W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 155
- Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
- Paikkakunta: Joutseno
Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto
Puskurien ym. muoviosien kokoamisen yhteydessä havaitsin pesunestevuodon keulassa kuskin puolella. Sininen jäätynyt tippa näkyy ao. kuvissa, kun tarkkaan katsoo:
Pesunestesäiliöhän se siellä tiputtelee:
Tai ehkä pumppu... Takimmainen eli oletettavasti takalasinpesurin pumppu näyttää kostealta:
Motonetista uusi tilalle ja vaihtoon. Kuvassa vanha osa (VDO) ja uuden pakkaus:
Sama osa näyttäisi käyvän myös tuulilasin pesupumpuksi.
Vaihdon jälkeen vaikuttaa toistaiseksi hyvältä (mutta seurataan tilannetta...):
Motonetista ostin taas, vaikka monta kertaa jo luvannut että en sieltä varaosia enää osta... Tuote 12-1381, 11.90€:
https://www.motonet.fi/tuote/pesunestep ... ct=12-1381
Vertailun vuoksi täsmälleen saman tuotteen hinnat virossa:
https://www.avaruosad.ee/fi/varuosad/pr ... n/107_818/ 3.41€
https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... 818-topran 3.92€
Autodocilla:
https://www.autodoc.fi/topran/2724184 8.23€
Kyllä, jatkossakin aion yrittää hankkia varaosani etelänaapurista...
Jossain oli kehuttu tätä kotimaista pp-market-verkkokauppaa... Noh, siellä sentään vain tuplahinta :
https://ppmarket.fi/pesunestepumppu-las ... an-107-818 6.50€
Pesunestesäiliöhän se siellä tiputtelee:
Tai ehkä pumppu... Takimmainen eli oletettavasti takalasinpesurin pumppu näyttää kostealta:
Motonetista uusi tilalle ja vaihtoon. Kuvassa vanha osa (VDO) ja uuden pakkaus:
Sama osa näyttäisi käyvän myös tuulilasin pesupumpuksi.
Vaihdon jälkeen vaikuttaa toistaiseksi hyvältä (mutta seurataan tilannetta...):
Motonetista ostin taas, vaikka monta kertaa jo luvannut että en sieltä varaosia enää osta... Tuote 12-1381, 11.90€:
https://www.motonet.fi/tuote/pesunestep ... ct=12-1381
Vertailun vuoksi täsmälleen saman tuotteen hinnat virossa:
https://www.avaruosad.ee/fi/varuosad/pr ... n/107_818/ 3.41€
https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... 818-topran 3.92€
Autodocilla:
https://www.autodoc.fi/topran/2724184 8.23€
Kyllä, jatkossakin aion yrittää hankkia varaosani etelänaapurista...
Jossain oli kehuttu tätä kotimaista pp-market-verkkokauppaa... Noh, siellä sentään vain tuplahinta :
https://ppmarket.fi/pesunestepumppu-las ... an-107-818 6.50€
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 155
- Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
- Paikkakunta: Joutseno
Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto
Autotallia pitäisi saada tyhjennettyä...
163:n etusiipien alanurkat puhalsin ja maalasin. Sisäpuolelle kotelosuojaa ja autoon kiinni:
Uudet etulyhdyt (132 €/kpl):
Auto kasassa ja pyörillään taas:
Roiskeläpät laitoin, mielestäni sopivat tyylillisesti hyvin tällaiseen autoon:
Tilasin tuolta, n. 20€/pari eli yht. 40 euroa maksoivat (koko 6):
https://www.virtasenkauppa.fi/roiskelappa-2-kpl-42999
Yleismalli, mutta sopivuus 163:een varsin hyvä.
163:n etusiipien alanurkat puhalsin ja maalasin. Sisäpuolelle kotelosuojaa ja autoon kiinni:
Uudet etulyhdyt (132 €/kpl):
Auto kasassa ja pyörillään taas:
Roiskeläpät laitoin, mielestäni sopivat tyylillisesti hyvin tällaiseen autoon:
Tilasin tuolta, n. 20€/pari eli yht. 40 euroa maksoivat (koko 6):
https://www.virtasenkauppa.fi/roiskelappa-2-kpl-42999
Yleismalli, mutta sopivuus 163:een varsin hyvä.
Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto
Hyvää tarinaa ja mukava lukea. Meille tuli juuri Facelift 2002 270 CDI tuon jo vuosia talossa olleen Prefacelift 430 kaveriksi.
Siihen liittyen, mitkä valot tuossa autossasi on? Ei näy pesureita, joten onko halogeenit? Tuossa meidän 270:ssä on Xenonit ja toinen ilmeisesti ainakin Bi-xenon, kun valokuvio muuttuu pitkillä. Toinen on varmaan rikki kun ei kuvio muutu. tai sitten toinen vaihdettu erilaiseksi. Pesurit taas löytyy tästä omasta.
Yritin selvitellä asiaa, kun kantakortissa ei ole 612 koodia (kuten ei näy sinullakaan olevan etusivunlistassa), niin halogeenitkö silloin on alunperin ollut..?
Aika kauan näiden mersujen kanssa pelleilleenä tuli uusi juttu heti vastaan, kun Ostettaessa toinen pitkäpolttimo oli pimeänä ja pitkien merkkivaloa ei näkynyt, (uudella polttimolla ei tullut kuntoon). Faceliftissä onkin näköjään valtavirrasta poiketen oma rele ja sulakkeet pitkille, josta samasta (oliko vasemmanpuolen sulakkeesta) tulee myös tuo mittariston pitkien merkkivalo. Wississä oli lisäpitkien kytkentää ohje, jossa vaan sulake vaihdettiin isommaksi ja jossain versioissa edessä on johdot jo valmiinakin, Täytyy niitä vielä etsiä.
Roiskeläpät on kanssa hankintalistalla, joten hyvä postaus niistäkin juuri sopivasti! Alkuperäiset (jopa käytetyt) tuntuu olevan vaikeaa löytää.
Edit: noissa tilaamissasi TYCin valossahan lukee selvästi H7/H7 kun tarkemmin katsoi
Siihen liittyen, mitkä valot tuossa autossasi on? Ei näy pesureita, joten onko halogeenit? Tuossa meidän 270:ssä on Xenonit ja toinen ilmeisesti ainakin Bi-xenon, kun valokuvio muuttuu pitkillä. Toinen on varmaan rikki kun ei kuvio muutu. tai sitten toinen vaihdettu erilaiseksi. Pesurit taas löytyy tästä omasta.
Yritin selvitellä asiaa, kun kantakortissa ei ole 612 koodia (kuten ei näy sinullakaan olevan etusivunlistassa), niin halogeenitkö silloin on alunperin ollut..?
Aika kauan näiden mersujen kanssa pelleilleenä tuli uusi juttu heti vastaan, kun Ostettaessa toinen pitkäpolttimo oli pimeänä ja pitkien merkkivaloa ei näkynyt, (uudella polttimolla ei tullut kuntoon). Faceliftissä onkin näköjään valtavirrasta poiketen oma rele ja sulakkeet pitkille, josta samasta (oliko vasemmanpuolen sulakkeesta) tulee myös tuo mittariston pitkien merkkivalo. Wississä oli lisäpitkien kytkentää ohje, jossa vaan sulake vaihdettiin isommaksi ja jossain versioissa edessä on johdot jo valmiinakin, Täytyy niitä vielä etsiä.
Roiskeläpät on kanssa hankintalistalla, joten hyvä postaus niistäkin juuri sopivasti! Alkuperäiset (jopa käytetyt) tuntuu olevan vaikeaa löytää.
Edit: noissa tilaamissasi TYCin valossahan lukee selvästi H7/H7 kun tarkemmin katsoi
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 155
- Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
- Paikkakunta: Joutseno
Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto
Kiitos kommentista! H7:t ovat tosiaan, nyt kun sain suuntauksen suurin piirtein kohdilleen niin näkee noilla kohtalaisesti. Muuten TYC:in laatu ei oikein vakuuta, umpioissa oli huurua sisällä jo heti ekojen sadepäivien jälkeen...
Lisäpitkät olisi suunnitelmissa itsellänikin, katsoo nyt milloin saa aikaiseksi... Enimmäkseen valaistuilla teillä ajot kuitenkin.
Roiskeläppiä ei tosiaan oikein löydä mitään mistään... Onneksi nuo yleismalliset sopivat noinkin hyvin. 124:seen ostaisin kanssa läpät jos jostakin saisi, alkuperäiset toki ensisijaisesti.
Lisäpitkät olisi suunnitelmissa itsellänikin, katsoo nyt milloin saa aikaiseksi... Enimmäkseen valaistuilla teillä ajot kuitenkin.
Roiskeläppiä ei tosiaan oikein löydä mitään mistään... Onneksi nuo yleismalliset sopivat noinkin hyvin. 124:seen ostaisin kanssa läpät jos jostakin saisi, alkuperäiset toki ensisijaisesti.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 155
- Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
- Paikkakunta: Joutseno
Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto
Tässäpä vielä pari kuvaa miten toteutin roiskeläppien kiinnityksen 163:een.
Edessä:
Takana:
Olihan noissa aikamoinen säätäminen... Silmämääräinen asettelu, mihin sitä uskaltaisi reikiä laittaa... No kynällä jotain merkkiä ja 10 mm reikämeistillä roiskeläppään kolot... Sitten taas sovitus => Hyvältä näyttää... 8 mm poralla reikää autoon vaan sitten Sitten muovinastoilla kiinni ja yleisilmeen tarkastus => Hmm... ihan ok mutta pari reikää jouduin laittamaan uusiksi, olisi muuten jäänyt yksi läppä häiritsevän paljon eri asentoon kuin muut...
Muovinastat hankin motonetista:
https://www.motonet.fi/tuote/muoviniitt ... ct=47-1798
Restagraf 10735 = loistava tuote. Käy ja tarttuu 8mm reikään kuin tauti, kestää ikuisesti ja on helppo purkaa ja koota. Soveltuu myös esim. 163:n pohjamuovien kiinnitykseen, käy suoraan alkuperäisten (huonompien) kiinnikkeiden tilalle. Maksavat noin luokkaa euron per kappale.
Edessä:
Takana:
Olihan noissa aikamoinen säätäminen... Silmämääräinen asettelu, mihin sitä uskaltaisi reikiä laittaa... No kynällä jotain merkkiä ja 10 mm reikämeistillä roiskeläppään kolot... Sitten taas sovitus => Hyvältä näyttää... 8 mm poralla reikää autoon vaan sitten Sitten muovinastoilla kiinni ja yleisilmeen tarkastus => Hmm... ihan ok mutta pari reikää jouduin laittamaan uusiksi, olisi muuten jäänyt yksi läppä häiritsevän paljon eri asentoon kuin muut...
Muovinastat hankin motonetista:
https://www.motonet.fi/tuote/muoviniitt ... ct=47-1798
Restagraf 10735 = loistava tuote. Käy ja tarttuu 8mm reikään kuin tauti, kestää ikuisesti ja on helppo purkaa ja koota. Soveltuu myös esim. 163:n pohjamuovien kiinnitykseen, käy suoraan alkuperäisten (huonompien) kiinnikkeiden tilalle. Maksavat noin luokkaa euron per kappale.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 155
- Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
- Paikkakunta: Joutseno
Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto
Katsastuksessa käytin:
Eli melkein 8000 km kesti FAG:n osa (sisempi raidetangon pää)... Valot olisin voinut tietty tarkistaa ja vaihtaa etukäteen, ei vaan sääolosuhteet oikein suosineet niin jäi tekemättä... Kilven valot eivät lie ole toimineet koko omistusaikana, niistä on tainnut tulla korjauskehotus joka kerta... Jostain syystä ko. valot aina syynäävät tarkkaan, sen sijaan nyt tai edelliselläkään kerralla ei tullut huomautusta toimimattomasta oikean puolen peilivilkusta... Kai sekin pakollinen varuste olisi?
Lumentulo otti sen verran päähän että vein ihan pajalle vikalistan kanssa:
Kallista on tuo korjaustyön teettäminen... Rapiat sata euroa tunti näköjään. Korkeuden säätö ja kilven valojen toimimattomuus johtuisi siis korkeussäädön katkaisijasta, joka olisi oikosulussa... Jotain kahdeksan kymppiä maksaisi kuulemma osa, jätin vielä mietintämyssyyn korjatako vai ei... Itselle ihan sama toimivatko kilven valot ja ajovalojen korkeussäätöäkään en ole ikinä tarvinnut missään autossani...
Suuntausraportti:
Eli ilmeisesti vaan säätivät aurauksen... Tuntuma ei muuttunut mielestäni mihinkään suuntaan, edelleen vaeltelee suoralla tiellä kuten ennenkin...
Eli melkein 8000 km kesti FAG:n osa (sisempi raidetangon pää)... Valot olisin voinut tietty tarkistaa ja vaihtaa etukäteen, ei vaan sääolosuhteet oikein suosineet niin jäi tekemättä... Kilven valot eivät lie ole toimineet koko omistusaikana, niistä on tainnut tulla korjauskehotus joka kerta... Jostain syystä ko. valot aina syynäävät tarkkaan, sen sijaan nyt tai edelliselläkään kerralla ei tullut huomautusta toimimattomasta oikean puolen peilivilkusta... Kai sekin pakollinen varuste olisi?
Lumentulo otti sen verran päähän että vein ihan pajalle vikalistan kanssa:
Kallista on tuo korjaustyön teettäminen... Rapiat sata euroa tunti näköjään. Korkeuden säätö ja kilven valojen toimimattomuus johtuisi siis korkeussäädön katkaisijasta, joka olisi oikosulussa... Jotain kahdeksan kymppiä maksaisi kuulemma osa, jätin vielä mietintämyssyyn korjatako vai ei... Itselle ihan sama toimivatko kilven valot ja ajovalojen korkeussäätöäkään en ole ikinä tarvinnut missään autossani...
Suuntausraportti:
Eli ilmeisesti vaan säätivät aurauksen... Tuntuma ei muuttunut mielestäni mihinkään suuntaan, edelleen vaeltelee suoralla tiellä kuten ennenkin...
Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto
80€ ole mitään osasta, jos sillä saa jotain toimimaan
Hyvin on edennyt tämä projekti
Hyvin on edennyt tämä projekti
Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto
Se täytyy tunnustaa, ettei kyllä mikään ota enemmän hattuun, kun joku huntin tuntiveloitus
Mut itsellä kun oli tilat, niin eipä se loppupelissä ole hinta eikä mikään. Tosin kyvyttömyys hoitaa mitään tuohon hintaan on se mikä korpeaa rotan lailla
Mut itsellä kun oli tilat, niin eipä se loppupelissä ole hinta eikä mikään. Tosin kyvyttömyys hoitaa mitään tuohon hintaan on se mikä korpeaa rotan lailla
Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto
Aika erikoinen tuo korkeudensäätöön puuttuminen katsastuksessa, varsinkin kun on H7:kat, jotka ei tarvitse automaattista säätöäkään. Meillä W164:sessa on Halogeenit ja siinä ilmeisesti automaattinen korkeudensäätö, kun ei mitään kytkintä löydy ja taas tuossa 430 W163:sessa Xenonit ja niissä manuaalinen säätö, eli ihan väärinpäin asia, muttei kukaan mitään ole sanonut näistä.
Onko noissa TYCeissä korkeudensäätömoottoreita ollenkaan tai siirsitkö vanhasta ne? Yhteen autoon tuollaiset TYC tarvikeumpiot laitoin ja niihin olisi pitänyt siirtää moottorit alkuperäisistä valoista. Tosin ne ei sopineet niihin, joten jäi pois kokonaan.
Valojen korkeudensäätöpotikan ja rekisterikilpienvalojen yhteyttä en nyt ihan ymmärrä. Voihan sen katkaisijan irroittaa töpselistä ja katsoa syttyykö silloin valot. vähän epäilen asiaa.
Laitoin nuo samat roiskeläpät tilaukseen, ihan mukavasti näyttää sopivan.
Onko noissa TYCeissä korkeudensäätömoottoreita ollenkaan tai siirsitkö vanhasta ne? Yhteen autoon tuollaiset TYC tarvikeumpiot laitoin ja niihin olisi pitänyt siirtää moottorit alkuperäisistä valoista. Tosin ne ei sopineet niihin, joten jäi pois kokonaan.
Valojen korkeudensäätöpotikan ja rekisterikilpienvalojen yhteyttä en nyt ihan ymmärrä. Voihan sen katkaisijan irroittaa töpselistä ja katsoa syttyykö silloin valot. vähän epäilen asiaa.
Laitoin nuo samat roiskeläpät tilaukseen, ihan mukavasti näyttää sopivan.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto
Näissä on niin paljon kytketty toimintoja keskusyksiköiden välillä, jokuhan näitkin osaa hoidella? Mutta siihen asti en epäilisi niiden sidonnaisia ominaisuuksia
Jopa minä ymmärrän jotain tuosta logiikasta, en sano että ymmärrän, sanon että ymmärrän jotain!
Sen sanon että ohjelmointi on täysin logistiikasta riippumatonta, ihan sama onko sulla jokin *
Ja samaan syssyyn muistutan manuaalisesta diagnostiigasta, esim sen jälkeen kuin kun ohjelma on virheestä ilmottanut, saattaaa olla huonoa informaatiota, kun ei lukukyky osaa analysoida
Jopa minä ymmärrän jotain tuosta logiikasta, en sano että ymmärrän, sanon että ymmärrän jotain!
Sen sanon että ohjelmointi on täysin logistiikasta riippumatonta, ihan sama onko sulla jokin *
Ja samaan syssyyn muistutan manuaalisesta diagnostiigasta, esim sen jälkeen kuin kun ohjelma on virheestä ilmottanut, saattaaa olla huonoa informaatiota, kun ei lukukyky osaa analysoida
Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto
W163:ssa ei ole SAMia, joka ohjaisi valoja, myöskään AAM tai EAM ei niitä rekisterikilvenvaloja tässä ilmeisesti ohjaa (Ei ainakaan ollut ohjausmahdollisuutta starissa erikseen rek.valoille.).Orlov kirjoitti: ↑La 02.12.2023 21:01 Näissä on niin paljon kytketty toimintoja keskusyksiköiden välillä, jokuhan näitkin osaa hoidella? Mutta siihen asti en epäilisi niiden sidonnaisia ominaisuuksia
Jopa minä ymmärrän jotain tuosta logiikasta, en sano että ymmärrän, sanon että ymmärrän jotain!
Sen sanon että ohjelmointi on täysin logistiikasta riippumatonta, ihan sama onko sulla jokin *
Ja samaan syssyyn muistutan manuaalisesta diagnostiigasta, esim sen jälkeen kuin kun ohjelma on virheestä ilmottanut, saattaaa olla huonoa informaatiota, kun ei lukukyky osaa analysoida
Sama sulake on rekisterikilvenvaloilla ja korkeudensäätökytkimellä (Vai tarkoittaako pelkkää taustavaloa tuo teksti.), mutta jos se on pimeänä, niin on sen jälkeen moni muukin pimeenä autosta: (Klikkaa isoksi)
Joten ihan heti ei ainakaan muuta yhteyttä noiden ongelmien välillä löytynyt. Sulakkeesta nyt helpoin lähteä liikkeelle ja jos palaa aina, niin irroittaa sen korkeudensäätökytkimen testiksi. Tuosta 58 Virtapiiristä voisi löytyä myös jotain yhteyttä asiaan, mutta vaatisi lisää tutkimista. (Se on jotenkin AAM:ään yhteyksissä myös, vaikka rele sen tekeekin.)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut noroljan, La 02.12.2023 22:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto
Ymmärrän, muttakuitenkin, eikä niin?
Itsekään ymmärrä, mitä olin tuossa muka ymmärtänyt
Tässä on ikäänkuin releohjattu todellisuus ja ”virtuaalinen” todellisuus rinnakkain, suluissa siksi kun elintila on kuitenkin rajattu tiettyjen parametrien mukaan. Tässä kohtaa tulee niitä ristiriitoja ohjelmassa, ihmeellisiä päällekkäisiä virheitä, jotka estää epäsuorasti useita toimintoja järjestelmässä
Itsekään ymmärrä, mitä olin tuossa muka ymmärtänyt
Tässä on ikäänkuin releohjattu todellisuus ja ”virtuaalinen” todellisuus rinnakkain, suluissa siksi kun elintila on kuitenkin rajattu tiettyjen parametrien mukaan. Tässä kohtaa tulee niitä ristiriitoja ohjelmassa, ihmeellisiä päällekkäisiä virheitä, jotka estää epäsuorasti useita toimintoja järjestelmässä
Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto
Rupesin miettimään onko omissa (1998 ja nyt 1999) malleissa mitään korkeudensäätöä ollenkaan.noroljan kirjoitti: ↑La 02.12.2023 20:33 Aika erikoinen tuo korkeudensäätöön puuttuminen katsastuksessa, varsinkin kun on H7:kat, jotka ei tarvitse automaattista säätöäkään.
Valojen korkeudensäätöpotikan ja rekisterikilpienvalojen yhteyttä en nyt ihan ymmärrä. Voihan sen katkaisijan irroittaa töpselistä ja katsoa syttyykö silloin valot. vähän epäilen asiaa.
Tässähän kyse faceliftistä, olisiko siihen tullut enemmin väylätekniikkaa? Ex-1998:ssa oli toinen kilpivalo aina pimeänä, koskaan siitä ei tullut merkintää mutta ei sinne lampunkantaan tullut sähköäkään kun kerran mittasin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto
Onkohan ollut renkaat epätasapainossa kun on mennyt noin nopeasti (8000 km ) raidetangon nivel?
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto
Kävin katsoos omasta ja onhan siinä korkeudensäätönappula ratin vasemmalla puolella. En tiedä toimiiko ... en uskaltanut pakkasella kokeilla.karra kirjoitti: ↑Su 03.12.2023 09:48Rupesin miettimään onko omissa (1998 ja nyt 1999) malleissa mitään korkeudensäätöä ollenkaan.noroljan kirjoitti: ↑La 02.12.2023 20:33 Aika erikoinen tuo korkeudensäätöön puuttuminen katsastuksessa, varsinkin kun on H7:kat, jotka ei tarvitse automaattista säätöäkään.
Valojen korkeudensäätöpotikan ja rekisterikilpienvalojen yhteyttä en nyt ihan ymmärrä. Voihan sen katkaisijan irroittaa töpselistä ja katsoa syttyykö silloin valot. vähän epäilen asiaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto
W163:sen sähköt on aika vaikea selkoiset, muissa malleissa on ollut SAM ja Näissä AAM (All Activity Module) ja EAM (Extended activity module) ja näissä tullut pitkin vuosia muutoksia.karra kirjoitti: ↑Su 03.12.2023 09:48Rupesin miettimään onko omissa (1998 ja nyt 1999) malleissa mitään korkeudensäätöä ollenkaan.noroljan kirjoitti: ↑La 02.12.2023 20:33 Aika erikoinen tuo korkeudensäätöön puuttuminen katsastuksessa, varsinkin kun on H7:kat, jotka ei tarvitse automaattista säätöäkään.
Valojen korkeudensäätöpotikan ja rekisterikilpienvalojen yhteyttä en nyt ihan ymmärrä. Voihan sen katkaisijan irroittaa töpselistä ja katsoa syttyykö silloin valot. vähän epäilen asiaa.
Tässähän kyse faceliftistä, olisiko siihen tullut enemmin väylätekniikkaa? Ex-1998:ssa oli toinen kilpivalo aina pimeänä, koskaan siitä ei tullut merkintää mutta ei sinne lampunkantaan tullut sähköäkään kun kerran mittasin.
Ihan ensimmäisissä ei tainnut olla AAM:mää ollenkaan. EAM on ainakin laitettu mallivuodelle 2000.
1.12.99 -> tuli AAM ja EAM. Kaaviot on erilaisia Prefacelift: 12/1999-8/2000 ja 9/2000-8/2001. Sekä Facelift: 9/2001-8/2002 ja 9/2002 ->
9/2000 taisi tulla esim. vaihdelaatikkoon + ja - valinta ja jotain muutakin uusiutui autossa. varsinainen Facelift sitten tuo 9/01->.
Omat autot kuuluu noihin "välimalleihin" (430 Prefacelift: 9/2000-8/2001 ja 270 CDI Facelift: 9/2001-8/2002). Aika paljon on samaa, mutta esim. sulakejärjestys pääasiassa ihan erilainen, eikä ihan pidä paikkaansa edes kaaviot.
AAM ohjaa:
EAM Ohjaa puolestaan: Ainakin tuosta 1.12.1999 Eteenpäin voi koodata esim. ajovalot päälle aina kuin auton käynnistää.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 155
- Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
- Paikkakunta: Joutseno
Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto
Kiitos kaikille kommenteista ja hyvistä vinkeistä!
Jos korkeudensäädön saisi toimimaan katkaisijan vaihdolla niin mikäpä siinä, ihan tehtävissä… ei tarvitse kuin löytää jostain uusi tai käytetty ehjä katkaisin. En tosin yhtään luota tuohon Atoyn vikadiagnoosiin. Kiinnostus tutkia asiaa itse pakkasessa on aika lailla nollissa… Samoin kuin rahan kantaminen sinne sun tänne ilman varmuutta osaavatko korjata vian…
Nuo ostamani TYC:n umpiot myytiin sellaisilla spekseillä että säätömoottorit löytyisivät. Ainakin sähköliittimelle oli niissä paikat…
Renkaiden epätasapainoa en voi täysin sulkea pois… Mielestäni kuitenkin painot on kaikki tallella molemmissa sarjoissa ja ajossa ei mitään tärinöitä tunnu. Mahdollisesti 163:ssa voisi olla tuota raidetangon sisänivelien kulumista tyyppivikana? Muutkin ovat siitä maininneet.
Jos korkeudensäädön saisi toimimaan katkaisijan vaihdolla niin mikäpä siinä, ihan tehtävissä… ei tarvitse kuin löytää jostain uusi tai käytetty ehjä katkaisin. En tosin yhtään luota tuohon Atoyn vikadiagnoosiin. Kiinnostus tutkia asiaa itse pakkasessa on aika lailla nollissa… Samoin kuin rahan kantaminen sinne sun tänne ilman varmuutta osaavatko korjata vian…
Nuo ostamani TYC:n umpiot myytiin sellaisilla spekseillä että säätömoottorit löytyisivät. Ainakin sähköliittimelle oli niissä paikat…
Renkaiden epätasapainoa en voi täysin sulkea pois… Mielestäni kuitenkin painot on kaikki tallella molemmissa sarjoissa ja ajossa ei mitään tärinöitä tunnu. Mahdollisesti 163:ssa voisi olla tuota raidetangon sisänivelien kulumista tyyppivikana? Muutkin ovat siitä maininneet.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 155
- Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
- Paikkakunta: Joutseno
Re: W163 ML 270 CDI 2005 käyttöauto
Jälkinäytöllä tuli käytyä n. kuukausi sitten, vuoden leima heltisi:
Korkeussäädöstä ja kilven valoista sanoi että "laitahan kuntoon". Sanoin että "pittääpä tutkia kun ehtii" mutta mielessäni ajattelin että "onneksi tämäkin sekoilu on taas tältä erää ohi, en todellakaan rupea pakkasessa tutkimaan jotain helkkarin korkeussäätöä". Keväämmällä sitten...
Sanoi myös, että toimimaton korkeussäätö = korjauskehotus ja puuttuva korkeussäätö = hylkäys Sikäli armo kävi oikeudesta, että kojelaudassahan oli pelkkä tyhjä kolo katkaisimen tilalla - menin testailemaan sitä rullaa hetikohta tuon edellä mainitun korjausyrityksen jäljiltä, ja sehän tipahti jonnekin kojelaudan uumeniin koko palikka Palvelu toki maksoi sen 41.60e - itse olisin osannut rikkoa ihan ilmaiseksi tuonkin
Korkeussäädöstä ja kilven valoista sanoi että "laitahan kuntoon". Sanoin että "pittääpä tutkia kun ehtii" mutta mielessäni ajattelin että "onneksi tämäkin sekoilu on taas tältä erää ohi, en todellakaan rupea pakkasessa tutkimaan jotain helkkarin korkeussäätöä". Keväämmällä sitten...
Sanoi myös, että toimimaton korkeussäätö = korjauskehotus ja puuttuva korkeussäätö = hylkäys Sikäli armo kävi oikeudesta, että kojelaudassahan oli pelkkä tyhjä kolo katkaisimen tilalla - menin testailemaan sitä rullaa hetikohta tuon edellä mainitun korjausyrityksen jäljiltä, ja sehän tipahti jonnekin kojelaudan uumeniin koko palikka Palvelu toki maksoi sen 41.60e - itse olisin osannut rikkoa ihan ilmaiseksi tuonkin