niino en siitä tiiä, mietin vaan sitä että käykö auto laihalla tällä hetkellä vai onko seokset suht normaalit ja että kävikö se ennen rikkaallaCDI_05 kirjoitti: ↑Pe 12.01.2024 10:03Eikös se oo loppupelissä parempi että auto hiljaisempi,marsumestari kirjoitti: ↑To 11.01.2024 21:54 mistä lienee johtuu että ei enää pauku putkessa, jos ei muuta ni oli se ainaki komeen kuulonen ja bmw pojat kahto ihmeissään ku vanha lankku rähis ja paukku
m103 tyhjäkäynti
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
Re: m103 tyhjäkäynti
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
Re: m103 tyhjäkäynti
tulpat on kyllä ennen ollu suht ok värisetmarsumestari kirjoitti: ↑Pe 12.01.2024 12:55niino en siitä tiiä, mietin vaan sitä että käykö auto laihalla tällä hetkellä vai onko seokset suht normaalit ja että kävikö se ennen rikkaallaCDI_05 kirjoitti: ↑Pe 12.01.2024 10:03Eikös se oo loppupelissä parempi että auto hiljaisempi,marsumestari kirjoitti: ↑To 11.01.2024 21:54 mistä lienee johtuu että ei enää pauku putkessa, jos ei muuta ni oli se ainaki komeen kuulonen ja bmw pojat kahto ihmeissään ku vanha lankku rähis ja paukku
Re: m103 tyhjäkäynti
Oisko palamaton polttoaine paukkunu putkessa?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: m103 tyhjäkäynti
Ja jos on noin niin siteen hetki moista ja kat on entinen(siis jos semoinen on)marsumestari kirjoitti: ↑Pe 12.01.2024 15:25se todennäköisesti on ollut näin, ei ole varmaan katkaissut polttoaineen tuloa moottorijarruttaessa
Mökkillä
'
'
Re: m103 tyhjäkäynti
Jotenkin vaikuttaisi että jotain isompaa on pielessä, tai siis sellainen vika joka yleisesti tekee noiden yksittäisten oireiden analysoinnin vaikeaksi.marsumestari kirjoitti: ↑Ke 28.02.2024 09:43 mikäköhän mahtaa olla kun m103 rupes kansirempan jälkeen karstottamaan tulppia?
ovat aivan ryönäset 1000km ajon jälkeen
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: m103 tyhjäkäynti
Mitä kansi rempassa tehtiin/miksi se tehtiin ?marsumestari kirjoitti: ↑Ke 28.02.2024 09:43 mikäköhän mahtaa olla kun m103 rupes kansirempan jälkeen karstottamaan tulppia?
ovat aivan ryönäset 1000km ajon jälkeen
onko pahvi oikean paksuinen, jako kohdallaan ?
minkä lasiata karsataa kovaa kuiva vai märkää ?
tulpat vaihdettu tuon paukumisen jälkeen ?
yleisiä syitä väärä lämpöarvo tulpissa(muutunut puristu/käyttötapa)
öljyä pääsee palotilaan huohotuksen mukan/renkaitten ohi
(voi lisääntyä rempan jälkeen jos kansi ollut todella huonossa kunnossa)
jos samat tulpat kuin tuolla aikaisemmin kun paukutteli niin on selvää et karstaa tulee
Mökkillä
'
'
Re: m103 tyhjäkäynti
Kun vastaat noihin edellä oleviin kysymyksiin, niin laita valokuva tulpasta se kertoo jotain.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
Re: m103 tyhjäkäynti
mikäköhän sen lisäksi mahtaa olla että ei lähde m103 käyntiin, pumppu vaihdettu, tulee bensaa lorona, kipinä tulee, käy hetken ja ökähtää
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ke 26.10.2022 09:09
Re: m103 tyhjäkäynti
kovaa karstaa on tulpissa, remppa tehtiin öljyn kulutuksen takia, epäilen että huonot männän/öljy renkaat, läppäsin kannen jne ni on varmaan "tiivis yläkerta"FinlandMerceds kirjoitti: ↑Ke 28.02.2024 16:42Mitä kansi rempassa tehtiin/miksi se tehtiin ?marsumestari kirjoitti: ↑Ke 28.02.2024 09:43 mikäköhän mahtaa olla kun m103 rupes kansirempan jälkeen karstottamaan tulppia?
ovat aivan ryönäset 1000km ajon jälkeen
onko pahvi oikean paksuinen, jako kohdallaan ?
minkä lasiata karsataa kovaa kuiva vai märkää ?
tulpat vaihdettu tuon paukumisen jälkeen ?
yleisiä syitä väärä lämpöarvo tulpissa(muutunut puristu/käyttötapa)
öljyä pääsee palotilaan huohotuksen mukan/renkaitten ohi
(voi lisääntyä rempan jälkeen jos kansi ollut todella huonossa kunnossa)
jos samat tulpat kuin tuolla aikaisemmin kun paukutteli niin on selvää et karstaa tulee