ML W164 -05 EGR

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 874
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

ML W164 -05 EGR

Viesti Kirjoittaja kttopar »

ML W164 -05 320 CDI EGR temppuilee eli moottori meni myös joskus vikatilaan. Puhdistin EGR:n mutta ei vaikutusta. Paikallaan kun polkaisee kaasua niin kuuluu turbosta rykiminen, joku sanoi, että hukkaportti pitää ääntä. Normaalisti ei tuollaista ääntä kuulu. Tehot saattoi pudota kun moottroi lämpesi. Vaihteetkaan ei toimi oikein vaan nykii. Auto meni kuitenkin katastuksesta läpi. Turbon ohjain on jo vaihsdettu aikaisemmin. Viallinen ohjain aiheutti myös tehon puuttumisen. Vika ohjaimessa oli katkennut lanka sisällä. Kokeilen miten toimii kun otan EGR liittimen irti, silloin EGR pysyy suljettuna. Pitäisikö vaihtaa uusi EGR ?
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4696
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: ML W164 -05 EGR

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Auttaisin, mutta en ymmärrä tekstiä nyt ollenkaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 874
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Re: ML W164 -05 EGR

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Miten vioittunut EGR näkyy moottorin toiminnassa ? Olen huomannut tehon puuttumisen lämpimällä moottorilla ja tuon rykimisen kun paikallaan ryntäyttää mottooria. Kun otin EGR liittimen pois niin tuota rykimistä ei enää kuulunut eli se johtui tosiaan EGR:stä.
Rykiminen ei johdu turbon hukkaportista vaan EGR venttiilin nopeasta avautumisesta ja sulkeutumisesta. Mutta mistä tämä oire johtuu.?
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
ViljoNieminen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: To 26.10.2023 16:20

Re: ML W164 -05 EGR

Viesti Kirjoittaja ViljoNieminen »

Mulla ML W164 vm.2008 EGR venttiilin kara jumittaa ajoittain. Kun vika ilmaantuu niin auto ei kulje kunnolla eikä kiihdy. Menee kuin rättisitikka, hädintuskin saa kelattua 80 mittariin ja ylämäessä ei mennä sitäkään vauhtia. Vian voi todeta staarilla, sinne tulee vikailmoituksia EGR venttiiliin liittyen. Venttiilin karan voitelu spreiöljyllä on toistaiseksi auttanut aina jonkinaikaa.

Sama vika oli mun edellisessä BMW 318D autossa. Siinä vaan erona että moottori sammui välillä hitaassa nopeudessa, esimerkiksi liikenneympyrässä tms.
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 874
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Re: ML W164 -05 EGR

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Nimimerkki Tuikun vihjeen perusteella tutkin pakokaasun painesensorin kanavan tukoksen. Se oli kokonaan karstan tukkima, ei mennyt rautalankakaan läpi. Puhdistin sen 3.5 mm:n poranterällä. Kuulemma 5 mm terä pitäisi mennä läpi mutta tuntui olevan tiukassa. Katsotaan toimiiko moottori paremmin nyt. Vikakoodit mitä on tullut:

1. 2511-1 ( Left EGR positioner signals fault
2. 2355-2 (Exhaust gas recirculation control, The air mass too large )
3. 2069-8 ( Monitoring of exhaust gas temperature sensor when engine is cold )
4. 2070-8 ( Monitoring of exhaust gas temperature sensor when engine is cold )
5. 2616-2 ( Exhaust backpressure sensor, Control variation-The exhaust back pressure is too low )
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 874
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Re: ML W164 -05 EGR

Viesti Kirjoittaja kttopar »

EGR venttiilin irrotus on vaikea operaatio kun on karstoittunut kiinni. Itse sain temmillä laipan rakoon lyömällä irti. Youtubessa muita konsteja on lyömällä laippaan sivusuunnassa jolloin venttiili hieman pyörähtää ja irtoaa. Eräs konsti on irrottaa kiinnityspultit löysälle ja ajaa muutama viikko, niin voi nousta ylös. Paras konsti olisi tehdä 8 mm kierteet EGR:n laippaan ja ruuvata pidäkeruuvit pultin reikään pohjalle ja sitten 8mm:n pultilla hiljalleen nostaa EGR ylös.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 874
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Re: ML W164 -05 EGR

Viesti Kirjoittaja kttopar »

EGR:n suunasta tullut rykiminen kaasun polkaisun jälkeen ei korjautunut vaikka vaihdoiin uuden EGR:n. Edelleen ääni häviää, jos ottaa EGR-liittimen irti. Kyseessä oleva ääni on kuultavissa oheisessa Facebook videolla. https://www.facebook.com/reel/994075768917714
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 874
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Re: ML W164 -05 EGR

Viesti Kirjoittaja kttopar »

EGR vika selvisi Motonet korjaamolla Kuopiossa. Uusi EGR pitää sopeuttaa. Nyt toimii hyvin.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 874
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Re: ML W164 -05 EGR

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Ei toiminut pitkään kun tuli vikavalo ja sama vikakoodi 2355-2. The airmass is too large. Ihan kuin EGR sopeutus olisi hävinnyt. .
Seuraavaksi tutkin imupuolen Y-haaran ja sen ilmamassa-anturit. Sitten hiukkasuodatin.

Toinen uusi probleema.
Motonetillä korjattiin käsijarru mutta tuli uuudelleen hylky eli yhteisjarruvoima alle 4.4 kN. Korjauksessa uusittiin mm levy. Onko ML:ssä alimitoitettu käsijarru. jos ei saada korjaamollakaan kuntoon ? Käsijarruhylky tuli jo toiseen ML:ään. Ei tuo hyväksyttykään käsijarru mitään pidä.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17384
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: ML W164 -05 EGR

Viesti Kirjoittaja dealer »

Korjaamohan sen takuuseen laittaa leimakuntoon seisontajarrun osalta ja käyttää heidän kustannuksellaan jälkinäytöllä, kustannuksia tulee korkeintaan jonkin sellaisen osan hinnan verran jonka vielä joutuu vaihtamaan, ei ole hoksattu ensimmäisellä korjauskerralla vaihtaa.
Sikäli ei probleemaa auton omistajalle.
wiimax.fi
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 874
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Re: ML W164 -05 EGR

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Tarkistin imupuolen y-haaran ja sen liitoksen turbon. Liitos oli riekaleina. Tästä voi tulla nuo EGR vikakoodit. Pitää ostaa uusi. Kuulin, että olisi versio, joka oli kumia eikä kovaa muovia. En sitä vielä löytänyt.

Jarruja katsotaan uudelleen 25.7. Jotenkin tuntuu, etteivät osaa kehiä siitä pienestä reiästä.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5334
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: ML W164 -05 EGR

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

kttopar kirjoitti: La 13.07.2024 20:17 Tarkistin imupuolen y-haaran ja sen liitoksen turbon. Liitos oli riekaleina. Tästä voi tulla nuo EGR vikakoodit. Pitää ostaa uusi. Kuulin, että olisi versio, joka oli kumia eikä kovaa muovia. En sitä vielä löytänyt.

Jarruja katsotaan uudelleen 25.7. Jotenkin tuntuu, etteivät osaa kehiä siitä pienestä reiästä.
Kaikki ilma vuodot vaikutta myös egrän toimintaan
(muistin mukaan sille ei ole testerissä sopeutusta)
pysäköinti jarru pitää kyllä oikeilla uusilla osilla/oikeen säädettynä
Mökkillä
'
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2472
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: ML W164 -05 EGR

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Meneekö seisontajarrun poljin ihan pohjaan ja silti ei pidä? Voi olla vaijeri venynyt ja sekun on aika omalaatuinen ratkaisu W164:ssä ilman mitään säätöä. Kokemusta on, vaikka sääti kengät niin, että melkein laahasi, poljin painui pohjaan asti ilman että piti tarpeeksi. Tosin Motonet myi aikaisemmin yhdet jarrukengät 164:seen joita ei edes saanut säädettyä riittävästi. Tätä autoa ei tosin kukaan katsastusmies uskaltanut rullilla testata, joten arvoja ei paperille koskaan tullut (ja sitä kautta hylkyä).

Jos se on se vaijeri vaihtokunnossa, siinä onkin hommaa ja saatavuus heikkoa/kallista.
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 874
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Re: ML W164 -05 EGR

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Jarru ei mene pohjaan vaan puoleenväliin. Testasin toisesta ML:stä, joka meni läpi, pysyykö loivassa ylämäessä paikallaan mutta ei pysynyt, ei mitään vaikutusta. ML:n käsijarrulla ei tee mitään.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 874
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Re: ML W164 -05 EGR

Viesti Kirjoittaja kttopar »

EGR viasta kertova koodi 2355-2. Exhaust recirculation control, The Air Mass is too large. Tarkoittaako tämä MAF:in mittaaman ilmamäärän suuruutta. Sehän riippuu pelkästään siitä miten turbo imee ilmaa ja miten suodattimet laskee ilmaa läpi.OBD lukija näytti livemoodissa tyhjäkäynnillä 400 mg/HUB ja kierroksilla noin 1000 mg/HUB. HUB tarkoittaa dieselin tahtikiertoa ( 2rpm )

Esim. Jos Ilmamäärä on 112 g/s > 112000 mg/s > 6720 000 mg / min

Kierrosluku on 4360 rpm ja kone 6 syl, niin täysiä tahteja tulee 4360 * 6 / 2 = 13080 HUB /min

Ilmamäärä/min jaetaan 13080 : 6720000 / 13080 = 513mg/HUB

Tyhjäkäynnin lukema 400 mg/HUB voisi olla oikea mutta kierroksilla mulla näytti 1000 mg/HUB , joka tuntuu suurelta. Vrt laskelma.

EGR sekoittaa jo palanutta ilmaa moottorille ja kun siinä on vähemmän happea niin lämpötila putoaa ja saasteet vähenee.

Onko tuo OBD:llä luettu Air Mass jotenkin korjattu laskennallisesti MAF:in antamasta tiedosta eli joka vastaa todellista ilma-määrää moottorille ? Onko tässä laskennassa mukana vielä MAP sensori, joka mittaa imusarjan painetta.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5334
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: ML W164 -05 EGR

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Jos antaa koodia että ilmamassa on liian iso niin
Egr jumissa/muulatavoin rikki/tulpattu/tukossa/
muuten vaan ei paska tule sieltä tarpeeksi,
Ilmamassa mittari rikki,
Muutuuko lukema nopella polkaisulla/hetki kierosten pallamisen tyhjäkäynnille jälkeen näyttää lukemaa

Ja tuo koodi tarkoitta että lukema on liian iso
Mökkillä
'
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 874
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Re: ML W164 -05 EGR

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Asennettu uusi EGR ja siihen Motonetissä tehtiin sopeutus, jonka jälkeen tuntui toimivan ja kuulemma EGR ohjautui hyvin. Myös MAF sensorit puhdistettu sprayllä. Paokoputken painesensorin kanaali aukaistu kun oli tukossa. Voisiko sopeutus päivittyä itsekseen ?

Kun polkaisee kaasua niin palautuksen jälkeen kuuluu EGR:stä korahtelua. Ohessa video tuosta äänestä. Ilmeisesti EGR yrittää laimentaa ilmamäärää kun aukeaa ja antaa tuon äänen kun aukeaa ja menee kiinni tiuhaan tahtiin..

Juuri näin, että polkaisun jälkeen Air Mass nousee ylös ja palautuu tyhjäkäynnillä noin 400 mG/HUB lukemiin. Tämän näkee livemoodissa kun käytössä on Maxi Diag Elite.

https://www.facebook.com/reel/994075768917714
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5334
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: ML W164 -05 EGR

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Tuo hypää silmille
Sopetus egrälle ?
Muistin mukaan sille ei ole erikseen soputusta,
Toki muisti voi oola väärässä,
Puhdistus ei takaa että
ilmamassamassa mittari olisi ehjä,
Jotain se kyllä mittaa jos arvot muuttuu noin

Myös tuo että egr korhtaa kuulosta äkiseltään oudolta
Videnon linkistä kunnklikka niin avautuu vain joku kirjautumis sivu
Mökkillä
'
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 874
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Re: ML W164 -05 EGR

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Tutkin seuraavaksi obd tiedot kunnossa olevasta ML:stä. Noita on kolme autoa. Toivon mukaan erot saan näkyville. Motonetin kaveri sanoi tehneensä EGR sopeutuksen. Tuohon uusittiin jo aiemmin ja turbon aktuaattori. Tuo MAF on uusimatta vielä.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 874
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Re: ML W164 -05 EGR

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Miitasin kunnossa olevasta moottorista Air Mass lukeman niin oli 1800 rpm_llä maksimissaan 590 ja tyhjäkäynilla 275. Tilasin uuden MAF ilmaputken Ebaystä 128 € kuluineen ja katsotaan korjautuuko.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Vastaa Viestiin