300GE 1991 koronaprojektina

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13262
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 300GE 1991 koronaprojektina

Viesti Kirjoittaja karra »

Hohhoijaa, korona on ohin mutta projekti jatkuu.
karra kirjoitti: Ma 05.02.2024 14:10 Auto on paikallisella nelivetopajalla. Etuperän oikeasta maljasta tulee rasvaa ulos, etenkin kesäkuumalla niin vein Kempsu-Huoltoon tsekattavaksi.

Seuraavaa nyt selvinnyt:
- molemmat nivelten suojakumit on riekaleina ja toisen kiristyspanta pyörinyt palasina siellä maljassa, ei kuitenkaan ole vettä ollut, vaan rasvassa kaikki sisukalut
- "olkatappirakenteen" kartiorullalaakerit kaikki rikki, yhdestä on rullat irronneet ja pyörineet siellä maljan pohjalla
- kyseisten laakereiden tappien shimmilevyjä puuttuu kolmesta, yhdessä oli shimmilevyt - olikohan niin hyvin osunut mittoihin että ei ole tarvittu shimmausta, epäilivät että joku käynyt tuolla jo?
- nivelet vaikuttaa ehjältä, toinen puoli vielä tutkimatta tarkemmin

Isohko remontti tulee mutta toistaiseksi vaan kuluvia osia uusitaan, ei vielä perikatoon vie... :roll:
Banjo on edelleen kiero/vino; oikea vetari hankaa akseliputken reunaan kun laakeri on irroitettu. Koko banjo tyhjennetään osista ja sinne sorvataan 4 kpl soviteholkit jotta saa läpi 30 mm akselin. Sitten prässiin ja akselilla tsekataan että linja on linjassa.
Toinen poskilaakeri viallinen.
Lukkoperän aktuaattorin haarukka on sökö ja liukuholkki vaurioitunut.
Pinion on jotenkin löysä, ei voi kiristää enää.

Onneksi on osaavissa käsissä ja rahalla selviää :P .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13262
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 300GE 1991 koronaprojektina

Viesti Kirjoittaja karra »

Raportti Kempsu-Huollosta. Banjo oli väärä myös vasemmalta puoleltaan, eli koko tyhjennetty banjo oikaistiin. Vanhoja osia jäi vetarit, murrokset sekä perävälityspaketti.

Ulkopuolinen paja veloitti prässistä ja työvoimasta 150 euroa. Paja käytti työhön 34 tuntia. Lasku on tulossa, summa ei ole vielä selvä ...

Katsottiin kuvat kaikista työvaiheista, pesuvadillinen oli laakereita ym palikoita vaihdettu. Iskunvaimentimien alapään kumit suositelivat uusimaan. Etuperän lukkoon laittoivat uuden "jarruletkun", se minkä olin varannut oli liian lyhyt (sen mittainen sopi taakse kylläkin).
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 988
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: 300GE 1991 koronaprojektina

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

Ohhoh, 34 tunnin remontti erikoispajalla ei varmaan oo ihan ilmainen...
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13262
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 300GE 1991 koronaprojektina

Viesti Kirjoittaja karra »

Juha_M117 kirjoitti: La 24.02.2024 09:49 Ohhoh, 34 tunnin remontti erikoispajalla ei varmaan oo ihan ilmainen...
TYÖT
Autojen korjaus-ja huoltotyö 5.2.-22.2.2024 34 Sami 75,00 e 2 550,00 e 24

VARAOSAT
2 Tiiviste 102,90 e 205,80 e 24
2 Tiiviste 38,10 e 76,20 e 24
2 Tiiviste 35,50 e 71,00 e 24
2 Tiiviste 5,90 e 11,80 e 24
2 Tiiviste 64,50 e 129,00 e 24
4 Kansi 6,60 e 26,40 e 24
2 Sidenauha 4,30 e 8,60 e 24
2 Sidenauha 7,00 e 14,00 e 24
2 Suojakumi 115,00 e 230,00 e 24
2 Lukko 5,40 e 10,80 e 24
2 Tiiviste 13,30 e 26,60 e 24
2 Tiiviste 25,90 e 51,80 e 24
2 Holkki 17,60 e 35,20 e 24
4 Mutteri 16,30 e 65,20 e 24
2 Tiiv.pidin 26,15 e 52,30 e 24
2 Tiivisterengas 40,00 e 80,00 e 24
2 Kartiokuulalaakeri 24,80 e 49,60 e 24
2 Kartiokuulalaakeri 23,20 e 46,40 e 24
1 Tiiv.rengas 62,20 e 62,20 e 24
1 Hela 10,20 e 10,20 e 24
1 Holkki 455,00 e 455,00 e 24
1 Tiiviste 34,50 e 34,50 e 24
1,1 Vaihteistoöljy 80w90 8,70 e 9,57 e 24
2 Sovitelevy 0,95 e 1,90 e 24
2 Sovitelevy 0,40 e 0,80 e 24
1 Sovitelevy 0,60 e 0,60 e 24
5 Sovitelevy 0,60 e 3,00 e 24
1 Perän oikaisu 199,00 e 199,00 e 24
2 Kartiokuulalaakeri 38,80 e 77,60 e 24
1 Kartiokuulalaakeri 54,20 e 54,20 e 24
1 Kartiokuulalaakeri 31,00 e 31,00 e 24
0,3 JARRUNESTE DOT4 10,50 e 3,15 e 24
1 JARRULETKU 13,55 e 13,55 e 24
1 Kierrätys-ja jätemaksu 7,00 e 7,00 e 24
1 Pientarvikelisä 43,00 e 43,00 e 24
Varaosat 2 196,97 e

YHTEENSÄ 4 746,97 e
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: 300GE 1991 koronaprojektina

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Ihanan kallista.
Vastaa Viestiin