312 -96 sprinterin kulkuongelmia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Sprinter99
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37

Re: 312 -96 sprinterin kulkuongelmia

Viesti Kirjoittaja Sprinter99 »

"Sähkösuutin" ohjaa Ecun avulla VP37 sähköohjattua jakajapumppua, kaiketi ennakkoa, niin miten se vastus auttaa siellä?
Eikö ne olisi laittanu jo tehtaalla vastuksen sinne, eikä kallista neulaliike suutinta, jos noin kuuluis olla?

Suuttimen toimintalämpötila?

Ei tuo suutin ole ainut, mikä aiheuttaa vikatilan, mutta kaikkein helpoin mitata. Konepelti auki, niin liitin heti näkyvillä, ja vastusmittaus
Veijo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ma 11.08.2008 15:48

Re: 312 -96 sprinterin kulkuongelmia

Viesti Kirjoittaja Veijo »

dealer kirjoitti: To 06.07.2023 18:16 Että ei ole testattukaan vielä ja säätöpotikkaa suunnittelet korvaamaan jotain osaa ? En osaa vastata, mutta joku muu ehkä.
Kakkossuuttimessa olevan lämpötila-anturin vastus oli kylmänä 101 Ohm eli ainakin suunnilleen spekseissä.

Sprinter siis kulki kylmänä normaalisti noin minuutin, jonka jälkeen lämpöjen noustessa lähti puhti pois.

Nyppäsin suuttimelta tulevan johdon irti ja laitoin sen liittimeen auton johtosarjan puolelle 100 Ohm vastuksen (0.80€ Partcosta)
https://www.partco.fi/fi/elektroniikan- ... -100r.html

Taitoin langat kaksin kerroin ja työnsin sisään. Oli helppoa, kun naarasliittimen 'nastat' ovat juuri oikean kokoiset.

Kuvat:
https://drive.google.com/file/d/1eKDo0l ... 6Mt12/view

https://drive.google.com/file/d/1Q1HKTT ... _noo5/view

Sprinter toimii nyt täysillä tehoilla normaalisti.

Todennäköisesti itse vika on jossain muualla, esimerkiksi pumpun tarkka ajoitus voi hyvin olla inan verran pielessä. Kerron lisää, jos joskus ehdin diesel-pajalle.

Vastuksella huijaamalla näyttäisi Sprinteri lähtevän kulkemaan normaalisti vaihtamatta suutinta, jos esim. suuttimen lämpötila-anturi hajoaa. Korjaus onnistuu muutamassa minuutissa ilman työkaluja, jos vaan vastus on ostettu valmiiksi. Sähköteippiä, nokkapihdit ja nippusiteitä olisi tosin hyvä olla.

Mitään lämpötilaohjattua muuttuvaa pumpun ajoitusta ei silloin tietenkään ole, joten en ota mitään vastuuta mistään ;-)

Edit:
Tämä kikka voi siis toimia hätäkorjauksena, ettei jää tien päälle tai mäen alle, jos on paljon lastia kyydissä tai hinauksessa.
Oikea vika kannattaa selvittää ja korjata heti kun siihen on mahdollisuus.
Vioilla on vaan paha tapa tulla juuri pyhien alla tai heinäkuussa, kun kaikki puljut ovat kiinni.
- Veijo
Sprinter99
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37

Re: 312 -96 sprinterin kulkuongelmia

Viesti Kirjoittaja Sprinter99 »

Mikä ketun lämpötila anturi on suutin, joka antaa tiedon ruiskutus tapahtumasta eculle, eli tapahtuu ruiskutuksen ennakon ajoitus?
Lämpötila-anturit on lohkon kyljes.

Jos suutin on ehjä, niin vikatila tulee muualta. Esim ahtoputken anturit.
PrytynKeivits
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 28.12.2023 17:09

Re: 312 -96 sprinterin kulkuongelmia

Viesti Kirjoittaja PrytynKeivits »

Miten Veijon Sprintteri, joko vika on löytynyt kulkuongelmiin vai vieläkö mennään vastuksen voimin?

Tuli nimittäin tuohon omaan -99 312D Sprintteriin tehon häviö ja savutusongelma kun puhdistin akun navat ja maaliittimen.
Rupesi ensin koirimaan käyntiin lähtöä siten, että startti kyllä pyöritti, mutta muutapa ei sitten tapahtunutkaan ennen kuin pyöräytti avaimen toisin päin niin jo hörähti.
Ajattelin, että putsaan akun kengät josko vika olisi vaikka niinkin helpossa paikassa.
Hapettuneethan ne olivat ja nyt kyllä lähtee heti käyntiin, mutta katosivat ne kierrokset ja tehot samalla. Sinistä savua puskee eikä kulje kuin 60 -70 km/h.

Johtosarjojen liittimet puhdistettu ja sähkösprayta suihkutettu, ei vaikutusta.
Ahtopaineanturiin vaihdoin letkun kun oli hapertuneen oloinen ja nokinen päältäkin, ei vaikutusta.
Imuilman lämpöanturi öljyinen ja käydessä anturin ollessa poissa paikaltaan roiski öljyä reiästä.
Viittaisiko turbon öljyvuotoon? Moottori ei huohota tikusta eikä pahemmin venttiilikannestakaan. Pikkusen höyryää.

Sähkösuutinta yritin mitata vaan ei tuo mittari näyttänyt kuin vähän päälle 2 ohmia, mittasin varmaan väärällä asteikolla tai mittari sökö. Täytyy käydä mittaamassa toisella mittarilla.

Voiko auto mennä vikatilaan kun käyttää akun kengät irti ja voiko vikatilan nollata ilman staria ihan kotikonstein ja jos voi niin kuinka se tapahtuu?
PrytynKeivits
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 28.12.2023 17:09

Re: 312 -96 sprinterin kulkuongelmia

Viesti Kirjoittaja PrytynKeivits »

Mittasin tuon sähkösuuttimen vastuksen, asetuksella 200 ei mitään, asetuksella 2000 1625, asetuksella 20k 1,65, asetuksella 200k 1,6, asetuksella 2000k 1.
Joko sökö suutin tai sökö mittari. Tai molemmat. Tai mittaaja.

Hörähti taas pikku pakkasesta nätisti käyntiin ja kävi epätasaisesti, kierroksia ehkä pari tuhatta, savua sitäkin enemmän.
EGR tulpattu kymmenkunta vuotta sitten.
Voisiko imusarjan tukkoisuus aiheuttaa tuon kaltaisia oireita?
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 312 -96 sprinterin kulkuongelmia

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

PrytynKeivits kirjoitti: To 28.12.2023 17:56 Mittasin tuon sähkösuuttimen vastuksen, asetuksella 200 ei mitään, asetuksella 2000 1625, asetuksella 20k 1,65, asetuksella 200k 1,6, asetuksella 2000k 1.
Joko sökö suutin tai sökö mittari. Tai molemmat. Tai mittaaja.

Hörähti taas pikku pakkasesta nätisti käyntiin ja kävi epätasaisesti, kierroksia ehkä pari tuhatta, savua sitäkin enemmän.
EGR tulpattu kymmenkunta vuotta sitten.
Voisiko imusarjan tukkoisuus aiheuttaa tuon kaltaisia oireita?
Pallaako edc valo, tarkistisko että turbo on kunnossa eikä vaikka jumissa, ilman kulku sille auki ?
usein vika on kyllä siinä yhdessä suutimessa/sen johdoissa,
hyvänä 2 tulee pumpun sisällä olevat osat,

avaimen kääntö toisin päin niin jos kyse on "linkkari"avaimesta
niin tarkista että sen sislää oleva siru on
paikallaan ja kiinni,
Mökkillä
'
Sprinter99
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37

Re: 312 -96 sprinterin kulkuongelmia

Viesti Kirjoittaja Sprinter99 »

Jos avaimes on siru, ja jos lähtee jotenkin käyntiin, niin kysees ei ole ajonesto. Onko asuntoauto?

Sininen savu tarkoittaa että ajoitus on pieles, eli sähkösuutin rikki, joka on kunnossa, jos vastusarvo liittimestä on joku 90-120ohmia, tai pumpun kolme kiinnitys ruuvia irti, että pumppu pääsee liikkumaan.

Ahtopaine tai lämpötila-anturi aiheuttaa vikatilan, mutta ei sekoita ajoitusta, että tulis sinistä.
Eikai imusarja tukkeudu enää, jos egr tulpattu.

Ei mene vikatilaan akunkengän irrotuksesta, ja vikatila poistuu, kun korjaa rikkinäisen osan.

Ainahan näis turbot on väljät, mutta en ole kuullut, että olis hirttäny kiinni. Voihan sekin olla mahdollista, mutta todella helppo tarkistaa pyöriikö siivet kun ottaa yhden kumiletkun irti.

Unohda nuo Veijon vastusviritykset ja etsi jostain lahoja E290 mersuja, niissä on usein paremmat osat kun kori ruostunu pois alta.



__________________

VP37 pumppu ui polttoaineessa, niin ei niissä yleensä ole ongelmia, elleivät vuoda polttoainetta.
-99 vuosimallin ongelma on, suuttimien paluuletkulta, pumpun takana oleva takaisku, joka on banjoliittimen alla, eli vuotaa polttoaineet tankkiin ja aiheuttaa valkoista savua, jos saa pakkasella edes käyntiin. E290 tämäkin osa parempi, ja helppo tutkia, kun imee ja puhaltaa, että liikkuuko kara.

Jos kysees olis tuo takaisku, niin se aiheuttaa käynnistysongelman, ja muut tiivisteet polttoaineputkistossa, esim suodatinjalas, mutta ei aiheuta vikatilaa. Ainoastaan ilmavaivan joka haittaa käynnistystä pakkasella.
Tuo lähtee käyntiin ilman hehkujakin, jos ei ole ilmavaivaa.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 312 -96 sprinterin kulkuongelmia

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Niin egr tulpattu imusaraja ei tukeudu enään
mutta esim ilmanotosta on useinkin löytynyt remontien
jäljiltä vaikka mitä muovikassia, rättiä hanskka ym
Mökkillä
'
PrytynKeivits
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 28.12.2023 17:09

Re: 312 -96 sprinterin kulkuongelmia

Viesti Kirjoittaja PrytynKeivits »

Kevyt kuorma-auto tämä on, -99, ajettu vajaat 328 000, tuotu Saksasta 2006, toiminut viime syksyyn saakka todella hyvin, pieniä kulutusosaremontteja tarvinnut tehdä.

Loppukesästä tuli käynnistysvaikeuksia, puski valkoista savua tontin tulvilleen.
Takaiskun asensin polttoainelinjaan ennen suodatinta, suodattimen vaihdon yhteydessä o-renkaat suodatinjalkaan, paluulinjan takaiskunkin vaihdoin varmuuden vuoksi, vaikka entisenkin kara liikkui imiessä ja puhaltaessa.
Suihkuputket kiristelin kunnolla kun piti ilmata suodattimen vaihdon jälkeen.
Käynnistysvaikeudet ja valkoiset savut loppuivat kunnes rupesi tuo starttaaminen koirimaan.
Se korjaantui kun puhdistin akun navat ja maajohdon liitoksen.
Avain on teetetty suutarilla, joka sanoi, että sirussa ei ole vikaa jos auto lähtee joskuskaan sillä avaimella käyntiin. Siru on siis joko on tai off, ehjä tai sökö.

Akun kenkien puhdistuksen jälkeen alkoivat nuo käyntiongelmat ja savutus.
Käytin imusarjaan menevän putken irti ja vilkaisin peilillä imusarjan sisälle, vähän on mustaa mönjää seinämissä, mutta ei paha.
Turbo toimii, puhaltaa ihan hyvin kun käytin konetta tuon putken ollessa irrallaan.

Sähkösuutinviaksi tuo taitaa asettua, tein Veijot ja tilasin eilen 120 ohmin vastuksen toisesta paikasta kuin Veijo kun sain halavalla, 0,37 centtiä + postituskulut.
Ajattelin vielä varmistaa tuolla vastuskikalla, että vika on todella siinä suuttimessa, ettei tule turhan päiten kallista osaa ostettua vanhaan autoon.
Veholtakin yritin, että jos käyttäisi starin nokassa, ehdotteli herrasmies, että toisin ensi viikolla auton heille, rupeaisivat sitä tutkimaan.
En "joutanut" ensi viikolla, lupasin palata asiaan.

Varaosahakuna purkaamoilta ei kyseistä osaa löytynyt.
Tuolla https://www.autodoc.fi/bosch/663315 on ilmeisesti halvin uusi sähkösuutin, mitä silmiini on osunut.

Onko joku joskus korjannut tuollaista suutinta?
Niitä näyttäisi olevan käytettyinä myynnissä, liekö sitten kunnostettuja vai toimivana irrotettuja.
Pitäisi etsiä josko löytäisi sähkösuuttimen räjähdyskuvan niin ehkä ymmärtäisi, että miten se suutin toimii ja antaa käskyjä pumpulle.
Näin eläkeukkona kun ei ole enää päivittäistä tarvetta tuolle autolle niin on aikaa hakea sitä edullisinta vaihtoehtoa korjaamiselle ja tarvittaessa otan alleni vähän luotettavamman kulkineen, jota ei ole liioilla sähkönippeleillä pilattu, HJ-60:n, vm. 1983.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 312 -96 sprinterin kulkuongelmia

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

PrytynKeivits kirjoitti: Pe 29.12.2023 10:09 Kevyt kuorma-auto tämä on, -99, ajettu vajaat 328 000, tuotu Saksasta 2006, toiminut viime syksyyn saakka todella hyvin, pieniä kulutusosaremontteja tarvinnut tehdä.

Loppukesästä tuli käynnistysvaikeuksia, puski valkoista savua tontin tulvilleen.
Takaiskun asensin polttoainelinjaan ennen suodatinta, suodattimen vaihdon yhteydessä o-renkaat suodatinjalkaan, paluulinjan takaiskunkin vaihdoin varmuuden vuoksi, vaikka entisenkin kara liikkui imiessä ja puhaltaessa.
Suihkuputket kiristelin kunnolla kun piti ilmata suodattimen vaihdon jälkeen.
Käynnistysvaikeudet ja valkoiset savut loppuivat kunnes rupesi tuo starttaaminen koirimaan.
Se korjaantui kun puhdistin akun navat ja maajohdon liitoksen.
Avain on teetetty suutarilla, joka sanoi, että sirussa ei ole vikaa jos auto lähtee joskuskaan sillä avaimella käyntiin. Siru on siis joko on tai off, ehjä tai sökö.

Akun kenkien puhdistuksen jälkeen alkoivat nuo käyntiongelmat ja savutus.
Käytin imusarjaan menevän putken irti ja vilkaisin peilillä imusarjan sisälle, vähän on mustaa mönjää seinämissä, mutta ei paha.
Turbo toimii, puhaltaa ihan hyvin kun käytin konetta tuon putken ollessa irrallaan.

Sähkösuutinviaksi tuo taitaa asettua, tein Veijot ja tilasin eilen 120 ohmin vastuksen toisesta paikasta kuin Veijo kun sain halavalla, 0,37 centtiä + postituskulut.
Ajattelin vielä varmistaa tuolla vastuskikalla, että vika on todella siinä suuttimessa, ettei tule turhan päiten kallista osaa ostettua vanhaan autoon.
Veholtakin yritin, että jos käyttäisi starin nokassa, ehdotteli herrasmies, että toisin ensi viikolla auton heille, rupeaisivat sitä tutkimaan.
En "joutanut" ensi viikolla, lupasin palata asiaan.

Varaosahakuna purkaamoilta ei kyseistä osaa löytynyt.
Tuolla https://www.autodoc.fi/bosch/663315 on ilmeisesti halvin uusi sähkösuutin, mitä silmiini on osunut.

Onko joku joskus korjannut tuollaista suutinta?
Niitä näyttäisi olevan käytettyinä myynnissä, liekö sitten kunnostettuja vai toimivana irrotettuja.
Pitäisi etsiä josko löytäisi sähkösuuttimen räjähdyskuvan niin ehkä ymmärtäisi, että miten se suutin toimii ja antaa käskyjä pumpulle.
Näin eläkeukkona kun ei ole enää päivittäistä tarvetta tuolle autolle niin on aikaa hakea sitä edullisinta vaihtoehtoa korjaamiselle ja tarvittaessa otan alleni vähän luotettavamman kulkineen, jota ei ole liioilla sähkönippeleillä pilattu, HJ-60:n, vm. 1983.
Jep siru on toisiaan joko ehjä tai rikki mutta "linkari" malin avaimessa se voi olla irti
ja siirtyä kuoren sisällä liian kauas luku kehästä

mut tuo suutarilla tettety avain kertoile että on mallia ei keskuslukitusta ja siinä se on kiini avaimen muovi osasasa, (näkyy virtalukkoa kohti tulevassa reunassa)

ahtoletkuja letkuja irti niin samalla varmaankin tarkistettu ilman putsari, sen ilman otto

suutimen sisällä on "käämi" mikä katkeaa

mittailun lisäksi jos tulokset epäilyttä
sitä voi koitta tutkaila myös lämintä/kylmää antamalla
vaikuttako miten jos vaikutta jotain niin selvä,
myös sille tulevat johdot kantta tarkistella aulsta asti
Mökkillä
'
PrytynKeivits
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 28.12.2023 17:09

Re: 312 -96 sprinterin kulkuongelmia

Viesti Kirjoittaja PrytynKeivits »

Tuolla https://www.motointegrator.fi/tuotteet/ ... NcQAvD_BwE alkaisi olla hinta kohdillaan, 238,96 €.
Vaan mitä saa jos tuon tilaa?
Lukee, että "suuttimen pidike, yhdistelmä neulan asentoanturilla".
Puuttuuko tuosta se suuttimen kärki, vaikka kuvan mukaan se olisi siinä paikallaan?

Avain ei ole linkku, mutta kyllä tuosta keskuslukitus löytyy.
Alkuperäinen avainkin on olemassa eikä sekään ole linkku.
Ilman putsariin kurkistin, ihan oli kuin pakasta otettu ja turbokin puhalteli, ettei siellä pitäisi olla tukoksia.

Lämpöilmapuhallin on ollut eilisestä lähtien Sprintterin vieressä kun ajattelin kokeilla tuota lämmön antamista suuttimelle, mutta kun en tiennyt, että miten sen tulisi vaikuttaa, niin on jäänyt kokeilematta.
Jos lämpö/kylmä vaikuttaa käyntiin, niin onko suutin sökö vai ehjä?
Arvaisin, että ehjä, mutta huono on ollut tuuri lotossakin.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2323
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: 312 -96 sprinterin kulkuongelmia

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

PrytynKeivits kirjoitti: Pe 29.12.2023 10:37 Tuolla https://www.motointegrator.fi/tuotteet/ ... NcQAvD_BwE alkaisi olla hinta kohdillaan, 238,96 €.
Vaan mitä saa jos tuon tilaa?
Lukee, että "suuttimen pidike, yhdistelmä neulan asentoanturilla".
Puuttuuko tuosta se suuttimen kärki, vaikka kuvan mukaan se olisi siinä paikallaan?

Tuosta suuttimesta en tiedä mutta yhden 4 kpl:een sarjan tehdasuusia commonrail-suuttimia tilasin tuolta syksyllä. Hinta oli halvin kun etsi ensin varaosanumerolla netin hakutuloksista ja toimitus asiallinen.
Oman kokemuksen perusteella tuo firma on ihan ok.
PrytynKeivits
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 28.12.2023 17:09

Re: 312 -96 sprinterin kulkuongelmia

Viesti Kirjoittaja PrytynKeivits »

Heh!
Aamulla kun kävin irrottamassa sen imuputken ja kurkkasin imusarjaan niin samalla heiluttelin moottorin käydessä sähkösuuttimelle menevää johtoparia antamalla koneelle kierroksia, ei vaikutusta.
Sammutin moottorin ja kokeilin, että onko pumpun pultti kiinni, se joka joka on siinä helpoimmin saavutettavissa, kiinni oli.
Yritin sitten heiluttaa pumppua ottamalla kiinni takapäästä ja pikku kätöseni osui johonkin johtoon, jota en ollut aiemmin edes havainnut.
Heiluttelinpa sitä johtoa siinä ajan kuluksi ja totesin, että kiinni on pumppu.

Äsken lähdin sitten vielä tarkistamaan, että onhan röörit auki ilmanpuhdistajalle, starttasin ja lähti heti käymään tasaisesti. Ajattelin, että on aamusta vielä lämpöinen kone.
Annoin moottorin käydä ja yritin tunkea räpylää sinne imuputkeen, eihän se sinne sopinut, olokoon ajattelin.
Kaasutin vielä konepellin alta ja tuntui, että nythän tämä peijooni ottaa kierroksia.
Ei kun koeajolle, 120 lasiin ettei kun heilahti ja vastamäkeen kapuaa kuin kurre kuuseen.

Polttelin karstoja parikymmentä kilsaa ja kaasuttelin kotitalliin.
Liittyisikö se johto siellä pumpun takana ajoituksen säätöön, jota ecu hoitelee sähkösuuttimelta saamiensa käskyjen mukaan?
Halpa remontti.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 312 -96 sprinterin kulkuongelmia

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

PrytynKeivits kirjoitti: Pe 29.12.2023 10:37
Avain ei ole linkku, mutta kyllä tuosta keskuslukitus löytyy.
Alkuperäinen avainkin on olemassa eikä sekään ole linkku.
Ilman putsariin kurkistin, ihan oli kuin pakasta otettu ja turbokin puhalteli, ettei siellä pitäisi olla tukoksia.

Lämpöilmapuhallin on ollut eilisestä lähtien Sprintterin vieressä kun ajattelin kokeilla tuota lämmön antamista suuttimelle, mutta kun en tiennyt, että miten sen tulisi vaikuttaa, niin on jäänyt kokeilematta.
Jos lämpö/kylmä vaikuttaa käyntiin, niin onko suutin sökö vai ehjä?
Arvaisin, että ehjä, mutta huono on ollut tuuri lotossakin.
Keskus lukitus löyttyy mutta arvaus että ei avaimen napulaa painamalla
vaan avain ovenlukkon ja kiertää tai sitten kojelaudan nappulasta,
vaan samapa tuo jos ei kerrn ole linkku malli niin ei ole irtosiru vaivaakaan

siis lämpö/kylmä vaikutuksen arvio sen mukaan koska sitä antaa
jos vaikka kylmänä toimii hyvin ja antaa sille suutimelle lämintä sitten vaikutus että toiminta huonotuu
niin vikaa on ja toisin päin jos lämpimän toimii nätisti suutinta kylmentää toiminta huontuu niin vikaa on
samoin jos sen lämittäminen tai kylmentämien silloin kun toimii huonosti vaikutta toiminttan
eli lämmön/kylmän ei pitäis missän kohdin vaikutta mitään toimintaan
ja siis vain sitä yhtä suutinta
Mökkillä
'
PrytynKeivits
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 28.12.2023 17:09

Re: 312 -96 sprinterin kulkuongelmia

Viesti Kirjoittaja PrytynKeivits »

Joo, ei ole nappulaa keskuslukitukselle, avain lukkoon ja siitä se toimii.

Lämpö-/kylmähoitoarvaukseni meni niin kuin on mennyt lotossakin. Elikkä pieleen.
No, onneksi Sprintteri näyttäisi tulleen taas ennalleen ja kohtuu kustannuksin. Muutama euro meni vastukseen ja postimaksuun vaan onpahan varalta jos tekee tenän pahassa paikassa tuo sähkösuutin.
Taisi olla tässä remontissa enemmän tuuria kuin taitoa.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 312 -96 sprinterin kulkuongelmia

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

PrytynKeivits kirjoitti: Pe 29.12.2023 14:11 Joo, ei ole nappulaa keskuslukitukselle, avain lukkoon ja siitä se toimii.

Lämpö-/kylmähoitoarvaukseni meni niin kuin on mennyt lotossakin. Elikkä pieleen.
No, onneksi Sprintteri näyttäisi tulleen taas ennalleen ja kohtuu kustannuksin. Muutama euro meni vastukseen ja postimaksuun vaan onpahan varalta jos tekee tenän pahassa paikassa tuo sähkösuutin.
Taisi olla tässä remontissa enemmän tuuria kuin taitoa.
Hyvä että tuli kuntoon
Mökkillä
'
Veijo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ma 11.08.2008 15:48

Re: 312 -96 sprinterin kulkuongelmia

Viesti Kirjoittaja Veijo »

PrytynKeivits kirjoitti: To 28.12.2023 17:32 Miten Veijon Sprintteri, joko vika on löytynyt kulkuongelmiin vai vieläkö mennään vastuksen voimin?
Vastusvirityksellä mentiin kesällä 5000km ilman ongelmia.

Auto meni halliin ennen kylmäkäynnistyksiä, joten niistä ei tullut kokemuksia.

Kun vastusvirityksellä kaikki toimi "kuin uutena" niin kesällä ei ollut aikaa eikä motivaatiota lähteä etsimään diesel-pajaa.

Uskoisin, että vastusviritys ei ainakaan paranna kylmäkäynnistyksiä ;-) vaan Eberin on parempi toimia talvella.

Hyvä että sait oman Sprinterisi kuntoon!
- Veijo
Vastaa Viestiin