W164 fault 5997

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Marjaleena
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Su 15.03.2020 15:36
Paikkakunta: Isokyrö

W164 fault 5997

Viesti Kirjoittaja Marjaleena »

Tällainen tällä kertaa:
The signal from component N15/7 (transfer case control module) is unreasonable.

Vikaa ei saa iCarsoftilla kuitattua.
ABS, ESP, Diff lock ja mitä lie vikoja tämä tuo mukanaan.

Mikä tuon tuollaisen moduulin tehtävä on?
Kuuklettamalla saatujen tulosten mukaan tuo olisi jossain keskikonsolin alla?

Jos tuo palikka on viallinen, pitääkö uusi jotenkin koodata autoon sopivaksi?

Kiitoksia taas jo etukäteen kaikista ohjeista yms vikeistä asian tiimoilta.
Marjaleena
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Su 15.03.2020 15:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: W164 fault 5997

Viesti Kirjoittaja Marjaleena »

Paremmalla lukijalla saatiin tällaista irti:

The line from component CP811 (Rear axle differential lock control unit) (pin 12) to component M70 (Rear axle gear actuator motor) (pin 3) has short circuit to positive or the line from component CP811 (pin 2) to component M70 (pin 2) has an open circuit.

Eli joko oikkari tai piuha poikki. Pitäisi nyt vaan löytää tuo CP811. osaako joku antaa vinkkiä mistä moinen boxi löytyy? ja onkohan ohjainboxin ja lukon moottorin välinen johtosarja erillinen vain niputettu kaikkien muiden johtojen sekaan?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17211
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W164 fault 5997

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä merkkitesterin (se "parempi", eli ainoa oikea testilaite tällaisiinkin vikoihin) pitäisi osata kertoa missä kyseinen ohjainlaite on ja paljon muutakin tarvittavaa tietoa, kun vaan testerin käyttäjä osaa asiansa.
Googlekin on ymmällään tuosta "CP811" eli joku höpövikakoodinlukija kyseessä vai kirjoitusvirhe ?
oulaistenliikenne.fi
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W164 fault 5997

Viesti Kirjoittaja noroljan »

N15/9 on takaperän lukkomoottorinohjain, se löytyy varapyöräkotelosta, suurinpiirtein lukkomoottorin päältä, eli vasemmalta puolelta autoa. Takaperän lukkomoottori on tuo M70.

Melkein samaa tuli itselle ongelmaksi ja johtimet oli ehjät mittauksessa (moottori siis vaihtoon):
Screenshot_2024-02-23-11-11-33-766_com.microsoft.skydrive-edit.jpg

Onkait siinä jakolaatikossakin ulkoinen lukkomoottori ja sitä ohjaa joku muu boxi. Se ohjain voisi olla vaikka tuo N15/7. Nyt pitäisi selvittää kummasta kyse, kun ensimmäinen viesti viittaa tähän ja toinen taas selvästi takaperänlukkoon...

E: Nämä lukot löytyy sitten vain Off-Road paketillisesta autosta, jos sitä ei ole autossa, niin testeri selittää omiaan...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Marjaleena
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Su 15.03.2020 15:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: W164 fault 5997

Viesti Kirjoittaja Marjaleena »

takaperän ohjainpoksi (a1645400562) löytyi tosiaan tuolta perältä ja mystiikkaa tässä on se, että transfer caseen viittaava vika katosi omia aikojaan ja sitten jäi jäljelle tuo CP811 (kai sama kuin N15/9) ja lukkomoottorin välinen vika. Voihan se vika tietysti olla myös boksissa tai moottorissa. Johtosarjaa ei ole vielä ehditty piippaamaan.

Edellinen omistaja kertoi vaihtaneensa perän lukkomoottorin. Siitä on nyt n. 5 vuotta.

En tiedä mitä testeriä AJ-Tech käyttää. Testeri ei kuitenkaan antanut pakko-ohjata tuota moottoria päällä olevan vian takia.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W164 fault 5997

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Marjaleena kirjoitti: Pe 23.02.2024 12:41 takaperän ohjainpoksi (a1645400562) löytyi tosiaan tuolta perältä ja mystiikkaa tässä on se, että transfer caseen viittaava vika katosi omia aikojaan ja sitten jäi jäljelle tuo CP811 (kai sama kuin N15/9) ja lukkomoottorin välinen vika. Voihan se vika tietysti olla myös boksissa tai moottorissa. Johtosarjaa ei ole vielä ehditty piippaamaan.

Edellinen omistaja kertoi vaihtaneensa perän lukkomoottorin. Siitä on nyt n. 5 vuotta.

En tiedä mitä testeriä AJ-Tech käyttää. Testeri ei kuitenkaan antanut pakko-ohjata tuota moottoria päällä olevan vian takia.
Alenus vaihtealle ja keskilukolle on myös omat moottorinsa
ne voisi olla tuohon transfer caseen liittyviä

taka lukon moottori ja sen johtosaraja on yleensä takalukon vikojen takan
jos ei rantaviivaa ole
juuri vaihtui yhteen takalukon moottori oli sen näköistä mönjää öljyn tilala että ei mikään ihme jos hajoaa, vielä pitäisi tarkista johto kovemassa tärinässä masstossa alkaa pätkimään sähköä
Mökkillä
'
Marjaleena
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Su 15.03.2020 15:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: W164 fault 5997

Viesti Kirjoittaja Marjaleena »

Takalukon piuhat nyt piippailtu läpi ja tuntuu olevan kunnossa. Moottori siis tilaukseen.
Vastaa Viestiin