S203 2002 esp vika

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
asdf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 487
Liittynyt: La 26.06.2004 15:16

S203 2002 esp vika

Viesti Kirjoittaja asdf »

Emännän auto rupes esp:tä herjaa
Starilla luin koodit:C1170 (n49 ohjauskulma-anturin nollapistepoikkeama)
Vaihdoin ton anturin ratin taakse(kylläkin käytetyn,purkaamolta)
Tulee hetken ajon jälkeen aina uudestaan kun koodin poistaa,ja tekee starilla sen opetuksen
Käänsin ratin suoraa kun ton opetuksen tein,ja starilla katoin,että kulma on nollassa
Olisko jollain tähän vinkkiä,olisko joku muu syy kuitenkin?
Malli on 200 kompura,ja tietääkseni tarkemmin 203.245 käyttöönotto 2002,mut ole varma onko 2003 mallia..
Kiitos jo etukäteen
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96

ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6275
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: S203 2002 esp vika

Viesti Kirjoittaja MiHe »

No onko ratti suorassa kun renkaat on suorassa? Tehtiinkö autolle jotain enenkuin herja tuli?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
asdf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 487
Liittynyt: La 26.06.2004 15:16

Re: S203 2002 esp vika

Viesti Kirjoittaja asdf »

No ratti on motarilla ajettaessa sillai vinossa,että jos poorilla hyppäyttää ni menee jo toiseen suuntaa vinoo,et aika suorassa on.
Ei oo tehty autolle moneen kk mitään,jokapäiväsessä ajossa,vika tuli yhtäkkiä.
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96

ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
asdf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 487
Liittynyt: La 26.06.2004 15:16

Re: S203 2002 esp vika

Viesti Kirjoittaja asdf »

Uskoin vaan toho staarii,ja vaihdoin sen anturin,tai sitte se "uuskin" on rikki ku ei tullu kuntoon :)
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96

ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 960
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: S203 2002 esp vika

Viesti Kirjoittaja amatoori »

Ootko katsonu starin kanssa että antaa järkeviä lukuja kun käännät ratin ääriasennosta toiseen?
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6275
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: S203 2002 esp vika

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Kato juutubevideo miten se spiraali asetetaan. Kuulostaa siltä etät sieltä tulee joku epäkelpo signaali jos rattia kääntäessä tulee takaisin.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: S203 2002 esp vika

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

asdf kirjoitti: Ti 19.12.2023 21:40 Uskoin vaan toho staarii,ja vaihdoin sen anturin,tai sitte se "uuskin" on rikki ku ei tullu kuntoon :)
Klikka siitä vika koodin kohdalt ja tee ne ohjatut tarkistukset,
toinen juttu on tuo nim MiHe ehdotama asenus virhe tai steen se vaihtoosakin on rikki
sen kanssa kantta olla tarkan jos on kovin paljon pielessä niin hajoaa käänellessä helposti
Mökkillä
'
asdf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 487
Liittynyt: La 26.06.2004 15:16

Re: S203 2002 esp vika

Viesti Kirjoittaja asdf »

FinlandMerceds kirjoitti: Ke 20.12.2023 17:29
asdf kirjoitti: Ti 19.12.2023 21:40 Uskoin vaan toho staarii,ja vaihdoin sen anturin,tai sitte se "uuskin" on rikki ku ei tullu kuntoon :)
Klikka siitä vika koodin kohdalt ja tee ne ohjatut tarkistukset,
toinen juttu on tuo nim MiHe ehdotama asenus virhe tai steen se vaihtoosakin on rikki
sen kanssa kantta olla tarkan jos on kovin paljon pielessä niin hajoaa käänellessä helposti
Se vaihdettu osa on se koko paketti,samalla tavalla paikallaan kun vanha,kyl se oikein siellä on
Tarkistukset on nimeomaan tehty starilla muutamaan kertaan
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96

ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
asdf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 487
Liittynyt: La 26.06.2004 15:16

Re: S203 2002 esp vika

Viesti Kirjoittaja asdf »

kai se uus käytetty osa on sit rikki tai johtovika,maybe
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96

ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2325
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: S203 2002 esp vika

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

asdf kirjoitti: To 21.12.2023 10:13
Se vaihdettu osa on se koko paketti,samalla tavalla paikallaan kun vanha,kyl se oikein siellä on
Tarkistukset on nimeomaan tehty starilla muutamaan kertaan
Tuon saman tai vastaavan osan kanssa ei w210:ssä tarvitse staria vaan riittää kun kääntää pyörät ääriasennosta toiseen niin liikkeelle lähtiessä noin 20km/h nopeudessa vikavalo sammuu.

Saattaahan sinne muistiin jäädä vanha vikakoodi mutta ei se suoraan ajoa haittaa.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: S203 2002 esp vika

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

asdf kirjoitti: To 21.12.2023 10:14 kai se uus käytetty osa on sit rikki tai johtovika,maybe
Siis jos on testerillä tutkittu niin mitä se antoi tulokseksi(johdot vai osa) ?
se ilmoittaa sen melko selvästi niiden tarkistusten jälkeen ja jos ei niin kehotta tarkistaman vielä
sitä ja tät siltä täältä ja ne tarkistukste/mittaukset kun on tehty niin sitten ei kovin kumoisia arpajaisia enään vika paikasta ole(tosin niihin pitä jonkin verran purkaa että pääse mittailemaan )
98 kertaa /100 on vika siinä minkä testeri ensin ilmoitaa
Mökkillä
'
T-Row
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 05.05.2023 14:44

Re: S203 2002 esp vika

Viesti Kirjoittaja T-Row »

E200kompressor kirjoitti: To 21.12.2023 19:44
asdf kirjoitti: To 21.12.2023 10:13
Se vaihdettu osa on se koko paketti,samalla tavalla paikallaan kun vanha,kyl se oikein siellä on
Tarkistukset on nimeomaan tehty starilla muutamaan kertaan
Tuon saman tai vastaavan osan kanssa ei w210:ssä tarvitse staria vaan riittää kun kääntää pyörät ääriasennosta toiseen niin liikkeelle lähtiessä noin 20km/h nopeudessa vikavalo sammuu.

Saattaahan sinne muistiin jäädä vanha vikakoodi mutta ei se suoraan ajoa haittaa.
Joo itse asiassa myös w211 alkupään malleissa on tää sama homma, et ratti täytyy käyttää ääriasennoissa sen jälkeen, kun auto on käynyt virrattomana.
asdf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 487
Liittynyt: La 26.06.2004 15:16

Re: S203 2002 esp vika

Viesti Kirjoittaja asdf »

ei prkle meinaa vika selvitä,taitaa olla niin ettei tuo ohjauskulma anturi ratin takaa ole rikki,vaihdoin vanhan takas ja tekee ihan samaa. kun starilla kalibroi ton nollakulman kestää ajaa muutaman kymmenen km,ja esp valo palaa,luiston esto kuitenki toimii,ja ihan kaikki muut asiat
kaikki on starin ehottaman mukaan tehty paitsi abs antureita ei ole mitattu,kun ei abs vikaakaan ole+virtapiirien 30 ja 87 mittaus,kellää tietoa noista?
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96

ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13197
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: S203 2002 esp vika

Viesti Kirjoittaja DBFI »

asdf kirjoitti: Ti 19.12.2023 21:39 No ratti on motarilla ajettaessa sillai vinossa,että jos poorilla hyppäyttää ni menee jo toiseen suuntaa vinoo,et aika suorassa on.
Eihän sitä rattia tarvitse poori kerrallaan säätää keskelle. Sieltä raidetangoista saa ihan portaattomasti säädettyä.

Testeri kertoo kuinka suorassa ratti on, ei tarvii arvoida onko "aika suorassa" riittävän suorassa.
Jürgen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 05.06.2022 19:04

Re: S203 2002 esp vika

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

Saako sitä ratti vinossa edes kalibroituakaan kunnolla? Paljonko on sitten järjestelmälle liikaa ratti vinossa? Jos auto tunnistaa pyörien pyörimisnopeuksista että mennään suoraan mutta ratti ei ole suorassa, niin silloinhan ei kaikki ole kunnossa ja sama tietysti toisinpäin...
T-Row
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 05.05.2023 14:44

Re: S203 2002 esp vika

Viesti Kirjoittaja T-Row »

Oliko se ratti vinossa silloinkin, kun auto ei vielä tuota vikaa herjannut? Ihan jo vian selvittämisen kannalta voisi olla paikallaan käyttää auto pyöränsuuntauksessa, jotta saa ratin suoraan. En tiedä miten tuo kalibrointi tai auton oma diagnostiikka ratin asennon suhteen pelaa, mutta voisi jotenkin kuvitella, että jos kalibrointi on tehty paikallaan ratti suorassa ja sitten ajellaan ratti vinossa, niin auto saattaisi siitä vaikka herjata.
JagMerCit
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ma 30.10.2023 19:33

Re: S203 2002 esp vika

Viesti Kirjoittaja JagMerCit »

Onko rengaspaineet tarkastettu? Jos joku on selvästi vajaampi, kuin muut, se pyörii eri nopeudella kuin muut... Ja onhan rengasprofiilit samat?
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: S203 2002 esp vika

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Jürgen kirjoitti: Ma 01.01.2024 15:02 Saako sitä ratti vinossa edes kalibroituakaan kunnolla? Paljonko on sitten järjestelmälle liikaa ratti vinossa? Jos auto tunnistaa pyörien pyörimisnopeuksista että mennään suoraan mutta ratti ei ole suorassa, niin silloinhan ei kaikki ole kunnossa ja sama tietysti toisinpäin...
Noin puolan paksuuden kestää olla vinossa,
kiihtyvyys anturista tunistaa mihin suuntaan on menossa ja tuosta ratin asento anturista
sekä tietenkin vaihde ja renkaiden pyörimissuunta tiedosta
pyörimis nopeuksista sen jos joku luistaa

esp systeemin sotke myös jos joku rengas on reunasta sopivasti kulunut
Mökkillä
'
asdf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 487
Liittynyt: La 26.06.2004 15:16

Re: S203 2002 esp vika

Viesti Kirjoittaja asdf »

T-Row kirjoitti: Ma 01.01.2024 16:11 Oliko se ratti vinossa silloinkin, kun auto ei vielä tuota vikaa herjannut? Ihan jo vian selvittämisen kannalta voisi olla paikallaan käyttää auto pyöränsuuntauksessa, jotta saa ratin suoraan. En tiedä miten tuo kalibrointi tai auton oma diagnostiikka ratin asennon suhteen pelaa, mutta voisi jotenkin kuvitella, että jos kalibrointi on tehty paikallaan ratti suorassa ja sitten ajellaan ratti vinossa, niin auto saattaisi siitä vaikka herjata.
Joo ratti on tuossa aina ollut hiukan vinossa,siintä saakka kun toi ostettu.About vuos sitte ollu nelipyöräsuuntauksessa,ettei sillon laitetut uudet renkaat menis pilalle(mitää kulumista ei koskaan ole ollut,tehtii varuiksi) vika tosiaa alko ilman mitään suuntauksia tai korjauksia jokunen viikko sitten.
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96

ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
asdf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 487
Liittynyt: La 26.06.2004 15:16

Re: S203 2002 esp vika

Viesti Kirjoittaja asdf »

DBFI kirjoitti: Su 31.12.2023 19:42
asdf kirjoitti: Ti 19.12.2023 21:39 No ratti on motarilla ajettaessa sillai vinossa,että jos poorilla hyppäyttää ni menee jo toiseen suuntaa vinoo,et aika suorassa on.
Eihän sitä rattia tarvitse poori kerrallaan säätää keskelle. Sieltä raidetangoista saa ihan portaattomasti säädettyä.

Testeri kertoo kuinka suorassa ratti on, ei tarvii arvoida onko "aika suorassa" riittävän suorassa.
Mites toi laite muuten edes tietää onko ratti suorassa? sillonhan ratissa ittessän pitäs olla joku tunnistin? nioh,joka tapauksessa ratin laittaminen suoraa kun auto menee suoraan oliu ratista kääntämällä huikeesti helpompaa eikä jo säädettyihin kulmiin tarvinnu koskea
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96

ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13197
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: S203 2002 esp vika

Viesti Kirjoittaja DBFI »

asdf kirjoitti: Ke 03.01.2024 14:56
Mites toi laite muuten edes tietää onko ratti suorassa? sillonhan ratissa ittessän pitäs olla joku tunnistin? nioh,joka tapauksessa ratin laittaminen suoraa kun auto menee suoraan oliu ratista kääntämällä huikeesti helpompaa eikä jo säädettyihin kulmiin tarvinnu koskea
Ratin anturi, ohjauskulma-anturihan tuossa jo edellä mainittiin.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6275
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: S203 2002 esp vika

Viesti Kirjoittaja MiHe »

asdf kirjoitti: Ke 03.01.2024 14:56

tapauksessa ratin laittaminen suoraa kun auto menee suoraan oliu ratista kääntämällä huikeesti helpompaa eikä jo säädettyihin kulmiin tarvinnu koskea
Tämähän on se väärä tapa, millä ongelmiin joudutaan
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
T-Row
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 05.05.2023 14:44

Re: S203 2002 esp vika

Viesti Kirjoittaja T-Row »

Jos ratti on ollut vinossa aina ja vinossa sen suuntauksenkin jälkeenkin, niin se suuntaushan on tehty päin persettä. Voit ihan huoletta käyttää uudestaan suuntauksessa, sillä mitä ilmeisimmin kulmat ovat tällä hetkellä mitä sattuu.
asdf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 487
Liittynyt: La 26.06.2004 15:16

Re: S203 2002 esp vika

Viesti Kirjoittaja asdf »

T-Row kirjoitti: Ke 03.01.2024 15:34 Jos ratti on ollut vinossa aina ja vinossa sen suuntauksenkin jälkeenkin, niin se suuntaushan on tehty päin persettä. Voit ihan huoletta käyttää uudestaan suuntauksessa, sillä mitä ilmeisimmin kulmat ovat tällä hetkellä mitä sattuu.
oon tilannut toisen "uuden" käytetyn anturin ku halvalla sain,ehkäpä vielä vaihdan sen ja sitte viellä nelipyöräsuuntaukseen,ehkä sitte pääsee etiäpäin asiassa
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96

ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
asdf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 487
Liittynyt: La 26.06.2004 15:16

Re: S203 2002 esp vika

Viesti Kirjoittaja asdf »

JagMerCit kirjoitti: Ma 01.01.2024 17:39 Onko rengaspaineet tarkastettu? Jos joku on selvästi vajaampi, kuin muut, se pyörii eri nopeudella kuin muut... Ja onhan rengasprofiilit samat?
on tarkistettu et samat paineet kaikissa,pyörät toki kaikki samaa sarjaa
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96

ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
asdf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 487
Liittynyt: La 26.06.2004 15:16

Re: S203 2002 esp vika

Viesti Kirjoittaja asdf »

Nonnih nyt on uus (käytetty)kulma-anturi vaihdettu+nelipyöräsuuntaus tehty+vikakoodin poisto,nyt ei esp enään pala
Jäipä silti mysteeriks kummasta(vai molemmista)johtui,mutta pääasia,että toimii taas,kiitoksia neuvoista itse kullekin säädylle :)
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96

ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
CDI_05
Mersumies
Mersumies
Viestit: 532
Liittynyt: La 28.03.2015 15:47

Re: S203 2002 esp vika

Viesti Kirjoittaja CDI_05 »

Hyvä kun selvis :D
asdf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 487
Liittynyt: La 26.06.2004 15:16

Re: S203 2002 esp vika

Viesti Kirjoittaja asdf »

Joo,se on näis autokorjailuissa yleensä melko suotava tapahtuma,että selvis :)
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96

ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Vastaa Viestiin