Etu alapallonivelen vaihto...
Ulosvetäjä ja puristin ei ole tämän kummempi vehje. Kuvasarjassa näkyy irrotusohjeet ja työkalu.
http://mercedesshop.com/Wikka/W124BallJoint
Itsellä omatekoinen samalla periaatteella toimiva puristin, jolla voi painaa entisen ulos ja uuden puristaa paikalleen. Sopivat vastinkappaleet pallonivelelle oli työläin tekovaihe työkalulle.
http://mercedesshop.com/Wikka/W124BallJoint
Itsellä omatekoinen samalla periaatteella toimiva puristin, jolla voi painaa entisen ulos ja uuden puristaa paikalleen. Sopivat vastinkappaleet pallonivelelle oli työläin tekovaihe työkalulle.
Voin vahvistaa tämän omakohtaisesta kokemuksesta viime kesältä w124 farkun etufillari jumitti lokasuojan alle kun olin kurvaamassa rautakaupan pihaan. Onneksi ei 5 min aiemmin 130 vauhdissa motarilla . Nivel oli pysynyt paikallaan mutta sen tappi oli poikki. Mitään narinoita ei ollut kuulunut vaikka se oli kuiva ja jumissa ja sen takia väsynyt poikki.epk kirjoitti:Boss kirjoitti:Niitä siis oikeasti on lähtenyt irti?AM kirjoitti:Suosittelen että tuollainen nariseva alapallonivel kannattaa vaihtaa.Itselläni kävi nimittäin kerran niin että alapallo lähti vaudissa irti,ei mikään mukava kokemus.Onneksi vauhtia oli korkeintaan 20km/h.Muitakin vastaavia juttuja irtilähtemisestä olen kuullut.
Kovassa se tosiaan on,omaani olen molemmat vaihtanut mutta taitaa seuraavalla kerralla olla korjaamon hommia,ihan vaan hermoja ja tupakkia säästääkseni...
Luulin noiden juttujen olevan ihan vaan urbaanilegendoja?
Täytyy olla nivelen melkoisen huonona jos se irti lähtee itsekseen.
ei ole legendaa, itse olen nähnyt näitä w124 josta tuo alapallo päättänyt tehdä temput, ja voin sanoa et pyörän suuntaukset eivät enää olleet sielläpäinkään
Pihasta lähtiessä jo ohjaus tuntui jotenkin epämääräiseltä mutta arvelin kuvittelevani koska ajan tuolla farkulla vaan kerran parissa viikossa ja varsinainen käyttömersu (w140) on aika erilainen ajettava
-90 w124 230TE (Avatar)
-97 w140 S300 Turbodiesel
-97 w140 S300 Turbodiesel
...joo niitä on katkeillut ...ja aina kannattaa vaihtaa samalla molemmat pallot ja hei orkkis pallot ...vaikka on tarvikeliikkeessä samaa merkkiä niin saattaa olla 2 laatua ...on tullut asia kantapään kautta eteen ja siitä opittu meinaan ok toki aina on poikkeuksia ...kulmien säädöstä sen verran että mitäs jos edellisellä kerralla onkin kulmat säädetty ja kyseinen alapallo on ollut jo väljä ...eli kun nelipyörä säätö ei maksa mansikoita niin aina kannattaa sekin tehdä samalla ...turhaa renkaita on tieten tahtoen pilata ja suoraakin on kiva ajaa
Re: Etu alapallonivelen vaihto...
Mitenkäs menee pallonivelen vaihto GLC 350:ssä? Vähän venkulin oloinen Vehosetä sanoi hinta-arvioksi 1230€. Pelkkää palloniveltä ei kuulema voi vaihtaa, vaan samalla pitäisi vaihtaa alatukivarsi. Koska tyyppi ei herättänyt luottamusta muutenkaan, niin ajattelinpa ensin hieman kysellä. Onko siis niin, ettei väljää niveltä voi vaihtaa ilman alatukivarren vaihtoa?
Re: Etu alapallonivelen vaihto...
Eiköhän noissa ole nivel kiinteänä tukivarressa (en tarkistanut, kun auton tiedot puutteelliset) mutta tukivarren saanee järkihintaan vaikkapa Aeromotorsilta ja sitten osaava paja vaihtaa; veikkaan että puolet vehosedän hinnasta ?
oulaistenliikenne.fi
Re: Etu alapallonivelen vaihto...
Auton tiedoilla ainakin Aeromotorsin sivu antaa varaosana erikseen tuon pallonivelen. Hitto kun ei vaan ite tajua näistä mitään! Pitäisi varmaan luopua autoasta ja siirtyä käyttämään julkista liikennettä tällä ymmärryksen tasolla Aina niin avuton olo, kun autoon liittyy mitä tahansa tekemistä ja laittamista Auto on siis GLC 350e, vm -17.
Re: Etu alapallonivelen vaihto...
Ei jaksa lypsää niitä auton tietoja pala palalta, kertokaa aina auton valmistenumero tai rekisterinumero jos haluatte yhtään mitään kenenkään viitsivän tarkemmin selvittää. Ihan yleisestikin tämä.
Jos kerran tiedät itse että löydät juuri kyseisen osan erillisenä niin silloin se on myös vaihdettavissa erikseen.
Tuossa on jonkin GLC:n etupäätä, ei näy erillistä nuppia ?
Jos kerran tiedät itse että löydät juuri kyseisen osan erillisenä niin silloin se on myös vaihdettavissa erikseen.
Tuossa on jonkin GLC:n etupäätä, ei näy erillistä nuppia ?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
oulaistenliikenne.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2325
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re:
Voin vahvistaa tuon omalla kokemuksella ja omalla lompakolla maksettujen renkaiden ostolla pilalle menneiden tilalle.epk kirjoitti: ↑La 29.11.2003 23:58pitää, sääntönähän on pidetty että aina kun vaihtaa alustan osia (puslat, tukivarret jne. ) niin pitäis käydä suuntaamassa, jos tarkkoja ollaanMogge kirjoitti:Tyhmä kysymys: itsellänikin pitäisi seuraavaan katsastukseen mennessä vaihtaa oik. alapallonivel, joten tiedustelisin, että meneekö siinä vaihtotouhussa aurauskulmat vituralleen, ts. pitääkö (taas) käydä säädättämässä?
On halvempaa maksaa suuntaus/tarkistus kuin ostaa uudet renkaat.
Re: Etu alapallonivelen vaihto...
Auton tiedoilla voi antaa kallistuksenvakaajan pallonivelen joka erikseen vaihdettavissa. Alapalloniveltä ei voi vaihtaa erikseen.
Tarvikeosilla suuntauksen kanssa noin puolet Vehon sedän hinnasta. Jos siis oli kyse molempien puolien vaihdosta?
Tarvikeosilla suuntauksen kanssa noin puolet Vehon sedän hinnasta. Jos siis oli kyse molempien puolien vaihdosta?
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: Etu alapallonivelen vaihto...
Toisella puolella ainoastaan väljää ja Vehosedän hinta oli yhdelle puolelle. Kiitos paljon vastauksesta! En mä ainakaan samalle sedälle vie. Löytyi määräaikaishuollon kuitista ylimääräisiä rivejä parin sadan euron edestä. Tästä syystä vähän epäluottamuksella suhtauduin tänkin asian suhteen ja siksi kävin täältä kyselemään.
Re: Etu alapallonivelen vaihto...
Alkuperäisosa alkuperämaassa erääseen GLC:hen (A205 330 17 05, en tiedä käykö tähän) suht tuoreen ohjehinnaston mukaan 290€ + ALV. On siinä silti vielä suomalaisen ALV:nkin kanssa työn osuudelle pitkästi matkaa tuohon arviohintaan.
"Netin halvin" tarvikeosa on kotona alta satasella mutta en minä niitä ainakaan alle laittaisi.
"Netin halvin" tarvikeosa on kotona alta satasella mutta en minä niitä ainakaan alle laittaisi.
Re: Etu alapallonivelen vaihto...
Lemförderit saa tuollaiseen noin 110 eurolla kappale (Aeromotors), oli kyse sitten etummaisesta tai taaemmasta alatukivarresta.
Vaihtotyön hintaan en ota kantaa mutta lienee ammattimiehelle kaikkien neljän etualatukivarren vaihto alle 3h työ jos pultit ja mutterit kohtuudella lähtevät irti.
Vaihtotyön hintaan en ota kantaa mutta lienee ammattimiehelle kaikkien neljän etualatukivarren vaihto alle 3h työ jos pultit ja mutterit kohtuudella lähtevät irti.