisen kova syömään noita releitä - ei voi mihinkään lähteä ilman varareleitä hanskalokerossa. Tai, jos lainaa startille releen vaikka peilin lämmitykseltä tai muulta vähemmän tärkeältä toiminnolta niin pääsee sitä niinkin matkaa jatkamaan.
Tuollaisia tilasin viimeksi:
https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... -111-hella
Pitänee kokeilla seuraavaksi vaikka Boschin versiota, jos olisivat vaikka kestävämpiä:
https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... -300-bosch
Motonetistakin olen noita joskus ostanut, löytyy nimellä "mikrorele". Löytyy vastuksella, diodilla tai ilman kumpaakaan - pitäisi varmaan selvittää mikä tuonne oikeasti kuuluu... Ihan alkuun paikallaan taisi olla OEM-numerolla 0025421119 oleva, joka näyttäisi olevan vastuksen kera. No vastuksellinen oli tuo nyt hajonnut yksilökin ja täsmälleen samanlainen sinne tilallekin meni - tuo yllä mainittu Hellan tuote nimittäin.
Auton releluettelossa tuon kohdalla näyttäisi lukevan myös "Kl.50" (vai KI.50) - lienee viittaus DIN72552:een:
https://en.wikipedia.org/wiki/DIN_72552
...eikä esim. ampeeriluku - eipä noita 50A-versiona taitaisi löytyäkään.
Positiivisena uutisena oli reissun kulutus, toki rekkavauhtia painelin enimmäkseen... Mutta kuitenkin, 8.77 litraa sataselle on aika hyvä jo mielestäni. Ainakin jos vertaa menneen talven työmatka-ajojeni lukemiin, joulukuulta huhtikuulle: 10.69 - 10.38 - 11.52 - 10.59 - 10.68 - 10.83 - 10.15 - 10.07.
Eli k8 "Magnetschalter Starter" vaihtoon:
...ja matka jatkui. Tää on kyllä harvinaisen kova syömään noita releitä - ei voi mihinkään lähteä ilman varareleitä hanskalokerossa. Tai, jos lainaa startille releen vaikka peilin lämmitykseltä tai muulta vähemmän tärkeältä toiminnolta niin pääsee sitä niinkin matkaa jatkamaan.
Tuollaisia tilasin viimeksi:
https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... -111-hella
Pitänee kokeilla seuraavaksi vaikka Boschin versiota, jos olisivat vaikka kestävämpiä:
https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... -300-bosch
Motonetistakin olen noita joskus ostanut, löytyy nimellä "mikrorele". Löytyy vastuksella, diodilla tai ilman kumpaakaan - pitäisi varmaan selvittää mikä tuonne oikeasti kuuluu... Ihan alkuun paikallaan taisi olla OEM-numerolla 0025421119 oleva, joka näyttäisi olevan vastuksen kera. No vastuksellinen oli tuo nyt hajonnut yksilökin ja täsmälleen samanlainen sinne tilallekin meni - tuo yllä mainittu Hellan tuote nimittäin.
Auton releluettelossa tuon kohdalla näyttäisi lukevan myös "Kl.50" (vai KI.50) - lienee viittaus DIN72552:een:
https://en.wikipedia.org/wiki/DIN_72552
...eikä esim. ampeeriluku - eipä noita 50A-versiona taitaisi löytyäkään.
Positiivisena uutisena oli reissun kulutus, toki rekkavauhtia painelin enimmäkseen... Mutta kuitenkin, 8.77 litraa sataselle on aika hyvä jo mielestäni. Ainakin jos vertaa menneen talven työmatka-ajojeni lukemiin, joulukuulta huhtikuulle: 10.69 - 10.38 - 11.52 - 10.59 - 10.68 - 10.83 - 10.15 - 10.07.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 138
- Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
- Paikkakunta: Joutseno
Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto
Sain 124:sen haettua omaan pihaan, joten 163 pääsi taas tauolle. Sen kunniaksi editoin talvisen koeajo/katsastusvideon:

https://www.youtube.com/watch?v=Nd-mWuZGZ3E
Videon tapahtumat:
- Ensimmäinen koeajo, ihan vaan omalla etupihalla
- Omien virheideni korjaus (vakaajatanko oli väärinpäin)
- Nopea pesu koneessa
- Katsastuksesta hylkäys - jarruvalot eivät toimineet
- Jarruvalojen releen vaihto (rele k6: MB OEM 002 542 11 19 / Hella 4RA 933.766-111 ~2.5€)
- Jälkinäyttö hyväksytysti
- Etupään nosto, pyöränsuuntaus (en tehnyt itse)
- Nelivedon mahtawuutta lumessa
https://www.youtube.com/watch?v=Nd-mWuZGZ3E
Videon tapahtumat:
- Ensimmäinen koeajo, ihan vaan omalla etupihalla
- Omien virheideni korjaus (vakaajatanko oli väärinpäin)
- Nopea pesu koneessa
- Katsastuksesta hylkäys - jarruvalot eivät toimineet
- Jarruvalojen releen vaihto (rele k6: MB OEM 002 542 11 19 / Hella 4RA 933.766-111 ~2.5€)
- Jälkinäyttö hyväksytysti
- Etupään nosto, pyöränsuuntaus (en tehnyt itse)
- Nelivedon mahtawuutta lumessa
Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto
Kiitos, täytynee tutkia asiaa kun lomat alkaa ja nostaa ylöspäin. Edessä myös taka jousien vaihto ja ehkä eteenkin iskarit, siinähän ne menisi samaan konkurssiin.dneproshin kirjoitti: ↑Pe 21.04.2023 20:13Juu, se säätö ei pitäisi olla mikään ameriikan temppu. Itse en sitä siis ole tehnyt, mutta periaate on tiedossa - vääntösauvojen säätöpultit löytyvät sieltä keskeltä autoa missä sauvojen toinen pää on kiinni. En tiedä tarvitseeko vääntösauvan asentoa alatukivarressa muuttaa jos enemmän säätötarvetta - ehkä ei kuitenkaan, siinä on niin iso se porrastus (olisiko ollut kuusikulmainen pää sauvassa ja holkilla kiinnitys alatukivarteen).
Keulan nostaminen/säätö oli "tunnin työ" tai sen verran ainakin laskuttivat (70 euroa) paikallisessa Mekonomen-liikkeessä, teetin sen pyöränsuuntauksen yhteydessä.

MB W163 270 CDI Final Edition 2005
MB W220 320 CDI 2004
Entiset
MB W220 320 CDI 2001
MB W203 200 CDI farkku 2005
MB W210 200 CDI 2001
MB W220 320 CDI 2004
Entiset
MB W220 320 CDI 2001
MB W203 200 CDI farkku 2005
MB W210 200 CDI 2001
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 138
- Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
- Paikkakunta: Joutseno
Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto
Otin taas liikennekäyttöön ja kävin koeajelemassa, josko olisi jarrujen jumituksia tms. ilmaantunut seisonnan aikana. Eipä ollut, hyvältä vaikutti meno.
Perushuoltoa tein eilen ja tänään (mittarissa 315074):

(Kuvassa operaation jätteet - vanhat osat ja uusien osien laatikot)
Ilmansuodatin Hengst E397L01 8e
PA-suodatin Bosch N4416 / 1 457 434 416 12e
Moottoriöljy Castrol Magnatec C3 5W-40 ~7 litraa 60e
Öljynsuodatin Bosch P7001 / 1 457 437 001 4e
YHT n. 85e
Edellisestä öljynvaihdosta olikin vierähtänyt 3 vuotta ja 17tkm... Polttoaine- ja ilmansuodattimella taas oli menty melkein 4 vuotta ja 31 tkm. No sentään auto seisoi tuossa välissä aika pitkän pätkän, lämpimässä tallissa vieläpä...
Ilmanputsarikotelon kansi on jotenkin vääntynyt, ei mene millään siististi kiinni:

Putsarin tiiviste on onneksi paksu ja pehmeä, uskoisin että tiivistyy kyllä.
Öljyvuotoa olen jo pitkään ihmetellyt:

Äkkiseltään näyttäisi että ainakin huohotin tihkuu, voikohan siitä tulla noinkin runsaasti (no miksi ei...):



Myös koneen vasen kylki on kostea, lienee siellä oma vuotopaikkansa...
Perushuoltoa tein eilen ja tänään (mittarissa 315074):
(Kuvassa operaation jätteet - vanhat osat ja uusien osien laatikot)
Ilmansuodatin Hengst E397L01 8e
PA-suodatin Bosch N4416 / 1 457 434 416 12e
Moottoriöljy Castrol Magnatec C3 5W-40 ~7 litraa 60e
Öljynsuodatin Bosch P7001 / 1 457 437 001 4e
YHT n. 85e
Edellisestä öljynvaihdosta olikin vierähtänyt 3 vuotta ja 17tkm... Polttoaine- ja ilmansuodattimella taas oli menty melkein 4 vuotta ja 31 tkm. No sentään auto seisoi tuossa välissä aika pitkän pätkän, lämpimässä tallissa vieläpä...
Ilmanputsarikotelon kansi on jotenkin vääntynyt, ei mene millään siististi kiinni:
Putsarin tiiviste on onneksi paksu ja pehmeä, uskoisin että tiivistyy kyllä.
Öljyvuotoa olen jo pitkään ihmetellyt:
Äkkiseltään näyttäisi että ainakin huohotin tihkuu, voikohan siitä tulla noinkin runsaasti (no miksi ei...):
Myös koneen vasen kylki on kostea, lienee siellä oma vuotopaikkansa...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 138
- Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
- Paikkakunta: Joutseno
Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto
Lisättäköön vielä raitisilmasuodattimen vaihto huoltopäiväkirjaan ja julistetaan näin perusvuosihuolto suoritetuksi. Kylläpä kerää paljon lehtiä ja neulasia ilmanoton kautta:

Tarvittavat työkalut: Torx 20 ja hylsy 5,5mm. Liekö alkuperäiset ruuvit enää kun eivät ole edes samanlaisella kannalla...

Taas oli vetänyt homeeseen, ilmastointia käytettäessä kenno tietty kosteana ja suodatin siinä ihan vieressä:

Toki tuollakin takana se 4 vuotta ja 31 tkm - vuosittain ehkä syytä vaihtaa jatkossa... Selityksenä tälle laiminlyönnille toki se pitkä seisontajakso tässä välissä...
Hengst E1912LC eli sama kuin viimeksikin, mallia aktiivihiili ja hintaa n. 15 euroa.
Tankillakin kävin tänään, laskennallinen kulutus edellisen täytön jälkeen oli nyt 9.78 litraa.
Tarvittavat työkalut: Torx 20 ja hylsy 5,5mm. Liekö alkuperäiset ruuvit enää kun eivät ole edes samanlaisella kannalla...
Taas oli vetänyt homeeseen, ilmastointia käytettäessä kenno tietty kosteana ja suodatin siinä ihan vieressä:
Toki tuollakin takana se 4 vuotta ja 31 tkm - vuosittain ehkä syytä vaihtaa jatkossa... Selityksenä tälle laiminlyönnille toki se pitkä seisontajakso tässä välissä...
Hengst E1912LC eli sama kuin viimeksikin, mallia aktiivihiili ja hintaa n. 15 euroa.
Tankillakin kävin tänään, laskennallinen kulutus edellisen täytön jälkeen oli nyt 9.78 litraa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 138
- Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
- Paikkakunta: Joutseno
Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto
Tulipa pestyä auto, ensimmäistä kertaa silleen "oikeasti". Pari-kolme kertaa olen Bilt-Hamber Auto-Foamilla esipessyt ja kerran koneessa käyttänyt, mutta nyt siis ihan ekaa kertaa ihan omin käsin hinkkasin puhtaaksi. (Vastahan tämä on neljä vuotta ollut omistuksessa... Jatkossa jos koittaisi vähän tiheämmin...). On muuten eka autoni, jonka kattoa en yletä pesemään ilman koroketta 
En tiedä oliko hyvä idea kuitenkaan, aivan kamala maalipinta sieltä paljastui:


Puskurit ja ovet halki, naarmuilla ja/tai ruosteessa...


En tiedä oliko hyvä idea kuitenkaan, aivan kamala maalipinta sieltä paljastui:
Puskurit ja ovet halki, naarmuilla ja/tai ruosteessa...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 138
- Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
- Paikkakunta: Joutseno
Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto
Pari kertaa tuli tässä kuussa tankattua ja laskettua kulutuslukemat: 9.78 ja 8.99. Nyt taas hetkeksi seisontaan, ajelen 124:lla.
Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto
Hyvä niitä on pestä välillä, vaikka sitten paljastuu jotain naarmua yms, saapahan kaikki sonnat pois ja näyttää se puhtaana muutenkin kivemmalta aina.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 138
- Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
- Paikkakunta: Joutseno
Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto
Fussotin (tänäkin kesänä) talvivanteet. Ihan hyvässä kunnossa ovat kestäneet muutaman talven, vahaamisesta on lie ollut hyötyä.


Ajattelin että talven pahimmilla keleillä olisi kiva päästellä menemään vaikkapa tällä, joten jonkinlainen inspiraatio tuli tehdä talvea vasten joitakin huoltotoimenpiteitä.

Nostin pukkien päälle ja pojan kanssa aloiteltiin purkamaan sisälokareita jne pois. Pesua ja ruostesuojausta ajattelin tehdä.
Välyksiä tutkin, en löytänyt mitään selkeitä... Tässähän oli sitä ohjauksen vaeltelua havaittavissa. Hammastanko joustaa jonkin verran, ehkä voisi kokeilla sen puslat vaihtaa... Ei ole vertailukohdetta niin vaikea sanoa paljonko siellä kuuluisi olla "pehmeyttä".
Ajattelin että talven pahimmilla keleillä olisi kiva päästellä menemään vaikkapa tällä, joten jonkinlainen inspiraatio tuli tehdä talvea vasten joitakin huoltotoimenpiteitä.
Nostin pukkien päälle ja pojan kanssa aloiteltiin purkamaan sisälokareita jne pois. Pesua ja ruostesuojausta ajattelin tehdä.
Välyksiä tutkin, en löytänyt mitään selkeitä... Tässähän oli sitä ohjauksen vaeltelua havaittavissa. Hammastanko joustaa jonkin verran, ehkä voisi kokeilla sen puslat vaihtaa... Ei ole vertailukohdetta niin vaikea sanoa paljonko siellä kuuluisi olla "pehmeyttä".
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 138
- Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
- Paikkakunta: Joutseno
Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto
Purettuna:


Jostakin tuonne rungon sisään tuota hiekkaa vaan ilmestyy:

Helmat varmaankin pitäisi paikata:


Ilmeisesti ruostesuojaus on pohjamaalin varassa näissä tehtaan jäljiltä:

Ovissakin pientä laittoa:

Ja etusiivissä:


Jostakin tuonne rungon sisään tuota hiekkaa vaan ilmestyy:
Helmat varmaankin pitäisi paikata:
Ilmeisesti ruostesuojaus on pohjamaalin varassa näissä tehtaan jäljiltä:
Ovissakin pientä laittoa:
Ja etusiivissä:
Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto
Outs, onpa lähtenyt ruostumaan kiveniskuille ja kondenssikosteudelle altiit pellit kun ei ole suojamassaa ollenkaan pohjassa. Mutta nuo ruosteet ei ole kantavissa rakenteissa joten ne on kosmeettisia.
Helmat on suht helppo paikata migillä paikallaan. Lokasuojat ja oven joutuu paikkaamaan ja paikkamaalaamaan.
Sama homma edessa parin vuoden välein vähän eri paikoista vaan. Riippuu tietysti ajaako talvisin.
Helmat on suht helppo paikata migillä paikallaan. Lokasuojat ja oven joutuu paikkaamaan ja paikkamaalaamaan.
Sama homma edessa parin vuoden välein vähän eri paikoista vaan. Riippuu tietysti ajaako talvisin.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561