W124 moottorin ylim.äänet
Kokeileppas ottaa keinuvivut pois ääntä aiheuttavasta sylinterista ja hydrauliset venttiilin tasaajat irti ja laita paineilmmaa nostimien oljyaukoista sisään ja sit kasaat pelin ja kokeilet. Olen itse törmännyt öljykanavan tukokseen. Kun vaihdoin venttiilin tasaajat niin aina naputti, mutta kun otin uudelleen irti niin paska putosi pois ja kasauksen jälkeen toimi hyvin ilman naputusta. Tää oli vain oma kokemus, mutta???
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Kyllä sen dieselin venttiilin naputuksen erottaa palamiskoputuksista ja laakerivaurioista. JOs rähinä kasvaa kierroksia nostaessa on vika mekaaninen ja jos pienenee ja loppuu kierroksia lisätessä niin se johtuu sieltä palotapahtumasta. Kyllä ne öljypumpun paineet riittää niille nostimille tyhjäkäynnilläkin. Joskus joutuu käyttään pitemmän seisotuksen jälkeen paikallaan jonkin aikaa jotta tasaimet nollaavat välykset.mjo33400 kirjoitti:Kokeileppas ottaa keinuvivut pois ääntä aiheuttavasta sylinterista ja hydrauliset venttiilin tasaajat irti ja laita paineilmmaa nostimien oljyaukoista sisään ja sit kasaat pelin ja kokeilet. Olen itse törmännyt öljykanavan tukokseen. Kun vaihdoin venttiilin tasaajat niin aina naputti, mutta kun otin uudelleen irti niin paska putosi pois ja kasauksen jälkeen toimi hyvin ilman naputusta. Tää oli vain oma kokemus, mutta???
Se palotapahtumasta johtuva koputus onkin sitten vaikeampi selvittää. Se kai johtuu kuitenkin viivästyneestä syttymisestä, jonka seurauksena polttoaine ehtii höyrystyä ja syttyä räjähdyksenomaisesti. Tuohon syttymiseen vaikuttaa ensisijaisesti se suihkun kunto, polttoaineen ja koneen lämpötila ja tietysti pumpunkin kunto sekä se paineventtiili joka laskee putkesta ensin painetta jotta suutin sulkeutuu ja sitten sulkee paineen laskun. Käynnistyksen jälkeen kuputus ei aina ala välittömästi vaan vasta kun jälkihehku loppuu. Se jaksottaisuu taitaa johtua taasen kierroslukusäätimen toiminnasta joka pyrkii pitämään kierroksia vakiona mutta päästää kuitenkin kirroksia soutamaan.
Taitavat yleensä testata tuolla dieselpajoilla suuttimet käsipumpuilla ja suurilla polttoainemäärillä, tyhjäkäynnillä nuo määrät ovat taasen hyvin pieniä.
Saattaisi tuohon koputukseen vaikuttaa suutintyypin vaihtokin. 602 ja 603 on mielestäni huomattavasi sivistyneempi käynti kun ne on kunnossa. Eri suuttimet niisä näyttää luettelon mukaan olevankin.
Itse olen säätänyt tyhjäkäynnin hieman ylös jolloin omassa koneesa käynti hiljenee ja koputus loppuu.
TÄYTTÄ ASIAA!!
tunnut olevan perillä RAKSUTUKSEN aiheuttajasta, kun taas moni tarjoilee koko ajan hyd.nostimia vikalähteeksi??
Mitä tarkoitit suuttimien vaihdolla? mikä on 602? oliko se niin että, 603 on 300DT? ja 601 vapari?
mutta varmaan juuri kuvalemasi viat tuntien, arvelisit palovääryyden johtuvan ilmeisesti suuttimista?
onko ollut itselläsikin kokemuksia?
tunnut olevan perillä RAKSUTUKSEN aiheuttajasta, kun taas moni tarjoilee koko ajan hyd.nostimia vikalähteeksi??
Mitä tarkoitit suuttimien vaihdolla? mikä on 602? oliko se niin että, 603 on 300DT? ja 601 vapari?
mutta varmaan juuri kuvalemasi viat tuntien, arvelisit palovääryyden johtuvan ilmeisesti suuttimista?
onko ollut itselläsikin kokemuksia?
Kyllä se voi nostajistakin ääni kuulua, ei sillä. Myös lotkotus ja kopotus voi tulla alipainepumpusta. Mutta testautapa tosiaan ne suuttimet asiantuntevalla pajalla, jos se kusee miten sattuun, niin voi olla raksutuksen vika niissäkin.dansku kirjoitti:TÄYTTÄ ASIAA!!
tunnut olevan perillä RAKSUTUKSEN aiheuttajasta, kun taas moni tarjoilee koko ajan hyd.nostimia vikalähteeksi??
Mitä tarkoitit suuttimien vaihdolla? mikä on 602? oliko se niin että, 603 on 300DT? ja 601 vapari?
mutta varmaan juuri kuvalemasi viat tuntien, arvelisit palovääryyden johtuvan ilmeisesti suuttimista?
onko ollut itselläsikin kokemuksia?
OM601=200D w124 sekä C200D
OM602=250D/Turbo
OM603=300D/Turbo
Käynnistyykö kylmästä miten? Hyrskyttäen? Suuttimissa vikaa jos kovin pärskii jo -5 asteen pakkasilla ja hehkut on kunnossa.
124.023
siis kylmästä käynnistyy jo avainta näyttämällä.
ikinä ei ole ollut noin hyvin käynnistyvää mersua, tai muutakaan autoa mitä olen ajanut
autohan oli siis 300TDT. käy ensimmäiset 5-10sek tosi hienosti,kuin unelma..
sitte alkaa RAKSUTTAA NIIN PERK...STI!!!
niinku jo aikaisemmin sanoin, ihan kun olis heitetty 123, tai vielä parempaa 115 koppasen 3miljonaa ajettu kone raksuttaa sinne pellin alle!
ei pätki, eikä hytky, eikä mitään huomaa auton sisälle värinöitä tai muuta, vaan kauhea RAKRAKRAKRAKRAK
savua tulee kyllä aika paljon, varsinkin tallissa (isossa) tosin, huomaa vähän ajan päästä, että on kyllä harmaata en tiedä kuuluuko asiaan vai ei..
Raksutus loppuu kyllä siinä vaiheessa, kun kierrokset nousee yli 1500rpm.
käy taas kuin enkeli.
Se mikä oli hassua, niin ostin motonetistä semmoisen diesel puhdistus aineen, joka ajetaan suoraan purkista pumpulle, ja ääni loppui siihen!
ja kun purkki oli loppu ja letkut takas paikoilleen, niin alkoi samantien uudestaan
ei jaksa
ikinä ei ole ollut noin hyvin käynnistyvää mersua, tai muutakaan autoa mitä olen ajanut
autohan oli siis 300TDT. käy ensimmäiset 5-10sek tosi hienosti,kuin unelma..
sitte alkaa RAKSUTTAA NIIN PERK...STI!!!
niinku jo aikaisemmin sanoin, ihan kun olis heitetty 123, tai vielä parempaa 115 koppasen 3miljonaa ajettu kone raksuttaa sinne pellin alle!
ei pätki, eikä hytky, eikä mitään huomaa auton sisälle värinöitä tai muuta, vaan kauhea RAKRAKRAKRAKRAK
savua tulee kyllä aika paljon, varsinkin tallissa (isossa) tosin, huomaa vähän ajan päästä, että on kyllä harmaata en tiedä kuuluuko asiaan vai ei..
Raksutus loppuu kyllä siinä vaiheessa, kun kierrokset nousee yli 1500rpm.
käy taas kuin enkeli.
Se mikä oli hassua, niin ostin motonetistä semmoisen diesel puhdistus aineen, joka ajetaan suoraan purkista pumpulle, ja ääni loppui siihen!
ja kun purkki oli loppu ja letkut takas paikoilleen, niin alkoi samantien uudestaan
ei jaksa
..
Höh. Paineventtiili vaihdettiin eilen. Aluksi ei mitään vaikutusta. Ajoin n.parikymmentä kilometriä. Rakutus oli hävinnyt melkein kokonaan Lisää ajoa, ääni tuli taas takaisin.
Ihme juttu..?
Tuossa arvelivat että männäntapissa olisi väljää. Mutta luulisi äänen pahentuvan, kun vain ajaa menemään.? Ääni on ollut samanlainen reilut 30000km..
Ihme juttu..?
Tuossa arvelivat että männäntapissa olisi väljää. Mutta luulisi äänen pahentuvan, kun vain ajaa menemään.? Ääni on ollut samanlainen reilut 30000km..
w115,123,124,126,210 yms.
otin tossa viime viikolla suuttimet irti, ja vei yhteen diesel pajaan "helsingissä"
ja ne teki täyden rempan ja huollon ja makso niin PERK....STI!!!!
no anyway.. laitoin kiinni uudet suuttimet, ja EI MITÄÄN
Raksuttaa ihan samanlailla, ellei enemmän. olen päätellyt, että vika on pumpussa, tai pumpun säädöissä, koska suuttimet on nyt ok, ja ääni todellakin loppui heti kun sinne ajoi motonetin suutin puhdistus dieselpohjaista litkua suoraan tölkistä ajettuna, ja tosin tölkki kun loppu, niin tuli äänet takas.
ja ne teki täyden rempan ja huollon ja makso niin PERK....STI!!!!
no anyway.. laitoin kiinni uudet suuttimet, ja EI MITÄÄN
Raksuttaa ihan samanlailla, ellei enemmän. olen päätellyt, että vika on pumpussa, tai pumpun säädöissä, koska suuttimet on nyt ok, ja ääni todellakin loppui heti kun sinne ajoi motonetin suutin puhdistus dieselpohjaista litkua suoraan tölkistä ajettuna, ja tosin tölkki kun loppu, niin tuli äänet takas.
[quote="dansku", ja ääni todellakin loppui heti kun sinne ajoi motonetin suutin puhdistus dieselpohjaista litkua suoraan tölkistä ajettuna, ja tosin tölkki kun loppu, niin tuli äänet takas. [/quote]
Nuo puhdistusaineet nostavat polttoaineen setaanilukua jos niiden tekstiin on luottamista. Setaaniluvun nosto taasen helpottaa polttoaineen syttymistä.
Raksuttaako se miuista sylintereistä kuin ykkösestä niinkuin aikaisemmin kirjoitit?
Olisi hauska tietää onko noiden jakeluketjujen polttoaineissa eroja.
Tuossa oli viikolla eräällä kylmällä tolpalla dieseli halpaa ja nuukuuksissani tankkasin sitä talvilaatuista tavaraa tankin täyteen. Seuraavana päivänä alkoi ihmetyttämään konehuoneesta kuuluva varsinainen kropina. Tänään kun tankkasin taas tuttulta raskaankaluston tankkauspaikasta "kesäläätua" ja kuuntelin jonkin aikaa siinä koneen käyntiä niin kropinat vaimeni ja käynti palautui ennalleen. Eihän se pehmeä ole nytkään mutta siedettävä.
Nuo puhdistusaineet nostavat polttoaineen setaanilukua jos niiden tekstiin on luottamista. Setaaniluvun nosto taasen helpottaa polttoaineen syttymistä.
Raksuttaako se miuista sylintereistä kuin ykkösestä niinkuin aikaisemmin kirjoitit?
Olisi hauska tietää onko noiden jakeluketjujen polttoaineissa eroja.
Tuossa oli viikolla eräällä kylmällä tolpalla dieseli halpaa ja nuukuuksissani tankkasin sitä talvilaatuista tavaraa tankin täyteen. Seuraavana päivänä alkoi ihmetyttämään konehuoneesta kuuluva varsinainen kropina. Tänään kun tankkasin taas tuttulta raskaankaluston tankkauspaikasta "kesäläätua" ja kuuntelin jonkin aikaa siinä koneen käyntiä niin kropinat vaimeni ja käynti palautui ennalleen. Eihän se pehmeä ole nytkään mutta siedettävä.
...
No niin. Löin aamulla auton käyntiin ilman lämmitystä -15:sta ja lähti heti käymään kaikilla, ennen paineventtiilin vaihtoa lähti vain 5:llä pikkupakkasellakin..
Raksutus kuuluu joskus vaimeampana (häviää melkein kokonaan) ja välillä taas normaalina.
Nyt kun saa enää vaan ylimääräisen äänen pois niin hyvä...
Raksutus kuuluu joskus vaimeampana (häviää melkein kokonaan) ja välillä taas normaalina.
Nyt kun saa enää vaan ylimääräisen äänen pois niin hyvä...
w115,123,124,126,210 yms.
Heips
Eikös tuo, että rapsuttelu hävisi avautumispainetta laskemalla indikoisi sitä, että juuri tuo 1-pytty ei saa normaalia ruiskupainetta?
Eli olisikos pumpun 1-pytyn elementti viallinen? Tai pumppu muuten kulunut ?
Sitten toiseksi: kun täällä aika jatkuvasti ihmetellään nostajien ja öljynpaineen riittävyyden suhteen, niin kerrottakoon, että hydrauliset nostajat eivät saa painetta lainkaan!
Hydraulinen nostaja toimii ns. ylivuotoöljyllä, joka nokan ja keinujen voitelun seurauksena valuu nostajille. Nostaja on "säiliö", jossa on jousikuormitteinen sisämäntä ja öljyn liikettä säädetään purkautumisreiän koolla (reiän koko ei muutu - on vain erikokoinen eri malleissa ja eri vuosimalleissa - W124:ssa pienimmät reiät löytyvät vuosimalleista -85 ja -86 joten ne ovat myös sitten arimpia nakuttamaan öljyn puutteesta)
Öljyn puute taasen yläkerrassa johtuu yleensä joko lopussa olevasta pumpusta (harvinaista) tai öljyvuodosta jossain aiemmassa paikassa öljynkierrossa (yläpää on kierron loppukohde), mm. alakerran laakereiden väljyys (eivät vielä välttämättä ääntele) tai vaikkapa kansipahvin öljyvuoto (aika yleinen W124 nakuissa - yleensä koneen etupäässä)
Jäähdytysnesteen pääsy öljyn sekaan voi toki myös tukkia öljunsuodattimen....
Joo - useimmille ehkä tää oli ihan turhaa "opintojen kertausta", mutta tuskinpa tästä haittakaan oli???
/Ana
Eikös tuo, että rapsuttelu hävisi avautumispainetta laskemalla indikoisi sitä, että juuri tuo 1-pytty ei saa normaalia ruiskupainetta?
Eli olisikos pumpun 1-pytyn elementti viallinen? Tai pumppu muuten kulunut ?
Sitten toiseksi: kun täällä aika jatkuvasti ihmetellään nostajien ja öljynpaineen riittävyyden suhteen, niin kerrottakoon, että hydrauliset nostajat eivät saa painetta lainkaan!
Hydraulinen nostaja toimii ns. ylivuotoöljyllä, joka nokan ja keinujen voitelun seurauksena valuu nostajille. Nostaja on "säiliö", jossa on jousikuormitteinen sisämäntä ja öljyn liikettä säädetään purkautumisreiän koolla (reiän koko ei muutu - on vain erikokoinen eri malleissa ja eri vuosimalleissa - W124:ssa pienimmät reiät löytyvät vuosimalleista -85 ja -86 joten ne ovat myös sitten arimpia nakuttamaan öljyn puutteesta)
Öljyn puute taasen yläkerrassa johtuu yleensä joko lopussa olevasta pumpusta (harvinaista) tai öljyvuodosta jossain aiemmassa paikassa öljynkierrossa (yläpää on kierron loppukohde), mm. alakerran laakereiden väljyys (eivät vielä välttämättä ääntele) tai vaikkapa kansipahvin öljyvuoto (aika yleinen W124 nakuissa - yleensä koneen etupäässä)
Jäähdytysnesteen pääsy öljyn sekaan voi toki myös tukkia öljunsuodattimen....
Joo - useimmille ehkä tää oli ihan turhaa "opintojen kertausta", mutta tuskinpa tästä haittakaan oli???
/Ana
--------------------------------------------
W124 200D ~90++Hp- :-)
W124 200D ~90++Hp- :-)
..
Avautumispainetta on pudotettu hieman 1.-syl.suuttimesta...
Pumppu toimi ainakin testipenkissä moitteetta..
Noo, tuskimpa tuo vakava ääni on, kun ei ole pahentunut eikä ole tullut koneesta mitään osia pihalle (vielä)
Pumppu toimi ainakin testipenkissä moitteetta..
Noo, tuskimpa tuo vakava ääni on, kun ei ole pahentunut eikä ole tullut koneesta mitään osia pihalle (vielä)
w115,123,124,126,210 yms.
Mulla on ilmennyt nyt parin viikon sisällä kylmäkäynnistyksen nakutus, joka on huipussaan 1000 rpm kohdalla, pienenee hieman tyhjäkäynnille ja häviää kokonaan yli 1000 kierr suuremmilla kierroksilla. Lämpimänä ei nakuta.
Tämän topicin luettuani kävi monta vaihtoehtoa mielessä, mutta tietysti kysymyksiä heräs enemmän kuin tietoa jäi kaaliin.
- Aamut ja yöt on välillä olleet pakkasella, voisko kesälaatunen diesel aiheuttaa tommosta? Palamistapahtumastahan lienee kyse.
- Suuttimet tietysti vois vaihtaa, hehkut on vaihdettu vasta, ja herää kyllä pitkän hehkutuksen jäljiltä kaikilla sylintereillä käyntiin. Lyhyellä hehkutuksella (valon sammumisen verran) jää yks sylinteri pelistä aluksi pois.
- Jäähdytysnesteen seassa öljyjäämiä. Edellinen omistaja sanoi vaihtaneensa kansipahvin, kun vuoti just tuolta 1. sylinterin paikkeilta. Toivottavasti kaverilta on vaan jäänyt putsaamatta jäähdytysjärjestelmä, ettei siellä taas ole vuotoa. Mistä kannentiivisteen vuodon voi parhaiten havaita?
Tämän topicin luettuani kävi monta vaihtoehtoa mielessä, mutta tietysti kysymyksiä heräs enemmän kuin tietoa jäi kaaliin.
- Aamut ja yöt on välillä olleet pakkasella, voisko kesälaatunen diesel aiheuttaa tommosta? Palamistapahtumastahan lienee kyse.
- Suuttimet tietysti vois vaihtaa, hehkut on vaihdettu vasta, ja herää kyllä pitkän hehkutuksen jäljiltä kaikilla sylintereillä käyntiin. Lyhyellä hehkutuksella (valon sammumisen verran) jää yks sylinteri pelistä aluksi pois.
- Jäähdytysnesteen seassa öljyjäämiä. Edellinen omistaja sanoi vaihtaneensa kansipahvin, kun vuoti just tuolta 1. sylinterin paikkeilta. Toivottavasti kaverilta on vaan jäänyt putsaamatta jäähdytysjärjestelmä, ettei siellä taas ole vuotoa. Mistä kannentiivisteen vuodon voi parhaiten havaita?
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
..
Alkaa pikkuhiljaa tuntumaan siltä, että kohta teen tuolle OM603:lle samanlaisen kestotestin kuin fiestan ja mitsun koneelle tehtiin
Jos auton jättää varjoon seisomaan ja lyö muutaman tunnin päästä käyntiin, niin lähtee vaan 5:llä käymään, 1.-sylinteri ei herää heti henkiin. Vaihdoin siihen eilen uuden hehkutulpan ja sille tulee vielä virtaakin Viimein kun lähtee käymään kaikilla, niin tulee se raksutus mukaan, joka häviää kun kierrokset on yli 1500. Mikä ihme tuon tekee? Joku siellä viivästyttää 1-sylinterin palamistapahtumaa, mutta mikä?
Koneeseen on tehty kansiremontti, uudet nostajat vaihdettu, uudet suutinkärjet ja pumppu säädetty. 1-sylinteriin tehtiin ohivuotomittaus ja lukemat oli kohdillaan.
Jos auton jättää varjoon seisomaan ja lyö muutaman tunnin päästä käyntiin, niin lähtee vaan 5:llä käymään, 1.-sylinteri ei herää heti henkiin. Vaihdoin siihen eilen uuden hehkutulpan ja sille tulee vielä virtaakin Viimein kun lähtee käymään kaikilla, niin tulee se raksutus mukaan, joka häviää kun kierrokset on yli 1500. Mikä ihme tuon tekee? Joku siellä viivästyttää 1-sylinterin palamistapahtumaa, mutta mikä?
Koneeseen on tehty kansiremontti, uudet nostajat vaihdettu, uudet suutinkärjet ja pumppu säädetty. 1-sylinteriin tehtiin ohivuotomittaus ja lukemat oli kohdillaan.
w115,123,124,126,210 yms.
alan pikkuhiljaa huolestua ton sun laitteen kanssa
kun omassa on ihan samat jutut koko ajan ollut, ajattelin että viimeistään kun pumppu menee mynään, niin sen pumppu remontin jälkeen pitäis lähtee toi ääni pois.
olen mun mielestä paikallistanut mun rakutuksen aiheuttajaksi pumpun. koska suuttimet vaihdettu, ja lisä aineella rakutus loppuu, niin silloin ei enää jaljelle jää mun mielestä kuin pumppu.
jotain siellä on tukossa tai jotain, kun kulku on suht.huonoa=ei paskaakaan alavääntöä, ja ne suuttimet mitkä vein sinne korjaamoon, niin ne sano ja näytti että oli aivan täynnä paskaa, ja monjää ja ruostetta.
sano vaan aijä että kannattais vaihtaa toi polttoaine filtteri vähän useammin
noh.. auto tuotu saksasta, ja tietäähän sen kuinka hyvin sakut jaksaa huoltaa vähänkin vanhempia autoja.
niin ajattelin vaan että jos ne suuttimet oli aivan tukossa, niin kyllä se pumppukin varmaan on.. onhan siellä varmaan samalaisia sadasosan välyksiä, mitä suuttimissakin on. ei siellä paskaa tarvi olla varmaan yhtään, kun alkaa jo räkii, ja kusee väärin.
nää on vaan mun arvailuja.. ja toive ajattelua
kun omassa on ihan samat jutut koko ajan ollut, ajattelin että viimeistään kun pumppu menee mynään, niin sen pumppu remontin jälkeen pitäis lähtee toi ääni pois.
olen mun mielestä paikallistanut mun rakutuksen aiheuttajaksi pumpun. koska suuttimet vaihdettu, ja lisä aineella rakutus loppuu, niin silloin ei enää jaljelle jää mun mielestä kuin pumppu.
jotain siellä on tukossa tai jotain, kun kulku on suht.huonoa=ei paskaakaan alavääntöä, ja ne suuttimet mitkä vein sinne korjaamoon, niin ne sano ja näytti että oli aivan täynnä paskaa, ja monjää ja ruostetta.
sano vaan aijä että kannattais vaihtaa toi polttoaine filtteri vähän useammin
noh.. auto tuotu saksasta, ja tietäähän sen kuinka hyvin sakut jaksaa huoltaa vähänkin vanhempia autoja.
niin ajattelin vaan että jos ne suuttimet oli aivan tukossa, niin kyllä se pumppukin varmaan on.. onhan siellä varmaan samalaisia sadasosan välyksiä, mitä suuttimissakin on. ei siellä paskaa tarvi olla varmaan yhtään, kun alkaa jo räkii, ja kusee väärin.
nää on vaan mun arvailuja.. ja toive ajattelua
Hymiöistä varmaan arvaatte miten ylimääriselle äänelle kävi tänään. Se hävisi ja nyt lähtee heti käymään kaikilla sylintereillä!
Tein tuossa viimeviikolla puristuspainemittauksen 1.-sylinterille. Tulos oli 15bar.. Samalla testasin pitääkö venttiilit, piti ne. Ajattelin sitten että männänrenkaat on loppu. Otin männän käteen tänään ja kiertokanki oli mutkalla!
Mäntä ei noussut tarpeeksi ylös ja siitä johtui huono puristuspaine. Hyvä vähänkäytetty mäntä+kiertokanki tilalle ja nyt pelaa ainakin toistaiseksi komiasti
w115,123,124,126,210 yms.
- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
..
Sitä ihmettelen itsekin... Mutta moottorin "edellisessä elämässä" se joku on tapahtunut, ääni kun oli mukana siitä lähtien kun kone on mulla ollut.
Männän päässä ei näkynyt mitään jälkiä. Ensimmäisenä tulee mieleen, että männän päälle on päässyt nestettä joskus..
Männän päässä ei näkynyt mitään jälkiä. Ensimmäisenä tulee mieleen, että männän päälle on päässyt nestettä joskus..
w115,123,124,126,210 yms.
- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
..
Tuossa on "jamku"n räpsäsemä kuva mutkalla olevasta kiertokangesta: http://jamku.laatikko.org/cpg132/displa ... m=22&pos=8
Tuommoisella sitä karauteltiin menemään reilu 40000km
Tuommoisella sitä karauteltiin menemään reilu 40000km
w115,123,124,126,210 yms.
Re: W124 moottorin ylim.äänet
Itsellä oli samanlaiset oireet, joita alko esiintyä siinä öljynvaihtovälin loppupäässä. Vielä vähän ennen öljynvaihtoa ihmettelin, että on muuttunut koneen ääni aika karkeaksi. Oireet loppui kokonaan vaihdettuani öljyt (ja niiden merkin). Kone kehrää kuin kissa, ei nakuttele ja kierrosherkkyyttä tuli ihan selvästi. Ei tainnu olla edellisten öljyjen voiteluteho enää kunnossa, mitä kyllä nykyöljyillä (täyssynteettiset) ihmettelen suuresti. Ero oli kuitenkin todella selkeä.satakaskolmonen kirjoitti:kyseessä on 300TDT vm.90 moottorista kuuluu "nakutus" tyhjäkäynnillä
ääni ei ole säännöllinen vaan kuuluu ensi aivan hiljaa ja kovenee sitten selvästi kuuluvaksi "takomiseksi" sitten se vaan lakkaa ja 5sekunnin päästä se sama alkaa uudestaan
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
joo.. kyl mul alkaa olla vähän tutina, että onkohan mullakin menny se kanki
toivon vaan koko ajan kädet ristissä, että se raksutus lähtis pois mynän pumppu rempan yhteydessä, muuten joutuu varmaan rupee irroittaa kantta, ja oljypohjaa
sitä oon vaan ihmetelly, että täällä olette sanonut yhdeksi oireeksi että kylmäkäynnistyksessä käy viidellä, ja/tai savuttaa ja pätkii, ennenkuin lämpenee ja tulee mukaan.
laitoin vaihteeksi koneeseen forten diesel treatment aineet naftan joukkoon, jos vaikka puhdistais pumppua
ainakin on toistaseks vaimentunu äänet n.50%
saa nähdä tuleeko takas kun aine loppuu.. todennäköisesti
toivon vaan koko ajan kädet ristissä, että se raksutus lähtis pois mynän pumppu rempan yhteydessä, muuten joutuu varmaan rupee irroittaa kantta, ja oljypohjaa
sitä oon vaan ihmetelly, että täällä olette sanonut yhdeksi oireeksi että kylmäkäynnistyksessä käy viidellä, ja/tai savuttaa ja pätkii, ennenkuin lämpenee ja tulee mukaan.
laitoin vaihteeksi koneeseen forten diesel treatment aineet naftan joukkoon, jos vaikka puhdistais pumppua
ainakin on toistaseks vaimentunu äänet n.50%
saa nähdä tuleeko takas kun aine loppuu.. todennäköisesti
Tuo johtuu siitä, kun kiertokanki on mutkalla ja mäntä ei nouse ihan ylös ei puristuksia tarpeeksi ei käynnisty kylmänä se yksi sylinteri heti...dansku kirjoitti: sitä oon vaan ihmetelly, että täällä olette sanonut yhdeksi oireeksi että kylmäkäynnistyksessä käy viidellä, ja/tai savuttaa ja pätkii, ennenkuin lämpenee ja tulee mukaan.
w115,123,124,126,210 yms.
Hieman alentunut puristuspainehan tekee juuri tyhjäkäyntinakutusta. Itsellä se johtui yhdessä moottorissa huonokuntoisista ventiileistä.
Eihän se polttoaine tietenkään syty välittömästi, jos puristuspaine on liian alhainen, vaan sitä ehtii kertyä tarkoitettua enemmän ja kun se syttyy, kuuluu kalahtava ääni. Superturboissa on vähän sama ilmiö, johtuu vain siitä, että ruiskutus tapahtuu niin nopeasti, että polttoainetta ehtii kertyä ennen syttymistä palotilaan.
Taitaa olla puristusmittauksen paikka. Eroja ei kai saisi olla yli 3 baria eri sylinterien välillä.
Eihän se polttoaine tietenkään syty välittömästi, jos puristuspaine on liian alhainen, vaan sitä ehtii kertyä tarkoitettua enemmän ja kun se syttyy, kuuluu kalahtava ääni. Superturboissa on vähän sama ilmiö, johtuu vain siitä, että ruiskutus tapahtuu niin nopeasti, että polttoainetta ehtii kertyä ennen syttymistä palotilaan.
Taitaa olla puristusmittauksen paikka. Eroja ei kai saisi olla yli 3 baria eri sylinterien välillä.
sitä oon vaan ihmetelly, että täällä olette sanonut yhdeksi oireeksi että kylmäkäynnistyksessä käy viidellä, ja/tai savuttaa ja pätkii, ennenkuin lämpenee ja tulee mukaan.
laitoin vaihteeksi koneeseen forten diesel treatment aineet naftan joukkoon, jos vaikka puhdistais pumppua
ainakin on toistaseks vaimentunu äänet n.50%
Mul tekee 10 sekunnina ajan kylmänä pätkäkäyntiä niin kuin yksi pytty ei olisi mukana pätkinnän rytminnässä pakari pukkaa sinisiä savu tupsauksia... muuten kone käy tasaisesti ja hyvin... hehkut kunnossa... Viisaat nevokaas...
Toivotaan ettei kovin vakavasta olisi kyse..
laitoin vaihteeksi koneeseen forten diesel treatment aineet naftan joukkoon, jos vaikka puhdistais pumppua
ainakin on toistaseks vaimentunu äänet n.50%
Mul tekee 10 sekunnina ajan kylmänä pätkäkäyntiä niin kuin yksi pytty ei olisi mukana pätkinnän rytminnässä pakari pukkaa sinisiä savu tupsauksia... muuten kone käy tasaisesti ja hyvin... hehkut kunnossa... Viisaat nevokaas...
Toivotaan ettei kovin vakavasta olisi kyse..
sitä tässä oon miettinyt, että tosiaan mulla ei käy viidellä tai muutenkaan päin v... missään vaiheessa , itse asiassa kun kylmänä käynnistää, niin käy aivan sika loistavasti!!
ei mitään ääniä aivan kuin pakasta vedetty sukka
sitte vasta n.10sekuntin jälkeen alkaa raksuttaa..
voisko olla ettei olis vielä syytä epäillä kankea
ei mitään ääniä aivan kuin pakasta vedetty sukka
sitte vasta n.10sekuntin jälkeen alkaa raksuttaa..
voisko olla ettei olis vielä syytä epäillä kankea