380 SL vm 1981 museoajoneuvo 4v leimalla, h: 18 000 €

Myydään Mercedes-Benz-merkkisiä autoja tai projekteja.
Vastaa Viestiin
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1023
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

380 SL vm 1981 museoajoneuvo 4v leimalla, h: 18 000 €

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

Kuva

Myydään museorekisteröity avo-Mercedes. California-auto, kosmeettinen eurooppamallikonversio (museoajoneuvorekisterissä euro-ulkonäöllä). Mukava kesäauto, rauhallinen ajettava ja alkuperäinen putkisto jytisee kivasti verrattuna aikakauden muihin V8-moottorisiin ylellisyys-Mercedeksiin. Herkkä ohjaus Mersuksi, hauska ajaa!

Museoajoneuvostatus on tae kunnosta ja ruosteettomuudesta; kunto on siisti ja harmoninen, katso vikalista. Juuri katsastettu, 4v leima, seuraava katsastus vasta 5/2028!

Todellinen ajomäärä ei tiedossa, mutta oletettavasti matkamittarilukema (maileina) sinne päin.

Amerikkalainen VIN WDBBA45A0BB003145
Eurooppalainen VIN WDB10704512003145


Varusteet
- Sähköikkunat (toimii)
- Alkuperäistyylinen "hellannuppiradio" (toimii)
- Vakionopeudensäädin (ei toimi)
- Automaatti-ilmastointi (ei toimi)
- Keskuslukitus (toimii)
- Alkuperäistyylinen työkalupussukka työkaluineen.
- Alkuperäinen huonokuntoinen irtonainen kovakatto, katso kuvat
- Alkuperäistyyliset 15" barokkivanteet kesärenkailla, tai lisähintaan 500 € mahdollista ostaa lisäksi kuvissa alla olevat R129 SL:n 16" 15-reikäiset kaivonkansivanteet, joissa vanhat kitkarenkaat.
- Alkuperäistyyliset Palomino-väriset rips-irtomatot.


Viat ja puutteet
- Varustelistassa yllä mainitut viat ja puutteet.
- Tavanomaista patinaa siellä täällä.
- Kuljettajan puolen turvavyö menee ajoittain lukkoon, lukko aukeaa kun vyötä vetelee.
- Vaihteisto tiputtaa öljyä, joutuu ajoittain lisäämään. Kun nestepinta matalalla, ei vaihda enää isoa sisään, jolloin nestettä lisäämällä toiminta taas normaali. Vuoto hidas, ei jää lätäkköä alle pitkäänkään pysäköidessä. Vuodosta korjauskehotus katsastustodistuksessa.
- Moottorin tyhjäkäynti välillä humppaa erityisesti kuumana, useimmiten kuitenkin normaali ja ei koholla.
- Nopeusmittari mailiversio, mutta taulu vaihdettu eurooppatauluun, joten mittari ei näytä oikeaa nopeutta. Autoa ajettava navigaattorin kanssa jotta saa oikean nopeuden näkyviin.
- Pilkington-tuulilasissa ainakin puolen tusinaa kiveniskemää, mutta ovat vanhoja ja eivät ole levinneet.
- Kojelaudassa "kaiutintasolla" virheitä.


Kori ja ruoste
- Erittäin siisti, ylimaalattu hyvin.
- Koristeosissa patinaa, mutta ei ruostetta.
- Kumiosissa patinaa ja värivirheitä.


Huollot ja korjaukset viime aikoina
- Kats. toukokuu 2024
- Jarrusatulat eteen uusittu toukokuu 2024
- Vaihteenvalitsimen vivuston pusla kesäkuu 2022
- Apukuskin turvavyö kesäkuu 2022
- Sytytystulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi ja pyörijä 2020
- Iso museointiremontti 2019-2020 jossa uusittu ja korjattu paljon korin ja sisustan osia (jopa jalopuut entisöity) ja konehuone läpikäyty. Sekä jarrulevyt uusittu.


Muita korjauksia/huoltoja:
- Moottori konvertoitu 2-riviselle jakoketjulle, ei huolta jakoketjuremontista!
- Uusi rättikatto
- Uusi sisusta alkuperäisessä Palomino-värissä


Muuta huomioitavaa
- Tekniikka USA-versio.
- "Takahyllyllä" jälkiasenteiset kaiuttimet, jotka eivät toiminnassa, toimintaa ei testattu.
- 15-reikäiset R129-kaivonkansivanteet autossa spacereiden ja pitkien pulttien kanssa.


Historia
- Toimitettu 15.3.1981 (vm 1981), myyjä W.I. Simonson Santa Monicassa.
- Aloittanut elämänsä Los Angelesissa.
- Kulkeutunut Nevadaan ja sieltä Saksaan, sitten Ruotsiin 2017, missä autoon tehty ensimmäinen iso entisöinti (maalaus ja sisusta). Tämän ajan rekisteritunnus YJX-026
- Tuotu Ruotsista Suomeen Lappeenrantaan, missä tehty lopullinen museoentisöinti ja rekisteröity museoajoneuvoksi 2019-2020
- Nykyisellä omistajalla 2021-2024


Auto myydään sellaisena kuin se on, mainittuine ja muine piilevine vikoineen. Kaikki tiedossa olevat viat listattu yllä ja muut viat eivät ole tiedossa, mutta niitä voi olla. Ei takuuta, ei virhevastuuta, ei kuluttajansuojaa...
Viimeksi muokannut Juha_M117, Ke 10.07.2024 09:17. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1023
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: 380 SL vm 1981 museoajoneuvo 4v leimalla, h: 19 900 €

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

Juhannusalennus, hinta 17 500 €.

Edit: Juhannusalennus ohi.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1023
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: 380 SL vm 1981 museoajoneuvo 4v leimalla, h: 18 500 €

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

Uusi tilaisuus huutaa auto huutokaupasta itselleen. Lähtö 16 000 €, korkein huuto voittaa. Huutokauppa päättyy sunnuntaina klo 20:00.

https://huutokaupat.com/4862639/mercedes-benz-380-1981
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1023
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: 380 SL vm 1981 museoajoneuvo 4v leimalla, h: 18 000 €

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

Huutokaupan voittaja osoittautuikin hupihuutajaksi joten auto palautunut takaisin myyntiin.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Vastaa Viestiin