W211 pelastus koivun alta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Pari viikkoahan se onni kesti ja taas vikatilaan. Kaasun ku runttasi pohjaan yksi päivä niin taas kierrokset seilaa aikansa ja sitte loppuu vedot. Ja taas rokkaa seuraavalla kerralla kun käynnistää. Eihän tuo iso asia ole, kun menee aina ohi mutta tahtoo kyllä ärsyttää.. :roll:
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 990
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Kyllä se siitä lutviutuu :)

On nuo raja-arvot ja liikkumatila niiden välillä melko piukeaksi ruuvattu näissä ”tietokone” ohjatuissa mursuissa, ei tarvitse kun pieni rupi jostain anturista, niin het pukkaa vikatilaa.

Semmonen vika/tapa on minulle iskenyt, jotta kun vaihdan anturin, niin vaihdan samalla uuden liittimen sille. Ovat ihan yleisosia kuitenkin ja muovia kun ovat, niin ovat melkolailla valmiita kun mokoman irroittaa :evil:

Eli samalla kun jonkun anturin vaihtaa uuteen, niin tilaa samalla uuden liittimen! Tietty pitää tilata vaikka aliexpressistä semmoinen liitin tiirikkasarja, jossa on keinot jokaiseen liittimeen ja vaikka samalla myös niitä pinnejä/liittimiä repullinen ja pihdit etc, niin samalla vaihtaa nekin. Niin on ainakin taattu ettei kuse ihan heti jatkossa mokoma
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

tuo on vähän jännä homma kun runttaa kunnolla kaasun pohjaan niin se alkaa nikotella ja kierrokset heijaa. jos runttaa vaan edelleen pohjaan, niin menee vikatilaan. jos hellittää ja myöhemmin runttaa uudestaan, niin ei mene vikatilaan. Ei tuossa nyt oikein mitään logiikkaa ole mutta noin on käynyt jo pari kertaa. ja tosiaan ei nyt jokapäiväinen homma. Toisaalta selviää tuolla ilman pohjaan runttaamistakin, mutta se pieni piru olalla toisinaan... :lol:

7,2 näytti ajotietokone tänään, työkaveri sanoi, että hänen bensa-audi sanoi 3,9.
Jos on varaa Mersuun, niin on varaa dieseliinkin sanoin sille. :D
On kuulemma NIIN totta.. :lol:
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Olikin kuulemma diesel se audi eikä bensa..

Star sanoo, että takaluukusta on rikki joku hall-anturi. Luulin että se imu on rikki ja siihen liittyy. Yks päivä näytin martalle, että jos se luukun kahva jää jumiin sinne pohjaan niin näin se lähtee auki. Ja sitte tässä pitäis olla imu ettei tarvitse paiskata vaan laittaa sievästi, niin menee luukku kiinni. Laitoin alas, niin sehän perkele imi kiinni. Enpä ole tiennyt että sellainen toiminta on ehjänä. :shock:

Kysymys herää, että mihin se hall sitte vaikuttaa takaluukussa?

Etu- ja takaperän öljynvaihtoa suunnitellut ja kaikki keskustelut sanoo, ettei etuperään voi laittaa öljyä ku alakautta tai sitten akseli irti ja sieltä. Tuttu katsoi jostain ohjelmasta, että oikealla puolella pitäis olla roppu mistä se öljy työnnetään sisään. 30nm oli vielä momentti. Kun ei huomannut ottaa kuvia ohjeesta.. :oops:
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 990
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Tommosen anto, kun lontoon murteella naputtelin, näkyy olevan hyvin esillä nuo ohjeet, kuvallisena sekä videoina

Muutenkin tuntuu olevan mersuun ohjeita esim juutuubissa

https://www.pelicanparts.com/techarticl ... Change.htm

Itse käyttäisin imupumppua tyhjentämiseen ja vaikka tyhjää pussia täyttämiseen(esim tyhjistä lasolin täyttöpusseista saa ihan käypäsiä teeseitse pussukoita :wink: )
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Kiitos.

Kyllä nuo öljyt pitää vaihtaa. Ja kun ei mitään huoltohistoriaa, niin pahimman mukaan mennään aina.

Vielä selvittää oikeat öljyt, niin kyllä se siitä.
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Uudet jarrupalat alla, onhan tässä hyvät jarrut kaikin puolin täytyy myöntää.

Vaan kyllä minä tuota moottoria ihmettelen edelleen. Alkoikohan tuo nykiminen joskus sen jälkeen kun se öljynjäähdytin vaihdettiin. Ja koodina antoi sen ahtopaineen säätimen, mikä korjattiin. Ja sen jälkeen sama homma ja koodi.

Voisikohan turbossa siivet olla jumissa? Säätimen korjaaja sanoi, että antaa kokeeksi kenkää jos lähtee jumit. No ei ole auttanut, ja jos ajamalla pitää saada ne irti, niin pitää saada tosi kuumaksi. Yksi turbofirman sivusto sanoi taas että ei kannata antaa kenkää mikäli jumissa, taittuu siivet. Tosin niiden sivuilla luki että yleensä jumissa kun on, niin menee vikatilaan ja kun sammuttaa niin kaikki ok kun käynnistää taas. Sekin kyllä täsmää jotenkin.

Mutta kyllä tuntuu että vetoja puuttuu alapäästä kyllä. Mutuna.

Ja vielä se kulutus. Talvella kovalla pakkasella 6,4 ja nyt vakkari päällä ja kevät 8,4. Kaksi litraa noussut kulutus. Ei uuden alustan korkeuden pitäis noin paljon kulutusta minusta nostaa. Sekin puoltaisi kyllä nyt jotain moottorin ongelmaa..

Jostain löytää joku joka oikeasti osaa lukea staria tässä oulu-tornio-akselilla ja ymmärtää sen päälle.. vaiko viedä suoraan sinne kuusen alle. Tuikullakin voisi käyttää, mutta turhaa sinne viedä, jos ei toimi edes normaalisti ensin..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 990
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Kyllä se nyt jaksaa nikotella :)

Ehdottomasti piuhan päähän, muuten käy niinkuin loton kanssa, rahat menee eikä voittoa heru :lol:

Melkoinen nousu kulutuksessa! Eikä vuoda mistään? Ahtoja tai dieseliä? Pojan autoon korjaamolla meni 4 käyntiä, jotta homma oli lopulta valmis :lol:

Oletko akun jännitteitä seuraillut ? Meinaan vaan, ettei kyykkäämistä pääse tapahtumaan sähkönjakeluverkossa
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Ei se ainakaan pihise, eikä puhise. Starilla käytti kierroksia ylempänä ja ei kuulu mitään mistään että vuotaisi. Eikä haise diesel. Jännitettä en ole seurannut. Sen muistaakseni näkee jotenkin mittaristosta. Voisi käyttää virtamittarissa joku päivä. Akku on kyllä uusi. Ja mikään vikavalo ei pala. Ei ole koskaan palanut. Kaikki suodattimet myös on uusia eli ilmaakin pitäis saada ok.

Mutta voisi käyttää jonkun muunkin starissa, jos vaikka osaa käyttää ohjelmaa eri tavalla tms.. jos antaa vaan samaa koodia. Jos kone näyttää jotain lukemia mitä pitäis sitte osata lukea tms..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Vastaa Viestiin