Sprinterien moottoreista

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Timope
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: To 02.06.2005 14:49
Paikkakunta: Pirkanmaa

Sprinterien moottoreista

Viesti Kirjoittaja Timope »

Selailin nettiautosta Sprinterien tarjontaa ja huomasin , että aivan uusimmissa Sprintereissä ei ole enää 3 litraisia dieseleitä tarjolla. 190- heppaiset kuutoset näkyy olevan korvattu saman tehoisilla 2-litraisilla. Lieneekö sama kone kuin E-sarjan 220 cdi malleissa. Onko kenelläkään kokemusta, miten tuo kone jaksaa viedä Sprinteriä, kun painot ovat kuitenkin 3500 kg ja ylikin? Eikös näissä 651-koneissa tullut aika paljon konerikkoja. Onko noiden 190-heppaisten koneiden kestävyydestä Sprintereiden nokalla kenelläkään kokemusta. Lähinnä mielenkiinto kohdistuu näihin retkeilyautoihin, jossa kokonaispaino 3500 kg.
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 960
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: Sprinterien moottoreista

Viesti Kirjoittaja amatoori »

Jos 907:aa tarkoitat niin niissä ollu 2 litraset lähinnä OM651:stä ja aivan uusimmissa vasta tullut OM654. Ainakin alkupäässä oli myös 3 litrasta OM642:sta.(319) Kaksoisturbollinen OM651 vetää hyvin, henkilökohtaisesti ottaisin automaatin monenkin syyn vuoksi. Ei näissä uudemmissa 651:ssä enää kauheasti vikoja ole. Suuri määrä tyhjäkäyntiä ja pitkä öljynvaihtoväli voi tehdä temppunsa. Ainakin 651:ssä öljypohja on iso ja öljyä menee 12 litraa, sen lämpeeminen on hidasta joten kannattaa käyttää 0W öljyjä talven vuoksi.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Timope
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: To 02.06.2005 14:49
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Sprinterien moottoreista

Viesti Kirjoittaja Timope »

Ok. Miten mahtavat nämä uudemmat OM 654 koneet kestää? Sprinterin 319 cdi:ssä oli aiemmin 3 litran V6 ja nyt samaisessa mallissa on se uusi 2-litrainen kone. Lähinnä tästä koneesta kyselin kokemuksia. Olen toki lukenut henkilöautopuolen kokemuksia, mutta onko tuolta pakettiautopuolelta tai ambulanssipuolelta kenelläkään tietoa?
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 859
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: Sprinterien moottoreista

Viesti Kirjoittaja -230k- »

Tehon puolesta riittää hyvinkin, myös 5500kg massan k-a pullakoriin tai ison peräkärryn vetoon ja varsinkin kun kaverina 9 vaihteinen automaatti niin löytyy kyllä joka tilanteeseen vetoja, vanha kutoskone ehkä vetää puolikaasulla isommalla vaihteella,missä neloskone joutuu vaihtaa pienempää jo.
om654 tuli kumminkin vasta 2020 sprintereihin niin mitään +300tkm kestotestejä ei monilla ole, mutta kyllä ne ainakin parisataa tuhatta on jo kestänyt...
60tkm/2v huoltoväli on kyllä raju, mutta kyllä noi viimiset om651 koneetkin on kestäny sillä huoltovälilläkin yli 500tkm.

noxi antureita saa näihin kaikkiin uusiin sprintereihin vaihdella,ei muuten olis paha mutta ne on 1000e kpl.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17211
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Sprinterien moottoreista

Viesti Kirjoittaja dealer »

Meillä on ajossa muutama, toukokuussa 2023 tuli ensimmäinen kaksilitraisella 190hv moottorilla ja siinä nyt kilometrejä 96000.
Hyvin on toiminut eikä ole kuljettajat valitelleet etteikö jaksaisi liikkua, omamassa autolla 3840 kg (kokonaismassa 5200kg).
Kulutus on kesäaikaan 9-9,5 ja pakkasissa 10-10,5. Pienimmillään noin 8,5 ja suurimmillaan 11.

Muissa on kilometrejä vähemmän, ei niissäkään ole vielä vikoja ollut. Kaksi uutta tulee "koeponnistettavaksi" ihan näinä päivinä.
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin