Pesuri ei auta kun on niin matala niin ei pääse tuonne lokareihin kunnolla. Pesurilla otan kyllä niin paljon kun pystyn mutta renkaat/vanteet on eessä. Tässä on niin paljon ruostesuojamönjää että ei mene kyllä miksään tuosta. Joku aikasempi omistaja ruostesuojanut vähän liikaakiin, jarruletkutkin oli mönjän peitossa..En kuitenkaan ala renkaita irrotteleen tuon takia joka kerta Siitä hankala kun asuu hiekkatien varrella.
500SL 1990
Re: 500SL 1990
Re: 500SL 1990
Jeps, ei sitä kovin usein jaksa hieroa Toki pesen kun jotain tekee, on mukavampi niin en ole koskaan ymmärtänyt tuota ”ruosteenesto” tapaa, jotta roiskitaan kaikki paikat mönjällä, ettei näe ruostettapasi84 kirjoitti: ↑To 21.03.2024 21:08Pesuri ei auta kun on niin matala niin ei pääse tuonne lokareihin kunnolla. Pesurilla otan kyllä niin paljon kun pystyn mutta renkaat/vanteet on eessä. Tässä on niin paljon ruostesuojamönjää että ei mene kyllä miksään tuosta. Joku aikasempi omistaja ruostesuojanut vähän liikaakiin, jarruletkutkin oli mönjän peitossa..En kuitenkaan ala renkaita irrotteleen tuon takia joka kerta Siitä hankala kun asuu hiekkatien varrella.
Viimeksi kun jarruja laittelin, niin omassa näytti tältä, ihan vaan vertailun vuoksi, eikä mitään ole hierottu, ihan vaan pesurilla huuhdeltu
Ostin jo aikoja sitten bilthamberin atom x suojaa, tuolla se purnukka edelleen avaamattomana on Jlevyt pitää eteen tänä vuonna vaihtaa, niin vois jopa sitä roiskia suojaksi, jos vaan muistaisi
Re: 500SL 1990
Täällä sitä kutsutaan ruosteensuojaukseksi. Eli suojataan ruosteet ettei se näy .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 500SL 1990
Joo tuon näköinen toimii paremmin että ei ole paksua ruosyesuojamassaa joka paikassa koska siihen ne kurat vasta tarttuukin.. Löysin että tähän mun painepesuriin saa ostettua 90asteen vinkkelisuuttimen joka on tarkotettu rengaskoteloitten ja alustan huuhteluun. Täytyy tilata sellainen ja kokeillaOrlov kirjoitti: ↑To 21.03.2024 22:02Jeps, ei sitä kovin usein jaksa hieroa Toki pesen kun jotain tekee, on mukavampi niin en ole koskaan ymmärtänyt tuota ”ruosteenesto” tapaa, jotta roiskitaan kaikki paikat mönjällä, ettei näe ruostettapasi84 kirjoitti: ↑To 21.03.2024 21:08Pesuri ei auta kun on niin matala niin ei pääse tuonne lokareihin kunnolla. Pesurilla otan kyllä niin paljon kun pystyn mutta renkaat/vanteet on eessä. Tässä on niin paljon ruostesuojamönjää että ei mene kyllä miksään tuosta. Joku aikasempi omistaja ruostesuojanut vähän liikaakiin, jarruletkutkin oli mönjän peitossa..En kuitenkaan ala renkaita irrotteleen tuon takia joka kerta Siitä hankala kun asuu hiekkatien varrella.
Viimeksi kun jarruja laittelin, niin omassa näytti tältä, ihan vaan vertailun vuoksi, eikä mitään ole hierottu, ihan vaan pesurilla huuhdeltu
Ostin jo aikoja sitten bilthamberin atom x suojaa, tuolla se purnukka edelleen avaamattomana on Jlevyt pitää eteen tänä vuonna vaihtaa, niin vois jopa sitä roiskia suojaksi, jos vaan muistaisi
Re: 500SL 1990
Re: 500SL 1990
Jos pesurin kahvaan vaan sopii, dr dirt magic wand on hyvä lisälaite. Vaikka tuo nimi lähinnä kuullostaa joltain seksilelulta
Voisi kutsua täsmäaseeksi, suuttimia vaihtamalla saa sopimaan erilaisiin tarkoituksiin. On erittäin tehokas ja vaatii kyllä tutustumista malttia, muuten saa paljon vahinkoa aikaan!
Voisi kutsua täsmäaseeksi, suuttimia vaihtamalla saa sopimaan erilaisiin tarkoituksiin. On erittäin tehokas ja vaatii kyllä tutustumista malttia, muuten saa paljon vahinkoa aikaan!
Re: 500SL 1990
Kiitos vinkistä, tilasin sellaisen G3 mallin justiinOrlov kirjoitti: ↑Su 24.03.2024 14:44 Jos pesurin kahvaan vaan sopii, dr dirt magic wand on hyvä lisälaite. Vaikka tuo nimi lähinnä kuullostaa joltain seksilelulta
Voisi kutsua täsmäaseeksi, suuttimia vaihtamalla saa sopimaan erilaisiin tarkoituksiin. On erittäin tehokas ja vaatii kyllä tutustumista malttia, muuten saa paljon vahinkoa aikaan!
Re: 500SL 1990
Nyt on 8-reikäset alla uusilla renkailla
Rengaskoko näissä on 225/55-16. Mukava sitten kokeilla että minkälainen kyyti on niillä 18 tuumasiin verrattuna. 18 tuumaset on myynnissä jos jotain kiinnostaa
Nyt ootan että öljynpaineen anturi tulee ja myös vasemman puolen venttiilikopan tiiviste. Öljynpaineen anturi vuoti öljyä ja vasemman puoleinen venttiilikopan tiiviste vuoti myös vaikka olin vaihtanut sen. Siinä oli sisäpuolella halkeema, en tiiä sitten onko tullu asennuksessa vai oliko jo rikki kun olen laittanut sen paikalleen.
Akun alla oleva aluslevy on mulla ruostekorjauksen alla ja huomena maalaan sen. Sitten alkaakin olla kesää vaille valmis tältä osin
Rengaskoko näissä on 225/55-16. Mukava sitten kokeilla että minkälainen kyyti on niillä 18 tuumasiin verrattuna. 18 tuumaset on myynnissä jos jotain kiinnostaa
Nyt ootan että öljynpaineen anturi tulee ja myös vasemman puolen venttiilikopan tiiviste. Öljynpaineen anturi vuoti öljyä ja vasemman puoleinen venttiilikopan tiiviste vuoti myös vaikka olin vaihtanut sen. Siinä oli sisäpuolella halkeema, en tiiä sitten onko tullu asennuksessa vai oliko jo rikki kun olen laittanut sen paikalleen.
Akun alla oleva aluslevy on mulla ruostekorjauksen alla ja huomena maalaan sen. Sitten alkaakin olla kesää vaille valmis tältä osin
Re: 500SL 1990
Ompas tuoreen näköinen katto, muista suojata.
Hyvät on vanteet, jos vanteen leveys antaa armoa, niin ehkäpä johonkin väliin sit hieman pullavampaa rengastusta, onko tosiaan 55 sarjan renkaat nuihin tarkoitettu? Leveyttä hieman huutaisi
Mikä tuo vannekoko on edessä/takana?
Hyvät on vanteet, jos vanteen leveys antaa armoa, niin ehkäpä johonkin väliin sit hieman pullavampaa rengastusta, onko tosiaan 55 sarjan renkaat nuihin tarkoitettu? Leveyttä hieman huutaisi
Mikä tuo vannekoko on edessä/takana?
Re: 500SL 1990
Orkkisgummi on 225/55R16 ja vanne 16x8 ET34.Orlov kirjoitti: ↑Ti 26.03.2024 22:25 Ompas tuoreen näköinen katto, muista suojata.
Hyvät on vanteet, jos vanteen leveys antaa armoa, niin ehkäpä johonkin väliin sit hieman pullavampaa rengastusta, onko tosiaan 55 sarjan renkaat nuihin tarkoitettu? Leveyttä hieman huutaisi
Mikä tuo vannekoko on edessä/takana?
Hyvältä näyttää, itselläkin samat vanteet ja renkaat SL:ssä talvikäytössä. Mukavuus on ihan toista maata 18" verrattuna. Ainoa mikä vähän harmittaa tässä alkuperäisessä 16" vanne- ja rengaskoossa on se, miten syvällä kaaren sisällä takarenkaat istuvat. Jotenkin omituinen ratkaisu, mutta päätökset on varmaan 80-luvulla tehty toisin perustein kuin nyt...
Re: 500SL 1990
Just näin Mulle vaan hyvä (ja autolle) että renkaat on kunnolla kaaren sisällä kun asutaan soratien varrellajuusmo kirjoitti: ↑Ke 27.03.2024 09:47Orkkisgummi on 225/55R16 ja vanne 16x8 ET34.Orlov kirjoitti: ↑Ti 26.03.2024 22:25 Ompas tuoreen näköinen katto, muista suojata.
Hyvät on vanteet, jos vanteen leveys antaa armoa, niin ehkäpä johonkin väliin sit hieman pullavampaa rengastusta, onko tosiaan 55 sarjan renkaat nuihin tarkoitettu? Leveyttä hieman huutaisi
Mikä tuo vannekoko on edessä/takana?
Hyvältä näyttää, itselläkin samat vanteet ja renkaat SL:ssä talvikäytössä. Mukavuus on ihan toista maata 18" verrattuna. Ainoa mikä vähän harmittaa tässä alkuperäisessä 16" vanne- ja rengaskoossa on se, miten syvällä kaaren sisällä takarenkaat istuvat. Jotenkin omituinen ratkaisu, mutta päätökset on varmaan 80-luvulla tehty toisin perustein kuin nyt...
Re: 500SL 1990
Komeaa työtä kaikki mitä olet autoon tehnyt, tuli lukaistua muutaman sivua taakse päin.
Kyllä tuolla kelpaa kesä kurvailla ruotsin maaseutua ristiin rastiin.
Kyllä tuolla kelpaa kesä kurvailla ruotsin maaseutua ristiin rastiin.
Re: 500SL 1990
Auto on nyt käytössä ja perjantaina siihen tehtiin aurauskulmien säätö. Vaihteisto on vielä kylmänä sellanen että vaihtaa aika myöhään mutta kun lämpenee niin vaihtaa nätisti vaikka olen sen venttiilin kytkenyt irti mikä ohjaa kylmänä vaihteiston myöhäistä vaihtoa. No, jos näin kuitenkin toimii niin on hyvä, vanha auto niin ei pelaa niinkun nykyset. Muuten vaihtaa kyllä hyvin. Mukava myös kun moottori ja vaihteisto on kuivia nyt eikä enään tiputa öljyä mistään
Re: 500SL 1990
Toi on kyllä ihan parasta että auto ei merkkaa reviiriään millään öljy tipluilla.
Mukavia kilometrejä kun avolla voi mennä jos keli on hyvä.
Mukavia kilometrejä kun avolla voi mennä jos keli on hyvä.
Re: 500SL 1990
Voiko olla että vaihteiston Bowden-vaijerin säädöllä tuo tulisi kuntoon? Itselläni A124 M104 -koneella käyttäytyi ihan vastaavasti, mutta ajatuksella kun sääti tuon niin tuli kuntoon kylmällä ja lämpimällä koneella.pasi84 kirjoitti: ↑Su 05.05.2024 12:57 Auto on nyt käytössä ja perjantaina siihen tehtiin aurauskulmien säätö. Vaihteisto on vielä kylmänä sellanen että vaihtaa aika myöhään mutta kun lämpenee niin vaihtaa nätisti vaikka olen sen venttiilin kytkenyt irti mikä ohjaa kylmänä vaihteiston myöhäistä vaihtoa. No, jos näin kuitenkin toimii niin on hyvä, vanha auto niin ei pelaa niinkun nykyset. Muuten vaihtaa kyllä hyvin. Mukava myös kun moottori ja vaihteisto on kuivia nyt eikä enään tiputa öljyä mistään
A124 E320 1995
Re: 500SL 1990
Vaijerin olen säätänyt ja uusinut myös ihan uuteen. Säädetty m ersun ohjeiden mukaan ja siitä myös yrittänyt hienosäätää eikä apua.. Mutta pelaa tosi hyvin kun moottori/vaihteisto on lämmennyt kunnolla.. Luulen että se on tuo painepumppu(governorpump), mittasin siitä paineet ja on pikkusen alakantissa. Sitten kun öljy lämpenee niin "juoksee" paremmin ja antaa paremman paineen? En tiiä.. mutta luulis kyllä sitten kylmänä antais paremmat paineet koska öljy on silloin "paksumpaa"..Mutta toimii kuitenkin hyvin näin joten en ala sille muuta tekemään tässä vaiheessaSiankarlo kirjoitti: ↑Ti 14.05.2024 22:35Voiko olla että vaihteiston Bowden-vaijerin säädöllä tuo tulisi kuntoon? Itselläni A124 M104 -koneella käyttäytyi ihan vastaavasti, mutta ajatuksella kun sääti tuon niin tuli kuntoon kylmällä ja lämpimällä koneella.pasi84 kirjoitti: ↑Su 05.05.2024 12:57 Auto on nyt käytössä ja perjantaina siihen tehtiin aurauskulmien säätö. Vaihteisto on vielä kylmänä sellanen että vaihtaa aika myöhään mutta kun lämpenee niin vaihtaa nätisti vaikka olen sen venttiilin kytkenyt irti mikä ohjaa kylmänä vaihteiston myöhäistä vaihtoa. No, jos näin kuitenkin toimii niin on hyvä, vanha auto niin ei pelaa niinkun nykyset. Muuten vaihtaa kyllä hyvin. Mukava myös kun moottori ja vaihteisto on kuivia nyt eikä enään tiputa öljyä mistään