C124 päivittelyä ja kunnostelua.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
juha.liuksiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
Paikkakunta: sastamala

C124 päivittelyä ja kunnostelua.

Viesti Kirjoittaja juha.liuksiala »

Korjailut tuppaa suurentua, kun niille jää ja antaa aikaa. Oli tuon ceen kannentiivisteen vuoto 2pyttyyn jo melko suurta ja venttiileistä kantautui melko ikävää kalkatusta, niinpä rohkaisuista innostuneena irroiteltiin vanha ja väsynyt M104 tarkastelua varten. Kilometrejä on matkamittariin kertynyt 340tkm, kannen irroitus ei suuremmin paljastanut tiiviste vikaa ja muutenkin näytti Ok paitsi kovin karstaiselta omaan ajotapaan nähden.
No olihan se mersunkin moottori kulunut, oireileva jetronic, varmaan vuotaneet suuttimet huuhdellut öljyt kuluttaneet sylinteri putkia ja niin piti lohko hioa yli kokoon.
Seuraavaksi kansi mitan alle ja pakoventtiilien ohjurit silmin jo havaittavasti kuluneet, eikä varmasti olleet enää tiivistyneet kunnolla, koska päästöissä oli vaikeuksia saada hyväksyttyjä arvoja. Tämä yksilö ilmeisesti on alkupään M104, koska pako venttiilin varret 9mm vahvoja, mikä aiheutti omanlaisia haasteita ohjureiden korjaukseen, tai ne piti vaihtaa koska tuo k-liner ei sovellu enää ja vanha ohjurikin menee niin ohueksi.
Näistä on nyt jo selvitty ja vaihteiston kunnostus oireineen tuli eteen.. Hetken selvittelyn jälkeen ei vanhan 722.501 kunnostus millään, paitsi alkuperäisyyden säilyttämisen perusteella olisi vaihtoehto. Siitä hintatasosta mikä vanhan laatikon korjaaminen nopean kyselyn perusteella syntyi..722.6 ja ofgear.
Tämän auton muokkauksessa ei alkuperäisiä osia hävitetä, tai koria häpäistä, ne tulevat kulkemaan auton mukana mitä muutetaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
juha.liuksiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
Paikkakunta: sastamala

Re: C124 päivittelyä ja kunnostelua.

Viesti Kirjoittaja juha.liuksiala »

IMG_20240229_194611.jpg
IMG_20240204_192816.jpg
IMG_20231218_182255.jpg
Aikaisemman omistajan aikaisten kolarikorjausten korjailua ja purkuautosta uusi lukkopelti, sille pitäisi vielä löytää oikea kohta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
juha.liuksiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
Paikkakunta: sastamala

Re: C124 päivittelyä ja kunnostelua.

Viesti Kirjoittaja juha.liuksiala »

IMG_20240425_205846.jpg
IMG_20240425_204150.jpg
Sinnepä nuo sujahti ilman isompia irvistelyjä :clap:
Vaihteisto on kotoisin r230 500sl 722.633, siihen otettiin w202 2.3m111 kompuran perästä tulleesta laatikosta turbiini, kotelo ja vetoristikko. Laatikon takakannake on auton oma, siihen piti porata uudet reiät. Korkeudesta en vielä tiedä, kun sopivan kardaanin löytyminen näyttää tuottavan tuskaa. Sen tekisi sedanin tai farmarin akselista, jos joku sellaisesta luopuisi, kun tuo suoraan oikeanlainen coupen akseli m104 ja 722.3 yhdistelmästä saattaa olla hitusen vaikea löytää :roll:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
juha.liuksiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
Paikkakunta: sastamala

Re: C124 päivittelyä ja kunnostelua.

Viesti Kirjoittaja juha.liuksiala »

IMG_20240501_201732.jpg
Tuossa rinnakkain vas oma c124 keppi ja w202. Tuo 202 akseli n.100mm pidempi, joten sen pätkäisy edessä. Noissa uudemmissa akseleissa ei enää ole kiristys mutteria boorilla, vaan on tehtaalla opeteltu tekemään oikea välys suoraan.
Olis vielä muutama mahdollisuus löytää oikea mitta clk:sta, sport coupesta ehkä slk on jo liian lyhyt ja noi mitä nyt oon haalinut on etu pätkä samaa mittaa väyrysenkin on saman pituinen kun toi mun coupen. Booritkin on samoja ton oman kans vaikka se kiristys mutteri uupuu, tiedä siten käytännössä kilahtaako noi uudet jos laittaa tohon C124 etu pätkään.
Olisin kovin kiitollinen jos jollain olisi mahdollisuus mitata clk tai sport coupen kardaanin taka pätkän pituus boorin päästä laipan kumi nivelen kiinnitys pintaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
pinpinkarva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53

Re: C124 päivittelyä ja kunnostelua.

Viesti Kirjoittaja pinpinkarva »

Sopiisko automaattikoupen kartaani suoraa ja ku laitat ofgearin nii miksei samalla moottorillekki ohjausta. Ja sillä sais lykättyä tieron ofgearillekki
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Vastaa Viestiin