w212 350 cdi "ylimääräinen" liitin ja egr-vikaa
w212 350 cdi "ylimääräinen" liitin ja egr-vikaa
Testeri antoi EGR-venttiilista vikakoodit ja se vaihdettiin. Ei kuitenkaan löytynyt alkuperäistä mistään, niin jouduttiin ottamaan jokin JPN-merkkinen tarvike. Alkuperäiset vikakoodit hävis, mutta tuli tilalle uusi "14CF00 Positiivinen säätöpoikkeama pakokaasun kierrätyksen säädössä on liian suuri". Tarkoittaako toi nyt että uusi egr päästää pakokaasut läpi vaikkei niitä pyydetä? Pystyykö tuon ohjelmoimaan pois käytöstä ja pitääkö vielä tulpata ettei vuoda?
Sitten toinen vika samassa autossa. Vaihdoin otsikon autoon termostaatin ja huomasin samalla sen alla irrallisena roikkuvan liittimen. Yhtään tyhjää vastakappaletta en löytänyt lähistöltä enkä siltä alueelta minne liittimen johto ylettyy. Mikähän tuo mahtaa olla?
Sitten toinen vika samassa autossa. Vaihdoin otsikon autoon termostaatin ja huomasin samalla sen alla irrallisena roikkuvan liittimen. Yhtään tyhjää vastakappaletta en löytänyt lähistöltä enkä siltä alueelta minne liittimen johto ylettyy. Mikähän tuo mahtaa olla?
Re: w212 350 cdi "ylimääräinen" liitin ja egr-vikaa
Voin vilkaista huomenna päivällä omastani tuota liitintä, jos et ole vielä saanut vastauksia.
Sullakin vaikuttaa moottori aika öljyiseltä, ootko keksinyt syytä mistä tulee öljytöhnää?
Sullakin vaikuttaa moottori aika öljyiseltä, ootko keksinyt syytä mistä tulee öljytöhnää?
S212 E350CDI 4Matic 2009
Re: w212 350 cdi "ylimääräinen" liitin ja egr-vikaa
Oli turboon tulevan ilmaputken tiiviste survottu väkisin paikalleen ja palasiksi edellisen säätäjän toimesta. Vähän falskasi, ei enää;)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 495
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: w212 350 cdi "ylimääräinen" liitin ja egr-vikaa
se egr herja on tosi herkkä. jos on vähänkin esim egr liikettä rajoitettu niin toi tulee. voipi siis johtua jopa siitä uudesta egr stä. ohjelmoi pois.
itsellä oli toi sama ylimääräinen irtoliitin, en ikinä keksinyt mikä se on.
sulla on polttoainesuodattimen klemmarit irti. kannattas laittaa vaikka ruuvattavat jos ei muuta.
itsellä oli toi sama ylimääräinen irtoliitin, en ikinä keksinyt mikä se on.
sulla on polttoainesuodattimen klemmarit irti. kannattas laittaa vaikka ruuvattavat jos ei muuta.
W212 E350cdi
Re: w212 350 cdi "ylimääräinen" liitin ja egr-vikaa
Klemmarit oli kuvatessa auki, nyt kiinni. Tarkat silmät, kiitti. Outoa jos ylimääräinen liitin laitetaan suojaamatta odottaan jos joskus sitä vaikka tarvittaisiin. Kaiken maailman öljytöhnät kuitenkin pilaa sen.
Re: w212 350 cdi "ylimääräinen" liitin ja egr-vikaa
Egr vaihdettiin vikailmoitusten takia, ja oireina oli lievä nypytys pintakaasulla esim loivassa ylämäessä, ja tietenkin tehot pois vikatilan ollessa päällä. Viat oli 149A00, 14A000 ja 155D00 eli egr oikosulkua, toimintahäiriöö ym. Vanha venttiili ei ollut kuitenkaan ollenkaan paskanen tai jumissa fyysisesti niin oletin siinä olevan sähkövian ja vaihdoin sen. Testerillä se ei liikkunut ollenkaan.
Nypytys ei kuitenkaan hävinnyt ja uusi venttiili tekee ton 14CF00 vikailmon. Moottorivikavalo kuitenkin välillä sammuu itsekseen mittaristosta, ja vaikka valo palaa, on tehot tallella. Nypytys tulee vikavalolla tai ilman vikavaloo.
Onkohan nyt dfp ihan tukossa kun vikojen ollessa se ei ole saanut tehtyä tyhjennyspolttoja? Termostaatin vaihdoin myös kun lämmöt ei noussu yli 70, sehän on varmaan myös estänyt poltot? Pari pakkopolttoa oon sille nyt tehnyt, eikä dpf:n arvoissa ole mielestäni mitään hälyttävää. Paine-ero oli muistaakseni 13 hPa tyhjäkäynnillä, n. 130 hPa kaasuttaessa, pakokaasun paine alle 2000 hPa, nokea eikä tuhkaa ollut. Pitää vielä käydä otamassa arvot ylös kun saa auton tyttäreltä takasin.
Nypytys ei kuitenkaan hävinnyt ja uusi venttiili tekee ton 14CF00 vikailmon. Moottorivikavalo kuitenkin välillä sammuu itsekseen mittaristosta, ja vaikka valo palaa, on tehot tallella. Nypytys tulee vikavalolla tai ilman vikavaloo.
Onkohan nyt dfp ihan tukossa kun vikojen ollessa se ei ole saanut tehtyä tyhjennyspolttoja? Termostaatin vaihdoin myös kun lämmöt ei noussu yli 70, sehän on varmaan myös estänyt poltot? Pari pakkopolttoa oon sille nyt tehnyt, eikä dpf:n arvoissa ole mielestäni mitään hälyttävää. Paine-ero oli muistaakseni 13 hPa tyhjäkäynnillä, n. 130 hPa kaasuttaessa, pakokaasun paine alle 2000 hPa, nokea eikä tuhkaa ollut. Pitää vielä käydä otamassa arvot ylös kun saa auton tyttäreltä takasin.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 495
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: w212 350 cdi "ylimääräinen" liitin ja egr-vikaa
noita egr herjoja voi tulla maffeista myös.
jos hiukkasloukun yli on tommonen 13hpa niin ei oo tukossa.
Maffi vika voi ilmoittaa myös hiukkassuodatin arvo huono, vaikka ei siinä mitään vikaa ole. Maffin arvo vaan väärä.
ikävä että noissa maffi on kallis ja niistä jos ostaa jonkun halppismerkin niin ei välttämättä toimi. melkein pitäs joku bosch yms merkki olla.
mulla on yhdet 5 pinniset boschin maffit, kun jäi nurkkiin kun piti ollakkin neljäpinniset. saa olla niitäkin tilatessa tarkkana.
jos hiukkasloukun yli on tommonen 13hpa niin ei oo tukossa.
Maffi vika voi ilmoittaa myös hiukkassuodatin arvo huono, vaikka ei siinä mitään vikaa ole. Maffin arvo vaan väärä.
ikävä että noissa maffi on kallis ja niistä jos ostaa jonkun halppismerkin niin ei välttämättä toimi. melkein pitäs joku bosch yms merkki olla.
mulla on yhdet 5 pinniset boschin maffit, kun jäi nurkkiin kun piti ollakkin neljäpinniset. saa olla niitäkin tilatessa tarkkana.
W212 E350cdi
Re: w212 350 cdi "ylimääräinen" liitin ja egr-vikaa
Eikös näissä dieseleissä voi MAF:n ottaa pois käytöstä, kun MAP riittää auton toiminnalle?
S212 E350CDI 4Matic 2009