Parisen viikkoa on nyt ajeltu Carplayn soittaessa musiikkia. Keräsin viimein itseni ja marssin autokatokseen yrittämään boksin asennusta uudelleen.
Tuon valokuidun tuuppasin ensi töikseni kuumaliimalla kiinanpojan liittimeen ja johan alkoi pysymään. Sitten taistelin vielä hetken näytön kaapelin oikein päin saamisen kanssa koska ohje oli jokseenkin briiffi.
Pienoinen epätoivo meinasi jo iskeä kun järjestelmä oli vielä tämänkin jälkeen loopbootissa vaikka kaiken piti olla oikein värkätty paikoilleen. Sitten huomasin että soittimen päällä komeili "NTG5"-teksti ja mielessä käväisä että olisikos tämä nyt joku ihmeellinen sekamalli. Tämä juontui siitä kun kävin Hartikaisella arvuuttelemassa ME-adapterin toimintaa. Kaveri oli kovasti sitä mieltä että kyllä siinä ihan oikeat etäpalvelut pitäisi olla kun on hybridi. Vaan eipä ollut kuten olin tutkaillutkin. Oppipahan huollon kaverikin jotain uutta.
Koska Carplay-purkissa oli hienot dip-kytkimet auton valintaa varten, aloin värkkäämään niiden kanssa yritys-erehdys -menetelmällä. Samalla huomasin että jos käyttää purkin virrattomana, se boottaa hetken aikaa ja saattaa jaella vähän virheilmoitusta.
Lopun viimein dipit asettuivat oikeaan asentoon (taisi olla taulukon mukaan SLC-mersu) ja kuva ilmestyi kuin ilmestyikin näyttöön eikä virheilmoituksia näkynyt - mitä nyt auto herjaili että "auto lighst inoperative". Mutta musa soi ja Carplay rokkasi.
Valmistauduin jo tutkimaan tuota erroria seuraavana päivänä ja noiduin että "no nyt se sitten sotkee can-väylää". Mutta annahan olla, auto oli "toipunut" yön aikana eikä mitään virheilmoituksia ole tuon koommin näkynyt. Purkki ei ole aivan yhtä kätevä kun originaali mutta vastineeksi huomasti S205:n tahmaista käyttöliittymää rivakampi. Pidän tätä siis työvoittona ja tärkeänä lisänä autoon. On se kumma että nuinkin tärkeä toiminto on vielä pitänyt -16 -mallisesta autosta jättää tyystin pois.

Engineered to move the human spirit.