Adblue ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3078
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja jysi »

Käsikirjahan kertoo onko siellä valikko vai ei.
Ainakin yksi nettiversio kertoo että ei ole koska adblue riittää huollosta toiseen ja jos loppuu ennen, tulee häiriöviesti.
hentar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 341
Liittynyt: Ti 27.07.2004 22:23

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja hentar »

W 212 on suhteellisen luotettavat kusvehkeet. Voipi olla että kaikki on kunnossa. 20l sinne pitäisi mahtua, voithan kokeeksi täyttää. Pyydä seuraavassa huollossa että tarkistavat, samalla saat dokumenttiin merkinnän.
MM81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Su 08.02.2015 12:58
Paikkakunta: Vantaa-Ruskeasanta

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja MM81 »

Mulla S205 neste riitti ennen huollosta huoltoon ja näinhän sen pitikin mennä mutta sitten Veholla päivitettiin joku päästöhommelin softa, niin ei pääse enää kun reilu puolet. Ajan sen 25tkm vuodessa. Toissa viikolla tankki täytettiin Veholla ja noin 21 litraa meni.
S205 C 180 d Bluetec
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

MM81 kirjoitti: Pe 23.02.2024 08:14 Mulla S205 neste riitti ennen huollosta huoltoon ja näinhän sen pitikin mennä mutta sitten Veholla päivitettiin joku päästöhommelin softa, niin ei pääse enää kun reilu puolet. Ajan sen 25tkm vuodessa. Toissa viikolla tankki täytettiin Veholla ja noin 21 litraa meni.
Jälleen 1 auto pilattu saasta päivityksellä
Mökkillä
'
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2742
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

MM81 kirjoitti: Pe 23.02.2024 08:14 Mulla S205 neste riitti ennen huollosta huoltoon ja näinhän sen pitikin mennä mutta sitten Veholla päivitettiin joku päästöhommelin softa, niin ei pääse enää kun reilu puolet. Ajan sen 25tkm vuodessa. Toissa viikolla tankki täytettiin Veholla ja noin 21 litraa meni.
Mihinkähän tuo on kaadettu? Ex S205 vei vuodessa (15tkm) enimmillään 8 litraa. En antanut koskaan huollossa täyttää kusitankkia, vaan täytin aina itse ennen huoltoa raskaan kaluston d-mittarilla. Mahtuuko tuohon kusisäiliöön edes 21 litraa :problem:
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
mirmir69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ke 30.03.2005 20:09
Paikkakunta: Poh.Savo

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja mirmir69 »

Suomessa ja euroopassa yleensä aina U85 SA koodi = Large SCR tankki 25l
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
Avatar
ArtoP79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 27.12.2021 10:01

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja ArtoP79 »

Mittaristoon syttyi viime viikolla moottorin häiriövalo ja testeri antoi koodin P229F85 (Nox anturi, maksimiarvo ylitetty). Koodi kuitattiin ja nyt olen viikon ajellut eikä häiriö ole palautunut.
Sellainen tuli mieleen, että onko mahdollista, että urearuiskutus on poistettu ohjelmallisesti toiminnasta ja Nox-anturit jätetty toimintaan? Joka tapauksessa tuo adblue järjestelmän toiminta tarkastetaan ensi viikolla huollossa.
E220CDI 2016 AMG Night edition
260SE 1990
Ex: E220CDI 2013, E320CDI 2007, E320CDI 2005, E300TD 1998, E200D 1990, 300D 1982, 280E 1984, 300SEL 1988, 280SE 1984, 280SE 1974
Mesetti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ke 15.01.2020 17:00

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja Mesetti »

W205 220cdi vm 2018
Käytin Lahden Motonetin vikakoodin luvussa.
P0111 Imuilman lämpötilantunnistin 1, virtapiirin toiminto-alue/teho
P229 NOX-tunnistimen virtapiirin toiminto-alue/teho
P20E9 Pelkistin, paine liian korkea
P20A Pelkistimen pumpun B ohjauspiiri avoin
P229E NOX tinnistimen virtapiiri (lohko 1 tunnistin 2 )
P13DF adblue järjestelmän toimintahäiriö
P13E4 jäljellä olevaa toimintamatkaa on rajoitettu
1BC3 Unknown foult code
P204F adblue järjestelmä (lohko 1 ) tomintahäiriö
P229F NOX anturi 2 rivi 1; epätodennäköinen signaali
P20FA komponentissa "adblue? - syöttöpumppu" on katkos
P20E9 Adblue paine liian korkea

Tällaisia vikakoodeja oli.
Kilometrejä ei saanut nollattua (eli niitä on hyvin vähän enää)

Adblue suuttimen irroitin ja se oli märkä valkoista tököttiä ympäriinsä.

Osaako noista sanoa mitkä osat ovat rikki
tilator
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 16.02.2005 21:24

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja tilator »

Mesetti kirjoitti: Su 10.03.2024 20:01 Kilometrejä ei saanut nollattua (eli niitä on hyvin vähän enää)
Tekivätkö varmasti nollauksen useampaan kertaa peräjälkeen?
MB E240 -98
Mesetti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ke 15.01.2020 17:00

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja Mesetti »

En ole varma miten teki. Poitsin autoon tekivät Kuopiossa siellä nollaus onnistui.
Suuttimen ajattelin tilata ja vaihtaa sen.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3919
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Kannattaa ainakin ensiavuksi koittaa huuhdella se suutin kuumalla vedellä ja paineilmalla puhallella.
Saa kiteytyneet kuset liotettua siitä irti.
Mesetti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ke 15.01.2020 17:00

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja Mesetti »

Pojan autoon vaihtoivat korjaamolla mersuliikkestä alkuperäisosan (=Bosch) hinta töineen 1100€.
Autodoc lla Bosch suutin hinta on 233€
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13196
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Mesetti kirjoitti: Su 10.03.2024 20:01 W205 220cdi vm 2018
Käytin Lahden Motonetin vikakoodin luvussa.
P0111 Imuilman lämpötilantunnistin 1, virtapiirin toiminto-alue/teho
P229 NOX-tunnistimen virtapiirin toiminto-alue/teho
P20E9 Pelkistin, paine liian korkea
P20A Pelkistimen pumpun B ohjauspiiri avoin
P229E NOX tinnistimen virtapiiri (lohko 1 tunnistin 2 )
P13DF adblue järjestelmän toimintahäiriö
P13E4 jäljellä olevaa toimintamatkaa on rajoitettu
1BC3 Unknown foult code
P204F adblue järjestelmä (lohko 1 ) tomintahäiriö
P229F NOX anturi 2 rivi 1; epätodennäköinen signaali
P20FA komponentissa "adblue? - syöttöpumppu" on katkos
P20E9 Adblue paine liian korkea

Tällaisia vikakoodeja oli.
Kilometrejä ei saanut nollattua (eli niitä on hyvin vähän enää)

Adblue suuttimen irroitin ja se oli märkä valkoista tököttiä ympäriinsä.

Osaako noista sanoa mitkä osat ovat rikki
Täällä muutamat ottaa nokkiinsa jos valittaa arpomalla hankituista vikakoodeista mutta kun tuosta motoarpojan listasta ei näe mitkä koodit on päällä, mitkä tallennettuja eikä edes mistä ohjainlaitteesta mikäkin on luettu. Menee tunti kun nuo kahlaa läpi Xentrystä referenssiksi. Lisäksi kaikki koodit on katkaistuja, niiden pitäisi olla tuollaisia kuin edellä ArtoP79 postasi.

Vähän outoa jos paine on liian korkea vaikka pumpusta on johdot poikki jne.
Mesetti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ke 15.01.2020 17:00

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja Mesetti »

Valokuva suutin. Pojan autossa kovettunutta. Vaimon autossa märkää.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
ArtoP79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 27.12.2021 10:01

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja ArtoP79 »

ArtoP79 kirjoitti: Pe 08.03.2024 12:28 Mittaristoon syttyi viime viikolla moottorin häiriövalo ja testeri antoi koodin P229F85 (Nox anturi, maksimiarvo ylitetty). Koodi kuitattiin ja nyt olen viikon ajellut eikä häiriö ole palautunut.
Sellainen tuli mieleen, että onko mahdollista, että urearuiskutus on poistettu ohjelmallisesti toiminnasta ja Nox-anturit jätetty toimintaan? Joka tapauksessa tuo adblue järjestelmän toiminta tarkastetaan ensi viikolla huollossa.
Adblue järjestelmää testattiin tänään ja todettiin seuraavaa:
• Järjestelmä toimii muuten normaalisti, (testerin livedatan mukaan) mutta ureasuutin ei syötä ad-blue:ta.
• mahdollisesti ureasuutin (ruiskutuspyyntö) poistettu ohjelmallisesti
• takimmainen NOx-anturi näyttää sekavia lukemia (ei mahdollisia), kuitenkaan auto ei herjaa NOx-järjestelmän vioista?
o autossa mahdollisesti ”jälkiasenteinen” ohjelmisto, moottorinohjaus
E220CDI 2016 AMG Night edition
260SE 1990
Ex: E220CDI 2013, E320CDI 2007, E320CDI 2005, E300TD 1998, E200D 1990, 300D 1982, 280E 1984, 300SEL 1988, 280SE 1984, 280SE 1974
Avatar
viheik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Su 20.08.2006 22:05
Paikkakunta: Oulu

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja viheik »

[quote=Mesetti post_id=1393479 time=1710136383 user_id=57894]
Pojan autoon vaihtoivat korjaamolla mersuliikkestä alkuperäisosan (=Bosch) hinta töineen 1100€.
Autodoc lla Bosch suutin hinta on 233€
[/quote]

Tein Vitoon saman operaation. Osa maksoi 185€, asennustyö vajaa 30 minuuttia. Itse vaihdoin. Osat oli samat Bosch.
E220cdi -16 AMG Sedan 2020 ->
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja nautseri »

hentar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 341
Liittynyt: Ti 27.07.2004 22:23

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja hentar »

Toivotaan että myyjäliikkeessä suhtautuvat asiallisesti, tuskin olet tietoisesti ostanut autoa, joka ei ole tieliikennekelpoinen.
Jürgen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 05.06.2022 19:04

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

Iltalehti Autotestit:
Mercedes keksi ratkaisun nykyautojen pahimpaan vitsaukseen

Yllätyin iloisesti moisesta uutisesta, luettuani petyin. Kyseessä ei ollutkaan ratkaisu tähän Adblue ongelmaan...
Bemu&Pekka42
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 04.03.2019 13:56

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja Bemu&Pekka42 »

NOX-anturit ja AD-Blue järjestelmä
Eivät ole Mersut luotettavia niin kuin ennen
W212/ E 220D
W212 220D vm 2015 moottorin häiriövalo syttyi 62 000 km kohdalla, toki auto oli tuolloin jo 6-vuotias, häiriön syy molemmat NOX-anturit sökönä, vaihtohinta 1 000€/kpl, meni toki tehtaan piikkiin.
Seuraavan kerran häiriövalo syttyi 83 000 km kohdalla, syy takimmainen NOX anturi sökö. Koska edellisestä vaihdosta oli kulunut 2 viikkoa yli laitetakuun 2 vuoden rajan, tehdas ei osallistunut korjauskustannuksiin eikä maahantuojalla ollut kiinnostusta persaukisen asiakkaan goodwill -ehdotukseen korjauskustannusten jaossa.
X253/GLC 220D
Seuraava kokemukseni on X253 GLC 220d vm -17 kilometrit 73 200 km, moottorin häiriövalo ja herjaus 800 km maksimi matkasta johti taas NOX-anturin vaihtoon, jonka kustannus meni VEHO organisaation ulkopuoliselta liikkeeltä käytettynä ostamani auton Fragus-lisäturvan piikkiin.
Ja "ADHD"-tarina jatkuu kun moottorin häiriövalo syttyy 75 200 km kohdalla ja testaus, jonka siis joka kerta joutuu asiakas maksamaan, osoittaa että nyt on AD-Blue järjestelmän paineputkessa on vuoto. Autolla voi ajaa, mutta putki on vaihdettava. Diagnoosihetkellä 16.1.2024 ko putket ovat loppu koko maailmasta, ennuste että putki saadaan pitkästä jonotusajasta johtuen tammikuun lopussa, ei toteutunut, todellinen putken vaihtopäivä oli maaliskuun toisella viikolla 2024. Fragus-lisäturvan ehtojen mukaan AD-Blue järjestelmän osat eivät sisälly takuuseen. Eivät tehdas eikä maahantuoja osallistu kustannuksiin koska ko auto on 7 vuotta vanha, vähäinen ajokilometrien määrä 75 200km ei aiheuta poikkeusta korvausvelvollisuuteen 980 €. Käden väännön jälkeen korjaamo tuli puoliväliin vastaaan.
Kun tiedustelin mitä olen tehnyt väärin kun nuo NOX-anturit eivät minusta tykkää, sain ohjeeksi, että minun tulee ajon jälkeen pysäköidä auto keula ylämäkeen, jotta pakoputki tyhjenee vedestä, koska putkeen jäänyt kosteus aiheuttaa NOX-anturin syöpymistä. En ole omistajan ohjekirjoista löytänyt kyseistä ohjetta. Oma näkemykseni on, että AD-Blue järjestelmän paineputki ja NOX-anturit lienee ostettu alihankkijoilta, joiden tuotteet eivät vastaa entisajan Mersun laatuvaatimusta. Tai sitten Mersun suunnitteluosasto on unohtanut lämmitysvastukset pakoputkiston kuivaamiseksi, jos anturit eivät siedä kosteutta.
Nykyinen käyttöautoni on eräs toinen saksalainen. Jännityksellä odotan, onko siinä samat murheet kuin MB:ssä antureiden ja AD-Blue järjestelmän suhteen.
pekoni
takana noin 2 miljoonaa MB-kilomeriä
Mesetti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ke 15.01.2020 17:00

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja Mesetti »

Posti toi uuden suuttimen.
MB W205 220 cdi. Irroitin autossa olevan suuttimen.
Kanisterissa oleva adblue aine on kirkasta. Suuttimien letkuista tuli punaista nestettä. Mikä on muuttanut nesteen punaiseksi?
Mittasin vastuksen suuruuden pinneistä. Uudessa ja käytetyssä näytti samaa arvoa 13 ohmia. Keskiputeen kun laittaa paineilmaa, niin paine pysyy (molemmissa).
Onko käytössä ollut suutin kunnossa (aiemmin suutin oli märän mönjän peitossa)?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 701
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja airaksela »

Mesetti kirjoitti: Su 17.03.2024 17:10 Posti toi uuden suuttimen.
MB W205 220 cdi. Irroitin autossa olevan suuttimen.
Kanisterissa oleva adblue aine on kirkasta. Suuttimien letkuista tuli punaista nestettä. Mikä on muuttanut nesteen punaiseksi?
Mittasin vastuksen suuruuden pinneistä. Uudessa ja käytetyssä näytti samaa arvoa 13 ohmia. Keskiputeen kun laittaa paineilmaa, niin paine pysyy (molemmissa).
Onko käytössä ollut suutin kunnossa (aiemmin suutin oli märän mönjän peitossa)?
Tuossa suuttimessa kiertää jäähdytysneste lämmittämässä suuutinta.
Mesetti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ke 15.01.2020 17:00

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja Mesetti »

Ok.
Laitoin paineilmaa suuttimen keskimmäiseen reikään.
12V akusta jännite suuttimen liittimiin. Suutin ruiskautti hiukan nestettä. Eli näyttäisi toimivan.
Mitä seuraavaksi?
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3078
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja jysi »

Eikö se diagnostiikka kunnon testerillä olisi vieläkin hyvä vaihtoehto kuten edellä ehdotettiin?
Vanha suutin ilmeisesti toimii (olihan se tahnakin pysynyt märkänä noinkin kuumassa paikassa) ja nyt se on varmaan myös puhdistettu joten jompikumpi takaisin ja sitten taas testaamaan.
Mesetti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ke 15.01.2020 17:00

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja Mesetti »

Kun suutin oli poistettu, niin adblue letkusta ei valunut juurikaan nestettä (tankissa ainetta puolillaan).
Onko tämä ns normaalia?
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3078
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja jysi »

Askelmoottorin pyörittämä pumppu tankin päässä pumppaa nestettä ja siihen painetta tarpeen mukaan, mutta vetää myös takaisinpäin letkun tyhjäksi kun virta katkaistaan. Jos nesteen kulutus on luokkaa teelusikallinen eli 5 ml / 10 km jota pätkäajossa kurlataan edestakaisin niin ei se ohivirtauskaan voi kovin suurta olla.
Avatar
ArtoP79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 27.12.2021 10:01

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja ArtoP79 »

https://www.kahaviesti.fi/ampro-on-kaha ... oimittaja/

Onko kokemuksia näistä tarvike-NOx-antureista?

Kannattaako muita kuin alkuperäisosia käyttää näissä kusilaitteissa?
E220CDI 2016 AMG Night edition
260SE 1990
Ex: E220CDI 2013, E320CDI 2007, E320CDI 2005, E300TD 1998, E200D 1990, 300D 1982, 280E 1984, 300SEL 1988, 280SE 1984, 280SE 1974
Iltakilpi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 17.08.2022 21:50

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja Iltakilpi »

tahtoomersun kirjoitti: To 11.01.2024 09:07 Jos nämä nyt kerta lähes kaikki hajoaa ja korjaus maksaa tuon reilut 2000€ niin eikö tässä nyt olisi jonkinlaisen joukkokanteen paikka maahantuojaa/valmistajaa vastaan?
Jos jollain on uutena ostettu auto eikä suostuta enää takuuajan jälkeen tekemään +2000 € AdBlue-korjauksia goodwillinä, niin voisi olla perusteltua mennä kuluttajariitalautakuntaan.

Myyjän virhevastuu ei pääty takuun loppumiseen. Takuu ja virhevastuu ovat eri asioita. Tuhansien eurojen korjauksien kestoikä ei voi olla muutama vuosi.

https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/auto ... ton-virhe/
Avatar
tomppaaaj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Ma 04.12.2017 16:02

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja tomppaaaj »

Marraskuussa tuli ostettua w205 -15vm. Autolla ajellut nyt reilun 15tkm ja ei ole tarvinnut lisätä adblueta. Seuraavaan huoltoon on muistaakseni vielä 5tkm tai 10tkm. Kovilla pakkasillakaan ei ilmoitellut adbluen tai muitakaan häiriöitä. Epäilyttää siis onko koko järjestelmä poistettu :D Ajo on ollut pidempää moottoritie ja maantieajoa lähinnä, pätkäajoa hyvin vähän. Eberiä tullut myös käytettyä aina ennen ajoa. Varustelistalta löytyy ruksittuna "U85 LARGE SCR TANK RESERVOIR".

Pitäisikö ottaa liikkeeseen varuilta yhteyttä asiasta? Parempihan tää näin on että on toiminut mutta jos näitä tarkastetaan katsastuksessa tms niin varmaan tulee hylky? Vielä ei oo ostosta niin pitkä aika niin ois helppo ottaa yhteyttä liikkeeseen. Vai huolehdinko nyt asiasta ihan turhaan? Voiko adbluen toiminnan tarkastaa itse jotenkin ilman staria tai muita parempia diagnostiikka laitteita? Mittaristossa ei oo kohtaa että vois katsoa adbluen rangen. Perus halpis yleismallin testereillä ei anna mitään vikakoodeja. Edellisestä adblue tankkauksesta ei löydy tietoa.
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3078
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja jysi »

Kyllä se Adbluen määrä pitäisi "Huolto" (vai onko tuossa "Service") valikon alta löytyä.
Oma mielipide on että asiasta ei kannata olla vielä huolissaan, ainetta kuluu aika vähän.

EDIT: tarkistin oman W213/OM654 kulutuksen Motonetin ja ABC:n arkistoista.
10 litralla Adblueta pääsee 12-13 tkm joten jos tankki on ollut lähtiessä täynnä niin kyllä se vielä hetken kestää ajella.
Vastaa Viestiin