W210 270cdi turbovika myy uus

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Vilhove
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 02.11.2022 06:10

W210 270cdi turbovika myy uus

Viesti Kirjoittaja Vilhove »

Elikkä pienen burniksen jälkeen alkoi pitämään outoa ääntä. Ääni tulee kun ahdot nousee. Veikkaisin turboa. Pitkittäis välystä ei ole mut pieni sivuttais ja turbon kyljissä näyttäis olevan pienet skraidut siivistä. Välillä heittää myös ahdot pois pelistä. Vaihelaatikko myös alkoi subuilemaan. Kaasupohjassa laittaa vaan suurempaa pesään ja kickdown ei toimi. Laatikossa on joku ohjelma eli jos joku voi ohjelmoida vakioks ni seki kiinnostaa. Pakopuolta en ole vielä katsonut. Om612 ja om613 turbot kiinnostaa.
IMG_6372.MOV
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w211E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Ti 27.12.2022 22:27

Re: W210 270cdi turbovika myy uus

Viesti Kirjoittaja w211E »

poistoon
Viimeksi muokannut w211E, Ke 08.11.2023 17:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vilhove
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 02.11.2022 06:10

Re: W210 270cdi turbovika myy uus

Viesti Kirjoittaja Vilhove »

Joo ihan tehtaan asd lukkoperä löytyy ja komiasti lukotti. Voin kyllä videon siitä lähettää. Turbo kyllä antautuu näillä ahdoilla ja tehoilla varmasti ~250hp 550nm. Pakkovaihteilla laatikko kyllä toimii kun kissa
jjm95
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ti 14.09.2021 13:22

Re: W210 270cdi turbovika myy uus

Viesti Kirjoittaja jjm95 »

Vilhove kirjoitti: Ma 30.10.2023 03:21 Joo ihan tehtaan asd lukkoperä löytyy ja komiasti lukotti. Voin kyllä videon siitä lähettää. Turbo kyllä antautuu näillä ahdoilla ja tehoilla varmasti ~250hp 550nm. Pakkovaihteilla laatikko kyllä toimii kun kissa
Edes e55 amg-mallissa ei ole nettikirjoitusten perusteella lukkoperää tehtaalta tullessa. On tietysti mahdollista että joku jälkiasenteinen lukko sinne laitettu.
S204 220cdi -08
ex S203 200cdi -01
ex S211 280cdi -07
w211E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Ti 27.12.2022 22:27

Re: W210 270cdi turbovika myy uus

Viesti Kirjoittaja w211E »

poistoon
Viimeksi muokannut w211E, Ke 08.11.2023 17:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3917
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W210 270cdi turbovika myy uus

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

w211E kirjoitti: Ma 30.10.2023 00:40 siivissä välystä ottaa turbon seinämii kiinni. laatikko palanu puhki lämpöleikannu. oliko hyvä burnis? missä videoo siitä miten tollanen lukoton voi burnaa edes tai saatiko saako siitä irti yks pyöri sutiessa?
Palanut puhki, lämpöleikannut? Nyt ei kyse ole vanhasta kaksitahti moposta.
Herran kirjoitteluiden tasosta voi hyvin saada kuvan että ihan kauheasti ei ole kokemusta moottoreista tai vaihteistoista, silti ollaan antamassa neuvoja takki auki kuin asiantuntija.

Sitten ihan aiheeseen, jos päittäistä ei ole juurikaan niin kannattaa kokeilla ahtimen välyksiä kylmänä ja öljyttynä. Jos kevyesti työntämällä menee koteloon kiinni niin laakerit on valmiit, joka johtuu yleensä öljyn puutteesta tai vierasesineestä ahtimen siivissä, kompressori tai pako puolella.

Noilla tehoilla vakio suuttimilla ahdin on siinä kintaalla että alkaa loppumaan kesken, yleensä ekana alkaa kompurasiipien kärjet taipumaan pystyyn kun ahnehditaan liikaa tuottoa liian pienestä ahtimesta.
Vilhove
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 02.11.2022 06:10

Re: W210 270cdi turbovika myy uus

Viesti Kirjoittaja Vilhove »

MJPfin kirjoitti: Ma 30.10.2023 16:04
w211E kirjoitti: Ma 30.10.2023 00:40 siivissä välystä ottaa turbon seinämii kiinni. laatikko palanu puhki lämpöleikannu. oliko hyvä burnis? missä videoo siitä miten tollanen lukoton voi burnaa edes tai saatiko saako siitä irti yks pyöri sutiessa?
Palanut puhki, lämpöleikannut? Nyt ei kyse ole vanhasta kaksitahti moposta.
Herran kirjoitteluiden tasosta voi hyvin saada kuvan että ihan kauheasti ei ole kokemusta moottoreista tai vaihteistoista, silti ollaan antamassa neuvoja takki auki kuin asiantuntija.

Sitten ihan aiheeseen, jos päittäistä ei ole juurikaan niin kannattaa kokeilla ahtimen välyksiä kylmänä ja öljyttynä. Jos kevyesti työntämällä menee koteloon kiinni niin laakerit on valmiit, joka johtuu yleensä öljyn puutteesta tai vierasesineestä ahtimen siivissä, kompressori tai pako puolella.

Noilla tehoilla vakio suuttimilla ahdin on siinä kintaalla että alkaa loppumaan kesken, yleensä ekana alkaa kompurasiipien kärjet taipumaan pystyyn kun ahnehditaan liikaa tuottoa liian pienestä ahtimesta.
Joo täytyy katsoa tuo ahdin uudestaan kun hallille pääsen. Se on onneksi nopea tehdä. Kattelin noita uusia turbojakin eikä ne mahdottomasti onneks maksa. Ei varmaan kannata ajaa tuolla, koska jos siivet vetävät metallihilppua koneeseen? Uuden turbon vaihosta vaa sen verran kyselen et miten ne kannattaa öljytä, koska kuivakäyttö ei tietenkään oo hyvä uuelle turbolle.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3917
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W210 270cdi turbovika myy uus

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Viallinen ahdin voi rikkoa koko koneen, kokemusta on.
Pahimmillaan ahdin hajoaa sen verran että työntää moottoriöljyt kompurasta läpi ja mootoria alkaa käymään omalla öljyllään = silppua ja muuta kivaa luvassa, eikä muuten sammu avaimella enään.

Ahtimen tippakannulla öljyn syötöstä PUHDASTA moottoriöljyä asennusvaiheessa riittää.
Vastaa Viestiin