W213 pas..kallis tekniikka tulee kalliiksi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2803
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

W213 pas..kallis tekniikka tulee kalliiksi

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

W213 on hieno auto. Minulla on S213 E200 diesel vm. 2017. Hienon hintaista on myös brakaava tekniikka yli 300 K:n kilsoilla. Itselläni on nyt mittarissa 360 K ja rapiat ja voi pojat, että tyhjenee tili vauhdilla!

Paljonko teillä on mennyt korjauksiin rahaa vuosittain? Minulla on 1,5 v. aikana mennyt yli 8 000 euroa :shock: :
-AdBlue -järjestelmä suuttimineen ja säiliöineen 3 000 euroa - ja taas palaa moottorin vikavalo
- laturi 2 000 euroa
- hiukkassuodatin ja turbo 3 000 euroa
- lisäksi on korjattu täristävät jarrut
- vaihdoin itse ilmajouset taakse

Toki tulee kilsoja ja auto on toiminimellä, joten laskeehan nuo autoon kaadetut tonnit verotusta kummasti.

Onko auto kaiken siihen kaadetun rahan arvoinen?

Ei ole. Hinta-laatu -suhde ylivoimaisesti paskin kaikista omistamistani Mersuista. Miten muilla?
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Nurmituomas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 495
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38

Re: W213 pas..kallis tekniikka tulee kalliiksi

Viesti Kirjoittaja Nurmituomas »

siihen ei voi tulla vikaa mitä ei ole. uudehkoissa autoissa on vaan turhan paljon höttöä päällä. adblue, neliveto, suodattimia, turboja yms ilmajousituksia. ne kun poistaa niin jäljellä on w124 diesel.
W212 E350cdi
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 987
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: W213 pas..kallis tekniikka tulee kalliiksi

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Kun on tullut ajeltua näillä vehkeillä, paljon kilometrejä lyhyessä ajassa, niin suosittelen ostamaan ”tuoreen auton” jolla ajettu paljon!

2-3vuotias, jolla on vedetty 300-400tkm, niin yleensä kaikki rikki menevät osat on vaihdettu jo tehdastakuun puolesta. Mitään listaa viitsi laittaa, mutta tietyt osat hajoaa aika lailla samoilla kilometreillä per auto ja sitten maksaa todella paljon!

Hyvä virstanpylväs voisi olla saman vuosimallin sisällä, sanotaan vaikka mielummin 260000 ajettu kuin alle 200tkm ajettu, jossa tulee vesipumput/laturit/laakerit, etc jotka tulee nopeasti vastaan ja maksaa rahaa. 2-3v taksi tulee halvemmaksi ja on yleensä parempi vaihtoehto :think:

Ja nehän on ”helppo” tarkistaa huoltohistoriasta.

Jos tämä logiikka nyt avautuu teille :)

Siinä säästää nopeasti 10k€
Matti 58
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: La 02.11.2013 18:29
Paikkakunta: Juankoski

Re: W213 pas..kallis tekniikka tulee kalliiksi

Viesti Kirjoittaja Matti 58 »

Minulla on tuo s203 270cdi -03 tuolla on ajettu 500000km
Minun omistusaikana tullut 150000km ja ollut minulla reilu 4vuotta. Remonteihin mennyt 2000euroa ja maksoin tuosta 2000euroa. Olin jo vaihtamassa uudempaan ja vähempi ajettuun 2014mallin cls meseen jolla oli ajettu 200000km
Merkkihuollon kaverin kommentti oli,että kannattaa ehkä kuitenkin ajella tuolla vanhemmalla niin säästyy ikäviltä yllätyksiltä
MB 270cdi -03
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2742
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W213 pas..kallis tekniikka tulee kalliiksi

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Jos on kerta firman auton, niin uusi huoltoliisari olisi viisaampi vaihtoehto. Noiden korjauskulujen päälle vielä arvonalenema, niin on autonpidolla hintaa. Vitutuksen määrälle ei edes voi laskea hintaa.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2803
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: W213 pas..kallis tekniikka tulee kalliiksi

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

^Allekirjoitan tuon.

Sama taitaa koskea kaikkia automerkkejä. Tuttavalla on Volvo XC 90, jossa on ollut kaikki mahdolliset viat mitä kuvitella saattaa.

Mutta on tuo W213:sen AdBlue järjestelmä antureineen ja 2 300 euron muovisäiliöineen kyllä niin sysipaska järjestelmä, että toista tuollaista en halua..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
ola94
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1200
Liittynyt: Ma 23.04.2012 18:58
Paikkakunta: Tampere

Re: W213 pas..kallis tekniikka tulee kalliiksi

Viesti Kirjoittaja ola94 »

Kaverilla oli kanssa 213 200D 2018 vm osti sen 150tkm ajettuna ja ajoi 380tkm asti ainoat viat oli 350tkm kohdalla venttiilikoneisto remontti ja Adblue järjestelmä remppa maksoi 7k
W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2803
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: W213 pas..kallis tekniikka tulee kalliiksi

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

:lol: Huumorimiehii Mersulla, tarjoavat:

Kuvaus Hintasi (EUR) 373,54

Huollon A ja Plus-paketin suoritus
Auton ulkopuolen kunnon tarkastus,
Tuulilasin kunnon tarkastus,
Pyyhinsulkien kunnon tarkastus,
Pääkierron jäähdytysnesteen määrän tarkastus,
Renkaiden kunnon ja kulutuspintasyvyyden arviointi,
Jarrupalojen kunnon arviointi,
Jarrulevyjen kunnon arviointi,
Auton pohjan kunnon tarkastus (valinnainen),
Mittariston merkki- ja varoitusvalojen tarkastus,
Äänitorven toiminnan tarkastus,
Navigointijärjestelmän karttaversion lukeminen, päivityksen tarkastus (päivitys yli 3 vuotta
vanhojen autojen yhteydessä tai vuosimallista 19/1 alkaen, maksullinen),
Huoltotietojen lukeminen mittaristosta, merkitseminen muistiin ja huoltovälinäytön nollaus,
Tuoksutusjärjestelmän hajustepullon tarkastus (varusteista riippuen / täyttö tai vaihto,
maksullinen),
Jarrujärjestelmä - nestemäärän tarkastus,
Tarkasta jäähdytysnesteen määrä jäähdytysnesteen paisuntasäiliössä matalalämpötilakierrossa
(moottori 177, 256.9, 264, 276.8, 642),
Kaikkien moottoritilassa olevien näkyvien osien vaurioiden ja tiiviyden tarkastus,
Renkaiden vaurioiden ja murtumien tarkastus,
Joustintukien tai iskunvaimentimien ja jousien kunnon tarkastus,
Ohjausvaihteen ja raidetankojen kunnon tarkastus,
Etuakselin ja etuakselin nivelten kunnon tarkastus,
Nivelakseli - nivellevyjen vaurioiden ja muodonmuutosten tarkastus,
Taka-akselin ja taka-akselin nivelten kunnon tarkastus,
Kaikkien auton pohjassa olevien näkyvien osien vaurioiden ja tiiviyden tarkastus,
Mittariston ja sisävalojen valojen tarkastus,
Rengaspaineiden korjaus oikeaksi,
Varapyörän rengaspaineen tarkastus, korjaus oikeaksi tai renkaiden tiivistysaine TIREFIT -
vanhenemispäiväyksen tarkastus,
Ensiapulaukku - vanhenemispäiväyksen tarkastus,
Tavaratilan valon toiminnan tarkastus,
Lasinpesin - nestemäärän tarkastus, korjaus oikeaksi

"Automaattivaihteisto: öljyn ja suodattimen vaihto" 713.35€
"Ilmansuodatinpanoksen vaihto" 132.50€
"Jarrunesteen vaihto" 106.10€
"Polttoainesuodattimen vaihto" 215.19€


Tuota ekaa litanniaa vastaava ns. Tekninen tarkastus maksaa katsastusasemalla 29,00-39,00 euroa eli noin kymmenesosan. Mutta sitä ei olekaan tekemässä Mercedes-Benz -asiantuntija, eikä teknisessä tarkastuksessa lisätä renkaisiin painetta tai tuulilasin pesunestettä.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2323
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

-

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

.
Viimeksi muokannut E200kompressor, La 02.12.2023 01:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 907
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: W213 pas..kallis tekniikka tulee kalliiksi

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

No minä olen suhtautunut katsastuksiin myös siten, että hyvä vaan, jos tulevat viat ilmi. Se on halpaa vianhakua ja kunnossa se on tarkoitus pitää kun on työkalu. Mutta kun eivät löydä selvää väljää alapalloa tms. ja se tulee sitten rengaskuluissa todella kalliiksi. Ei mitään luottamista. Eipä ole sitten merkkihuollon "tarkastuksiinkaan".

Jos, siis jos, katsastuksissa tulisivat oikeasti autossa olevat viat esiin, olisin hyvin tyytyväinen hylkäyspäätökseen. Aika optimistinen ajatus.
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 779
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: W213 pas..kallis tekniikka tulee kalliiksi

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Petteri Kivimäki kirjoitti: Ma 30.10.2023 15:11 Tuota ekaa litanniaa vastaava ns. Tekninen tarkastus maksaa katsastusasemalla 29,00-39,00 euroa eli noin kymmenesosan. Mutta sitä ei olekaan tekemässä Mercedes-Benz -asiantuntija, eikä teknisessä tarkastuksessa lisätä renkaisiin painetta tai tuulilasin pesunestettä.
Niin, hammaslääkärikin maksaa aina satasen vaikka se vaan kurkkaa suuhun. Toki voihan sen vaimonki vaikka laittaa katsomaan sinne suuhun niin ei maksa mitään. En tiedä voiko sitä kuitenkaan hammaslääkäriin verrata.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 907
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: W213 pas..kallis tekniikka tulee kalliiksi

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Katsastus kun nyt joka tapauksessa maksaa sen mitä se maksaa, niin siinä ilmenevä ihan oikea vika olisi kaikki kotiinpäin. Paskat ne mitään oikeasti löydä.

Sen sijaan kokemusta on sellaisestakin, että katsuri väitti ässän takavilkkuja liian himmeiksi. "Siellä on varmaan 24V lamppu". No mä hain uudet lamput ja mittasin jännitteet lampun kannasta, 13.6V. Menin takaisin ja kerroin että ei sinne kirkkaampia myydä missään ja olen suoraan kannasta mitannut jännitteen. Jaha, no se on siten hoidettu ja leima paperiin. Eli haistapa kettu, se nyt vaan piti hylätä.

Ja tämä nykyiseä "palveluaikana", kun ihan kahviakin tarjoavat.
Avatar
jusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 538
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W213 pas..kallis tekniikka tulee kalliiksi

Viesti Kirjoittaja jusi »

Ikävän suuruisia kustannuksia noin uudessa Mersussa. W213 on kiinnostava malli, koska auto on hieno ja uusien moottorien kulutukset alhaisia. Mutta Adblue on saatanasta. Vikoinahan nuo eivät olisi kummoisia, jos järjestelmän komponentit olisi kohtuullisemmin hinnoiteltu (tehdaskin voisi miettiä asiaa merkin maineen kannalta). Tulee mieleen kysymys, mistä Mersussa maksaa lisähintaa. Hyvä ajettavuus ja hieno viimeistely ei riitä, jos tekniikka on epävarmaa ja korjaaminen kallista.

Niinpä näiden juttujen perusteella tulee mieleen, ettei ole järkeä päivittää vm. 2009 dieseliä uudempaan vaan jääköön viimeiseksi lajinsa edustajaksi omassa tallissa.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
rust8
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Su 19.06.2022 09:36

Re: W213 pas..kallis tekniikka tulee kalliiksi

Viesti Kirjoittaja rust8 »

Samaa mieltä, tosin eihän diiseleitä enää edes tehdä,, seuraavaksi on listalla kaikki sähköllä toimivat jotka leviää 200tkm,, ja ne maksaa ja paljon.! Varmaan vaan parempi tehdä kone remppa 1milj. kiisseli meseen ja ajaa se seuraava miltsi. :thumbup: 2003 + 2010 on paras vuosikerta viini eiku mese :D
Ja piti vielä sanoa että varmaan parempi vaihtaa Hondaan tai Korealaisiin, niissä kun on mesen kadotettu laatu nykyää :D haha

jusi kirjoitti: Ma 30.10.2023 23:39 Ikävän suuruisia kustannuksia noin uudessa Mersussa. W213 on kiinnostava malli, koska auto on hieno ja uusien moottorien kulutukset alhaisia. Mutta Adblue on saatanasta. Vikoinahan nuo eivät olisi kummoisia, jos järjestelmän komponentit olisi kohtuullisemmin hinnoiteltu (tehdaskin voisi miettiä asiaa merkin maineen kannalta). Tulee mieleen kysymys, mistä Mersussa maksaa lisähintaa. Hyvä ajettavuus ja hieno viimeistely ei riitä, jos tekniikka on epävarmaa ja korjaaminen kallista.

Niinpä näiden juttujen perusteella tulee mieleen, ettei ole järkeä päivittää vm. 2009 dieseliä uudempaan vaan jääköön viimeiseksi lajinsa edustajaksi omassa tallissa.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3539
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W213 pas..kallis tekniikka tulee kalliiksi

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kolme vuotta kohta ollut oma, olisko mennyt pari tonnia yhteensä normihuoltojen päälle. Kallein oli ESP yksikön vaihto mikä tuli maksamaan noin tonnin kaikkineen. Vähemmän mulla tuohon on mennyt rahaa kuin edelliseen käyttöautona palvelleeseen W124:een. Vähävikaisin on ollut S204 facelift, siihen ei montaa satasta uponnut. Huonoimmat taas W203 ja Prefacelift S204, ne oli jatkuvasti ruikulla. Ajolleen tuo 213 on paras auto mitä on koskaan ollut itsellä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2719
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W213 pas..kallis tekniikka tulee kalliiksi

Viesti Kirjoittaja markoala »

Näissä on Garrett ja Honeywell turboja. Onko hajonneet kumpaa brändiä? Vai molempia?
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2803
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: W213 pas..kallis tekniikka tulee kalliiksi

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Joo. Nyt on AdBlue -säiliö vaihdettu, AdBlue -suutin vaihdettu, Nox1. vaihdettu, Nox2. vaihdettu, katalysaattori menee vaihtoon torstaina.

Näihin on nyt mennyt rahaa 4 200€, tulee vielä katin vaihtotyö.

Jokohan lakkaisi moottorin vikavalo palamasta..syttyi kesäkuun 15. päivä. Aina korjauksen ja vikakoodin nollauksen jälkeen onkin näyttänyt mittaristo oudolta ilman moottorin vikavalon palamista.

On tää ihan sysipaska hankinta, täytyy todeta, kun kollega ajelee samat kilsat 15 v. vanhalla Volvolla, joka maksoi hieman enemmän kuin tämän pelkät AdBlue -korjaukset, eikä se edes ole yhtään huonompi ajaa.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2323
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

.

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

-
Viimeksi muokannut E200kompressor, La 02.12.2023 01:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2803
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: W213 pas..kallis tekniikka tulee kalliiksi

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Kuinkas pitkäikäisiä muuten noi noxit on, kun takimmainen MB CLA C118 Upstream Catalyst Nox Sensor A0009058111 maksaa kotimaassa OEM:nä n. 800 euroa, ja kaikenlainen asentelu päälle. :roll:

Joutuuko näitä Mersun edistyksellisiä rahantekohärpäkkeitä vaihtamaan joka vuosi?
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
auto2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ti 24.10.2017 23:20

Re: W213 pas..kallis tekniikka tulee kalliiksi

Viesti Kirjoittaja auto2 »

On hintaa yksinkertaisille osille jotka vikaantuvat, automerkin välittämä osa saattaa maksaa X kertaa enemmän kuin toinen. Vanhempana jää lopullisesti helpommin pois liikennekäytöstä tuollaisen järjestelmän vikoihin jos korjaus epävarma tai maksaa.

800 Euron nox sensorin "hinta" on aika tarkasti noin puolet 20 vuotta yli 300 000 pätkäajoa ajetun bensa golf kaikista huolto- ja korjauskuluista yhteensä. Siitä ei huomaa kuinka paljon ajettu ja jokainen katsastus tietysti puhtaasti läpi. Itse huollettu vuosittain ja vaihdettu kulutusosia kun aika. Hinta & laatu noin 21teur uutena maksaneelle saksassa kasatulle aika hyvä.
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2803
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: W213 pas..kallis tekniikka tulee kalliiksi

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

auto2 kirjoitti: Ma 13.11.2023 17:10 On hintaa yksinkertaisille osille jotka vikaantuvat, automerkin välittämä osa saattaa maksaa X kertaa enemmän kuin toinen. Vanhempana jää lopullisesti helpommin pois liikennekäytöstä tuollaisen järjestelmän vikoihin jos korjaus epävarma tai maksaa.

800 Euron nox sensorin "hinta" on aika tarkasti noin puolet 20 vuotta yli 300 000 pätkäajoa ajetun bensa golf kaikista huolto- ja korjauskuluista yhteensä. Siitä ei huomaa kuinka paljon ajettu ja jokainen katsastus tietysti puhtaasti läpi. Itse huollettu vuosittain ja vaihdettu kulutusosia kun aika. Hinta & laatu noin 21teur uutena maksaneelle saksassa kasatulle aika hyvä.
Totta.

OT Joskus mietin, että miksi on hienoja W108 ja W114/C114 jäänyt pihan perälle maatumaan, esim. oma satakasiprojektini on katsastettu viimeksi vuonna 1993. No, jos ajattelee, että M108 moottori tai Zenithin tuplakaasarisysteemi on tullut tiensä päähän ja uusiminen markka-aikaan on vaatinut pankinjohtajan kuukauden palkan, niin en ihmettele että on jäänyt odottelemaan aikoja parempia.

Näille W213:lle voi povata aika lyhyttä elinkaarta. Jos noiden hinnat tipahtavat kymppitonniin lähivuosina, niin eihän puoli miljoonaa kilsaa ajettuja osta kukaan järki-ihminen, jos vaan ymmärtää varaosien hinnan päälle: ohjaustehostin 5 000€, katalysaattori 2600€, laturi 2 200€, AdBlue -säiliö 2 300€, vaihdelaatikon öljynvaihto 700 €..

Käynyt mielessä, että nyt kun jos saan moottorin vikavalon eurokasalla pois palamasta niin josko laittaisi kalliin vahingon kiertoon. Jotain järkevää pitäisi kumminkin hommata tilalle.. :roll:
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2323
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

.

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

..
Avatar
puunakki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 575
Liittynyt: Ke 27.05.2015 08:38

Re: W213 pas..kallis tekniikka tulee kalliiksi

Viesti Kirjoittaja puunakki »

Nyt meni omasta laturi, hintaa tuli karvan päälle 700€ kun itse vaihtoi kunnostetun tilalle. 295k mittarissa.
Käyttikset:
MB S213 200d -18

Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86

Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
AaPoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Ti 13.07.2021 11:34
Paikkakunta: Tampere

Re: W213 pas..kallis tekniikka tulee kalliiksi

Viesti Kirjoittaja AaPoo »

puunakki kirjoitti: Pe 01.12.2023 23:35 Nyt meni omasta laturi, hintaa tuli karvan päälle 700€ kun itse vaihtoi kunnostetun tilalle. 295k mittarissa.
Kannattaa katsella saksan ebaysta latureita. W212 OEM Valeo Kl-varaosilla 600 vai 700 euroa, saksasta postikuluineen 270e, sparetolta 330. Kunnostettu 400 KL, ebay 180e. Toki jos on kiire, niin sitten ei ehdi.
S212 E350CDI 4Matic 2009
Avatar
puunakki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 575
Liittynyt: Ke 27.05.2015 08:38

Re: W213 pas..kallis tekniikka tulee kalliiksi

Viesti Kirjoittaja puunakki »

Juu 212:sen laturien hinnat on ihan eri luokkaa, virosta olisin saanut saman laturin noin satasen halvemmalla. Mutta en sadan euron takia nyt viitsinyt autoa seisottaa.
Käyttikset:
MB S213 200d -18

Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86

Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
AaPoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Ti 13.07.2021 11:34
Paikkakunta: Tampere

Re: W213 pas..kallis tekniikka tulee kalliiksi

Viesti Kirjoittaja AaPoo »

Joo ei noissa tilanteissa auta olla ronkeli, omaan vaihtui kans kunnostettu laturi KL-varaosilta kun hajosi ajosta.
Muuten kyllä pyrin ostamaan kaikki varaosat ulkomailta, kun Suomessa samat osat yleensä 2-4x kalliimmat mitä Saksasta, Virosta tai Puolasta.
S212 E350CDI 4Matic 2009
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1530
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: W213 pas..kallis tekniikka tulee kalliiksi

Viesti Kirjoittaja MouTine »

auto2 kirjoitti: Ma 13.11.2023 17:10 On hintaa yksinkertaisille osille jotka vikaantuvat, automerkin välittämä osa saattaa maksaa X kertaa enemmän kuin toinen. Vanhempana jää lopullisesti helpommin pois liikennekäytöstä tuollaisen järjestelmän vikoihin jos korjaus epävarma tai maksaa.

800 Euron nox sensorin "hinta" on aika tarkasti noin puolet 20 vuotta yli 300 000 pätkäajoa ajetun bensa golf kaikista huolto- ja korjauskuluista yhteensä. Siitä ei huomaa kuinka paljon ajettu ja jokainen katsastus tietysti puhtaasti läpi. Itse huollettu vuosittain ja vaihdettu kulutusosia kun aika. Hinta & laatu noin 21teur uutena maksaneelle saksassa kasatulle aika hyvä.
Näppärä ja laadukas Saksalainen kuin Golffi onkin, niin pitää kuitenkin rehellisyyden nimissä muistaa että Golf ja 212 Meppis on täysin eriautoja niin hinnaltaan kuin ominaisuuksiltaan. Pitäisi aina verrata vastaavanlaiseen vaikka hintanumeorilla leikkiminen onkin houkuttelevaa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
puunakki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 575
Liittynyt: Ke 27.05.2015 08:38

Re: W213 pas..kallis tekniikka tulee kalliiksi

Viesti Kirjoittaja puunakki »

AaPoo kirjoitti: La 02.12.2023 09:34 Joo ei noissa tilanteissa auta olla ronkeli, omaan vaihtui kans kunnostettu laturi KL-varaosilta kun hajosi ajosta.
Muuten kyllä pyrin ostamaan kaikki varaosat ulkomailta, kun Suomessa samat osat yleensä 2-4x kalliimmat mitä Saksasta, Virosta tai Puolasta.
Juurikin näin, paikalliselta kun sai laturin seuraavaksi päiväksi niin ei tarvinnut miettiä. Virosta tulee omat varaosat, jos ei mahdoton kiire ja hinnassa tosissaan merkittävä ero.
Käyttikset:
MB S213 200d -18

Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86

Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2803
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: W213 pas..kallis tekniikka tulee kalliiksi

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Kun tasan vuosi sitten hajosi autostani, niin omaan vm. 2017 S213 E200D ei saanut kuin yhtä mallia laturia; varaosahaussa ei yhtään koko Suomessa, Motonet ei myynyt. Auto hyytyi Mikkeliin ja siellä merkkiliikkeessä luvattiin auto kahdessa päivässä kuntoon akku asennettuna 2070 euroa, KL:stä olisi saanut Saksasta tilaamalla OEM 2100 euroa pelkkä laturi. Pelkästään OEM, tarviketta autooni ei myynyt mikään liike, vaikka kuinka soitteli ystävällinen Mikkelin Motopajan kaveri tukkumyyjille.

..nyt näyttää myyvän Motonet 789 euron hintaista laturia,pakko olla tarvike:
https://www.motonet.fi/varaosat/laturit ... b4a2978cd5
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 987
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: W213 pas..kallis tekniikka tulee kalliiksi

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Tämä ikuisuus kikkailu on ollut jo vuosia käytössä, oe osat on niin syvälle haudattu, ettei niitä ilman salapoliisin lahjoja pysty löytämään.
Useimmin löytyvät oe valmistajan tuotenumerolla, ei siis autonvalmistajan osanumeroilla. Yleensä löytyy, muttei kiireessä eikä välttämättä eu alueelta. Yleensä helpoimmat reitit on internet hauissa joko lännestä (fcpeuro etc) ja idästä liettua/latvia/venäjä akselilta ja kaikki tietty on sitä aakkosta jota ei osaa, josta löytyy vertailunumeroita oikeaan suuntaa. Onneksi nämä selaimet osaavat tavata vaikeampiakin kieliä
Vastaa Viestiin