Jaahas, AHS-Talviajot käytiin maaliskuun alussa ajelemassa, eli yksi viikonloppu ajoa. Talvesta ei juuri ollut tietoakaan, mutta kuraisia Mersuja kyllä.
IMG_20250301.JPG
No reissussa jo pitemmän aikaa välillä vikissyt lämppärin moottori alkoi äityä jatkuvaksi konsertiksi, joten tartti tehrä jotain. Juutuuppi luuriin ja ohjeet etsimään, niitähän löytyi. Vajaa tunti muovien purkua, ja länsisaksalainen Behrin motti oli kourassa. Kun hiiletkin näytti vielä kelvoilta, niin kiinalaiset nykytarvikkeet ei kiinnostaneet, vaan vanhan huolto. Manauksen kohdekin selvisi heti: akselin taaempi laakerointi oli hapettumahomeen peitossa. Sen kun rapsutti pois ja laittoi monitoimiöljyä, niin johan alkoi tokeentua pyörimään jouheasti. En tosin jättänyt voitelua tuon helposti haihtuvan liemeen varaan, vaan ohutta voiteluöljyä perään, pyörittelyä, ja seisomaan yöksi nurinniskoin, jotta painovoima hoitaa loput. Seuraavaksi hyrrän pään laakeroinnillekin öljytipat, ja sitten kokoamaan.
riivaaja.jpg
Vielä pitää nastapyörät vaihtaa suvisiin, pestä kurat pois, ja laittaa Glymin punaista Polishia pintaan. Neljä vuotta on maalauksesta, ja nyt aika palauttaa kirjaimellisesti loistava kiilto. Sitten olisi kunnossa Lahden Classiciin!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.