CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Joo, on virinokat.
Vika taisi selvitä, varmaankin aikalailla sieltä eksoottisemmasta päästä.
Nimittäin railpaine karkaa ja vieläpä reilusti - jo startatessa.
Täytyy vaihtaa pumppu pienemmäksi.
Joo, on virinokat.
Vika taisi selvitä, varmaankin aikalailla sieltä eksoottisemmasta päästä.
Nimittäin railpaine karkaa ja vieläpä reilusti - jo startatessa.
Täytyy vaihtaa pumppu pienemmäksi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Tupla säätimet vaan niin riittää kapasiteetti säätimissä.
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Ei se riitä, paine karkaa lähelle tuhatta jo startatessa, käynistyessä se tuotto vielä moninkertastuu.
Taitaa nyt kuitenki nelisatasen pumppu tulla, että pääsen tästä pattitilanteesta eteenpäin, kun ei tämä mahda ainoaksi vastukseksi jäädä.
Ei se riitä, paine karkaa lähelle tuhatta jo startatessa, käynistyessä se tuotto vielä moninkertastuu.
Taitaa nyt kuitenki nelisatasen pumppu tulla, että pääsen tästä pattitilanteesta eteenpäin, kun ei tämä mahda ainoaksi vastukseksi jäädä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Koita huvikseen toisella säätimellä että se toimii. Meinaan 400 pumppu säädin levällään ei tee lainkaan painetta.
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Tämä on tieten epävarman miehen merkki, mutta varulta ostin molemmat.
400cdi,n pumpun ja sen säätimen.
Tekisi jo mieli päästä kokeilemaankin.
Peräkontissa on nyt taas pohja. Molemmat vesiruiskupumput ja vesitankki jäävät mukavasti piiloon.
Sen verran sai sinne syvennystä, takavaimentimet kun on niin suuret, että ne "varastaa" sen tilan.
Joo, pitäis ottaa kuvia taas.
Tämä on tieten epävarman miehen merkki, mutta varulta ostin molemmat.
400cdi,n pumpun ja sen säätimen.
Tekisi jo mieli päästä kokeilemaankin.
Peräkontissa on nyt taas pohja. Molemmat vesiruiskupumput ja vesitankki jäävät mukavasti piiloon.
Sen verran sai sinne syvennystä, takavaimentimet kun on niin suuret, että ne "varastaa" sen tilan.
Joo, pitäis ottaa kuvia taas.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Miten korkea paine vaikuttaa niin että käynnistyminen estyy ? Tuon paineensäätöventtiilin pulssisuhteen pielessä olemisen kautta ?
Nokan ja kampiakselin synkronointi on oltava OK (tai sitä en tiedä, onko sekin jotenkin ohjelmassa kierrettävissä)
Edit; kiitos alla olevasta erinomaisesta vastauksesta ! Kiinnostavaa.
Nokan ja kampiakselin synkronointi on oltava OK (tai sitä en tiedä, onko sekin jotenkin ohjelmassa kierrettävissä)
Edit; kiitos alla olevasta erinomaisesta vastauksesta ! Kiinnostavaa.
Viimeksi muokannut dealer, Su 12.05.2024 11:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
wiimax.fi
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Pulssisuhde ei vaikuta asiaan, eikä synkronointi, vielä tässä vaiheessa.
Ohjelmassa pyydetään tiettyä painetta polttoaineelle,myös startatessa, se on se vakiona noin 200-300bar, siis tämä on minimiarvo, jolla järjestelmä alkaa ruiskuttamaan, muut käynnistymiseen tähtäävät toimet voivat alkaa aikaisemmin tietyn rajan jälkeen, ennenkuin varsinaista "ruiskutustasoa" on saavutettu. Siis, tämä painesasia on "ykkösprioriteetti",jota seurataan, ja aina kun paine nousee yli tietyn raja-arvon, niin muitakin toimintoja tulee mukaan.
Käynnistymisvaiheessahan diagnostiikka on hyvin rajoittunutta, normaalitilan toiminnot tulee vasta kun kierrosluku on käynyt asetetun kierroslukurajan yli. Monesti 900rpm.
Jos paine nousee liian jyrkällä rampilla, on epäuskottava, karkaa, tai ryntää, niin luulen, etteivät nämä myöhemmässä vaiheessa mukaan tulevat toiminnot käynnisty ollenkaan, koska se johtaisi siihen, että moottori käynnistyisi ja paine karkaisi todenteolla -> vaurioituminen.
Pyydettyyn ~300barin tasoon nähden jo startatessa toteutunut ~940 bar on jo aikamoinen.
No, tämä on nyt sellaista tuumailua vaan, totuus selviää sittenkun moottori käynnistyy.
Eihän se ole missään sanottua, että tämä olisi se ainut syy, voi olla vielä muutakin, mutta nyt vaan suljetaan mahdollisuuksia poikkeen, korjaamalla ristiriitoja ja vikoja ja toivotaan, ettäkun kaikki toimii, niin moottorikin herää ruususen unesta.
Pulssisuhde ei vaikuta asiaan, eikä synkronointi, vielä tässä vaiheessa.
Ohjelmassa pyydetään tiettyä painetta polttoaineelle,myös startatessa, se on se vakiona noin 200-300bar, siis tämä on minimiarvo, jolla järjestelmä alkaa ruiskuttamaan, muut käynnistymiseen tähtäävät toimet voivat alkaa aikaisemmin tietyn rajan jälkeen, ennenkuin varsinaista "ruiskutustasoa" on saavutettu. Siis, tämä painesasia on "ykkösprioriteetti",jota seurataan, ja aina kun paine nousee yli tietyn raja-arvon, niin muitakin toimintoja tulee mukaan.
Käynnistymisvaiheessahan diagnostiikka on hyvin rajoittunutta, normaalitilan toiminnot tulee vasta kun kierrosluku on käynyt asetetun kierroslukurajan yli. Monesti 900rpm.
Jos paine nousee liian jyrkällä rampilla, on epäuskottava, karkaa, tai ryntää, niin luulen, etteivät nämä myöhemmässä vaiheessa mukaan tulevat toiminnot käynnisty ollenkaan, koska se johtaisi siihen, että moottori käynnistyisi ja paine karkaisi todenteolla -> vaurioituminen.
Pyydettyyn ~300barin tasoon nähden jo startatessa toteutunut ~940 bar on jo aikamoinen.
No, tämä on nyt sellaista tuumailua vaan, totuus selviää sittenkun moottori käynnistyy.
Eihän se ole missään sanottua, että tämä olisi se ainut syy, voi olla vielä muutakin, mutta nyt vaan suljetaan mahdollisuuksia poikkeen, korjaamalla ristiriitoja ja vikoja ja toivotaan, ettäkun kaikki toimii, niin moottorikin herää ruususen unesta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Juu kuvia vaan kehiin niitä on kiva katsella.
No äkkiä sen pumpun vaihtaa jos mörkö pumpulle ei joutunut paljoa muuttamaan?
On siellä ohjelmassa oltava yläraja sille paineelle starttaus vaiheessa, muutenhan sieltä aukiolokartasta tulee aikamoinen mälli naftaa männän päälle jos paine on kolminkertainen siihen nähden mitä normaalisti.
Pelkästään suuttimen hajoaminen ja sitä kautta liika aine starttauksessa aiheutti todella ikävää kolinaa vaikka paine oli 250-300bar, siihen kuvitelee vielä painetta lisää pari kertaa niin äkkiä tulee iso vaurio kun paineen nousu karkaa männän hitauden takia. Jos suuttimet avautuisi 900bar kohdalla esim. startissa.
No äkkiä sen pumpun vaihtaa jos mörkö pumpulle ei joutunut paljoa muuttamaan?
On siellä ohjelmassa oltava yläraja sille paineelle starttaus vaiheessa, muutenhan sieltä aukiolokartasta tulee aikamoinen mälli naftaa männän päälle jos paine on kolminkertainen siihen nähden mitä normaalisti.
Pelkästään suuttimen hajoaminen ja sitä kautta liika aine starttauksessa aiheutti todella ikävää kolinaa vaikka paine oli 250-300bar, siihen kuvitelee vielä painetta lisää pari kertaa niin äkkiä tulee iso vaurio kun paineen nousu karkaa männän hitauden takia. Jos suuttimet avautuisi 900bar kohdalla esim. startissa.
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Peräkontti nyt.
Täytyy tehdä vähän tiloja, kun nuo Marteliuksen tekemät takapäntöt on kohti suuria.
Peräkontin "pohja", mitoitettu kahdelle korkeapaine vesipumpulle, sekä vesisäiliölle.
Ruuvikiinnitys.
Peräkontti nyt.
Täytyy tehdä vähän tiloja, kun nuo Marteliuksen tekemät takapäntöt on kohti suuria.
Peräkontin "pohja", mitoitettu kahdelle korkeapaine vesipumpulle, sekä vesisäiliölle.
Ruuvikiinnitys.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Mielenkiintoinen rakenne, joku suurempi syy irto pohjaan?
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Alkuperäinenkin on irtopohja, niin miksei
On siis melkein enemmän sääntö mersuissa tuo irtopohja kontissa, kuin poikkeus. Veikkaus on että löytyy myös w205 sesta
Varmaan tehtaan kokoonpanoa helpottava seikka vain kyseessä, kun variaatioita löytyy useita samalle korillekin
On siis melkein enemmän sääntö mersuissa tuo irtopohja kontissa, kuin poikkeus. Veikkaus on että löytyy myös w205 sesta
Varmaan tehtaan kokoonpanoa helpottava seikka vain kyseessä, kun variaatioita löytyy useita samalle korillekin
Viimeksi muokannut Orlov, Ti 14.05.2024 21:49. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
No ei ole tullut tuon ikäisestä kurkattua maton alle. Aika mielenkiintoista että noin toteutettu.
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
mites täällä junnaako kauanki vielä paikoillaa? kansa vaatii tietoa kuvia äänitteitä videoita kaikkea
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Tänä iltana taas kokeillaan.
Kunhan saan vakionokat paikoilleen, tallillehan tässä ollaankin jo menossa.
Tänä iltana taas kokeillaan.
Kunhan saan vakionokat paikoilleen, tallillehan tässä ollaankin jo menossa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Ei vaan lähde, ei ...
Nokkien ja kampiakselin asentotunnistimen vällistä synkronoitumista herjaa.
Ja nimenomaan nokka-akselin päässä vika.
Ei vaan lähde, ei ...
Nokkien ja kampiakselin asentotunnistimen vällistä synkronoitumista herjaa.
Ja nimenomaan nokka-akselin päässä vika.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Anturille tulee oikea jännite?
Pippaa johdot anturilta eculle, jostain oikarissa tai poikki?
Testattu käyvästä motista otetulla anturilla?
Se on nyt varmaan joku tyhmän yksinkertainen vika, sellainen mikä vaan jää huomaamatta kun liian helppo.
Softassa bugi, joku bitti jäänyt huomaamatta?
Pippaa johdot anturilta eculle, jostain oikarissa tai poikki?
Testattu käyvästä motista otetulla anturilla?
Se on nyt varmaan joku tyhmän yksinkertainen vika, sellainen mikä vaan jää huomaamatta kun liian helppo.
Softassa bugi, joku bitti jäänyt huomaamatta?
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
,
Kyllä tässä nyt jotain apuja tarvittaisiin.
Vika on nokka - akselin, sekä kampiakselin synkronoitumisessa.Signaalijännite puuttuu. Ei oikein muuita vikoja, jotka asiaan vaikuttaisi.
Nokka - akselin ajoitustyökalu löytyy.
Kampiakselin ja nokka - aksilan piuhat mitattu, molemmissa johdot ok, molemmissa uudet anturit.
Anturin syöttöjännite 12V, eikä siis se 5V jostain syystä, en tiedä miksi, johdotukset on tarkastettuna monta kertaa.
Kaksi muuta karvaa, maa ja signaali ovat virrattomia.
On kokeiltu monella eculla - ei vaikutusta.
Merkit on kohdillaan.
Välillä jo yrittääkin, muttei kuitenkaan lähde, tai jaksa käydä.
Olisko jollakin sähkökuvia aiheestaa ?
Kyllä tässä nyt jotain apuja tarvittaisiin.
Vika on nokka - akselin, sekä kampiakselin synkronoitumisessa.Signaalijännite puuttuu. Ei oikein muuita vikoja, jotka asiaan vaikuttaisi.
Nokka - akselin ajoitustyökalu löytyy.
Kampiakselin ja nokka - aksilan piuhat mitattu, molemmissa johdot ok, molemmissa uudet anturit.
Anturin syöttöjännite 12V, eikä siis se 5V jostain syystä, en tiedä miksi, johdotukset on tarkastettuna monta kertaa.
Kaksi muuta karvaa, maa ja signaali ovat virrattomia.
On kokeiltu monella eculla - ei vaikutusta.
Merkit on kohdillaan.
Välillä jo yrittääkin, muttei kuitenkaan lähde, tai jaksa käydä.
Olisko jollakin sähkökuvia aiheestaa ?
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Mittaa syöttöjännite ulos eculta, onko sielläkin 12v vai se 5v mitä pitäisi?
Vaikuttaa siltä että sarjassa on eristeitä poikki ja 12v linja vuotaa anturien linjaan mahdollisesti.
Mites map anturin linja, onko se 5v vai sekin ylös 12v?
Vedä kaikki liittimet irti yksitellen ja katso missä oikeat jännitteet, melkein kuorisin sen mutkan mistä menee koriin ja huohottimen lämmittimen johdon jos se on vielä käytössä.
Jossain on nyt oikari aika varmaan.
Vaikuttaa siltä että sarjassa on eristeitä poikki ja 12v linja vuotaa anturien linjaan mahdollisesti.
Mites map anturin linja, onko se 5v vai sekin ylös 12v?
Vedä kaikki liittimet irti yksitellen ja katso missä oikeat jännitteet, melkein kuorisin sen mutkan mistä menee koriin ja huohottimen lämmittimen johdon jos se on vielä käytössä.
Jossain on nyt oikari aika varmaan.
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Hall antureille usein kyllä syötetään 12v. Koittasin ehkä löytää jostain jonkun vanhan alkuperäisen anturin ja se paikalleen.
Onko katottu oskilloskoopilla että onko signaalikarvassa mitään?
Onko katottu oskilloskoopilla että onko signaalikarvassa mitään?
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
No joh
Lähtihän se lopulta
Ajoitus se olise joka temppuili.
Asiat on nyt kuitenkin pikkuien edistyneet
Mutta jottei tämä liian helpoksi menisi, niin kaasua ei oikein pysty painamaan - sammuu.
No, nyt lähtee kuitenkin hyvin käyntiin, jospa nuo loputkin ongelmat ratkijaisi ,
No joh
Lähtihän se lopulta
Ajoitus se olise joka temppuili.
Asiat on nyt kuitenkin pikkuien edistyneet
Mutta jottei tämä liian helpoksi menisi, niin kaasua ei oikein pysty painamaan - sammuu.
No, nyt lähtee kuitenkin hyvin käyntiin, jospa nuo loputkin ongelmat ratkijaisi ,
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Täällä samaa ongelmaa, OM613 nelisatasen pumpulla ja "isoilla" suuttimilla + Black Smoke Racing ohjelmalla, käynnistyy tosi hyvin ja käy joutokäynnin tasaisesti, painetta vajaa 300 bar joutokäynnillä, suutinarvot hyvät, vähän kun painaa kaasua paine tulee alas, alkaa röykyttää ja sammuu. Ennen sammumista suuttimien vertailuarvot loikkaa parissa suuttimessa +5 ja yli ja käy siinä tilassa vähintään kymmeniä sekunteja ennen sammumista, jos kaasutus oli hyvin varovainen.
Kierroksia ei kestä oikeastaan lainkaan nostaa etteikö ongelma ala ja 1500 ihan maksimi ennen sammumista.
Ei ole tarkoitus tässä alkaa meidän auton ongelmaa selvittämään ja sotkemaan Tuikun viestiketjua, mutta mielenkiinnolla tietysti seurataan jos oireet samanlaiset.
Muuta ei ole ehditty varmistaa, kuin että polttoaineen tulolinjassa ei ole ongelmaa.
Kierroksia ei kestä oikeastaan lainkaan nostaa etteikö ongelma ala ja 1500 ihan maksimi ennen sammumista.
Ei ole tarkoitus tässä alkaa meidän auton ongelmaa selvittämään ja sotkemaan Tuikun viestiketjua, mutta mielenkiinnolla tietysti seurataan jos oireet samanlaiset.
Muuta ei ole ehditty varmistaa, kuin että polttoaineen tulolinjassa ei ole ongelmaa.
wiimax.fi
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Kannattaa ajaa rail paine testi läpi pitääkö säädin. Itsellä oli yksi mikä vuoti. Tyhjäkäynti hyvä mutta isoilla suuttimilla se säätö ei pelannut vaan jäi vuotamaan jostain syystä. Toisella säätimellä ei mitään vikaa.
Testasin penkissä säädintä ja se kyykkäsi 600bar tienoilla vaikka 400 pumppu. Ei vaan pitänyt vaikka mitään näkyvää vikaa ei ollut.
Testasin penkissä säädintä ja se kyykkäsi 600bar tienoilla vaikka 400 pumppu. Ei vaan pitänyt vaikka mitään näkyvää vikaa ei ollut.
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
No joo
Nyt taisi osua.
Yhdessä suuttimessa tyhjäkäynnillä korjausta ~4, loput ok.
No joo
Nyt taisi osua.
Yhdessä suuttimessa tyhjäkäynnillä korjausta ~4, loput ok.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Edellä mainitsemani ongelma täällä johtui jumittuneesta määränsäätimestä (vaikkei se olekaan käytössä, ei johtoa paikallaan)
wiimax.fi