s124 300te asd paineakku
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
s124 300te asd paineakku
mistäköhän mahtaisi löytää uuden paineakun, perä ei lukota enään kunnolla ja on pitemmän aikaa kuulunu apparin takapyörän kohilta nakutus..
ilmeiaesti paineakku rikki, joten missä semmonen sijaistee autossa, voiko sen ohittaa ja mistä semmoisia saa uutena?
ilmeiaesti paineakku rikki, joten missä semmonen sijaistee autossa, voiko sen ohittaa ja mistä semmoisia saa uutena?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 215
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: s124 300te asd paineakku
https://www.catcar.info/mercedes/?lang= ... 09Mw%3D%3D
Tuolla venttiilin kyljessä näyttäis olevan, veikkaan ettei ilman tuota kerry tarpeeksi painetta, jotta asd kytkeytyisi.
Tuolla venttiilin kyljessä näyttäis olevan, veikkaan ettei ilman tuota kerry tarpeeksi painetta, jotta asd kytkeytyisi.
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
-97 w210 230e
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
Re: s124 300te asd paineakku
onks sulla enemmän tietoa tuon toiminnasta?juha.liuksiala kirjoitti: ↑Ke 20.12.2023 17:48 https://www.catcar.info/mercedes/?lang= ... 09Mw%3D%3D
Tuolla venttiilin kyljessä näyttäis olevan, veikkaan ettei ilman tuota kerry tarpeeksi painetta, jotta asd kytkeytyisi.
Re: s124 300te asd paineakku
Paineakku sijaitsee vänkärin puolen takarenkaan kohdilla auton pohjassa. Jos sieltä suunnalta kuuluu tasaisin väliajoin "tsup", on paineakku entinen. ASD hydrauliöljy kiertää koko ajan auton käydessä pumpulta takapyörän tienoolle venttiilipakkaan ja takaisin säiliöön. Kierto "lataa" tai yrittää ladata sen akun jos se vuotaa ja siitä tuo tsupsaus.
Jos järjestelmä havaitsee pyörimisnopeuseron etu -ja takarenkaiden välillä, ASD kytkeytyy ja avaa magneettiventtiilin ja linja tasauspyörästöön aukeaa. En ole ihan varma, onko tuo akku nopeuttamassa perään menevää painetta vai antamassa lisäpainetta. Joka tapauksessa myöhemmissä w124 malleissa paineakku on jäänyt pois ja pumpun tuottamaa painetta nostettu.
Paineakkua ei ainakaan muutama vuosi sitten saanut kuin alkuperäisosana.
ASD ei kytkeydy yli n. 40km/h nopeudessa (en muista tarkkaa nopeutta) ja lukotus lakkaa jos painaa jarrua. Mittariston kolmiovalo syttyy merkiksi aina, kun järjestelmä havaitsee nopeuseroa etu -ja takarenkaiden välillä kaikilla nopeuksilla. ASD vikavalo mittariston alalaidassa syttyy kun sytytysvirran kytkee päälle ja sammuu kun auto käynnistyy. Jos ASD valo jää palamaan, on järjestelmässä jokin vika jonka auto havaitsee.
Jos järjestelmä havaitsee pyörimisnopeuseron etu -ja takarenkaiden välillä, ASD kytkeytyy ja avaa magneettiventtiilin ja linja tasauspyörästöön aukeaa. En ole ihan varma, onko tuo akku nopeuttamassa perään menevää painetta vai antamassa lisäpainetta. Joka tapauksessa myöhemmissä w124 malleissa paineakku on jäänyt pois ja pumpun tuottamaa painetta nostettu.
Paineakkua ei ainakaan muutama vuosi sitten saanut kuin alkuperäisosana.
ASD ei kytkeydy yli n. 40km/h nopeudessa (en muista tarkkaa nopeutta) ja lukotus lakkaa jos painaa jarrua. Mittariston kolmiovalo syttyy merkiksi aina, kun järjestelmä havaitsee nopeuseroa etu -ja takarenkaiden välillä kaikilla nopeuksilla. ASD vikavalo mittariston alalaidassa syttyy kun sytytysvirran kytkee päälle ja sammuu kun auto käynnistyy. Jos ASD valo jää palamaan, on järjestelmässä jokin vika jonka auto havaitsee.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
Re: s124 300te asd paineakku
oolrait, mulla kuulu lankusta (vm91 300te) tasanen naksahdus tyhjäkäynnillä, ääni muistutti vähän sitä kun löisi kaksi vasaraa yhteen *ÄÄNI ON HÄVINNYT JOHONKIN!*JanneW124 kirjoitti: ↑Ke 20.12.2023 20:53 Paineakku sijaitsee vänkärin puolen takarenkaan kohdilla auton pohjassa. Jos sieltä suunnalta kuuluu tasaisin väliajoin "tsup", on paineakku entinen. ASD hydrauliöljy kiertää koko ajan auton käydessä pumpulta takapyörän tienoolle venttiilipakkaan ja takaisin säiliöön. Kierto "lataa" tai yrittää ladata sen akun jos se vuotaa ja siitä tuo tsupsaus.
Jos järjestelmä havaitsee pyörimisnopeuseron etu -ja takarenkaiden välillä, ASD kytkeytyy ja avaa magneettiventtiilin ja linja tasauspyörästöön aukeaa. En ole ihan varma, onko tuo akku nopeuttamassa perään menevää painetta vai antamassa lisäpainetta. Joka tapauksessa myöhemmissä w124 malleissa paineakku on jäänyt pois ja pumpun tuottamaa painetta nostettu.
Paineakkua ei ainakaan muutama vuosi sitten saanut kuin alkuperäisosana.
ASD ei kytkeydy yli n. 40km/h nopeudessa (en muista tarkkaa nopeutta) ja lukotus lakkaa jos painaa jarrua. Mittariston kolmiovalo syttyy merkiksi aina, kun järjestelmä havaitsee nopeuseroa etu -ja takarenkaiden välillä kaikilla nopeuksilla. ASD vikavalo mittariston alalaidassa syttyy kun sytytysvirran kytkee päälle ja sammuu kun auto käynnistyy. Jos ASD valo jää palamaan, on järjestelmässä jokin vika jonka auto havaitsee.
mittariston kolmio ei pala, koitin äsken poltinta vaihtaa mutta ei jonkun syyn takia toimi? ASD valo ei pala, luin myös vikakoodit joita ei ollut, nollasin myös varmuuden vuoksi.
Hydr.öljy taso on alarajassa, ajattelin vaihtaa febin A000 989 91 03 öljyt jotka ilmeisesti ovat oikeat (tämänhetkinen öljy ei ainenkaan sitä ole, koska öljy on sinistä), febi on keltaista!
samalla tietysti ilmaan perän ja tarkistan vuodot yms..
Re: s124 300te asd paineakku
oulaistenliikenne.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
Re: s124 300te asd paineakku
onko todennäköistä että perä tarvitsee uuden paineakun, vai voisiko entraantua öljyjen vaihdolla ja ilmaukselladealer kirjoitti: ↑To 21.12.2023 06:40 Sivu 171
https://www.w124performance.com/service ... TM/ETM.pdf
Re: s124 300te asd paineakku
Kytkeytyy se myös tuon rajanopeuden yläpuolella, mutta maks 35 %iin. Ja ilmeisesti se ei alemmissa nopeuksissakaan ole aina on/off-tyyppisesti eli pois tai sataprosenttinen, vaan silloinkin "lukitusta"/pitoa annetaan vain riittävästi, jotta päästään liikkeelle (jos halutaan, eikä vain suditella).
Re: s124 300te asd paineakku
Minulla oli taannoin 300TE -91 jossa käsittääkseni oli paineakku tyhjä, koska joutokäynnillä hydrauliikkapumppu ruksahteli ja ASD:lle lähtevä paineletku tärähteli äänen mukaan.marsumestari kirjoitti: ↑To 21.12.2023 08:11onko todennäköistä että perä tarvitsee uuden paineakun, vai voisiko entraantua öljyjen vaihdolla ja ilmaukselladealer kirjoitti: ↑To 21.12.2023 06:40 Sivu 171
https://www.w124performance.com/service ... TM/ETM.pdf
Autossa kuitenkin toimi lukko mielestäni täydellisesti, sen verran asiaa kokeilin sekä liukkaalla alustalla että hiekkatiellä.
En tiedä sitten...
Onko lukko toiminut auton sinulla ollessa ? Aiheesta on näköjään kaksi viestiketjua, yhteenkin olisi sopinut lukkoperän asiat.
oulaistenliikenne.fi
Re: s124 300te asd paineakku
Minä kun oon käsittänyt, että se 35% lukko (jostain lukenut myös 25%) on kitkalevyjen ansiosta aina. Tai siis ainakin ollut uutena kun kitkalevyt eivät ole kuluneet.tehodia kirjoitti: ↑To 21.12.2023 10:26Kytkeytyy se myös tuon rajanopeuden yläpuolella, mutta maks 35 %iin. Ja ilmeisesti se ei alemmissa nopeuksissakaan ole aina on/off-tyyppisesti eli pois tai sataprosenttinen, vaan silloinkin "lukitusta"/pitoa annetaan vain riittävästi, jotta päästään liikkeelle (jos halutaan, eikä vain suditella).
Hydraulisesti saadaan sitten 100% lukko, jota ei tietenkään kovassa vauhdissa ajettavuuden takia kytketä. Minusta siellä on vain magneettiventtiili, jolloin perässä joko on paine tai sitten ei.
Lukotus lakkaa saman tien kun sutiminen loppuu kun pyörimisnopeuseroa akseleiden välillä ei ole.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
Re: s124 300te asd paineakku
minkäköhän veen takia ei tule toisesta paluulinjasta hydr. öljyä vaikka laittaa asd releen 8 ja 10 navat yhteenJanneW124 kirjoitti: ↑To 21.12.2023 19:46Minä kun oon käsittänyt, että se 35% lukko (jostain lukenut myös 25%) on kitkalevyjen ansiosta aina. Tai siis ainakin ollut uutena kun kitkalevyt eivät ole kuluneet.tehodia kirjoitti: ↑To 21.12.2023 10:26Kytkeytyy se myös tuon rajanopeuden yläpuolella, mutta maks 35 %iin. Ja ilmeisesti se ei alemmissa nopeuksissakaan ole aina on/off-tyyppisesti eli pois tai sataprosenttinen, vaan silloinkin "lukitusta"/pitoa annetaan vain riittävästi, jotta päästään liikkeelle (jos halutaan, eikä vain suditella).
Hydraulisesti saadaan sitten 100% lukko, jota ei tietenkään kovassa vauhdissa ajettavuuden takia kytketä. Minusta siellä on vain magneettiventtiili, jolloin perässä joko on paine tai sitten ei.
Lukotus lakkaa saman tien kun sutiminen loppuu kun pyörimisnopeuseroa akseleiden välillä ei ole.
Re: s124 300te asd paineakku
"minkäköhän veen takia ei tule toisesta paluulinjasta hydr. öljyä vaikka laittaa asd releen 8 ja 10 navat yhteen"
Eli siitä toisesta paluuputkesta tulee öljyä kun auto käy, mutta kun yhdistät relepohjasta nastat 8 ja 10 niin toisesta paluuputkesta ei tule lirppiä?
Ja auto on käynnissä?
dealerin linkkaamaan ETMn mukaan nasta nro 10 menee ASD:n venttiilille ja nasta nro 8 maadoituspisteeseen W10 joka on akun maadoituspiste. Eli yhdistämällä nuo, saa venttilin auki ja lukon päälle.
Jos öljyä ei tule, niin siinä tod.näk syy lukottomuuteen.
Ekana tulisi mieleen; 10 tai 8 johtojen kunto, venttiili rikki tai öljyputki poikki.
Eli siitä toisesta paluuputkesta tulee öljyä kun auto käy, mutta kun yhdistät relepohjasta nastat 8 ja 10 niin toisesta paluuputkesta ei tule lirppiä?
Ja auto on käynnissä?
dealerin linkkaamaan ETMn mukaan nasta nro 10 menee ASD:n venttiilille ja nasta nro 8 maadoituspisteeseen W10 joka on akun maadoituspiste. Eli yhdistämällä nuo, saa venttilin auki ja lukon päälle.
Jos öljyä ei tule, niin siinä tod.näk syy lukottomuuteen.
Ekana tulisi mieleen; 10 tai 8 johtojen kunto, venttiili rikki tai öljyputki poikki.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
Re: s124 300te asd paineakku
jep paksummasta putkesta ei tullut öljyä, johtoja yhteen räpsäyttämällä tuli aina vähän, eli laitoin 8 ja 10 liittimiltä johdot yhteen auton käyntiin ja kokeilin myös vaihde päällä ja ei tullut öljyä..JanneW124 kirjoitti: ↑To 21.12.2023 21:27 "minkäköhän veen takia ei tule toisesta paluulinjasta hydr. öljyä vaikka laittaa asd releen 8 ja 10 navat yhteen"
Eli siitä toisesta paluuputkesta tulee öljyä kun auto käy, mutta kun yhdistät relepohjasta nastat 8 ja 10 niin toisesta paluuputkesta ei tule lirppiä?
Ja auto on käynnissä?
dealerin linkkaamaan ETMn mukaan nasta nro 10 menee ASD:n venttiilille ja nasta nro 8 maadoituspisteeseen W10 joka on akun maadoituspiste. Eli yhdistämällä nuo, saa venttilin auki ja lukon päälle.
Jos öljyä ei tule, niin siinä tod.näk syy lukottomuuteen.
Ekana tulisi mieleen; 10 tai 8 johtojen kunto, venttiili rikki tai öljyputki poikki.
perää ilmatessa tuli kirkkaat mehut tosin pihalle
eikai asd releen kuulu olla kiinni kun 8 ja 10 pinnit on yhdessä?
mikäköhän venttiili olisi rikki? öljyvuotoja en silmämääräisesti missään nähnyt ja johdot tod näk ehjät
kyllähän tuo kahella jauhaa mutta välillä liikkeelle lähtiessä tuntuu että ei ota kun yhellä
hydr.öljyjen vaihdon jälkeen tosin tuntuu että pitäis perä paremmin, voi tosin olla luulotautikin
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
Re: s124 300te asd paineakku
eli ohkasemmasta putkesta tuli jatkuvalla syötöllä, paksummasta ei (ellei räpsinyt johtoja yhteen)marsumestari kirjoitti: ↑To 21.12.2023 23:05jep paksummasta putkesta ei tullut öljyä, johtoja yhteen räpsäyttämällä tuli aina vähän, eli laitoin 8 ja 10 liittimiltä johdot yhteen auton käyntiin ja kokeilin myös vaihde päällä ja ei tullut öljyä..JanneW124 kirjoitti: ↑To 21.12.2023 21:27 "minkäköhän veen takia ei tule toisesta paluulinjasta hydr. öljyä vaikka laittaa asd releen 8 ja 10 navat yhteen"
Eli siitä toisesta paluuputkesta tulee öljyä kun auto käy, mutta kun yhdistät relepohjasta nastat 8 ja 10 niin toisesta paluuputkesta ei tule lirppiä?
Ja auto on käynnissä?
dealerin linkkaamaan ETMn mukaan nasta nro 10 menee ASD:n venttiilille ja nasta nro 8 maadoituspisteeseen W10 joka on akun maadoituspiste. Eli yhdistämällä nuo, saa venttilin auki ja lukon päälle.
Jos öljyä ei tule, niin siinä tod.näk syy lukottomuuteen.
Ekana tulisi mieleen; 10 tai 8 johtojen kunto, venttiili rikki tai öljyputki poikki.
perää ilmatessa tuli kirkkaat mehut tosin pihalle
eikai asd releen kuulu olla kiinni kun 8 ja 10 pinnit on yhdessä?
mikäköhän venttiili olisi rikki? öljyvuotoja en silmämääräisesti missään nähnyt ja johdot tod näk ehjät
kyllähän tuo kahella jauhaa mutta välillä liikkeelle lähtiessä tuntuu että ei ota kun yhellä
hydr.öljyjen vaihdon jälkeen tosin tuntuu että pitäis perä paremmin, voi tosin olla luulotautikin
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
Re: s124 300te asd paineakku
voi venäjä, nuo venttiilithä on paineakun kanssa uutena jtn viis hunttia
Re: s124 300te asd paineakku
Ääh, ymmärsin väärin.
No siis sittenhän kaikki on toiminut ihan oikein. Kun lukko ei ole päällä, öljy palaa ohuempaa paluputkea pitkin säiliöön. Lukko päällä öljy palaa paksumpaa putkea pitkin. Eli kun yhdistät nastat 8 ja 10, niin vasta sitten saat toisenkin linjan öljyt liikkeelle.
Rele irrallaan 8 ja 10 yhteen.
Tuossa vielä selkeä kertomus öljyjen vaihdosta.
viewtopic.php?f=27&t=130227
No siis sittenhän kaikki on toiminut ihan oikein. Kun lukko ei ole päällä, öljy palaa ohuempaa paluputkea pitkin säiliöön. Lukko päällä öljy palaa paksumpaa putkea pitkin. Eli kun yhdistät nastat 8 ja 10, niin vasta sitten saat toisenkin linjan öljyt liikkeelle.
Rele irrallaan 8 ja 10 yhteen.
Tuossa vielä selkeä kertomus öljyjen vaihdosta.
viewtopic.php?f=27&t=130227
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
Re: s124 300te asd paineakku
öljy ei tosin tahtonut oikein tulla paksumpaa putkea pitkin, piti räpsiä johtoja yhteen ja pois että tavara tuliJanneW124 kirjoitti: ↑Pe 22.12.2023 05:15 Ääh, ymmärsin väärin.
No siis sittenhän kaikki on toiminut ihan oikein. Kun lukko ei ole päällä, öljy palaa ohuempaa paluputkea pitkin säiliöön. Lukko päällä öljy palaa paksumpaa putkea pitkin. Eli kun yhdistät nastat 8 ja 10, niin vasta sitten saat toisenkin linjan öljyt liikkeelle.
Rele irrallaan 8 ja 10 yhteen.
Tuossa vielä selkeä kertomus öljyjen vaihdosta.
viewtopic.php?f=27&t=130227
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
Re: s124 300te asd paineakku
tarkottaako tuo että lukko ei kytkeydy?marsumestari kirjoitti: ↑Pe 22.12.2023 07:20öljy ei tosin tahtonut oikein tulla paksumpaa putkea pitkin, piti räpsiä johtoja yhteen ja pois että tavara tuliJanneW124 kirjoitti: ↑Pe 22.12.2023 05:15 Ääh, ymmärsin väärin.
No siis sittenhän kaikki on toiminut ihan oikein. Kun lukko ei ole päällä, öljy palaa ohuempaa paluputkea pitkin säiliöön. Lukko päällä öljy palaa paksumpaa putkea pitkin. Eli kun yhdistät nastat 8 ja 10, niin vasta sitten saat toisenkin linjan öljyt liikkeelle.
Rele irrallaan 8 ja 10 yhteen.
Tuossa vielä selkeä kertomus öljyjen vaihdosta.
viewtopic.php?f=27&t=130227
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
Re: s124 300te asd paineakku
voiko hydr. venttiilien tai paineakun toimintaa testata jotenkin?
Jos ja kun jossain on joku jumi niin voiko noita kyseisiä kalikoita ehostaa jotenkin vai pitääkö saada uusi?
Jos ja kun jossain on joku jumi niin voiko noita kyseisiä kalikoita ehostaa jotenkin vai pitääkö saada uusi?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
Re: s124 300te asd paineakku
voiko hydr. venttiilien tai paineakun toimintaa testata jotenkin?
Jos ja kun jossain on joku jumi niin voiko noita kyseisiä kalikoita ehostaa jotenkin vai pitääkö saada uusi?
Jos ja kun jossain on joku jumi niin voiko noita kyseisiä kalikoita ehostaa jotenkin vai pitääkö saada uusi?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
Re: s124 300te asd paineakku
Paineakussahan on kalvo ja valmiiksi ladattu esipaine jos kalvo on puhki ei ole tarvittavaa esipainetta näin ollen järjestelmä "käy" koko ajan ja kuuluu napsuttva ääni. Siitä tietää että paine akku on rikki Paineakulle ei voi oikein mitään uusi tillalle.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
Re: s124 300te asd paineakku
tästä kuulu napsutus joskus kesällä, sit se hävis?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
Re: s124 300te asd paineakku
osaatko sanoa paineakun varaosanumeroo tai muita tietoja noita vissiin on monenlaisia myynnissä? autodoc näytti jtn 26bar paineakkua
Re: s124 300te asd paineakku
Varaosa numerroo ei nyt oo mutta sen sen saa vaikka soittamalla, suosittelen alkuperäistä.ei noista muista oikein tiedä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
Re: s124 300te asd paineakku
Kuuluuko sielä olla se paineakku? Omassa -92 ei ole paineakkua ja se venttiili on vähän pienempi.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
Re: s124 300te asd paineakku
A1245530010 voi kokeilla googlettaa. Satasen pari kai maksaa uusi purkki.
oulaistenliikenne.fi
Re: s124 300te asd paineakku
Pitäisi kyllä tulla koko ajan öljyä. Ja kontaktit olivat kunnolliset?marsumestari kirjoitti: ↑Pe 22.12.2023 07:20 öljy ei tosin tahtonut oikein tulla paksumpaa putkea pitkin, piti räpsiä johtoja yhteen ja pois että tavara tuli