W206 MBUX-päivitys 2.4

Miten muutetaan auton asetuksia? Ohjelmallisesti lisättävät ja koodattavat lisävarusteet, tee-se-itse -ohjelmistopäivitysten ohjeet ym.
(Vikakoodien tulkitseminen, Star-ongelmat, Kiinan näytöt ym. ei alkuperäiset lisävarusteet eivät kuulu tänne.)
Vastaa Viestiin
U-mies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 29.06.2022 09:28

W206 MBUX-päivitys 2.4

Viesti Kirjoittaja U-mies »

Muutama päivä sitten autoon tuli OTA:na MBUX-ohjelmistopäivitys 2.4 (ohj.versio: RL_NTG7_E330.703_xx jne). Päivityksessä MBUX palautui tehdasasetuksiin, joten kaikki täytyi sitten tallennella siihen uudestaan kielestä alkaen. Huomasin seuraavan "ominaisuuden" tai ongelman, joka poikkesi aiemmasta MBUX-versiosta. Olisikohan jollain vastaavia huomioita tai korjaavia neuvoja? Elippäs:

MBUX:n on ollut tallennetuna asetus, jossa kotipihaan ajaessa kamera käynnistyy automaattisesti helpottamaan parkkiin ja tapauksessani autokatokseen ajoa. Näytti siis kamerakuvaa etukamerasta sekä varoitti sivuesteistä sekä näytti ne näytöllä kun katokseen ajoi keula edellä.
Päivityksen jälkeen tallensin tuon "kotiasetuksen" uudestaan MBUX:ään. Nyt näytöön tulee katokseen ajaessa takakameran kuvaa! Outoa, kun etuperin ajaessa harvemmin tarvitsee seurata kuvaa takakamerasta?
Onkohan kenelläkään vinkkejä asiaan liittyen vai kannattaisiko laittaa MercedesMe:n kautta kysymys eteenpäin? Tosin epäilen, että sieltä ei kyllä mitään fiksumpaa vastausta saa.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13198
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W206 MBUX-päivitys 2.4

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Aika epätoivoista perätä Mercedes Me:n kautta apua tällaisiin ongelmiin, tietenkin aina voi yrittää.

Itse en tuota paikkaan sidottua aktivointia käytä enkä muista miten se tallennettiinkaan vaikka juuri muutama päivä sitten tallensin vahingossa (ja poistin samantien). Tuli vaan mieleen että pystyyhän 360 kameran näkymää muuttamaan eri vaihtoehtoihin. Tallentuisiko viimeksi käytetty tila tai tallentuisiko haluamasi tila jos peruutuskamera on halutussa tilassa päällä kun paikan tallentaa?

Aika kiusallista jos kaikki asetukset menettää päivityksessä. Viimeisimmissä Comand'eissa sai omat asetukset tallennettua tiedostoon muistitikulle mutta MBUX:issa ei taida sitä mahdollisuutta olla.
U-mies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 29.06.2022 09:28

Re: W206 MBUX-päivitys 2.4

Viesti Kirjoittaja U-mies »

Joo, jätin tuon MercedesMe:n unholaan kun mietin ihan samaa vastauksen osalta kuin sinäkin. Olen tuota 360-kameran näkymää kyllä vaihdellut eri vaihtoehtoihin ja siten kyllä saa näkymän mieleisekseen, mutta kun aiemmin toimi automatic, niin tuntuu turhauttavalta nyt näpytellä valikkoa parkkiin ajaessa. Pitää kokeilla vielä noita eri vaihtoehtoja paikan tallennukseen kuten ehdotit.

Tämä oli eka päivitys MBUXiin kun palautui tehdasasetuksiin. Ei tuota muistitikkua tullut edes mietityksi tai tsekatuksi, että olisiko edes ollut mahdollista tallentaa asetukset muistiin? Menihän siinä sitten hetken aikaa kun asetukset sai laiteltua ulkomuistista kohdalleen. Mm. etuistuinten muistilliset säädötkin menivät sen sileän tien. Saapa nähdä, tuleeko näitä vastaavia "nollaavia" päivityksiä lisää ja kuinka tiheään. Pitää varmaan tuo muistitikun mahdollisuus tutkia tarkemmin...
Splitti51
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Ti 14.08.2012 09:47
Paikkakunta: Uusimaa

Re: W206 MBUX-päivitys 2.4

Viesti Kirjoittaja Splitti51 »

Minullahan W213 OTA-päivityksessä nollautui kaikkien asetuksien lisäksi myös huoltovälinäyttö,
W213 220d 4matic -22
Ex-W205 300d 4matic -19
Ex-W205 250d 4matic -16
U-mies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 29.06.2022 09:28

Re: W206 MBUX-päivitys 2.4

Viesti Kirjoittaja U-mies »

Nyt pelittää systeemi jälleen niin kuin pitää! Poistin vanhan asetuksen ja tallensin uudestaan paikan juuri kun olin ajamassa pihaan. Mahdollisesti olin edellisen asetuksen tallentanut (OTA-päivityksen jälkeen) kun olin poistumasta katoksesta ja R oli jo päällä ja takakamera siis auki (en kyllä muista?). Ehkä tuossa syy...?
Kiitokset vinkistä DPFI.

Minulla tuo huoltovälinäyttö ei nollaantunut, onneksi.
Vastaa Viestiin