Kokemuksia M278:sta?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1531
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Kokemuksia M278:sta?

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Onko täälä kellään millaisia kokemuksia Mersun M278:sta? Ilmeisesti ihan kelpo moderni moottori? Kauhea E-coupe kuume vallannut.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Celssi500
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 20.01.2019 16:08

Re: Kokemuksia M278:sta?

Viesti Kirjoittaja Celssi500 »

Moi. Osui tämä silmään nyt vasta. Sigusi mukaan oletkin jo auton hommannut ja varmasti taustatyöt tehnyt. Hieno moottori tuo on tietyin varauksin ja potentiaalia virittämiseen on paljon jos se kiinnostaa. Itselläni on myös M278 oleva shooting brake ja Motorbitin Pekka on tuon möhkön säätänyt kulkemaan melko mukavasti. :) Suosittelen vahvasti häntä. Vartti mennyt 10,95s / 208km/h ja 0-100km/h paras veto 3,3s. 100-200km/h 6,58s (Dragy mittauksin) ja joo M157 ahtimet on vaihdettu+vähän muutakin rautaa mutta ihan perus bensalla edelleen menen ja ilman mitään keventämisiä.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1531
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Kokemuksia M278:sta?

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Motorbitin kanssa ei löydetty yhteistä säveltä. Tiedustelin ECUn kustom-ohjelmaa, jos vaihdan 278:n isoveli 157:kaan, mutta en saanut kaveria asiaan innostumaan. En vaikka koitin rautalangasta vääntää että ne on "ihan samoja" koneita samalla johtosarjalla, suuttimilla ja HPFP-pumpuilla.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Celssi500
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 20.01.2019 16:08

Re: Kokemuksia M278:sta?

Viesti Kirjoittaja Celssi500 »

Oho, miksiköhän siinä niin kävi? Oletko siis moottoria jostain syystä vaihtamassa tuohon M157 koneeseen? Mulla on custom ECU ja TCU tune tuossa omassa laitteessa. Tuo TCU on kyllä myös erittäin suositeltava. Kuten varmaan tiedätkin jo niin tankin nostopumppu pitää päivittää M157 pumppuun jos tuon kone swapin teet, tai isommat ahtimet vaan vaihdat. Johtosarja ei ole sama tuolle nostopumpulle ja siinä pitää kikkailla.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1531
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Kokemuksia M278:sta?

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Mää luulen että syy on perisuomalainen. Ei oteta vakavasti ennenkuin on jotain konkreettista. Tämä oli vasta tällanen aikainen tunnustelu.

Mä en näe mielekkäänä tuon pikkukoneen virittelyä, kun voi viritellä isompaakin. Tai noh, on mulla tossa "vapautetut" etuputket spurguholkeilla. Hienosti ahtimet visertää.

Siirtopumppu ja suodatin on eri. Suodattimessa lienee erona se eri paineella oleva regulaattori. Ecun pinnit ja toimielimet niiden takana täysim samat. Tekisi mieleni kovin kokeilla mitä auto ja elektroniikka tuumaa jos tiputtaisi 157:n pesään auton omalla eculla ja painaisi vaan nappia.

Henkilökohtaisesti kiehtoo asia kun tätä 207:kaa ei ole koskaan saanut AMG:nä, mutta moni asia tehty hyvin lähelle. Ja tässon todella pitkät välitykset, niin päsisi ihan uutta kovaa nopeutta.

Onko sulla öpumpun solenoidi kiinni? Käsittämätön viherpaska yltänyt sinnekin asti. Nyppäsin liittimen kokeeksi irti ja pakko myöntää että kauniimmin käy.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Celssi500
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 20.01.2019 16:08

Re: Kokemuksia M278:sta?

Viesti Kirjoittaja Celssi500 »

Okei, uskoisin että jos Pekka tuohon tarttuu niin nopea siitä tulee.

Kyllä näistä "pikkukoneista" aika nopeita saa myös. En itse lähtisi tuon syyn takia konetta vaihtamaan, mutta toki kukin tavallaan ilman muuta. Esim. tää minun laite on nopeampi kun useammat M157 koneella olevat joita ajetaan vielä ns. normi bensalla, eikä etanoli blendeillä tai kisabensalla, sekä metanolisysteemeillä. Jos siirtyisin noihin, niin vartti olis luultavasti siinä 10.6 pinnassa. Tämä vertaus siis perustuu Dragyn tuloksiin ja jenkki tuttavieni mielipiteisiin, jotka noilla M157 vehkeillä ovat kiskoneet vuosia menemään.

Kyllä tiedän että siirtopumppu ja suodatin on eri asia ja olen vaihtanut molemmat. Osa M278 porukasta on jättänyt tuon M278 suodatin/regu systeemin ja päivittänyt pelkän pumpun. Ja joo regu on eri osanumerolla. Tuo M278 siirtopumppu ei tuota tarpeeksi ja on vaihdettava M157 pumppuun jos halutaan mitata tehot kunnolla ulos. Usko pois että johtosarja pumpuille on erilainen M278 vs M157 ja vaatii modaamista.

En ole vielä ottanut piuhaa solenoidilta irti. Auto menee ajoon vasta keväällä ja kuuntelen lisää kokemuksia mitä tuosta ison veden takana seuraa. Tällä hetkellä en kyllä keksi yhtään syytä miksi sitä en ottaisi pois käytöstä. Oletko sinä ottanut sen jo irti? Jos olet, niin mitä kokemuksia siitä? EDIT: Olitkin sen jo tehnyt. :)
Celssi500
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 20.01.2019 16:08

Re: Kokemuksia M278:sta?

Viesti Kirjoittaja Celssi500 »

Tämmöinen tuosta M278 "pikkulohkosta" tuli. Eli 700hv rikki ja 1179nm. Liikkuu mukavasti. Eli potentiaalia tuossa M278 koneessa on. :) En usko että M157 koneella tuosta olisi juuri enempää otettu, joskus jopa vähemmänkin.

https://www.facebook.com/www.motorbit.fi
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1531
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Kokemuksia M278:sta?

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Kovia lukemia hennoille kangille ja sylinteriputkille, varsinkin jos kone on vanhempi kuin 3/15.

Edelleen näen että luotettavin tapa virittää on tilavuuden kasvattaminen.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Celssi500
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 20.01.2019 16:08

Re: Kokemuksia M278:sta?

Viesti Kirjoittaja Celssi500 »

MouTine kirjoitti: Su 28.04.2024 15:39 Kovia lukemia hennoille kangille ja sylinteriputkille, varsinkin jos kone on vanhempi kuin 3/15.

Edelleen näen että luotettavin tapa virittää on tilavuuden kasvattaminen.
Moi

Sylinteriputki ongelmat koskevat myös M157 konetta, kuten varmasti jo tiesitkin ja siitä ei taida olla missään varmuutta vaihdettiinko M157 koneeseen putkien materiaalia edes tuossa 3/15 ajankohdassa.

Tässä "hennoista" kangista asiaa ja vertailua. https://www.youtube.com/watch?v=Ut65ViXgS3E

Tzemiä projektiisi !
Vastaa Viestiin