Sadetunnistin

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
1tumppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 191
Liittynyt: Su 28.06.2020 10:33
Paikkakunta: IISALMI
Viesti:

Sadetunnistin

Viesti Kirjoittaja 1tumppi »

Meillä tuon ärrän sadetunnistin toimii ihan miten sattuu. Vettä voi sataa niin että mitään ei enää näe niin saattaa pyyhkästä, ennemmin tulee itse pyyhkästyä napista, mutta jos sataa vaikka lunta niin pyyhkii ihan hurjana tyhjääkin lasia.

En ymmärrä logiikkaa. Monissa entisissä autoissa oli säädettävä tihku, helvetin paljon parempi.
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Sadetunnistin

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Minulla meni kans aikanaan hermot VäyrysMersun sadetunnistimeen, oli ihan samanlaisia oireita.
Nyppäsin tunnistimen johdon irti sieltä taustapeilin juurelta. Tämän jälkeen tihkukytkin toimi niinkun vanhoina hyvinä aikoina ja hermot lakkasi käryämästä. :wink:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
1tumppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 191
Liittynyt: Su 28.06.2020 10:33
Paikkakunta: IISALMI
Viesti:

Re: Sadetunnistin

Viesti Kirjoittaja 1tumppi »

Pakardinen kirjoitti: Ti 28.11.2023 22:42 Minulla meni kans aikanaan hermot VäyrysMersun sadetunnistimeen, oli ihan samanlaisia oireita.
Nyppäsin tunnistimen johdon irti sieltä taustapeilin juurelta. Tämän jälkeen tihkukytkin toimi niinkun vanhoina hyvinä aikoina ja hermot lakkasi käryämästä. :wink:
Aijaa, sillätavalla saa sen ohitettua. Pitääpä kokeilla, kiitokset vinkistä. :thumbup:
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5238
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Sadetunnistin

Viesti Kirjoittaja S202 »

En oo koskaan tavannut sadetunnistinta mikä toimis pitemmän päälle oikein, sama mikä auto ja onko uusi vai vanha tuulilasi. Kaikissa sama ominaisuus että kun ajaa tihkusateella niin jossain vaiheessa pyyyhkijät sekoaa ja alkaa vatkata täysillä.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Sadetunnistin

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Se on juuri noin. Ihan turha keksintö sekin.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Sadetunnistin

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

1tumppi kirjoitti: Ke 29.11.2023 07:53 Aijaa, sillätavalla saa sen ohitettua. Pitääpä kokeilla, kiitokset vinkistä. :thumbup:
Sulla nyt toki on riskinä se, että sinun autosi on sen verran uudempaa tekniikkaa, että sitä valvoo kolmetoistatuhatta tietokonetta. Ja jos sinä nyppäät sen johdon irti niin auto on sitä mieltä, että: "Nyt heti vitunseis, koska kaikki järjestelmät ei toimi niinku pitäs! Ja PIIIP PIIP PIIP VITUNPIIPPIIPPIIP!!! Go to the fucking merkkihuolto! PIIPPPPP!!!!"

Minua niin käsittämättömän paljon ärsyttää tämä kaikkien toimintojen valvonta. Minulla on tasan kaks asiaa, joiden hallinnan minä haluan luovuttaa auton itsensä päätettäväksi: vaihteenvaihdon ja tasanopeuden säätämisen. Kaikesta muusta minä haluan päättää ite.

Kohtahan täällä joku alkaa huutamaan, että ei; se on maailman paras asia, ettei ite tarvii tehä mitään!

Selevä. Ulkoistakaa sitten se vaimojenne nussiminenkin. Jos ymmärrätte mitä tarkoitan.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6272
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Sadetunnistin

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Niin... onhan se säädettävä sadetunnistin ihan kätevä mutta sitten saat olla sitä rullaa pyörittelemässä kuitenkin koko ajan. Pelkkä nollassa käyttäminenhän resetoi tuon 'hulluksi heittäytyneen' pyyhkimisen yhdellä niksnaksilla. Jossain välissähän mersulla on viiksesäs kaksi herkyysasentoa sadetunnistimelle, mutta niiden ero on kyllä niin pieni että harvoin siitä hyötyä on. YLEISESTI otten pidän kyllä toiminnosta, on jostain syystä minulla kaikissa mersuissa toiminut n.90% ajasta oikein. Onko henkilökohtainen pyyhkimisrefleksi sitten ihmisillä erilainen? :)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Sadetunnistin

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

MiHe kirjoitti: Ke 29.11.2023 09:56 Niin... onhan se säädettävä sadetunnistin ihan kätevä mutta sitten saat olla sitä rullaa pyörittelemässä kuitenkin koko ajan. Pelkkä nollassa käyttäminenhän resetoi tuon 'hulluksi heittäytyneen' pyyhkimisen yhdellä niksnaksilla. Jossain välissähän mersulla on viiksesäs kaksi herkyysasentoa sadetunnistimelle, mutta niiden ero on kyllä niin pieni että harvoin siitä hyötyä on. YLEISESTI otten pidän kyllä toiminnosta, on jostain syystä minulla kaikissa mersuissa toiminut n.90% ajasta oikein. Onko henkilökohtainen pyyhkimisrefleksi sitten ihmisillä erilainen? :)
Vielä useamassa 95% se on toiminut kuten kuuluu
Ja toiminan edelytys on että pyyhkijät on ok, pesuneste ok
(sekoitus suhde/laatu ei mitään kalvoja jää), lasi ok
(jos vaihdettu tarvike lasi niin varmasti samanlainen kuin alkuperäinen sävy ym)
kalibrointi ok, tunistimen lasin väli ok, tunnistin ok kaikki em kun on kuten pitää
niin sen 95% ajastaan toimii hyvin
sitten on eri juttu ihmisten erilaiset mieltymykset

tihku kytkinkin on auton eikä kuskin halinoimaa automatiikaa :?
Mökkillä
'
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 987
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: Sadetunnistin

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Voihan sen koittaa resetoida. Ja jos haluaa tihkulle, niin senkin pitäisi onnistua, jos on tunnistin kahdella piuhalla?
Toinen sytyttää vikavalon ja toinen ei, silloin pitäs releen kautta toimia aikajaksolla(5sek?) Auto asennossa

Resetointi vaatii kaverin roiskimaan vettä lasille

Netistä ohjeet varmaan löytyy
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17211
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Sadetunnistin

Viesti Kirjoittaja dealer »

Uusi tuulilasi, uudet sulat ja kalibroitu sadetunnistin = ainakin S211 ja W203 toimii kiitettävän hyvin.
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin