W211 starttaus pitkään

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 701
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja airaksela »

Niin, vaihdoin tuon vuotavan letkunpätkän, vuoto loppui, mutta käynnistys samanlainen, pitäisi varmaan vaihtaa koko paluuletku sarja.
Rane65
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 22.03.2024 09:00

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja Rane65 »

MB 200 E NGT 1,8 kylmäkäynnistys ongelma

Kyse siis Bensa koneesta.

Kylmäkäynnistys ei lähde käyntiin , kuin pitkällä starttauksella, kuumana tai juuri sammutettuna ei mitään ongelmaa.
Auto toimii hienosti käyntiin lähdettyään, ei mitään ongelmaa, Ei anna mitään vikakoodia.
Kylmäkäynnistyksellä tarkoitan, että mitä pitenpään auto seisoo sen pitenpään se starttauttaa, ei riippuvainen pakkasesta.

Vaihdetut osat:
Katalysaattorit ja uudet lamda ja happianturit.
Nokka-akselin anturit, Imu ja pakopuolelle.
Kampiakselin anturi
Tulpat,
Ilmanputsari
Polttoaine pumppu.
Startti.
Nokka-akselin ketju ja ajoitus merkit tarkistettu
Tarkistettu polttoaine letkut ja alipaine putket ( tehty ylipainetesti saippuaveden kanssa )

Uusi polttoaine rele ja puolat tulossa postissa seuraavaksi.
Kyse ei ole väliästä moottorista, auto ei kuluta öljyä öljynvaihtovälillä.
Onko kokemuksia vastaavasta viasta, mitä pitäisi seuraavaksi tehdä / katsoa ?
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Rane65 kirjoitti: Pe 22.03.2024 09:28 MB 200 E NGT 1,8 kylmäkäynnistys ongelma

Kyse siis Bensa koneesta.

Kylmäkäynnistys ei lähde käyntiin , kuin pitkällä starttauksella, kuumana tai juuri sammutettuna ei mitään ongelmaa.
Auto toimii hienosti käyntiin lähdettyään, ei mitään ongelmaa, Ei anna mitään vikakoodia.
Kylmäkäynnistyksellä tarkoitan, että mitä pitenpään auto seisoo sen pitenpään se starttauttaa, ei riippuvainen pakkasesta.

Vaihdetut osat:
Katalysaattorit ja uudet lamda ja happianturit.
Nokka-akselin anturit, Imu ja pakopuolelle.
Kampiakselin anturi
Tulpat,
Ilmanputsari
Polttoaine pumppu.
Startti.
Nokka-akselin ketju ja ajoitus merkit tarkistettu
Tarkistettu polttoaine letkut ja alipaine putket ( tehty ylipainetesti saippuaveden kanssa )

Uusi polttoaine rele ja puolat tulossa postissa seuraavaksi.
Kyse ei ole väliästä moottorista, auto ei kuluta öljyä öljynvaihtovälillä.
Onko kokemuksia vastaavasta viasta, mitä pitäisi seuraavaksi tehdä / katsoa ?
Millä perustella päädyty vaihtamaan mainitut osat/onko niisä ollut selvästi vikaa ?
Millä testerillä katsottu että vika kodeja ei ole ?

Mitä testeri näytää siellä tapahtuvan ?
onko polttoaineen suodati vaihdettu ?
mitä näytää polttoaineen painen ?
onko missän päin autoa mitään vika koodeja ?
miten vaiva alkoi ?
Mökkillä
'
CDI_05
Mersumies
Mersumies
Viestit: 531
Liittynyt: La 28.03.2015 15:47

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja CDI_05 »

Mitä pitäis seuraavaksi tehdä, lukea vikakoodit starilla tai merkkilikkeessä. Toimenpiteet sen mukaan mitä löytyy.
Rane65
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 22.03.2024 09:00

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja Rane65 »

Vika koodeja ei ole.
lämpimänä ei mitään ongelmaa.
Polttoainepaine pitäisi olla hyvä, kun pumppu uuusi.
Auto on tuotu Saksasta ja ollut viallinen jo tullessa ja käytetty Mersulla diagnoosissa ja diagnoosin mukaan vaihdettu Lampda ja
happitunnistin, sen jälkeen käynyt 3 muussakin korjaamossa, eivätkä löytäneet vikaa, tuli aina väärällä diagnoosilla takaisin.
Mutta, sitten löytyi vika ja se oli Katalysaattorin tukkeutuminen, elikkä Katalysaattorista eristeenä käytetty villa irtosi ja meni toiseen katalysaattoriin ja tukki sen, siinä vaiheessa kävi jo tosi vaikeasti. Koe mielessä otettiin pakoputken liitos auki ja volaa hukomasimme tuon tukkeuman itse. Tuon Lamdan ja happitunnistimen jouduin vaihtamaan uudestaan uusiin, kun olivat saaneet kipeää tuosta ylikuumenemisesta, tai jostakin tuon tukkeutumisen yhteydessä.

Onko tuolla muita antureita mitkä saattaisi vaikuttaa kylmäkäynnistykseen, lähinnä polttoaineen rikastamiseen ?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17211
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja dealer »

Testerin mukaanko kaikki on OK käynnistystilanteessa ? Onko mitattu polttoaineen paine ?
oulaistenliikenne.fi
Ponton
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 318
Liittynyt: Ti 04.11.2003 15:25

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja Ponton »

Rane65 kirjoitti: Ti 26.03.2024 05:46 Onko tuolla muita antureita mitkä saattaisi vaikuttaa kylmäkäynnistykseen, lähinnä polttoaineen rikastamiseen ?
https://www.youtube.com/watch?v=FKerNw8fW20
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Rane65 kirjoitti: Ti 26.03.2024 05:46 Vika koodeja ei ole.
lämpimänä ei mitään ongelmaa.
Polttoainepaine pitäisi olla hyvä, kun pumppu uuusi.
Auto on tuotu Saksasta ja ollut viallinen jo tullessa ja käytetty Mersulla diagnoosissa ja diagnoosin mukaan vaihdettu Lampda ja
happitunnistin, sen jälkeen käynyt 3 muussakin korjaamossa, eivätkä löytäneet vikaa, tuli aina väärällä diagnoosilla takaisin.
Mutta, sitten löytyi vika ja se oli Katalysaattorin tukkeutuminen, elikkä Katalysaattorista eristeenä käytetty villa irtosi ja meni toiseen katalysaattoriin ja tukki sen, siinä vaiheessa kävi jo tosi vaikeasti. Koe mielessä otettiin pakoputken liitos auki ja volaa hukomasimme tuon tukkeuman itse. Tuon Lamdan ja happitunnistimen jouduin vaihtamaan uudestaan uusiin, kun olivat saaneet kipeää tuosta ylikuumenemisesta, tai jostakin tuon tukkeutumisen yhteydessä.

Onko tuolla muita antureita mitkä saattaisi vaikuttaa kylmäkäynnistykseen, lähinnä polttoaineen rikastamiseen ?
Onhan siellä moottorin lämpöanturi
(minkä vika näkyy kyllä testerillä "sekä hyvin usein suoraan auton lämpömittarista")
myös mottoriin menevälle ilmalle on lämpötilan mittaus
jos se näytää mitää sattuu(näkee testerillä) niin vaikutta käynistymiseen
(ja se että ei ole vika koodeja ei merkitse yhtään mitään näiden kohdalla pitää ymmärtää muutakin kuin painaa sitä pika testi nappulla...)

myöskään se että pummpu on uusi ei tarkoita sitä että paine suutimilla on ok
ei olisi ensimäinen uusi osa mikä on rikki,
lisäksi välissä on suodatin ja paineen säädin
(eli toistettan nyt vielä kerran onko polttoaineen suodati vaihdettu ?
mitä näytää polttoaineen painen ?)
tosin oireilevat yleensä eri tavoin,

muutenkin jos on joku vika
(varsinkaan sellainen mikä ei meinaa löytyä)
ei pidä oletta mitään, kaikki pitää tarkistaa
siihen asti kunnes vika löytyy syy voi olla vaikka
mikkä,

Vaikuttako moottorin esilämmitys tai siätilojen lämmitys mitään ?
Mökkillä
'
Ponton
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 318
Liittynyt: Ti 04.11.2003 15:25

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja Ponton »

Occamin partaveitsi on periaate, jonka mukaan ilmiöitä selittävien tekijöiden määrän tulee olla mahdollisimman vähäinen. Selityksistä tulee siis karsia kaikki ylimääräiset tekijät eli teorioiden tulee olla mahdollisimman yksinkertaisia. Occamin partaveitsen mukaan kilpailevista, yhtä selitysvoimaisista teorioista tulisi valita yksinkertaisin. https://fi.wikipedia.org/wiki/Occamin_partaveitsi
Rane65
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 22.03.2024 09:00

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja Rane65 »

Lämpötila anturissa ei ollut vikaa, tilasin polttoainepainemittarin, tutkitaan edelleen,
Vastaa Viestiin