Kannattaako ostaa
Kannattaako ostaa
Moi,onko kokemuksia 180 A busines style vm.2021 ja manuaalivaihde,ajettu 36tkm,kandeeko innostua?Myyntivarastossa ollu vajaan vuoden.
Re: Kannattaako ostaa
Mersu manuaalilla.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: Kannattaako ostaa
Samaa mieltä. Myös herättää ihmetystä, että miksi tuo on ollut vuoden myynnissä menemättä kaupaksi?
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: Kannattaako ostaa
Kai ne on makuasioita, eikös tässä aloittaja mielipiteitä kaivannutkin? Omasta mielestä mersun manuaalit on olleet aina automaatteja huonompia, niin toiminnaltaan kun kestävyydeltäänkin. Itse kyllästyin käyttöautossa kepin vatkaamiseen jo yli 15 vuotta sitten, on se automaatti vaan niin paljon mukavampi, varsinkin kaupunkiajossa. Mutta jokainen tietty valitsee sen itselleen sopivimman.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: Kannattaako ostaa
Varmaan just sen takia. Harva ostaa Mersua manuaalilaatikolla. Näkeehän sen noissa Nettiauton ilmotuksissakin ettei ne oikein kaupaksi mene.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: Kannattaako ostaa
Kandeeko innostua, jos erityisesti tykkäät manuaalista niin sitten varmaan. Muuten samaa mieltä edellisten Nippe ja amatoori kanssa automatti on
pajon mukavampi.
pajon mukavampi.
Re: Kannattaako ostaa
Kiitti kommenteista,mua eniten kiinnostaa just manuaalin toiminta ja mahd.viat ja etuveto mahd.heikkoudet.Mulla 25vuotta erilaisia mesejä ja kaikki automaatteja ja takatuuppareita,mut nyt houkuttelis vähän ajettu ja melko uusi,paljonkohan mb:llä takuuta,ei taida 7v tai 150tkm olla.Auto ollu firman liisauksessa ja 1 yksityisomistaja.Pitää ainaki koeajaa ja käyttää katsastuksessa jos meinaan ostaa sen.
Re: Kannattaako ostaa
Järkytys tulee olemaan suuri ajettavuuden osalta kun siirryt takavetoisesta automaatista etuvetoiseen manuaalin. Mun mielestä mersun manuaali on käytettävyydeltään hidas ja huono, kun verrataan muihin valmistajiin. Takuuhan noille on se lakisääteinen 2 vuotta.sepi55 kirjoitti: ↑Ma 19.02.2024 13:45 Kiitti kommenteista,mua eniten kiinnostaa just manuaalin toiminta ja mahd.viat ja etuveto mahd.heikkoudet.Mulla 25vuotta erilaisia mesejä ja kaikki automaatteja ja takatuuppareita,mut nyt houkuttelis vähän ajettu ja melko uusi,paljonkohan mb:llä takuuta,ei taida 7v tai 150tkm olla.Auto ollu firman liisauksessa ja 1 yksityisomistaja.Pitää ainaki koeajaa ja käyttää katsastuksessa jos meinaan ostaa sen.
Käy ehdottomasti ainakin koeajamassa niin tiedät mihin olet ryhtymässä.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: Kannattaako ostaa
A, manuaali, pienellä moottorilla. Tossa ei ole mitään innostavaa eikä houkuttelevaa.
Kone väärinpäin ja vetää väärästä päästä kun ei ole taka tai neliveto.
Äänekäs kova ja ruma. Ei mulla muuta.
Kone väärinpäin ja vetää väärästä päästä kun ei ole taka tai neliveto.
Äänekäs kova ja ruma. Ei mulla muuta.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 101
- Liittynyt: Ti 27.12.2016 15:03
Re: Kannattaako ostaa
Itse ostin 1,5 vuotta sitten keppivaihteisen W204:n opetuslupa-ajoihin ja kyllä sillä ihan mukava on välillä päästellä vaikka työmatkoja itsekin. Pihassa on toki pari tomaatilla olevaa mersua myös, molempi parempi. Vaikka tuo W204 on vain 200 CDI on se kuitenkin ihan mukavan leikkisä viedä liukkaalla ESP OFF asennossa, vaihteisto ei tee mitään tyhmää kesken luiston ja ESP:n "panicshitmode" tuntuu olevan huomattavasti sallivampi kuin esim. W212:n vastaava. Näistähän ei ESP lähde ihan kokonaan pois vaan sinne jää takapiru vartioimaan kuitenkin että osaako kuski hommansa ja puuttuu peliin kun luulee että nyt se kuski ei enää tiedä mitä se haluaa (vastaohjaus vs. luistokulma vs. etenemissuunta jne...)
Rossin Dieselit
C218 CLS 350 CDI 4matic -12
W212 E 220 CDI -11
W204 C 200 CDI -11
C218 CLS 350 CDI 4matic -12
W212 E 220 CDI -11
W204 C 200 CDI -11
Re: Kannattaako ostaa
Mulla ei ole mersun manuaaleista muuta kokemusta kuin w212 6v manuaalina ja voi jestas miten paska laatikko. Hyvällä pidolla olleessa vain 200tkm ajetussa autossa joutui kuuntelemaan kakkosen synkron rutinaa, enkä ole ainoa joka ko. ongelman on kokenut.
Väite manuaalista kestävämpänä laatikkona vs. automaatti tuskin mersun kohdalla pitää paikkaansa. Mersu osaa tehdä automaatit ja pidän ainakin itse mersun kohdalla automaatteja paljon kestävämpänä kuin manuaaleja, kunhan vain huollot on tehty ajallaan.
Väite manuaalista kestävämpänä laatikkona vs. automaatti tuskin mersun kohdalla pitää paikkaansa. Mersu osaa tehdä automaatit ja pidän ainakin itse mersun kohdalla automaatteja paljon kestävämpänä kuin manuaaleja, kunhan vain huollot on tehty ajallaan.
Re: Kannattaako ostaa
Nykymersu manuaalilla on lähes mahdotonta myydä. Jos sellasen erehtyy ostamaan, niin se on sitten pitokalu. Vanhemmat vielä käy kaupaksi, ja muutaman tonnin vehkeissä sillä nyt ei ole muutenkaan mitään merkitystä. Mutta joo, en ikinä enää osta ”nykymersua” manuaalina.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Kannattaako ostaa
Vuoden myynti varastossa eli ovat hyvittäneet sen pitkäksi.
-
- Mersumies
- Viestit: 2894
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Kannattaako ostaa
Pistä linkki autoon, niin voidaan ihmetellä miksi ei ole kelvannut.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Kannattaako ostaa
Päätimme eilen,tai vaimo päätti,ettei ala ajamaan kehä1 ip paluuliikenteessä manulla.Aut. etsintä alkaa.Tää auto on Hertsikan Metroautossa.Kiitti kommenteista.
Re: Kannattaako ostaa
Viisas vaimo.
Edit. Näköjään se on myös sedani, tässä myös mun mielestä yksi turhuus. A-mersu on niin pieni etten ymmärrä miksi sitä on edes sedanina tehty.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: Kannattaako ostaa
2010 ostin manu-E:n (om651) uutena, jolloin se oli muistaakseni merkittävän monta tonnia halvempi kuin automaatti E. 2012 vaihdoin uuteen manu-E:hen (om651) pienellä välirahalla (suhteellista tietenkin, mutta väliraha oli reilu 10 t€). Vaihdon syy oli lähinnä turhamaisuus, koska 2 vuotiaalla ei ollut ajettu kun n.50 tkm. Nyt olen ajellut E 200 CDI:llä pääosin kaupunkien keskustojen ulkopuolella - maantie ja motari - 225 tkm ja olen edelleen manu-ratkaisuun tyytyväinen. Helsingin keskustassa ruuhka-aikaan manu ei ole paras ratkaisu, mutta onneksi siellä ei tarvitse ajella kuin satunnaisesti. Laatikko on ollut täysin viaton, toiminut sujuvasti, eikä huoltoihin/korjauksiin ole mennyt euroakaan vs. automaatin öljynvaihdot yms. kilkkeet. Kai se aski sitten kohta hajoaa kun pääsin kehumaan. Suurin, ehkä ainoa, syy valintaan oli toisessakin E-kaupassa manuaalin hinta. Halusin säästää 2500,- ja tiedossa oli enempi keskustojen ulkopuolinen ajo sekä huoltovapaus. Ajelin ennen merssuja kahdella automaatti audi A6:lla (2 ja 2 vuotta) ja automaatti Bimmeri 520 D oli 2008-2010, joten aftomaatista on riittävästi kokemuksia (ihan hyviä).
Muita kuin laatikon kunnostus- ja huoltokohteita on ollut riittämiin, mutta ehkä vissiin keskimäärin alle tonnilla/vuosi (vuosihuolto+pikku harmit) on selvitty, joten hyvää autoa ei ole ollut järkevää (ainakaan taloudellisesti) enää viime vuosina (uuteen) vaihtaa. Viime vuosien tiisseli-paniikki ja sähköhömpötys ovat vielä varmistaneet sen, että suunnitelmissa on jatkaa nykyisellä kulkineella edullisia kilometrejä vielä ainakin, kunnes nykyinen maamme oppositio ehkä joskus 15 vuoden päästä (toivottavasti ei silloinkaan) pääsee näyttämään kykynsä. Helppo ratkaisu jatkaa vanhaan malliin kun mm. E:n ajettavuus, mukavuus ja hiljaisuus ovat edelleen samalla kiitettävällä tasolla kuin 11 v 7 kk sitten.
Kaikki hajoaa korjauskelvottomiksi tai liian kalliiksi korjata ennemmin tai myöhemmin, jolloin joudunkin ankarasti miettimään seuraavaa kulkupeliä. Varmaa on vain se, ettei seuraava kulkuneuvo ole mikään japski-kikotin, vaan das Auto.
Muita kuin laatikon kunnostus- ja huoltokohteita on ollut riittämiin, mutta ehkä vissiin keskimäärin alle tonnilla/vuosi (vuosihuolto+pikku harmit) on selvitty, joten hyvää autoa ei ole ollut järkevää (ainakaan taloudellisesti) enää viime vuosina (uuteen) vaihtaa. Viime vuosien tiisseli-paniikki ja sähköhömpötys ovat vielä varmistaneet sen, että suunnitelmissa on jatkaa nykyisellä kulkineella edullisia kilometrejä vielä ainakin, kunnes nykyinen maamme oppositio ehkä joskus 15 vuoden päästä (toivottavasti ei silloinkaan) pääsee näyttämään kykynsä. Helppo ratkaisu jatkaa vanhaan malliin kun mm. E:n ajettavuus, mukavuus ja hiljaisuus ovat edelleen samalla kiitettävällä tasolla kuin 11 v 7 kk sitten.
Kaikki hajoaa korjauskelvottomiksi tai liian kalliiksi korjata ennemmin tai myöhemmin, jolloin joudunkin ankarasti miettimään seuraavaa kulkupeliä. Varmaa on vain se, ettei seuraava kulkuneuvo ole mikään japski-kikotin, vaan das Auto.
Re: Kannattaako ostaa
A-sarjan mersuissa hp ovat sitä luokkaa, että aika kovasti on mersukuumeessa jos sellaiseen päätyy. Samalla rahalla mieluummin joku vähän vanhempi C tai E malliin
-
- Mersumies
- Viestit: 2894
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Kannattaako ostaa
Aika pienestä säästöstä se on kiinni noinkin hintavassa autossa. Ei 5g:n öljynvaihdotkaan kovin kalliita ole, vaikka tekisi 80tkm välein.petsaus kirjoitti: ↑To 22.02.2024 17:13 2010 ostin manu-E:n (om651) uutena, jolloin se oli muistaakseni merkittävän monta tonnia halvempi kuin automaatti E. 2012 vaihdoin uuteen manu-E:hen (om651) pienellä välirahalla (suhteellista tietenkin, mutta väliraha oli reilu 10 t€). Vaihdon syy oli lähinnä turhamaisuus, koska 2 vuotiaalla ei ollut ajettu kun n.50 tkm. Nyt olen ajellut E 200 CDI:llä pääosin kaupunkien keskustojen ulkopuolella - maantie ja motari - 225 tkm ja olen edelleen manu-ratkaisuun tyytyväinen. Helsingin keskustassa ruuhka-aikaan manu ei ole paras ratkaisu, mutta onneksi siellä ei tarvitse ajella kuin satunnaisesti. Laatikko on ollut täysin viaton, toiminut sujuvasti, eikä huoltoihin/korjauksiin ole mennyt euroakaan vs. automaatin öljynvaihdot yms. kilkkeet. Kai se aski sitten kohta hajoaa kun pääsin kehumaan. Suurin, ehkä ainoa, syy valintaan oli toisessakin E-kaupassa manuaalin hinta. Halusin säästää 2500,- ja tiedossa oli enempi keskustojen ulkopuolinen ajo sekä huoltovapaus. Ajelin ennen merssuja kahdella automaatti audi A6:lla (2 ja 2 vuotta) ja automaatti Bimmeri 520 D oli 2008-2010, joten aftomaatista on riittävästi kokemuksia (ihan hyviä).
Muita kuin laatikon kunnostus- ja huoltokohteita on ollut riittämiin, mutta ehkä vissiin keskimäärin alle tonnilla/vuosi (vuosihuolto+pikku harmit) on selvitty, joten hyvää autoa ei ole ollut järkevää (ainakaan taloudellisesti) enää viime vuosina (uuteen) vaihtaa. Viime vuosien tiisseli-paniikki ja sähköhömpötys ovat vielä varmistaneet sen, että suunnitelmissa on jatkaa nykyisellä kulkineella edullisia kilometrejä vielä ainakin, kunnes nykyinen maamme oppositio ehkä joskus 15 vuoden päästä (toivottavasti ei silloinkaan) pääsee näyttämään kykynsä. Helppo ratkaisu jatkaa vanhaan malliin kun mm. E:n ajettavuus, mukavuus ja hiljaisuus ovat edelleen samalla kiitettävällä tasolla kuin 11 v 7 kk sitten.
Kaikki hajoaa korjauskelvottomiksi tai liian kalliiksi korjata ennemmin tai myöhemmin, jolloin joudunkin ankarasti miettimään seuraavaa kulkupeliä. Varmaa on vain se, ettei seuraava kulkuneuvo ole mikään japski-kikotin, vaan das Auto.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Kannattaako ostaa
Valinta on näköjään tehty jo, mutta lisään silti pari kommenttia, jotka keskustelusta puuttuvat.
Pitkittäismoottoristen turbiiniautomaattien osalta valinta on mielipidekysymys, koska molemmat toimivat. 6G manuaalin kakkosen synkrot rusahtavat kylmänä jo uutenakin, mutta ei laatikko siihen hajoa ellei kuski sitä pöljyyksissään hajota.
Suomalaisten Mersun ostajien asenteen näit jo. Sain itsekin saman liekityksen 13 vuotta sitten S204 Ceetä ostaessani. Jos suomalaiselle Mersun ostajalle jää Avatgarden ja muovipenkkien lisäksi yhtään rahaa taskun pohjalle, hän rastittaa automaattivaihteiston. Siksi tuolloin minun etsimäni ajajan autoksi varusteltu Cee hyvillä penkeillä, bi-xenoneilla ja navigaattorilla ja TIETENKIN manuaalivaihteisena oli Suomessa mission impossible. Onneksi Saksassa on sen verran sujuvampi liikenne ja vähemmän ruuhkaa, että siellä noin kolmasosa silloin uusista W/S204 C-sarjalaisista oli mamuaalivaihteisia - myös hyvin varustettuna.
Oma syyni välttää 5G-Tronicia oli sen kulutus, verot ja kömpelö ajettavuus. Automaatti ilman rattiflipuja on polkuauto, joka vaatii jatkuvasti varpaita jarrulle liikennetilanteeseen sopeutuakseen. 5G myös kuluttaa paljon mikä nostaa veroa eikä se onneton osaa edes hidastaa hallitusti rattiflipujen puuttuessa. Nykyistä W212 Eemeliäni valitessani jouduin yleisön painostuksesta tyytymään automaattiin, koska E-sarjalaisen ostaja hyljeksii manuaalia vielä enemmän kuin pienempien mallien ostajat. Automaattiin painostettuna rajasin tuotantoviikot 7G-Tronic Plus automaattiin, joka ei ole ihan yhtä kömpelö ajaa kuin 5G. 7G sentään osaa hidastaa pehmeästi vaikka ei se yhtä tarkka olekaan kuin 6G manuaali. En muuten liioittele yhtään vaan minusta tosiaan automaatti ilman rattiflipuja tuntuu polkuautolta jatkuvan jarrun käytön vuoksi. Manuaali toki tuntuu samalta kutkinpolkimen vuoksi mutta toisaalta kytkin on hyödyllinen auton hallintalaite, jonka olemassaolo avaa monia hyötynäkökohtia.
Tällä kaikella ei ole mitään merkitystä DCT-automaatilla varustetun poikittaismoottorisen kanssa. DCT7 ostajan kannattaa ihan ensimmäisenä selvittää vaihteiston ongelmakohdat joita en ala luetella tässä vaan viittaan vain tuttavaani jota alkoi suorastaan hävettää kertoa työkavereille ja esimiehelle että uusi työsuhdeauto on taas pajalla vaihteiston hajottua (taas).
Molemmille yhteistä on tämä suomalainen asenne, että Mersussa pitää olla automaatti, mikä näkyy vaihtoarvossa. Sen toki tietää myös myyjä, joten harvinaisen manuaalivaihteisen ostajan kannattaa ottaa alennus muiden epäkurantiksi kokeman tuotteen hinnasta jo ostaessaan. Saman alennuksen joutuu antamaan myöhemmin autoa myydessään.
Vaihteistosta riippumatta esitän itsekin oman universaalin totuuden ketjun tyylilajissa. Autossa on kardaani, parhaissa kaksi. Eikö Cee kelpaisi Rouvalle? Pieni, näppärä, erittäin mukava ajaa. Ja automaattikin kestää kilometrejä kohtuudella.
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: Kannattaako ostaa
Ehdin ajaa pari talvea omalla S204 manuaalillani ennen kuin luin TM:n jutusta että Kimi-näppäin (Leave me alone, I know what I am doing) ei laitakaan suojelusenkeliä pakkolomalle vaan antaa sille liberaalimman asenteen (yritä nyt sitten omin käsin jos luulet osaavasi).Dieselross kirjoitti: ↑Ma 19.02.2024 20:38 Vaikka tuo W204 on vain 200 CDI on se kuitenkin ihan mukavan leikkisä viedä liukkaalla ESP OFF asennossa, vaihteisto ei tee mitään tyhmää kesken luiston ja ESP:n "panicshitmode" tuntuu olevan huomattavasti sallivampi kuin esim. W212:n vastaava.
Piti käydä parkkipaikalla pyörittämässä havaitakseni että suojeluenkeli on tajuissan eikä koomassa. En ollut nähnyt tarvetta puuttumiskynnyksen ylittävälle luistolle. Katurenkailla jo aika pieni luistokulma hidastaa menoa. Pienen lähes huomaamattoman sortokulman voi hyväksyä kelin tunnusteluna ja pidon maksimointina mutta selvästi näkyvät leveät luistot siirtyvät liukukitkaan joka hidastaa etenemistä
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: Kannattaako ostaa
Puoltoääni tälle!
Jos A luokan tilat riittävät, silloin myös C riittää ja niitäkin saa ostaa kaikissa hintaluokissa. Ei E-sarjassakaan mitään ongelmaa ole, koska se on kokoisekseen helppo käsiteltävä, mutta jos ei tarvita näin paljon tilaa, Ceen saa halvemnalla ja lähemmäs A-sarjan hintaluokkaa. Bensamoottorit uusiutuivat muistaakseni vuodelle 2019. Jos ajaa mieluummin automaatilla, sekin on C-sarjassa sama mukavasti toimiva ja kestävä turbiiniautomaatti kuin isommissakin.
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: Kannattaako ostaa
Niinkuin sanoinkin, niin makuasioita. Itse ajan sillä automaatilla pääasiassa sen vaivattomuuden ja mukavuuden takia, yleensä ei ole tarvetta alkaa itse vaihtamaan vaihteita, kyllä se vaihteisto sen osaa itsekkin tehdä. Poikkeuksena peräkärryn vetäminen ja tietyt ylämäkikohdat, jolloin välillä tuntuu että jurnutetaan liian isolla vaihteella.740 GLE kirjoitti: ↑Pe 23.02.2024 10:14En muuten liioittele yhtään vaan minusta tosiaan automaatti ilman rattiflipuja tuntuu polkuautolta jatkuvan jarrun käytön vuoksi. Manuaali toki tuntuu samalta kutkinpolkimen vuoksi mutta toisaalta kytkin on hyödyllinen auton hallintalaite, jonka olemassaolo avaa monia hyötynäkökohtia.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: Kannattaako ostaa
Täältä myös. Ei ihan viime hetken tietoa ole mutta W169 diesel manuaali -> W212 diesel automaatti kokemusta on:
-kulutus pieneni hieman
-melutaso pieneni huomattavasti
-yleisesti ottaen ajettavuus parani varsinkin moottoritiellä ja -nopeuksissa
-
- Mersumies
- Viestit: 2894
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Kannattaako ostaa
Ne rattiläpsyttimet automaatissa on yhtä tarpeelliset kuin paavin pallit, ei tullut käytettyä koskaan. Ai miksikö? No siksi kun se on AUTOMAATTI
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Kannattaako ostaa
Moottorijarrun hyödyntämiseen olisivat oikein näppärät. Tosin saman pystyy tekemään kätevästi myös kepistä ainakin w211. Toki siinä joutuu hieman kättänsä enemmän rasittamaan kun joutuu sen ratilta kepille siirtämään, mutta niin joutuu manuaalissakin. Lisäksi manuaalissa joutuu vielä tekemään enemmän kepin suunnalla tenniskyynerpäähän altistavia liikkeitä. Lisäksi joutuu toki rasittamaan jalkaa myös kytkintä painettaessa.
Manuaalin plussina toki (oletettavasti) pienempi kulutus ja tehokkaampi moottorijarru.
Manuaalin plussina toki (oletettavasti) pienempi kulutus ja tehokkaampi moottorijarru.
Re: Kannattaako ostaa
Saa sen tomaatin jarruttamaan kunnolla jos haluaa ja osaa. 5G saa manuaalin kaltaisen moottorijarrutuksen 7G en on vieläkään saanut uhri tcuta pöydälle.
Re: Kannattaako ostaa
Niin, no kannattaako myydä ? Otsikkoon viitaten ajattelin kysyä tässä samalla.
wiimax.fi
Re: Kannattaako ostaa
Minulle riittää jo 7Geen tehdasasetuksetkin, vaikka tarkkuus ei manuaalivaihteiselle pärjääkään. Sinä tavoittelet vielä tarkempaa kontrollia. Ymmärrän mitä puhut, vaikka en itse jaksakaan hifistellä noin tarkasti.
Hidastus liikennetilanteen mukaan ja pakkovaihto halkotonni vetokuulassa ovat minun perusteeni vaihtaa automatiikasta poikkeavalla tavalla. Meillä ainakaan 7G- ja 9G-Tronic eivät tuota osaa ilman kuljettajan apua.
Mikähän järki siinä on, että 9Geen "sailing" tila on tarjolla ainoastaan pedaalia nostettaessa mutta ei samassa tilanteessa rattinapeista Distronic vapauttamalla? Nyt pitää vapaassa tilanteessa hidastusta lähestyessä ensin vapauttaa Distronic ja ajaa muutama sekunti jalalla saadakseen taloudellisen hidastuksen kaasupoljin vapauttamalla?
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä