Pultin on täytynyt jäädä löysälle, ei nuo irtoile omia aikojaan oikeasta kireydestä.
Joskus on näkynyt autoja joista puuttuu "373" ja maalaisjärki sanoo että ilman sitä voi kyllä ajaa, mutta kannattaa se kuitenkin asentaa kunhan osan saa.
moniurahihnan kiristinpyörän pultti ei kestä
Re: moniurahihnan kiristinpyörän pultti ei kestä
12.9 ei aina ole se paras vaihtoehto, joskus se on liian kova ja leikkautuu pehmeämpää pulttia herkemmin poikki.
Ollut tapauksia missä 12.9 kestää hetken mutta samassa paikassa 8.8 menestynyt ns. Ikuisuuden.
Ollut tapauksia missä 12.9 kestää hetken mutta samassa paikassa 8.8 menestynyt ns. Ikuisuuden.
Re: moniurahihnan kiristinpyörän pultti ei kestä
Sanoisin, että 10.9 kovempaa ei kannata kovinkaan monessa paikassa käyttää, menee liian hauraaksi. Sekin voi katketa, mutta ei ihan niin herkästi.
Re: moniurahihnan kiristinpyörän pultti ei kestä
No niin, auto on nipussa ja irronneet osat löytyivät yllättävästi puskurista mihin varmaan propelli on ne nakannut. Pultti ja sen aukko sylinterikannessa oli ihan öljyssä mikä herättää vain kysymyksiä, ei siellä ainakaan liikaa kitkaa ollut pulttia pidättelemässä
Ompahan kuitenkin varaosapultteja tähänkin kontin työkalulaatikon "miljoona-laatikossa" pientarvikkeissa eli pultti oli "M8 x 1,25 x 30mm" mikäli joku tällä tiedolla joskus jotain tekee.
Mutta mistään ei löytynyt vikaa ja parit koeajot suoritettu, pultti on pitänyt.
Kysyisinkin tuosta propellista että ennenkuin särkemällä otan tuon pois haitoilta niin onko vinkkejä jumittuneen propellin irroitukseen? Ekan kerran kun 6v sitten tuon irroitin niin piti propellin ja hihnapyörän väliin talttoja hakata. Tarpeeksi syvällä kun on laakerin koolin luona niin vääntämällä saa irti.
On tuo pari kertaa mitä on tarvinnut irroittaa niin jopa käsinkin lähtenyt (viimeksi tuon aiemmin 20 asteen pakkasella hihnapyörä-jutun takia).
Viime kerrasta ajatelleena koitin nyt kylmäspraylla kutistaa sen akselin vaan ei mitään vaikutusta. Pitääkö tätä tosi kauan suhhuutella siihen vai riittääkö että on vitivalkoinen se akselin tappi sekä laakeri mitä se nyt oli? Joku puoli minuuttia suhhuutin.
Muistikuvissa on ettei 200D tarvitse todennäköisesti tuota propellia normaali-olosuhteissa joten siitä ajatus tuon poistamisesta jatkossa jotta saa huoltoystävällisyyttä tuohon. Tuohan olisi ollut jo viime viikolla kasassa jos tuo propelli ei olisi ollut haitoilla
Ilmeisesti visko-kytkimellä olevat propellit lähtevätkin paljon nätimmin ja niitä onkin suurinosa tämänajan dieseleistä/bensoista?
Ompahan kuitenkin varaosapultteja tähänkin kontin työkalulaatikon "miljoona-laatikossa" pientarvikkeissa eli pultti oli "M8 x 1,25 x 30mm" mikäli joku tällä tiedolla joskus jotain tekee.
Mutta mistään ei löytynyt vikaa ja parit koeajot suoritettu, pultti on pitänyt.
Kysyisinkin tuosta propellista että ennenkuin särkemällä otan tuon pois haitoilta niin onko vinkkejä jumittuneen propellin irroitukseen? Ekan kerran kun 6v sitten tuon irroitin niin piti propellin ja hihnapyörän väliin talttoja hakata. Tarpeeksi syvällä kun on laakerin koolin luona niin vääntämällä saa irti.
On tuo pari kertaa mitä on tarvinnut irroittaa niin jopa käsinkin lähtenyt (viimeksi tuon aiemmin 20 asteen pakkasella hihnapyörä-jutun takia).
Viime kerrasta ajatelleena koitin nyt kylmäspraylla kutistaa sen akselin vaan ei mitään vaikutusta. Pitääkö tätä tosi kauan suhhuutella siihen vai riittääkö että on vitivalkoinen se akselin tappi sekä laakeri mitä se nyt oli? Joku puoli minuuttia suhhuutin.
Muistikuvissa on ettei 200D tarvitse todennäköisesti tuota propellia normaali-olosuhteissa joten siitä ajatus tuon poistamisesta jatkossa jotta saa huoltoystävällisyyttä tuohon. Tuohan olisi ollut jo viime viikolla kasassa jos tuo propelli ei olisi ollut haitoilla
Ilmeisesti visko-kytkimellä olevat propellit lähtevätkin paljon nätimmin ja niitä onkin suurinosa tämänajan dieseleistä/bensoista?