W212 350cdi -09, useita epäonnistuneita DPF:n polttoja
W212 350cdi -09, useita epäonnistuneita DPF:n polttoja
Hei.
Katseltiin mersukaverin kanssa hänen starilla autosta arvoja ja vikoja, kun herjasi DPF:ää tarvikelukijalla.
Star näytti useita epäonnistuneita DPF:n polttoja, niitä taisi olla ainakin kymmenkunta. Laitan tähän noi DPF:n tiedot tyhjäkäynnillä:
Dieselhiukkassuodattimen tuhkapitoisuus 0,08g, tavoitearvo <9,00g
Dieselhiukkassuodattimen nokipitoisuus 0,94g, tavoitearvo <9,00g
Dieselhiukkassuodattimen täyttöaste 13 %
Pakokaasun vastapaine 1029 hPa, tavoitearvo 700-2000 hPa
Kokonaisajomatka edellisen onnistuneen regeneroinnin aikana 232141 km
Mittarilukema 29490 km
Autolla on ajettu 230 000km.
Arvot näyttävät mielestäni ihan hyvältä eikä tulisi mieleen ettei DPF toimisi. Tuo kokonaisajomatka kyllä ihmettyttää, samoin mittarilukema.
Auto polttaa tankillisen välein taajama-ajossa 10-15min DPF:ää, autolla kyllä ajetaankin pääasiassa taajamassa, pari kertaa viikossa 20km matka suuntaansa. Auto on ohjelmoitu osaavalla ohjelmoijalla, EGR on poistettu mutta DPF on käytössä. Mitään vikoja tai limp modeja ei autossa esiinny eikä öljymääräkään ole kasvanut 15k vaihtovälillä.
Ihmettelen vain tuota keskeytyneiden polttojen runsautta ja kokonaisajomatkaa regeneroinnin aikana. Näyttääkö star omiaan?
Katseltiin mersukaverin kanssa hänen starilla autosta arvoja ja vikoja, kun herjasi DPF:ää tarvikelukijalla.
Star näytti useita epäonnistuneita DPF:n polttoja, niitä taisi olla ainakin kymmenkunta. Laitan tähän noi DPF:n tiedot tyhjäkäynnillä:
Dieselhiukkassuodattimen tuhkapitoisuus 0,08g, tavoitearvo <9,00g
Dieselhiukkassuodattimen nokipitoisuus 0,94g, tavoitearvo <9,00g
Dieselhiukkassuodattimen täyttöaste 13 %
Pakokaasun vastapaine 1029 hPa, tavoitearvo 700-2000 hPa
Kokonaisajomatka edellisen onnistuneen regeneroinnin aikana 232141 km
Mittarilukema 29490 km
Autolla on ajettu 230 000km.
Arvot näyttävät mielestäni ihan hyvältä eikä tulisi mieleen ettei DPF toimisi. Tuo kokonaisajomatka kyllä ihmettyttää, samoin mittarilukema.
Auto polttaa tankillisen välein taajama-ajossa 10-15min DPF:ää, autolla kyllä ajetaankin pääasiassa taajamassa, pari kertaa viikossa 20km matka suuntaansa. Auto on ohjelmoitu osaavalla ohjelmoijalla, EGR on poistettu mutta DPF on käytössä. Mitään vikoja tai limp modeja ei autossa esiinny eikä öljymääräkään ole kasvanut 15k vaihtovälillä.
Ihmettelen vain tuota keskeytyneiden polttojen runsautta ja kokonaisajomatkaa regeneroinnin aikana. Näyttääkö star omiaan?
Viimeksi muokannut AaPoo, Ma 20.11.2023 23:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S212 E350CDI 4Matic 2009
Re: W212 350cdi -10, useita epäonnistuneita DPF:n polttoja
Jos autolla ajettu sen 230t ja rapiat niin poltto on just tapahtunut juurikin 232141km kohdalla.
Mittarilukema näyttää vähän alhaiselta tai sitten autoa on ruuvattu.
Mitä ezs näyttää mittarilukemaksi joko nollaa tai rapiat 1.6 miljoonaa niin sitä on ronkittu.
Tuossa aiheesta lisää. viewtopic.php?f=61&t=212390
Mittarilukema näyttää vähän alhaiselta tai sitten autoa on ruuvattu.
Mitä ezs näyttää mittarilukemaksi joko nollaa tai rapiat 1.6 miljoonaa niin sitä on ronkittu.
Tuossa aiheesta lisää. viewtopic.php?f=61&t=212390
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 482
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: W212 350cdi -10, useita epäonnistuneita DPF:n polttoja
varmaan ihan normaalia, arvot on hyviä, jos ajaa vain noin lyhyttä niin pakostihan niitä keskeytyneitä polttoja tulee.
W212 E350cdi
Re: W212 350cdi -10, useita epäonnistuneita DPF:n polttoja
Epäonnistuneita polttoja tulee kaupunkiajossa tämän tästä. Auto yrittää polttoa taas uudelleen kun olosuhteet sopivat. Oleellistahan on, että auto toimii eikä Starilla näy vikoja, jolloin sieltä löytyy myös onnistunut poltto.
MJPFin, eikös EZS:n lukemaakin voi manipuloida?
MJPFin, eikös EZS:n lukemaakin voi manipuloida?
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: W212 350cdi -10, useita epäonnistuneita DPF:n polttoja
Voi mutta se vaatii niin paljon työtä ja suuri riski että menee vit..ksi että yleisesti löytyy se can blokkeri sieltä. Jo can blokkerin kanssa on riskejä että ei käynnisty enään. Pois sitä ei kannata ottaa koska sillä on korvattu osia ezs yksikössä.
Re: W212 350cdi -10, useita epäonnistuneita DPF:n polttoja
Näyttääkös stari tässäkin (niinkuin useiden vikakoodien olosuhdetietojen kanssa) vain 5 digittiä mittarilukemasta...?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W212 350cdi -10, useita epäonnistuneita DPF:n polttoja
Olen ollut näkevinäni kaikki kuusi mitä noita on tullut katsottua.
Re: W212 350cdi -10, useita epäonnistuneita DPF:n polttoja
Mittarissa on 2295xx, mutta viimeisin onnistunut poltto on tapahtunut 232141 eli tulevaisuudessa..MJPfin kirjoitti: ↑Ti 22.11.2022 09:09 Jos autolla ajettu sen 230t ja rapiat niin poltto on just tapahtunut juurikin 232141km kohdalla.
Mittarilukema näyttää vähän alhaiselta tai sitten autoa on ruuvattu.
Mitä ezs näyttää mittarilukemaksi joko nollaa tai rapiat 1.6 miljoonaa niin sitä on ronkittu.
Tuossa aiheesta lisää. viewtopic.php?f=61&t=212390
Tähän on vaihdettu virtalukko viime kesänä, onkohan se "oikea" mittarilukema kulkeutunut sieltä mukana?
Vesipumppu, takapään tasonsäädön ilmapussit ja laturi on porsinut vuoden sisään, eikö ne aina ~200tkm tienoilla mene

Saksan tuonti kun on kyseessä, niin onhan tästä toki voitu mittaria pyöritellä.
Tuossa vielä kuvana DPF-valikon tiedot.

S212 E350CDI 4Matic 2009
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 482
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: W212 350cdi -10, useita epäonnistuneita DPF:n polttoja
tuo tavoitearvo muuten kun lukee <9g, niin itse olen havainnut että poltto alkaa noin 7.1- 7.3 kohdilla.
W212 E350cdi
Re: W212 350cdi -10, useita epäonnistuneita DPF:n polttoja
Jaa virtalukko vaihdettu, kilometrit voi olla ihan mitä vaan. Mitäs muut boksit näyttää kilometreistä?
Re: W212 350cdi -10, useita epäonnistuneita DPF:n polttoja
.
Käyttöjärjestelmä pyrkii aloittamaan polton sittenkun laskennallinen täyttöaste ylittää 100%. Yrittämistä jatkuu aina 200%,n asti. Sen jälkeen, mikäli poltto on tekemättä, tulee herja.
Poltto määräytyy kahta reittiä.
Normitilanteessa ohjelmassa olevat laskurit laskevat täyttöaastetta koko ajan. Asiaan vaikuttaa polttoaineen kulutus, kylmäkäynnistykset, päivämäärät ....
Siis - poltto tehdään laskennallisin perustein, oli tarvetta oikeasti , tai ei.
Toiseksi
Järjestelmässä on sitten varulta hiukkassuodattimella eropaineanturi, , niinkuin perälauta paskakuormassa.
Sitä tarvitaan ongelmatilanteissa, joissa laskureiden ylläpitämä sykli ei enää riitä pitämään suodatinta "puhtaana".
Kun paine - ero suodattimen päiden välillä kasvaa riittävän suureksi, laukaisee se polton.
Tihentynyt polttosykli on aina merkki tulevasta ongelmasta, aina.
Staari osaa kertoa, aloittiko polton laskuri, vai anturi.
Ohjelma kyllä kertoo, jos järjestelmässä on ongelma. Jos herjoja ei tule, niin on lupa olla aivan tyytyväinen - kun vaan kärsivällisesti odottelee, niin se palkitaan ja korjattavaakin kyllä ilmaantuu.
Käyttöjärjestelmä pyrkii aloittamaan polton sittenkun laskennallinen täyttöaste ylittää 100%. Yrittämistä jatkuu aina 200%,n asti. Sen jälkeen, mikäli poltto on tekemättä, tulee herja.
Poltto määräytyy kahta reittiä.
Normitilanteessa ohjelmassa olevat laskurit laskevat täyttöaastetta koko ajan. Asiaan vaikuttaa polttoaineen kulutus, kylmäkäynnistykset, päivämäärät ....
Siis - poltto tehdään laskennallisin perustein, oli tarvetta oikeasti , tai ei.
Toiseksi
Järjestelmässä on sitten varulta hiukkassuodattimella eropaineanturi, , niinkuin perälauta paskakuormassa.
Sitä tarvitaan ongelmatilanteissa, joissa laskureiden ylläpitämä sykli ei enää riitä pitämään suodatinta "puhtaana".
Kun paine - ero suodattimen päiden välillä kasvaa riittävän suureksi, laukaisee se polton.
Tihentynyt polttosykli on aina merkki tulevasta ongelmasta, aina.
Staari osaa kertoa, aloittiko polton laskuri, vai anturi.
Ohjelma kyllä kertoo, jos järjestelmässä on ongelma. Jos herjoja ei tule, niin on lupa olla aivan tyytyväinen - kun vaan kärsivällisesti odottelee, niin se palkitaan ja korjattavaakin kyllä ilmaantuu.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: W212 350cdi -10, useita epäonnistuneita DPF:n polttoja
En tiedä oisko MBLab kopsannut ne tiedot sieltä vai onko se edes mahdollista?
Pitääpä tutkia mitä muissa näkyy, jahka seuraavan kerran näen starin omistavaa kaveria.
Noh, pääasia nyt, että noi useat epäonnistuneet poltot on ihan normaalia. Kieltämättä tuo mittarilukema ihmetyttää tuossa DPF:ssä.
S212 E350CDI 4Matic 2009
Re: W212 350cdi -10, useita epäonnistuneita DPF:n polttoja
Jos sen Mblab on tehnyt niin uskoisin että on tiedot kloonattu.
Kilometreistä ei niin kannata välittää jos auto toimii ja on mieluinen. Ne on vaan numeroita taulussa, ja ei nämä enään niin kalliita ole että voisi jotain jäännösarvoa miettiä kun myy seuraavalle.
Kilometreistä ei niin kannata välittää jos auto toimii ja on mieluinen. Ne on vaan numeroita taulussa, ja ei nämä enään niin kalliita ole että voisi jotain jäännösarvoa miettiä kun myy seuraavalle.
Re: W212 350cdi -10, useita epäonnistuneita DPF:n polttoja
Nyt on kyllä yleisesti dieselautoissa hinnat laskenut parin vuoden sisällä. Hankala myydä ja mitään ei saaMJPfin kirjoitti: ↑Ke 23.11.2022 10:35 Jos sen Mblab on tehnyt niin uskoisin että on tiedot kloonattu.
Kilometreistä ei niin kannata välittää jos auto toimii ja on mieluinen. Ne on vaan numeroita taulussa, ja ei nämä enään niin kalliita ole että voisi jotain jäännösarvoa miettiä kun myy seuraavalle.

Pitänee joka tapauksessa vilkaista seuraavan kerran virtalukon kilometrit. Ymmärsin, että MBLabilla asennettiin ehjä virtalukko ja Lauri kloonasi vanhasta tarpeelliset tiedot ehjään/korjattuun virtalukkoon.
S212 E350CDI 4Matic 2009
Re: W212 350cdi -10, useita epäonnistuneita DPF:n polttoja
Vikavalot ei pala eikä öljyn määrä lisäänny, mutta kyllä nuo poltot ihmetyttää. Tänään lähdin ajamaan taajamaan, auton saavutettua moottorin tavoitelämpötilan alkoi auto taas polttamaan, eli auto oli todella kierrosherkkä ja kierrokset pysyivät pienilläkin vaihteilla 2000rpm tuntumassa. Hetken ajon jälkeen kierrokset tippui 1500rpm ja ajattelin polton olevan ohi. Pääsin perille ja sammutin auton. Ulos astuessani tuttu DPF pöntön polton haju.
Lähdin parin tunnin päästä liikkeelle, sama homma taas, auto polttaa ja kierrokset 2000rpm, laski hetken päästä 1500rpm. Nyt ei ollut kiire, niin sutaisin moottoritielle, jossa kierrokset olivat 1500rpm kohdilla mutta hieman humppasivat. No, auto ei selvästi enää polta, kun kierrokset olivat noin matalat, joten kurvasin motarilta pois ja pysähyin valoihin. Siitä kun lähdin taas liikkeelle, auto kierrosherkkä ja kierrokset ei laske alle 2000 rpn:n. Ajoin noin kilometrin jonka jälkeen kurvasin takaisin kaupan pihaan, tuttu haju taas eli poltto oli päällä.
Softattu EGR pois käytöstä, DPF normaalisti käytössä. Ei haise öljy dieselille eikä määrä lisäänny, ei vikavaloja.
Miksi auto ei polta moottoritiellä, mutta polttaa sitten taajamanopeudessa? Joku sanoi auton polttavan varmuuden vuoksi, kun joku tietty matkamäärä täyttyy. Aiemminkin tehnyt näin, ettei polta 200km maantieajon aikana, mutta kun tulet taajamaan, sammutat auton ja lähdet hetken päästä ajamaan, kytkeytyy poltto päälle.
Lähdin parin tunnin päästä liikkeelle, sama homma taas, auto polttaa ja kierrokset 2000rpm, laski hetken päästä 1500rpm. Nyt ei ollut kiire, niin sutaisin moottoritielle, jossa kierrokset olivat 1500rpm kohdilla mutta hieman humppasivat. No, auto ei selvästi enää polta, kun kierrokset olivat noin matalat, joten kurvasin motarilta pois ja pysähyin valoihin. Siitä kun lähdin taas liikkeelle, auto kierrosherkkä ja kierrokset ei laske alle 2000 rpn:n. Ajoin noin kilometrin jonka jälkeen kurvasin takaisin kaupan pihaan, tuttu haju taas eli poltto oli päällä.
Softattu EGR pois käytöstä, DPF normaalisti käytössä. Ei haise öljy dieselille eikä määrä lisäänny, ei vikavaloja.
Miksi auto ei polta moottoritiellä, mutta polttaa sitten taajamanopeudessa? Joku sanoi auton polttavan varmuuden vuoksi, kun joku tietty matkamäärä täyttyy. Aiemminkin tehnyt näin, ettei polta 200km maantieajon aikana, mutta kun tulet taajamaan, sammutat auton ja lähdet hetken päästä ajamaan, kytkeytyy poltto päälle.
S212 E350CDI 4Matic 2009
Re: W212 350cdi -10, useita epäonnistuneita DPF:n polttoja
Kannattaa katsoa noita DPF:n lukemia ajon aikana. Siellä voi olla eropaineanturi viallinen ja käynnistää polton turhaan. Nuo lukemat tyhjäkäynnillä ovat ihan ok. Tuollainen 13%, se on siis laskuri, ei polttoa käynnistä vielä pitkään aikaan. Toinen mahdollinen syy voisi olla vuotava EGR. Se on ohjelmoitu pois, mutta ei se sitä tarkoita, että se olisi tiivis (tai edes kiinni). Se taas lisäisi savutusta ja tukkisi DPF:ää.
Re: W212 350cdi -10, useita epäonnistuneita DPF:n polttoja
Paine-ero/eropaineanturi on tuohon vaihdettu. Mites vuotavan EGR:n saa selville? Tässä paljastui nyt sellainen, että auton laturi ei toimi ja auto lataa vain 12,6-12,7 volttia. Voipi olla tuollakin vaikutusta DPF:n polttoon.
S212 E350CDI 4Matic 2009
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 482
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: W212 350cdi -10, useita epäonnistuneita DPF:n polttoja
Kesällä kun Akku on täynnä niin voi luulla ettei se lataa. Mutta jos et ole jäänyt marketin parkkiin kun ei ole startannut niin ilmeisesti se lataa.
Sen näkee niin että laita mittari 12V töpseliin . Kiihdytä motarilla sataseen ja kun päästät kaasun niin jos jännite nousee moottorijarrulla 14.7 tai jotain niin se on ok
Sen näkee niin että laita mittari 12V töpseliin . Kiihdytä motarilla sataseen ja kun päästät kaasun niin jos jännite nousee moottorijarrulla 14.7 tai jotain niin se on ok
W212 E350cdi
Re: W212 350cdi -10, useita epäonnistuneita DPF:n polttoja
Juuri näin, 12,6v lataus on ominaisuus. Akku ei kylläkään ollut täynnä, yli 12 tuntia oli latauksessa ennenkö tuli täyteen..
viewtopic.php?t=209487&start=30
Lueskelin täältä tuosta EGR:stä, softasta poistettu EGR on aiheuttanut ongelmia. Olen huomannut itsekin tuollaista pientä kierrosten jumppaamista tasaisella nopeudella ja matalilla kierroksilla.
viewtopic.php?p=1364129
Mitäs EGR venttiiliä tuonne kannattaa nyt varmuuden vuoksi vaihtaa, EGR ohjelmasta pois päältä. Halvin mahdollinen vai 200e Wahler?
viewtopic.php?t=209487&start=30
Lueskelin täältä tuosta EGR:stä, softasta poistettu EGR on aiheuttanut ongelmia. Olen huomannut itsekin tuollaista pientä kierrosten jumppaamista tasaisella nopeudella ja matalilla kierroksilla.
viewtopic.php?p=1364129
Mitäs EGR venttiiliä tuonne kannattaa nyt varmuuden vuoksi vaihtaa, EGR ohjelmasta pois päältä. Halvin mahdollinen vai 200e Wahler?
S212 E350CDI 4Matic 2009
Re: W212 350cdi -10, useita epäonnistuneita DPF:n polttoja
Peltilevy laippaan.
Re: W212 350cdi -10, useita epäonnistuneita DPF:n polttoja
Tekeekö joku tähän sopivia peltilevyjä?

S212 E350CDI 4Matic 2009
Re: W212 350cdi -10, useita epäonnistuneita DPF:n polttoja
Pyöreä lätkä pohjalle venttiilin poteroon ja pultit kiinni, valmis.
Re: W212 350cdi -10, useita epäonnistuneita DPF:n polttoja
Taitaa olla helpompi ostaa satasen tarvike EGR tilalle, kuin alkaa kötöstelemään. Jotain tulppaussettiä katsoin, hirveä homma asentaa.
https://races-shop.com/egr-plugs/265332 ... om642.html
https://races-shop.com/egr-plugs/265332 ... om642.html
S212 E350CDI 4Matic 2009
Re: W212 350cdi -10, useita epäonnistuneita DPF:n polttoja
No mikään ei estä laittamasta peltiä ton putken laipan alle.
Vaihtoehtoja on yleensä useita miten homman toteuttaa.
Itse olen yleensä mennyt siitä mistä aita on jo kaatunut.
Vaihtoehtoja on yleensä useita miten homman toteuttaa.
Itse olen yleensä mennyt siitä mistä aita on jo kaatunut.
Re: W212 350cdi -10, useita epäonnistuneita DPF:n polttoja
Ajelin putkeen reilut kaksisataa kilometriä, kun huomasin moottorin kierrosluvun hummaavan. Auto teki kerran aiemminkin tätä ja epäilin syyksi vanhaa vuotavaa EGR:ää, mutta nyt EGR on vaihdettu. Löin icarsoftin kiinni ja siellä näkyi selvästi syöttömäärän, ahtopaineen ja kierrosluvun muutoksia. Sitten huomasin sulavan takalasin, joka oli aiemmin ollut vielä jäässä. DPF:n poltto oli siis mennyt päälle.
Ajoin 10-15min minuuttia hummailun jatkuessa, kunnes auto vaihtoi isommalle vaihteelle ja poltto ilmeisesti loppui.
Tämä oli tosiaan toinen kerta kahden vuoden aikana, kun auto on tehnyt tuota hummaamista niin, että osuu silmään. Onko tällainen polttoprosessi aivan normaali? Nämä polttelut on taajamassa ollut hyvin erilaisia, lähennä korkea tyhjäkäynti paikallaan, joka lienee parisataa rpm korkeampi polton ollessa päällä.
Alla videota tuosta kierrosten humppauksesta.
https://www.youtube.com/watch?v=rLx1UFQtq9Y
Ajoin 10-15min minuuttia hummailun jatkuessa, kunnes auto vaihtoi isommalle vaihteelle ja poltto ilmeisesti loppui.
Tämä oli tosiaan toinen kerta kahden vuoden aikana, kun auto on tehnyt tuota hummaamista niin, että osuu silmään. Onko tällainen polttoprosessi aivan normaali? Nämä polttelut on taajamassa ollut hyvin erilaisia, lähennä korkea tyhjäkäynti paikallaan, joka lienee parisataa rpm korkeampi polton ollessa päällä.
Alla videota tuosta kierrosten humppauksesta.
https://www.youtube.com/watch?v=rLx1UFQtq9Y
S212 E350CDI 4Matic 2009
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 482
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: W212 350cdi -09, useita epäonnistuneita DPF:n polttoja
toi kierrosten heiluminen taitaa olla turbiinista eikä mistään poltosta.
W212 E350cdi
Re: W212 350cdi -09, useita epäonnistuneita DPF:n polttoja
Toivottavasti ei, mutta aikamoinen sattuma jos osuu polton kanssa yhteen eikä 400km aikana tee tuota muuten.Nurmituomas kirjoitti: ↑Ti 21.11.2023 08:56 toi kierrosten heiluminen taitaa olla turbiinista eikä mistään poltosta.
S212 E350CDI 4Matic 2009
Re: W212 350cdi -10, useita epäonnistuneita DPF:n polttoja
Ajoin 400 km ja taas alkoi kierrokset humpata noin 25 minuutin ajaksi ja takalasi suli. En jaksaisi uskoa tuon olevan sattumaa, vaan jotenkin tuo humppaus liittyy nyt polttamiseen. Vaatiiko poltto sitten koneelta jotain ja turbiini luistaa, vaikka ei muuten tuollaista humppausta ole tehnyt. Polttoväli oli noin 400km matka-ajossa, ajoin 2x400km maantietä edestakaisin ja kummallakin matkalla poltti, tosin eri kohdissa. Aika lyhyt on väli?AaPoo kirjoitti: ↑Ma 20.11.2023 23:14 Ajelin putkeen reilut kaksisataa kilometriä, kun huomasin moottorin kierrosluvun hummaavan. Auto teki kerran aiemminkin tätä ja epäilin syyksi vanhaa vuotavaa EGR:ää, mutta nyt EGR on vaihdettu. Löin icarsoftin kiinni ja siellä näkyi selvästi syöttömäärän, ahtopaineen ja kierrosluvun muutoksia. Sitten huomasin sulavan takalasin, joka oli aiemmin ollut vielä jäässä. DPF:n poltto oli siis mennyt päälle.
Ajoin 10-15min minuuttia hummailun jatkuessa, kunnes auto vaihtoi isommalle vaihteelle ja poltto ilmeisesti loppui.
Tämä oli tosiaan toinen kerta kahden vuoden aikana, kun auto on tehnyt tuota hummaamista niin, että osuu silmään. Onko tällainen polttoprosessi aivan normaali? Nämä polttelut on taajamassa ollut hyvin erilaisia, lähennä korkea tyhjäkäynti paikallaan, joka lienee parisataa rpm korkeampi polton ollessa päällä.
Alla videota tuosta kierrosten humppauksesta.
https://www.youtube.com/watch?v=rLx1UFQtq9Y
S212 E350CDI 4Matic 2009
Re: W212 350cdi -10, useita epäonnistuneita DPF:n polttoja
Kylläpä oli itsellä täysin samanlainen oirehdinta kierroslukumittarissa, kun oli EGR-venttiilin piirikortti rikki. Toisessa topikissa tuota avasinkin, että vianhakua vaikeutti EGR OFF ohjelmointi. En nyt varma ole, mutta muistaakseni tuon EGR:n kautta liikkuu tietoa suuntaan ja toiseen liittymättä välttämättä lainkaan itse EGR:n ohjailukäskyihin. Itselläni pyöri esimerkiksi flekti pitkin öitä tämän pirun venttiilin vuoksi yms.AaPoo kirjoitti: ↑Ma 20.11.2023 23:14 Ajelin putkeen reilut kaksisataa kilometriä, kun huomasin moottorin kierrosluvun hummaavan. Auto teki kerran aiemminkin tätä ja epäilin syyksi vanhaa vuotavaa EGR:ää, mutta nyt EGR on vaihdettu. Löin icarsoftin kiinni ja siellä näkyi selvästi syöttömäärän, ahtopaineen ja kierrosluvun muutoksia. Sitten huomasin sulavan takalasin, joka oli aiemmin ollut vielä jäässä. DPF:n poltto oli siis mennyt päälle.
Ajoin 10-15min minuuttia hummailun jatkuessa, kunnes auto vaihtoi isommalle vaihteelle ja poltto ilmeisesti loppui.
Tämä oli tosiaan toinen kerta kahden vuoden aikana, kun auto on tehnyt tuota hummaamista niin, että osuu silmään. Onko tällainen polttoprosessi aivan normaali? Nämä polttelut on taajamassa ollut hyvin erilaisia, lähennä korkea tyhjäkäynti paikallaan, joka lienee parisataa rpm korkeampi polton ollessa päällä.
Alla videota tuosta kierrosten humppauksesta.
https://www.youtube.com/watch?v=rLx1UFQtq9Y
Viimeksi muokannut julB, To 23.11.2023 14:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
W210 E 50 AMG (M119) -97
S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
W210 E 50 AMG (M119) -97
S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W212 350cdi -10, useita epäonnistuneita DPF:n polttoja
.
Viimeksi muokannut julB, To 23.11.2023 14:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
W210 E 50 AMG (M119) -97
S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
W210 E 50 AMG (M119) -97
S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11