E 300 de:n suurjänniteakun lataus
E 300 de:n suurjänniteakun lataus
Terve,
Onko kukaan perehtynyt E 300 de:n (S213 v. 2019) suurjänniteakun lataukseen?
Minä tulin hankkineeksi 3-vaihe pistorasiaan liitettävän latausaseman, jonka suurimmaksi lataustehoksi luvattiin 11 kW.
Nyt vaan havaintoni on, että suurin teho on ~7 kW, mikä viittaisi vain 2 vaiheella lataukseen.
Hankkimassani härvelissä latausvirta on aseteltavissa 8/10/13/16 A ja jokaisella asetuksella tulos viittaa 2 vaiheen käyttöön/toimintaan.
8 A => 3,4 kW, 10 A => 4,3 kW, 13 A => 5,6 kW ja 16 A => 6,9 kW (kW luvut auton mittaristosta luettuna).
Olen toistanut kokeilun kahdessa osoitteessa. Molemmissa pistorasia noin kuukausi sitten asennettu ja testattu/raportoitu.
Nyt pitäisi sitten rajoittaa, mistä tuo "vajaatehoisuus" johtuu.
Ei kai autossa ole mitään asettelua / rajoitusta, joka blokkaisi kolmannen vaiheen?
Olen tällä hetkellä "maastossa" ja testausmahdollisuudet ovat sen vuoksi rajalliset.
Kunhan palaan "urbaanialueelle" pitää etsiä auto, joka on todistettavasti ottanut vastaan 11 kW vastaavanlaisesta laturista
ja sitten kokeilla tuota hankintaani sen kanssa.
Mutta, jos joku osaa heti kertoa mitä minä en nyt hoksaa, olisi se tervetullut vinkki.
Onko kukaan perehtynyt E 300 de:n (S213 v. 2019) suurjänniteakun lataukseen?
Minä tulin hankkineeksi 3-vaihe pistorasiaan liitettävän latausaseman, jonka suurimmaksi lataustehoksi luvattiin 11 kW.
Nyt vaan havaintoni on, että suurin teho on ~7 kW, mikä viittaisi vain 2 vaiheella lataukseen.
Hankkimassani härvelissä latausvirta on aseteltavissa 8/10/13/16 A ja jokaisella asetuksella tulos viittaa 2 vaiheen käyttöön/toimintaan.
8 A => 3,4 kW, 10 A => 4,3 kW, 13 A => 5,6 kW ja 16 A => 6,9 kW (kW luvut auton mittaristosta luettuna).
Olen toistanut kokeilun kahdessa osoitteessa. Molemmissa pistorasia noin kuukausi sitten asennettu ja testattu/raportoitu.
Nyt pitäisi sitten rajoittaa, mistä tuo "vajaatehoisuus" johtuu.
Ei kai autossa ole mitään asettelua / rajoitusta, joka blokkaisi kolmannen vaiheen?
Olen tällä hetkellä "maastossa" ja testausmahdollisuudet ovat sen vuoksi rajalliset.
Kunhan palaan "urbaanialueelle" pitää etsiä auto, joka on todistettavasti ottanut vastaan 11 kW vastaavanlaisesta laturista
ja sitten kokeilla tuota hankintaani sen kanssa.
Mutta, jos joku osaa heti kertoa mitä minä en nyt hoksaa, olisi se tervetullut vinkki.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ke 01.07.2020 09:23
Re: E 300 de:n suurjänniteakun lataus
sisäinen AC-laturi on kaksivaiheinen.
Re: E 300 de:n suurjänniteakun lataus
Ei taida ton ikänen hybridimersu ottaa kun sen n. 7kw. Uudemmat sitten sen 11kw, osa 22kw. DC:llä jopa 50kw.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: E 300 de:n suurjänniteakun lataus
OK, siinähän tuo sitten on. Ei pysty "pureksimaan" kaikkea mitä yritetään syöttää.
Re: E 300 de:n suurjänniteakun lataus
Mulla on C300de 2020 malli ja siinäkin mainittiin tuo 7kW latausteho. Kuitenkin se latausasema näyttää 11kW ja latausaikakin tukee havaintoa.
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Re: E 300 de:n suurjänniteakun lataus
Siis kuitenkin 205? Onko viimeiseen vuosimalliin laitettu kolmivaihelaturi. Mitä lataustehoa auton mittaristo/MBUX/Comand näyttää, entä Mercedes Me?
Re: E 300 de:n suurjänniteakun lataus
Jep, 205 on. Pitää katsoa latausteho kun kotona laitan laturiin, työpaikalla saa vain 2.2kW latauksen. Akkuun menee yleensä 10.8kW ja se lataantuu joksikin tunnissa täyteen ( muutamaa minuuttia alle).
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Re: E 300 de:n suurjänniteakun lataus
Alustanumerollahan se selviäisi mikä laturi siellä on.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: E 300 de:n suurjänniteakun lataus
VIN koodi on W1K2052131G028984, latailen yleensä öisin halvan sähkön aikaan niin en ole vielä ehtinyt tuota tarkistaa applikaatioista/autosta. Voihan se latausasemakin antaa väärää tietoa, ei sitä koskaan tiedäm koodattu oletuksella että kaikista vaiheista menee sama määrä ja kertoo sen kolmella.
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Re: E 300 de:n suurjänniteakun lataus
Eipä näköjään ole eritelty varustelistaukseen tuota lataustehoa, erikoista. Mutta mistään ei myöskään löydy tietoa että tuota mallia olisi saanut 11kw laturilla, kaikkialla mainitaan vain se 7,4kw. Vahva mielikuva on itselläkin että se 11kw tuli saataville vasta 206-korissa.x_ismo kirjoitti: ↑Ti 31.10.2023 09:52 VIN koodi on W1K2052131G028984, latailen yleensä öisin halvan sähkön aikaan niin en ole vielä ehtinyt tuota tarkistaa applikaatioista/autosta. Voihan se latausasemakin antaa väärää tietoa, ei sitä koskaan tiedäm koodattu oletuksella että kaikista vaiheista menee sama määrä ja kertoo sen kolmella.
Edit. Varaosana parts info antaa tuolle autolle laturin A0009006420. Googlella löytyy tuosta kuvia ja siellä tyyppikilvessä 7.2kw.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: E 300 de:n suurjänniteakun lataus
Näköjään mittaristo ilmoittaa 7.4kW kun laturi 10.8. No kiinan ihmeiltä ei voikaan kaikkea odottaa
Nyt pitääkin sitten selvittää mistä vaiheista ( sulaketaulusta) teho otetaan niin saa kytke vilp:n siihen vapaaseen kolmanteen vaiheeseen.
Mikäköhän on alunperin ollut tuollaisen 2-vaiheisen latauksen peruste ? aiheuttaa vinokuormaa verkkoon kivasti kun useampi 2v ottaa 16A vaiheesta.
Nyt pitääkin sitten selvittää mistä vaiheista ( sulaketaulusta) teho otetaan niin saa kytke vilp:n siihen vapaaseen kolmanteen vaiheeseen.
Mikäköhän on alunperin ollut tuollaisen 2-vaiheisen latauksen peruste ? aiheuttaa vinokuormaa verkkoon kivasti kun useampi 2v ottaa 16A vaiheesta.
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi