Adblue ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13193
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Petteri Kivimäki kirjoitti: Ti 16.01.2024 11:31 https://yle.fi/a/74-20069217
Varmaan osaava korjaaja mutta sen paremmin haastattelijalla kuin haastateltavallakaan ei taida olla yksityiskohdat hallussa. Ei ole itsellänikään mutta sen tiedän että typpipäästöt ei ole ongelma, aika paljon sitä typpeä kuitenkin on totuttu sietämään ympärillämme. Miten se ohjainlaite rikkoutuu jäätymisestä? Olisko kyse lämmitysvastuksista tai lämmitysvastusten ohjainpiirien vioittumisesta kuumuudesta eikä kylmyydestä.

Hyvä nostaa ongelma otsikoihin mutta ei kannattaisi nojata pelkästään korjaamoon tietolähteenä kun näyttivät enemmän käyttävän tilaisuutta huoltotoiminnan mainostamiseen. Mitäköhän tämä liike tekee ureasysteemille kun auton vie määräaikaishuoltoon sinne?
aippi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 14.10.2007 19:12
Paikkakunta: Kaarina

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja aippi »

Lisäaine kristallisoitumisen estoon. Vikavalo syttyy ja sammuu omaan tahtiin. Onko Kent ja Tec4 hyviä aineita ja ovatko tarkkoja annostelussa?
W124 200D
W203 200cdi
W204 220cdi
W124 300D
W212 200cdi
W212 220cdi
W213 220 d 4Matic
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 960
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja amatoori »

aippi kirjoitti: Ke 17.01.2024 15:48 Lisäaine kristallisoitumisen estoon. Vikavalo syttyy ja sammuu omaan tahtiin. Onko Kent ja Tec4 hyviä aineita ja ovatko tarkkoja annostelussa?
Miten olis diagnoosi että miksi se valo syttyy ja sammuu omaan tahtiin?
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Petri212
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 31.01.2023 11:51

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja Petri212 »

Tec4 koko purkki aina kun tuuppaa 20litraa kusta tankkiin niin pelittää. W212 kusivehkeet pelaa kyllä. Siinähän on se vararenkaan tilalla oleva tankki. Noxit ei kestä vuotta pitempään vaikka ajetaan pitkää matkaa. Tarttee oottaa että dieselin hinta vielä laskee niin voi jättää päivällä töissä käyntiin ja kotona yöksi käyntiin ja seurata että kestääkö ne sittenkään. Noxit alkaa kiukuttelen aina kun on +1…-1 lämpötilat ja kostea keli. Valmistusvirhe. Valmistajan haastaminen oikeuteen. Eivät sovellu Suomen oloihin ja niitä ei olis koskaan saanut myydä Suomeen.
CDI_05
Mersumies
Mersumies
Viestit: 529
Liittynyt: La 28.03.2015 15:47

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI_05 »

Petri212 kirjoitti: Ke 17.01.2024 17:23 Valmistusvirhe. Valmistajan haastaminen oikeuteen. Eivät sovellu Suomen oloihin ja niitä ei olis koskaan saanut myydä Suomeen.
Toi on oikeaa puhetta :clap:
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 877
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Onko kellään tietoa adblue säiliön litra tilavuudesta w213 mallissa?
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3538
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja EVO X »

nh1131 kirjoitti: La 20.01.2024 17:10 Onko kellään tietoa adblue säiliön litra tilavuudesta w213 mallissa?
Muistaakseni 23-litraa
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 877
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

EVO X kirjoitti: La 20.01.2024 17:33
nh1131 kirjoitti: La 20.01.2024 17:10 Onko kellään tietoa adblue säiliön litra tilavuudesta w213 mallissa?
Muistaakseni 23-litraa
Kiitos ja kumarrus 👍
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
CDI_05
Mersumies
Mersumies
Viestit: 529
Liittynyt: La 28.03.2015 15:47

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI_05 »

aippi kirjoitti: Ke 17.01.2024 15:48. Onko Kent ja Tec4 hyviä aineita ja ovatko tarkkoja annostelussa?
Kent on ihan ok.
OtivusRem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: Ke 21.10.2015 21:57

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja OtivusRem »

aippi kirjoitti: Ke 17.01.2024 15:48 Lisäaine kristallisoitumisen estoon. Vikavalo syttyy ja sammuu omaan tahtiin. Onko Kent ja Tec4 hyviä aineita ja ovatko tarkkoja annostelussa?
Ainakin Kent siinä mielessä että sitä laitetaan todella vähän, muistaakseni 25 ml 10 litraan. Itse laitoin autoon sen verran kun säiliö oli noin puolillaan kun oli 23 litran säiliö. Itse ostelen 10 litran erissä joten helppo laittaa kanisteriin ennen autoon kaatoa.
pekkovee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ti 06.12.2011 20:13
Paikkakunta: Mäntsälä P

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Onko kukaan, jolla on haljennut letku pakkasessa, kurkannut suuttimeen samassa yhteydessä.

Systeemihän toimiessaan imaisee letkun tyhjäksi tankkiin päin, mutta jos suutin on osittainkin ummessa niin jääkö tavara matkalle 🤔
Levannon We(l)ho

------------------------
W108 280 SE -70
Unimog 421 -70
Unimog 416 -78
W 124 300 D -86 iceuseonly slayride
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
A 124 300 E 24 -93
W 903 313 CDI -00
X 218 250 CDI -14
X 243 300 4Matic -21
Make -69
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Pe 30.12.2022 17:20

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja Make -69 »

Vielä löytyy tallista W213 säiliö jos joku tarvii,antoi vikakoodiksi tankki halki,siitä saa pumpun ym....Löytyy Keravalta
Nemo7171
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Pe 13.01.2023 23:04

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja Nemo7171 »

pekkovee kirjoitti: To 25.01.2024 01:02 Onko kukaan, jolla on haljennut letku pakkasessa, kurkannut suuttimeen samassa yhteydessä.

Systeemihän toimiessaan imaisee letkun tyhjäksi tankkiin päin, mutta jos suutin on osittainkin ummessa niin jääkö tavara matkalle 🤔
Hyvä huomio. Mulla vaihdettiin viime talvena pakkasten jälkeen koko adblue linja vuodon takia, ja kun putsailin suuttimen, uutta varaosaa odotellessa, oli suutin lähes tukossa. Noin 100tkm ajettu GLC 220d.
pekkovee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ti 06.12.2011 20:13
Paikkakunta: Mäntsälä P

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Make -69 kirjoitti: To 25.01.2024 06:11 Vielä löytyy tallista W213 säiliö jos joku tarvii,antoi vikakoodiksi tankki halki,siitä saa pumpun ym....Löytyy Keravalta

Laita Make vaikka yv nä hinta-ajatusta …
Levannon We(l)ho

------------------------
W108 280 SE -70
Unimog 421 -70
Unimog 416 -78
W 124 300 D -86 iceuseonly slayride
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
A 124 300 E 24 -93
W 903 313 CDI -00
X 218 250 CDI -14
X 243 300 4Matic -21
JPIIR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 25.01.2024 19:27

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja JPIIR »

Hei,

Oon nyt koittanut lukea tämän foorumin läpi, kun minulla on samankaltaista ongelmaa kuin monella täällä. Eli c220, vm. -16 mersu, jossa moottorin merkkivalo palanut maanantaista alkaen ja nyt parina päivänä tullut tuo 800km jäljellä kilometrejä eikä tunnista adbluen mittaustasoa.

Onko siis niin, että syitä voi olla ihan laidasta laitaan?

Avasin pohjapanssarin ja siihen asti uskalsin tutkia, kun tuli pumppu vastaan. Pumpun pohjassa on 3 ruuvia, voiko tämän avata ja oliko niin, että siellä voi olla kosteutta sisällä?

Voiko akun vaihto vaikuttaa tähän asiaan? Akuista oli foorumilla paljon keskustelua. Vaihdoin akun kovien pakkasten aikana.

Voiko adblue putkiston tukos tai niissä oleva rikko aiheuttaa näitä?

Pitääkö tuo viedä vaan testeriin ja sitä kautta lähteä asiaa selvittämään.

Vinkkejä noviisille. Viime kesänä seattiin upposi n. 5000 euroa, niin tähän voisi ensin yrittää jotain kotikonsteja.

Kiitos.
CDI_05
Mersumies
Mersumies
Viestit: 529
Liittynyt: La 28.03.2015 15:47

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI_05 »

Ei nyt varmaan laidasta laitaan, mutta testerin päähän ensin niin saadaan jotain kättä pidempää.
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1602
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja aziz »

JPIIR kirjoitti: To 25.01.2024 20:04 Hei,

Oon nyt koittanut lukea tämän foorumin läpi, kun minulla on samankaltaista ongelmaa kuin monella täällä. Eli c220, vm. -16 mersu, jossa moottorin merkkivalo palanut maanantaista alkaen ja nyt parina päivänä tullut tuo 800km jäljellä kilometrejä eikä tunnista adbluen mittaustasoa.

Onko siis niin, että syitä voi olla ihan laidasta laitaan?

Avasin pohjapanssarin ja siihen asti uskalsin tutkia, kun tuli pumppu vastaan. Pumpun pohjassa on 3 ruuvia, voiko tämän avata ja oliko niin, että siellä voi olla kosteutta sisällä?

Voiko akun vaihto vaikuttaa tähän asiaan? Akuista oli foorumilla paljon keskustelua. Vaihdoin akun kovien pakkasten aikana.

Voiko adblue putkiston tukos tai niissä oleva rikko aiheuttaa näitä?

Pitääkö tuo viedä vaan testeriin ja sitä kautta lähteä asiaa selvittämään.

Vinkkejä noviisille. Viime kesänä seattiin upposi n. 5000 euroa, niin tähän voisi ensin yrittää jotain kotikonsteja.

Kiitos.
Omassa S205:ssa eteni ongelmat siinä järjestyksessä, että pyysi ensin lisää adblueta. Tankkasin 10 litran kannun ja jätin auton lämpöiseen yöksi. Seuraavana päivänä kaikki ok ja range yli 8000km. Tästä muutama päivä ja ilmoitti ettei pysty tasoa mittaamaan ja 800km:n varoitus tauluun. Auto taas talliin lepäämään ja lukaistiin starilla koodit, niitä olikin sitten pitkä lista. Kaikki muut koodit lähti pois, mutta takanoxi jäi edelleen vialliseksi. Tätä ennen putsasin adbluen ruiskusuuttimen ja samalla tehtiin kaikki tarkistukset adblue järjestelmälle mitä starilla pystyi. Kaikki näytti toimivan niin kuin pitääkin ja ainetta tankissa reipas 18 litraa, joten jäätyminen luultavasti sekoitti tankin mittalaitteen.
Nyt on tasomittaus toiminut tuosta lähtien ja lukema tippuu loogisesti. Uutta takanoxia odottelen Saksan maalta ja toivotaan, että häiriövalo katoaa sillä pois. Tuosta takanoxista oli tullut jo aiemmin pariin kertaan vikailmoitus viime syksynä, joten kaksi erillistä vikaa oli nyt päällä.
Olisiko muuten sen takanoxin perusasettamalla saanut tuon jäljellä olevan kilometrimäärän nollattua tai siirrettyä siihen maksimiin 800 kilmoteriin, onko jollakin tähän tietoa? Kilometrit riittänee ensi viikkoon, kun uusi noxi saapuu ja saa tuon vikakoodin poistettua.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
JPIIR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 25.01.2024 19:27

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja JPIIR »

Kiitos, tarkennuksena: minullakin piti adblueta lisätä n. viikko sitten ja täytin säiliön täyteen. Ainetta meni n.20 litraa.

Koitan viiä kamppeen huomenna testerille, niin josko sillä pääsis eteenpäin!
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Sitä kusta kun tankaa niin tarkana että ei yli täytä
Mökkillä
'
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 960
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja amatoori »

aziz kirjoitti: To 25.01.2024 20:35
Olisiko muuten sen takanoxin perusasettamalla saanut tuon jäljellä olevan kilometrimäärän nollattua tai siirrettyä siihen maksimiin 800 kilmoteriin, onko jollakin tähän tietoa? Kilometrit riittänee ensi viikkoon, kun uusi noxi saapuu ja saa tuon vikakoodin poistettua.
Jos sulla on siellä päällä kommunikaatiovika tms aktiivinen vikakoodi niin ei se perusasetus mitään auta. Tähän mennessä mun on pitäny tehdä cdi boksin kautta kuittaus joka tekee online scn:n että saa rajotuksen pois, eli ei kiinakloonilla onnistu.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
JPIIR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 25.01.2024 19:27

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja JPIIR »

Nonii -tänään käytetty testerissä ja pukkaa seuraavia koodeja

P13DF09 järjestelmävika, rakenneosavika olemassa


P204F96 järjestelmässä (sylinteririvi 1) on toimintahäiriö, sisäinen komponenttivika olemassa

P13DF00 adbluejärjestelmässä toimintahäiriö

Kaveri veikkasi että adblue -tankki vaihtoon. Mitäs tuumii viisaammat?

Kiitos
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1602
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja aziz »

Onhan tämä osio melko surullista luettavaa niiden osalta, jotka ovat laittaneet tuhansia euroja korjauksiin ja jos eivät näitä itse pysty rassaamaan. Mitään rakettitiedettähän näiden palikoiden uusiminen ei oikeasti ole, jos vaan ruuvimeisseli pysyy kädessä. Mutta eihän tämä oikeasti näin kuulu mennä, että muutoin hyvin toimiviin autoihin omistaja joutuu laittamaan rahaa kusilaitteiston ylläpitoon ja kun nämä taas hajoavat uudelleen ennemmin tai myöhemmin.
Myös tuon noxin hintaa olen miettinyt, että mikä siinä oikeasti maksaa, onko se sensorin sisältö tehty oikeesti jostakin arvometalleista (timanteista ja kullasta). Siitä huolimatta ei kestä niinkin yksinkertaista asiaa kuin vesi? Jos tämä kosteus pakoputkessa on oikeasti sen hajoamisen suurin syy, niin mitä siellä anturin päässä sitten oikeasti tapahtuu hajotessaan, onko tähän mitään faktaa olemassa?
Tuskin tuon valmistus oikeasti montaa kymppiä Mersulle maksaa ja silti näillä hajoavilla antureilla on Suomessa ihan törkyinen hinta, joku kohtuus pitäisi olla! Ei ne toki halpoja ole Saksassakaan uutena ostettuna... Ylihinnoittelua on kyllä kaikissa muissakin automaailman antureissa, mutta tämä noxi kyllä lyö kaikki ennätykset!
Tuosta adbluen toiminnasta olisi kiinnostavaa tietää, että kuinka pian kylmäkäynnistyksen jälkeen tuossa järjestelmässä alkaa tapahtumaan? Lähteekö kusivedenlämmitys samantien päälle auton käynnistyttyä ja missä lämpötilassa alkaa ruikkiminen pakoputkeen? Antaako se pakoputken lämpötila-anturi tarvittavan käskyn järjestelmälle?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1602
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja aziz »

JPIIR kirjoitti: Pe 26.01.2024 13:20 Nonii -tänään käytetty testerissä ja pukkaa seuraavia koodeja

P13DF09 järjestelmävika, rakenneosavika olemassa


P204F96 järjestelmässä (sylinteririvi 1) on toimintahäiriö, sisäinen komponenttivika olemassa

P13DF00 adbluejärjestelmässä toimintahäiriö

Kaveri veikkasi että adblue -tankki vaihtoon. Mitäs tuumii viisaammat?

Kiitos
Tutkitteko starilla vai jollakin muulla testerillä? Starilla nyt olisi ainakin pysytynyt testaamaan tuon järjestelmän ykstyiskohtaisesti läpi ja selvittämään mikä siellä järjestelmässä on vikana. Tankki vaihtoon vai sen joku komponentti? Pumppuyksikköähän tuohon saa mm. ostettua varaosana erikseen, jos vika on siinä, ei tarvitse koko tankkia ostaa.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

aziz kirjoitti: Pe 26.01.2024 13:49 Onhan tämä osio melko surullista luettavaa niiden osalta, jotka ovat laittaneet tuhansia euroja korjauksiin ja jos eivät näitä itse pysty rassaamaan. Mitään rakettitiedettähän näiden palikoiden uusiminen ei oikeasti ole, jos vaan ruuvimeisseli pysyy kädessä. Mutta eihän tämä oikeasti näin kuulu mennä, että muutoin hyvin toimiviin autoihin omistaja joutuu laittamaan rahaa kusilaitteiston ylläpitoon ja kun nämä taas hajoavat uudelleen ennemmin tai myöhemmin.
Myös tuon noxin hintaa olen miettinyt, että mikä siinä oikeasti maksaa, onko se sensorin sisältö tehty oikeesti jostakin arvometalleista (timanteista ja kullasta). Siitä huolimatta ei kestä niinkin yksinkertaista asiaa kuin vesi? Jos tämä kosteus pakoputkessa on oikeasti sen hajoamisen suurin syy, niin mitä siellä anturin päässä sitten oikeasti tapahtuu hajotessaan, onko tähän mitään faktaa olemassa?
Tuskin tuon valmistus oikeasti montaa kymppiä Mersulle maksaa ja silti näillä hajoavilla antureilla on Suomessa ihan törkyinen hinta, joku kohtuus pitäisi olla! Ei ne toki halpoja ole Saksassakaan uutena ostettuna... Ylihinnoittelua on kyllä kaikissa muissakin automaailman antureissa, mutta tämä noxi kyllä lyö kaikki ennätykset!
Tuosta adbluen toiminnasta olisi kiinnostavaa tietää, että kuinka pian kylmäkäynnistyksen jälkeen tuossa järjestelmässä alkaa tapahtumaan? Lähteekö kusivedenlämmitys samantien päälle auton käynnistyttyä ja missä lämpötilassa alkaa ruikkiminen pakoputkeen? Antaako se pakoputken lämpötila-anturi tarvittavan käskyn järjestelmälle?
P13F600 Moottorin käynnistys ei ole pakokaasun jälkikäsitelyn manipuloinnin takia mahdolista,
ja näytössä käynnyt km lukema koska tuo uhka astuu voimaan
vielä surulisemaksi jutun tekee em koodi ainakin sen jälkeen kun rupeavat sanktiota määrämän
valvonassa todettujen löydösten perustella
Mökkillä
'
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

JPIIR kirjoitti: Pe 26.01.2024 13:20 Nonii -tänään käytetty testerissä ja pukkaa seuraavia koodeja

P13DF09 järjestelmävika, rakenneosavika olemassa


P204F96 järjestelmässä (sylinteririvi 1) on toimintahäiriö, sisäinen komponenttivika olemassa

P13DF00 adbluejärjestelmässä toimintahäiriö

Kaveri veikkasi että adblue -tankki vaihtoon. Mitäs tuumii viisaammat?

Kiitos
Kantta katsoa onko vika missä komponentissa
testerin miitaus arvot sivultaa saa suuntaa mitä komponentia tutkailla
Mökkillä
'
JPIIR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 25.01.2024 19:27

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja JPIIR »

aziz kirjoitti: Pe 26.01.2024 14:05
JPIIR kirjoitti: Pe 26.01.2024 13:20 Nonii -tänään käytetty testerissä ja pukkaa seuraavia koodeja

P13DF09 järjestelmävika, rakenneosavika olemassa


P204F96 järjestelmässä (sylinteririvi 1) on toimintahäiriö, sisäinen komponenttivika olemassa

P13DF00 adbluejärjestelmässä toimintahäiriö

Kaveri veikkasi että adblue -tankki vaihtoon. Mitäs tuumii viisaammat?

Kiitos
Tutkitteko starilla vai jollakin muulla testerillä? Starilla nyt olisi ainakin pysytynyt testaamaan tuon järjestelmän ykstyiskohtaisesti läpi ja selvittämään mikä siellä järjestelmässä on vikana. Tankki vaihtoon vai sen joku komponentti? Pumppuyksikköähän tuohon saa mm. ostettua varaosana erikseen, jos vika on siinä, ei tarvitse koko tankkia ostaa.

Äh, valitettavasti en osaa sanoa tuohon. Sellainen punainen "tabletti-vekotin" se oli.

Olisiko pk-seudulla vinkata yhteyttä joka voisi korvausta vastaan tarkemman diagnostiikan starilla tehdä? 🥵
W204Koksi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: La 12.10.2019 19:38

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja W204Koksi »

No niin, eilen aamusta liikkeelle. Yhtä soittoa n. 150km. ja AD-Blue ilmoitus jotta ajoa olis taas jäljellä 800km. + neljä vikakodia + moottorivalo syttyi.
Kuittasin koodit, kaksi jäi ja AD-blue ilmoitus. Ajoin taas sen 150km. ja auto päivän päätteeksi hylkäsin auton talliin ja jatkoin matkaa toisella autolla.

Tänään aamulla ajoin auton ulos tallista pakkaseen ja kuittasin vika koodit 4kpl ja moottorivalo sammui.
Auton levättyä 7 tuntia pakkasessa niin starttasin auton ja vikakoodit + moottorivalo oli tipo tiessää ja ajoaikaa taas 3400km. eikä yhtään ilmoitusta mittaristossa.

Pakkanen ilmeisesti vaikuttaa AD-bluen herjoihin.
W213 T 220d 4Matic -18
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 960
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja amatoori »

Kannattaa ottaa vakavasti ne vikailmoitukset ettei käy sitten niin että yks aamu putki vuotaa ja tankki paskana. Kunnossa oleva toimiva järjestelmä ei anna edes pakkasilla herjaa.

Vanhempi Mersun ohjehan oli että Adblue säiliö tuli imeä tyhjäksi ennen täyttöä, tällä ilmeisesti vähennettiin sakan mahdollisuutta. Se ohje sittemmin poistui.

Jos/kun järjestelmä paskaantuu/tukkeentuu, niin se todennäköisesti johtaa kovemmilla pakkasilla kalliiseen vaurioon. Suuttimen puhdistus, pumpun toiminnan varmistaminen, mahdollisesti Adblue-nesteiden tyhjentäminen jne voi estää tälläisen tapahtuman.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
CDI_05
Mersumies
Mersumies
Viestit: 529
Liittynyt: La 28.03.2015 15:47

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI_05 »

Pakkanen vaikuttaa Adbluuhun kun se ei kestä suomen talvessa.
nupaha
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ma 30.08.2010 11:46
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja nupaha »

JPIIR kirjoitti: To 25.01.2024 20:04 Hei,

Oon nyt koittanut lukea tämän foorumin läpi, kun minulla on samankaltaista ongelmaa kuin monella täällä. Eli c220, vm. -16 mersu, jossa moottorin merkkivalo palanut maanantaista alkaen ja nyt parina päivänä tullut tuo 800km jäljellä kilometrejä eikä tunnista adbluen mittaustasoa.

Onko siis niin, että syitä voi olla ihan laidasta laitaan?

Avasin pohjapanssarin ja siihen asti uskalsin tutkia, kun tuli pumppu vastaan. Pumpun pohjassa on 3 ruuvia, voiko tämän avata ja oliko niin, että siellä voi olla kosteutta sisällä?

Voiko akun vaihto vaikuttaa tähän asiaan? Akuista oli foorumilla paljon keskustelua. Vaihdoin akun kovien pakkasten aikana.

Voiko adblue putkiston tukos tai niissä oleva rikko aiheuttaa näitä?

Pitääkö tuo viedä vaan testeriin ja sitä kautta lähteä asiaa selvittämään.

Vinkkejä noviisille. Viime kesänä seattiin upposi n. 5000 euroa, niin tähän voisi ensin yrittää jotain kotikonsteja.

Kiitos.
Terve!
Omassa Glc:ssä myös adblue ongelma päällä. Putki halki ja herjaa alhaista painetta. Viisaammilta olen kuullut, että c-sarjassa yleensä putki halki, mutta harvemmin tankki+pumppu sökö. Jos ei saavuta 6bar painetta niin tulee herja ja jos putki on halki niin eihän se saavuta. Mullakin tuli neste ihan norona pihalle.
Tämä on oma kokemukseni.
Vastaa Viestiin