CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4714
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Siitäpä se kuitenkin pikkuhiljaa valmistuu.
Kunhan coolerin ja putket saa toimimaan, niin voikin jo sitten keulan kasata.
Imusarjaa pitää vielä jossain vaiheessa irtikäyttää, jotta saa vesiruiskusuuttimet kiinni omiin reikiinsä.
Cooleri melkolailla maximikokoa, mitä keulaan mahtuu ja nättikin vielä, säälittää piilottaa sinne keulaan.

Kuva
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4714
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Sinnehän se näyttäisi solahtavan, kun hohtimet kaivoon.

Kuva

Kuva

Tässä kohden tulee hiukan säätöä, kun on saatava ahtimen ja kahden pumpun letkut järjestykseen.

Kuva
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4248
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Saa siitä näköjään ahtaan kuin oikeen sulloo kaikkea suurta pellin alle.
Hyvin etenee rojekti.
make280s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ma 03.05.2004 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja make280s »

Kylläpä tilat vähenee kun on kaikki paikallaan,entäs jäähdytys flekti vieläkö sopii ? Hyvältä näyttää projekti.
MB W-210 200cdi vm 99
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4714
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Varmaan täytyy kaksi pienempää laittaa imemään ja jos vaan sopii, niin yhden puhaltaamaan.
Korkeapainepumppu syö tilan siitä keskeltä ylhäältä. Mutta kaksi hiukan pienempä näyttäisi kuitenkin sopivan ja keskelle ylös jää silloin kuin luontojaan sopiva tila.
Jonkinlainen "tuulitunnelihan"olisi hyvä, muttei taida oikein kunnollista saada mahtumaan, mutta jos edes jonkinlaisen tiivisteen kennojen välille, niin ettei ilma karkaa sitä välistä poikkeen.
Aivan älytön määrä napluuta, kun näin tekee asian....

W211 - korimallin ensimmäiset 320cdi,t on vielä euro3,n autoja.
Eli "vapaampien muutosten mallia".
Kone ja tekniikka jo valmiina paikoillaan - eikäse nyt sedanina mitenkään rumakaan ole.
Hintakin aika harrastajaystävällinen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4714
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Eipä tiiä, vaikka kaikki mahtuisikkin pellin alle piiloon.
Vesiruiskun suuttimia, ahto- ja nesteputkia, sekä sisälokasuojia vaille kaikki pitäisi nyt olla pellin alla, ainakin suunnilleen siinä, mihin niiden on suunniteltu myös jäävän.

Kuva
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4248
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

On se kyllä kova äijä tekemään. Olisi mukava tuo nähdä joskus livenä kunhan valmistuu.
make280s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ma 03.05.2004 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja make280s »

Kyllä näyttää hyvältä,kaikki vaan paikkansa löytää kun sovittelee !
MB W-210 200cdi vm 99
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4714
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No
Niin paljon tulee rakenneltuja kohtia, ettei ilman yllätyksiä varmasti selvitä.
Luulen, että monta kertaa pitää uudelleen kasata.
Ensimäinen lapsus tuli siinä, että konehuone pitäisi ensin rakennella ja vasta sitten haaveilla maaluutuksesta ...

Eipä mittään, cooleri pilkistää juuri oikeasta kohden.. Ja tuohon on helppo tuuliohjainta puskurista päin sovittaa.

Kuva

Toisessa nurkassa moottorin öljylle lauhdutin, toisessa vaihteistolle.

Kuva


Ahtoputki ahtimelta coolerille menee lampun taitse, eikä siinäkään juuri tiloja joustoille jää, saa nähdä, miten käy...

Kuva
Kuva
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4248
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Tuohon kannattaa laittaa sellainen bellow tyylinen jousto mikä on tarkoitettu lyhyeen väliin.

Mikähän siinä on että monelle puhekielessä öljyn jäähdytin on lauhdutin vaikka se ei sitä todellakaan ole. Mistähän se on tullut?
rallikuski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: La 11.01.2014 00:04
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja rallikuski »

MJPfin kirjoitti: To 29.02.2024 07:49 Mikähän siinä on että monelle puhekielessä öljyn jäähdytin on lauhdutin vaikka se ei sitä todellakaan ole. Mistähän se on tullut?
Niin, jäähdytin jäähdyttää ja lauhdutin muuttaa taas kaasusta takaisin nesteeksi...
Itteä aina ärsyttänyt tää lauhduttimesta puhuminen mutta en jaksa enää puuttua siihen :D
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17620
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja dealer »

En tiedä mistä kaikki on alkanut, mutta monessa paikkaa myydään esim. "OM642 öljynlauhdutinta" tai "öljynlauhduttimen tiivisteitä".
Nykyään asiassa ärsyttää ylivoimaisesti eniten se ulina mikä aina alkaa vaikkapa facebookin palstalla kun joku mainitsee saman öljynlauhdutin, tuntuu että kuka vaan osaa ikävimmin luku- ja kirjoitustaidottomaksi mistään ymmärtämättömäksi moukaksi haukkua sen mukavampaa ilmeisesti on.
Edellä oleva Mjpfin kysymys on totta kai asiallinen, en viittaa siihen muuta kuin aiheen osalta.
wiimax.fi
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2894
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Onko sillä nyt niin suurta merkitystä puhutaanko jäähdyttimestä vai lauhduttimesta, kun jokainen kuitenkin tietää mistä on kyse.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4248
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ei sotketa tuikun ketjua enempää. Pahoittelen offista.
viewtopic.php?t=220780
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4714
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kaikki alkaisi olla jo käynnistämistä vaille...
Muttakun muisti nyt pätkii ankarasti, mInulla on pino ecuja, mutten kuolemaksenikaan muista, mikä se oli se alkuperäinen.
Eikä se sillä alkuperäisellä mahda käynnistyäkkään, moottorin johtosarjoissa taisi olla senverran eroa.
Täytyy kaivella muistin sopukoista se käynnistyksen eston kohta.
No kuitenkin, jospa kohtapuoliin tulis vaikka hiukan savua pakoputkista ...
Muttei päivällä kyllä naurattanut yhtään, kun auto leikkii kuollutta ;-).

Kuva


Kuva
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Jürgen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 05.06.2022 19:04

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

Melkoiset kennot keulassa, vieläkö sinne mahtuu ilmastoinnin lauhdutin johonkin väliin? Kattelin vaan kun painetunnistimen tökkeli ja kylmäaineliitos roikkuu irrallaan.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4714
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Siinä puskurin allahan se tila olisi.
Jospas siihen sopivan pieni löytyisi, muualla ei ole tilaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Jürgen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 05.06.2022 19:04

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

Ei riitä pieni, toimiakseen kunnolla pitää olla lähestulkoon samankokoinen kuin se alkuperäinen. Lisäksi sen pitää olla "raittiissa" ilmassa jotta lauhdutus toimii riittävän hyvin.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4714
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Imusarjaan on koskettu sen verran, että valujäljet on siivottu, eipä juuri muuta.
Joku edellisistä omistajis oli nuo läpät poistanut.toivottavasti ei tarvi alkaa tilannetta korjaamaan.
Vesisuuttimille tein paikat ja tilasin ne samalla.
Soodalla puhaltelin enimpiä sotkuja poikkeen.
Ei kait tässä nyt tuossa ole enään kun vesipesu ja osien kiinni laitto.

Kuva
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
make280s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ma 03.05.2004 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja make280s »

Kyllä näyttää siistiltä tuon on mukava laittaa paikalleen siitä se valmistuu pikku hiljaa. Laita väliaika tietoja kun jotain edistystä tapahtuu !
MB W-210 200cdi vm 99
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4248
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Mukava seurailla edistystä, läppiä tuskin tulet kaipaamaan, siellä vaikuttaa olevan niin paljon ruokaa tarjolla että veikkaan vääntöä olevan riittävästi ilman läppiä.
Ei niitä tarvinnut 647 kanssa niin vielä vähemmän tuon isomman kanssa.

Itse siirryin pitkästä aika tärpätti moottoriin, saas nähdä miten elämä sen kanssa sitten alkaa maistumaan, ainakin pauke ja räime vaihdoissa on piristävää vaihtelua dieselin raksutukseen verrattuna.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4714
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No niin, auto alko starttaamaan.
En kehdannut yrittääkkäään käyntiin, kun ei ole imusarjakaan paikoillaan. Öljy nousee - se on hyvä.
Vika oli vaihteiston ohjaimessa, täytyy tutkia vielä asiaa.
Eipä antanut mitään herjaa, ei ollut taas ihan helpoinpia löydettäviä.
Nyt on helpompi olla, kun tietää, mihin pitää ruutia polttaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4248
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Sehän alkaa olemaan hyvällä mallilla jos jo starttailemaan pääsee ja öljyn paineet nousee.
Videota vaan kehiin ekoista starteista.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4714
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Starttaamattomuusvaiva liittyy jollain lailla vaihteiston ohjaukseen.
Kokeilen toisella, mutta jos ei ala toimimaaan, niin vikaa on can väylissä.
En muistanutkaan, mutta näissähän voi vaihteistojen ecuja nakella keskenään käytännössä miten haluaa, kunhan ecssa oleva perän välitys vastaa autossa olevaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4714
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Auto ei vieläkään ole käynnistynyt.
Mutta nyt jo kuitenkin hörähtelee, kuin kannustukseksi.
Ainoa asiaan liittyvä herja on nokkaa - akselin ja kampiakselin synkronointihäiriö.
Nokalle tuleva anturi on jo nyt vaihdettu, muttei ollut tuuria, joutuu näköjään sen kampiakselille tulevankin vaihtamaan.
Tilaa kun on vähänlaisesti, taitaa mennä laatikon irroitteluksi, toivottavasti jotenkin muten ratkiaisi.
Tämän pinnistyksen jälkeen kait sen pitäisi käynnistyä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4248
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Harmillista, välillä se on tiukassa että kaikki toimii. Itse jouduin yhden mitättömän letkun takia imusarjan just purkamaan irti. Meni viikonloppu rattoisasti.
Näyttikö stari mitään signaalia kampuran anturille?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4714
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Juu, kyllähän se kierroslukua vaan näytti startatessa, mutta sitä synkronointia ei vaan tule, vaikka kuinka starttaa.
Ajonesto antaa luvan käynnistyä.
Välillä hörähtelee, jolloin pakoputkesta tuprahtaa ja railpaineet nousee heti pyydettyyn 500,n baariin, muttei jää käyntiin.
Ainoa herja on enään se synkronointi.
Pakko kait ne on vaihtaa, eikä nuo ole minkään hintaisia , vaikka vaan varultakin vaihtaisi, pari kymppiä kipale.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4248
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ei siinä sitten varmaan muu auta kuin vaihtaa, jos anturi on pohjassa ja siten oikealla etäisyydellä.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4714
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Eipä auttanut.
Olisko jollain tietoa suuttimien johtosarjoista, onko ne aina samanlaiset, vai onko "toisenlaisiakin".
Tässä alkaa vaihtoehdot olemaan vaihtoehdot vähissä.
Anturit on kertaalleen nyt uusittu, (samanlaisia) johtosarjoja vaihdettu, kokeiltu toista ecua, ajonestoa ei ole
Mekaaniseen vikaan en uso, kun tuo käynnistyy, mutta jostain syystä heti sammuttaa itsensä.Jos olisi mekaaninen vika, niin ei käynnistyisi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4248
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Nyt en jaksa muistaa, oliko kampuran anturi kampuralla vai vetolevystä? Niin monta merkkiä ja mallia purettu että ei enään jää mieleen mikä oli mistäkin.

Hiotut nokat vai oikeen billetti, jos jälkimmäinen niin tahdistus nokka oikeassa paikassa?
Eikös siihen jotain virinokkaa tullut?
Vastaa Viestiin