w201 m119 V8

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

EVO X kirjoitti: Pe 15.12.2023 17:53 Kyllä tuo vanha on vaan todella nuhjuuntunut. Vaikka niissä mustissa karoissa olisikin uudessa materiaalissa sävyeroa, ei se noin iso olisi kuitenkaan niiden kahden välillä. Omat karopenkit on onneksi olleet hitusen paremmassa kunnossa, niin ei ole noin rajua sävyeroa ollut uuden kankaan kanssa. Eihän tuossakaan toki muuta ole, kuin että joutuu vaan vaihtamaan hieman enemmän sitä.
Joo ja tarkoitus oli kyllä jokatapauksessa verhoilla kuskin penkin kangasosat kokonaan. Mietin vaan onko sävyero nyt niin raju, että pomppaa silmille verrattuna apparin penkkiin :roll:
Alla vielä uusi kangas verrattuna ovipahvien verhoiluun.
Kuva
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: w201 m119 V8

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Pomppaa varmasti. Mutta museoautoa ei varmaan ollutkaan tarkoitus tehdä. Harkitsisin vähintään kaikkien istuimien verhoilua.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Simpp_a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: Pe 16.11.2018 21:51

Re: w201 m119 V8

Viesti Kirjoittaja Simpp_a »

Verhoilisin kummatkin etupenkit, mutta en usko että takapenkkeihin syytä kajota. Etu ja takapenkkejä ei kuitenkaan näe niin "hyvin" samaan aikaan ettei eroa välttämättä huomaa jos ei tiedä. Ovipahvien kanssa sama, tuskin kukaan joka ei tiedä huomaa eroa. :think:
W124 300E-24 -89
W201 2.6 -89
W201 1.8 -93
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Simpp_a kirjoitti: Ma 18.12.2023 22:20 Verhoilisin kummatkin etupenkit, mutta en usko että takapenkkeihin syytä kajota. Etu ja takapenkkejä ei kuitenkaan näe niin "hyvin" samaan aikaan ettei eroa välttämättä huomaa jos ei tiedä. Ovipahvien kanssa sama, tuskin kukaan joka ei tiedä huomaa eroa. :think:
Näin täytynee menetellä :think:
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3539
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: w201 m119 V8

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Siellä ei ole karo vs. karo materiaalia vierekkäin, eli välissä on aina joku muunvärinen/materiaalinen pinta. Silloin se ei niin hyppää silmille. Mutta olen samaa mieltä että etupenkit joutuu molemmat tehdä, ja huomioi myös niskatuet edessä. Jos takana ei ole tukia, niin laittaisin vanhat sinne ja tekisin vaan eteen uudet verhoilut. Ovipahvit näyttää myös likaisilta, kokeile pestä ne höyryllä tai tekstiilipesurilla, niin saattaa sävy vähän syventyä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
eero1989
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 20.01.2007 13:58
Paikkakunta: kullaa

Re: w201 m119 V8

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

Mielenkiintoinen projekti, nykyään pitäis olla kohtuu helposti laillinenkin?
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

eero1989 kirjoitti: La 23.12.2023 20:55 Mielenkiintoinen projekti, nykyään pitäis olla kohtuu helposti laillinenkin?
Kiitos! Juuri suunnittelinkin, mitä kaikkea täytyy vielä tehdä ennen katsastusta. Muutoskatsastuksen suhteen ei pitäisi olla ongelmaa, mutta täytyy vielä käydä konttorilla juttelemassa, että mitä tositteita/papereita se nyt lopulta vaatii. Alla "to do"-listaa:

-Isot takajarrut
-Etujarruille teräspunosletkut banjoilla Tehty ja asennettu
-Pakkivalo toimintaan
-Mittarit/merkkivalot
-Katalysaattori
-Abs:t kuntoon (tai ainakin valo toimimaan)
-Etupyöränkaarien siistiminen/hitsailu (joku teki lekalla sinne tilaa ennen ratapäiviä ja muutama sauma saattoi ratketa...) Tehty ja samalla iskaritornit vahvistettu
-Paperityöt (vertailulaput, lujuuslaskelmat, hitsausselvitykset yms.)

Tarkoitus tosiaan seuraavaksi saada auto katsastuskuntoon, ilman turhia sipistelyjä. Nämä Trafin säännötkin tuntuu muuttuvan jatkuvasti. Sitten kun leima on paperissa, niin aloitetaan korisarjan istutus, sähköjen, konehuoneen ja sisustan siistiminen ym. viimeistelyt.
Viimeksi muokannut Kakew201, To 04.01.2024 06:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17211
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w201 m119 V8

Viesti Kirjoittaja dealer »

vertailulaput
Vertailutodistuksen tekeminen onnistuu. Laita viestiä, jos tarpeen.
oulaistenliikenne.fi
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

dealer kirjoitti: Ke 27.12.2023 17:16
vertailulaput
Vertailutodistuksen tekeminen onnistuu. Laita viestiä, jos tarpeen.
Kiitos tiedosta. Pidetään mielessä!
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Joululomalla pyhitin aikaa hallihommille ja sainpahan jotain aikaiseksikin. Purin etupäästä pyöräntuennat kokonaan pois ja kävin pyöränkaarien ja iskaritornien kimppuun.
Kuva
Kuva
Jousikuppien jämät hioin kokonaan pois ja ruostekohdat putsailin rälläkän teräsharja- sekä kivilaikalla. Enimmäkseen pintaruostetta, mutta iskaritorneista pelti oli ohentunut jo reilusti, toisessa oli jo pieni läpireikäkin. Eli ei muutakun Kemppiä tulille...
Kuva
Kuva
Kuva

Tässä vaiheessa päätin, että tornien vahvistelu on jokseenkin järkevä ratkaisu. Tein 3mm pellistä iskarin yläpäihin käypäiset kiekot, jotka hitsasin kolmesta kohtaa sisäpuolelta kiinni. Nyt paineen pitäisi jakautua vähän laajemalle, eikä ainakaan pääse torni repeämään yläpäästä irti.
Kuva
Kuva

Kaariin tein muutaman runnotun kohdan ja revenneen sauman uusiksi. Etujarruihin teetätin uudet letkut banjo-päillä ja nyt sopii olemaan etusatulat oikeinpäin. Jarruletkuille hitsasin myös kannakkeet. Lopuksi maalit ja massat päälle. "Hyvä tul mummon jalasta ku tervattiin" :lol:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Hiontapölyn peittämänä ja lievissä hitsaus/maalihöyryissä onkin hyvä lopetella rakenteluvuosi 2023. Palataan tallille ensi vuonna!
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Muutama kuva Motoparkin ratapäiviltä. Kiitokset klubin toimitukseen Markukselle!
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Vastaa Viestiin