W212 vaarallinen vika, apuja?
W212 vaarallinen vika, apuja?
Moi,
Korjaan heti, että kyseessä on E-sarjalainen Cabrio 250 CDI 2010, joka on tyyppimerkinnältään A207, ei W212. Mutta tässä vian ominaisuudessa lainalaisuudet lienevät samat kuin mallissa W212.
Auto lyö välillä ohitustilanteessa melkoiset vikatilat päälle: "Distronic plus and speedtronic inoperative, ESP inoperative, PRE-SAFE funtions limited, moottorin ohjauksen merkkivalon päälle ja mikä pahinta kaasupoljinta painamalla ei tapahdu juuri mitään. Tehon rajoitus on todella rajua. Paikalta lähtiessä pitää painaa kaasu aivan pohjaan ja auto lähtee liikkeelle hitaammin kuin mummoni polkupyörällään.
Vika tulee täysin yllättäen ja pyytämättä ja ohituksesta tekee ohituksesta hengenvaarallisen. Aina vian tuloon liittyy, että autoja on etupuolella lähistöllä. Vika tulee varmuudella esiin, jos esim. motarilla ajaa vasemmalla kaistalla rekan takana ja rekan siirtyessä oikealle kaistalle ja polkaisee itse lapun lattiaan, niin meno hyytyy.
Autossa on adaptiivinen vakkari, tutkat edessä ym
Vika poistuu, kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen.
Auton vikamuistia on luettu monimerkkikorjaamon parilla lukulaitteella, kuva liitteenä.
Olisin kiitollinen asiallisista vinkeistä vian syyksi/ korjaamiseksi.
Korjaan heti, että kyseessä on E-sarjalainen Cabrio 250 CDI 2010, joka on tyyppimerkinnältään A207, ei W212. Mutta tässä vian ominaisuudessa lainalaisuudet lienevät samat kuin mallissa W212.
Auto lyö välillä ohitustilanteessa melkoiset vikatilat päälle: "Distronic plus and speedtronic inoperative, ESP inoperative, PRE-SAFE funtions limited, moottorin ohjauksen merkkivalon päälle ja mikä pahinta kaasupoljinta painamalla ei tapahdu juuri mitään. Tehon rajoitus on todella rajua. Paikalta lähtiessä pitää painaa kaasu aivan pohjaan ja auto lähtee liikkeelle hitaammin kuin mummoni polkupyörällään.
Vika tulee täysin yllättäen ja pyytämättä ja ohituksesta tekee ohituksesta hengenvaarallisen. Aina vian tuloon liittyy, että autoja on etupuolella lähistöllä. Vika tulee varmuudella esiin, jos esim. motarilla ajaa vasemmalla kaistalla rekan takana ja rekan siirtyessä oikealle kaistalle ja polkaisee itse lapun lattiaan, niin meno hyytyy.
Autossa on adaptiivinen vakkari, tutkat edessä ym
Vika poistuu, kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen.
Auton vikamuistia on luettu monimerkkikorjaamon parilla lukulaitteella, kuva liitteenä.
Olisin kiitollinen asiallisista vinkeistä vian syyksi/ korjaamiseksi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Mersumies
- Viestit: 2323
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W212 vaarallinen vika, apuja?
Onko auto ollut jään peittämä keulasta vian ilmetessä vai onko vika myös suojakeleillä?
Tuossahan on "Ulkoinen häiriö" -ilmoitus kahdesta anturista.
Tuossahan on "Ulkoinen häiriö" -ilmoitus kahdesta anturista.
Re: W212 vaarallinen vika, apuja?
Yksi tutka-anturi vaihdettiin ja vika jatkuu. Auto ei ole pakkasta nähnyt, eli vika ilmenee kuivalla kesäkelillä. Adaptiivinen cruise toimii normaalisti samoin etututkat.E200kompressor kirjoitti: ↑Ti 13.02.2024 11:52 Onko auto ollut jään peittämä keulasta vian ilmetessä vai onko vika myös suojakeleillä?
Tuossahan on "Ulkoinen häiriö" -ilmoitus kahdesta anturista.
Re: W212 vaarallinen vika, apuja?
Valitettavasti tuosta sinun vikakoodilistasta ei näy että onko nuo viat miten esiintynyt. Olisko mahdollista saada Xentry:n raporttia olosuhdetietojen kanssa?
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: W212 vaarallinen vika, apuja?
Ei ne parktronic anturit vaikuta ohitustilanteessa (vauhdissa) eikä niistä muutoinkaan saa moottorin vikavaloa päälle. Distronic tutka heittää vakkarin pois päältä, ei moottoritehoja eikä sytytä moottorin vikavaloa.
Eikö tuo kaasupolkimen vikakoodi kiinnosta yhtään?
Eikö tuo kaasupolkimen vikakoodi kiinnosta yhtään?
Re: W212 vaarallinen vika, apuja?
Sanoisin että poljin mennyt, ei olisi ensimmäinen. Tai sitä ainakin olisi syytä tutkia lisää. Se on ainoa noista mikä hyydyttää auton ja sytyttää moottorin vikavalon.
Re: W212 vaarallinen vika, apuja?
Valitettavasti ei ole tähän hätään parempia raportteja. Monimerkkikorjaamo Suomessa ei osannut vian syytä selvittää. Kaasupolkimen koodi toki kiinnostaa. Auto on Espanjassa ja menossa paikalliseen "Vehoon" huoltoon ensi kuussa. Odotus paikallisen merkkiliikkeen ammattitaitoon vian selvittämisessä ei ole kovin korkealla.
Onko kenelläkään ollut vastaavaa vikaa Mersussa? Ja jos on, niin mistä johtui ja miten korjattiin?
Onko kenelläkään ollut vastaavaa vikaa Mersussa? Ja jos on, niin mistä johtui ja miten korjattiin?
Re: W212 vaarallinen vika, apuja?
Autoa on siis pilipali testerillä Suomessa tutkittu, saatu lapulle kauhea kasa vikakoodeja ja sitten on päätetty ajaa Espanjaan autolla ja toivottu että viat matkalla katoaisi?Zoombi5 kirjoitti: ↑Ti 13.02.2024 12:53 Valitettavasti ei ole tähän hätään parempia raportteja. Monimerkkikorjaamo Suomessa ei osannut vian syytä selvittää. Kaasupolkimen koodi toki kiinnostaa. Auto on Espanjassa ja menossa paikalliseen "Vehoon" huoltoon ensi kuussa. Odotus paikallisen merkkiliikkeen ammattitaitoon vian selvittämisessä ei ole kovin korkealla.
Onko kenelläkään ollut vastaavaa vikaa Mersussa? Ja jos on, niin mistä johtui ja miten korjattiin?
Kaasupoljinvika voisi tosiaan olla sellainen joka ei ole seurausta jostain muusta viasta, kuten noista moni voi olla. Onhan siellä hitupöntössäkin jotain häikkää, mutta tarkemmin tutkia sitä pitäisi tai alkuun suosiolla vaihtaa kaasupoljin, jos ei "mahdollisuutta" muuhun ole ja liikkeelle pitää päästä.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: W212 vaarallinen vika, apuja?
Kaasupolkimia noista menee. Tuleeko vika vain kickdownilla? Käyttäisin autoa jossain missä pätevä kaveri osaa tutkia vian xentryllä, tosin uusi poljin ei taida olla kun satasen luokkaa.
Re: W212 vaarallinen vika, apuja?
Kaasupoljinta Suomessakin epäiltiin korjaamolla yhtenä syynä. Korjaamon ruuhka, moottorin öljyvuodot ja aikapula estivät tarkemman vian selvittämisen tällä kertaa. Pyydän huollossa, että vaihtavat kaasupolkimen ja lukevat vikamuistin laatulaitteella.
Kiitos kaikille vastauksista!
Kiitos kaikille vastauksista!
-
- Mersumies
- Viestit: 2742
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W212 vaarallinen vika, apuja?
Pojan s205:ssä oli vastaavat oireet ja syy löytyi öljystä jota oli mennyt johtoja pitkin moottorin ohjainlaitteen liittimelle. Moottorina tosin M274
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99