Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Nyt vasta ehdin käydä lukemassa sinun ketjua pitkästä aikaa!!!
Eli sielä samat jumpat tiedossa kuin täälläkin olkatapin kanssa.
Itse aattelin selvitä pelkillä puslilla en nimittäin huomannut kun ravisteli ja heilutti juuri löysää kummassakaan olkatapissa.
Mutta jos jostain löydät järki hintaan vinkkaa ihmeessä pitää koota käteisvarastoon jos sattuu tartteen myöhemmin!!!
Tuttu museotarkastaja totesi myös että aina ollu tuommoiset takavalot noissa ja tosiaan se pissapoika....... Joten jos alkavat nillittää leimalla vielä soita hänelle hänkin tulee sinne.
Tulipa nopeaa muuten osat mb Classics liikkeestä!!!
Huomenna käyn vaihattaa vanteille uudet kumit.
Hauska tuo katsastus muutenkin vissiin nuori inssi vihasi vanhaa mersua.....
Ensinnäkin meni autolle.
Pomppasi kaasua joten voitte uskoa kuin herkästi kuuma kutonen syttyi kun sai liikaa pensaa ja reilusti.
Sitten käsijarru hukassa ------> ajoi jarrupäällä hallinympäri
Valot hukassa mutisi että työläitä nämä vanhat autot.
Joten tässä vaiheessa jo huonomaku suussa.....
Mulla muuten vähän kopisi rattiin tuo kulunut ohjausvaimennin?
Eli sielä samat jumpat tiedossa kuin täälläkin olkatapin kanssa.
Itse aattelin selvitä pelkillä puslilla en nimittäin huomannut kun ravisteli ja heilutti juuri löysää kummassakaan olkatapissa.
Mutta jos jostain löydät järki hintaan vinkkaa ihmeessä pitää koota käteisvarastoon jos sattuu tartteen myöhemmin!!!
Tuttu museotarkastaja totesi myös että aina ollu tuommoiset takavalot noissa ja tosiaan se pissapoika....... Joten jos alkavat nillittää leimalla vielä soita hänelle hänkin tulee sinne.
Tulipa nopeaa muuten osat mb Classics liikkeestä!!!
Huomenna käyn vaihattaa vanteille uudet kumit.
Hauska tuo katsastus muutenkin vissiin nuori inssi vihasi vanhaa mersua.....
Ensinnäkin meni autolle.
Pomppasi kaasua joten voitte uskoa kuin herkästi kuuma kutonen syttyi kun sai liikaa pensaa ja reilusti.
Sitten käsijarru hukassa ------> ajoi jarrupäällä hallinympäri
Valot hukassa mutisi että työläitä nämä vanhat autot.
Joten tässä vaiheessa jo huonomaku suussa.....
Mulla muuten vähän kopisi rattiin tuo kulunut ohjausvaimennin?
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Jotain niille voisi alkaa suunnitella, josko noita puslia ym. saisi näihin sitten tosiaan irtotavarana mistään, tutkitko siis jo noiden saatavuutta?
Ei noita olkatappeja nyt liiaksi näemmä ole tarjolla, ja hinnat sen mukaisia... Pari linkkiä alla mitä löytyi
Tuo ohjauksen vaimentaja voisi olla myös kyllä tässä rikki, en ole vaihtanut, noita ainakin viimeksi kun katsoin saikin ihan muutamalla kympillä, jopa näistä yleiskaupoista kuten AutoDoc
Vintage Euro Parts Kaliforniasta myy tuota (125 eur + 60 eur rahti):
https://www.ebay.de/itm/265159323650?_n ... R7LnmP2yZA
Orggis myös USA:sta (käytetty yksityiseltä), maksaakin jos sitten päälle 400 eur rahteineen:
https://www.ebay.de/itm/404200309076?_n ... R7LnmP2yZA
Ei noita olkatappeja nyt liiaksi näemmä ole tarjolla, ja hinnat sen mukaisia... Pari linkkiä alla mitä löytyi
Tuo ohjauksen vaimentaja voisi olla myös kyllä tässä rikki, en ole vaihtanut, noita ainakin viimeksi kun katsoin saikin ihan muutamalla kympillä, jopa näistä yleiskaupoista kuten AutoDoc
Vintage Euro Parts Kaliforniasta myy tuota (125 eur + 60 eur rahti):
https://www.ebay.de/itm/265159323650?_n ... R7LnmP2yZA
Orggis myös USA:sta (käytetty yksityiseltä), maksaakin jos sitten päälle 400 eur rahteineen:
https://www.ebay.de/itm/404200309076?_n ... R7LnmP2yZA
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Noita heloja sai niemoeller verkkokaupasta ainakin sieltä tulossa itelle nuo helat aattelin kyllä jos ovat oikeat niin teetän paikallisella pajalla samanlaisia heti läjän jos kohtuu rahalla tekevät.
Tuo ensimmäisen linkin hintahan on uudesta koko satsista oikein kohtuullinen kuiten jos nuo helat oli pelkästään jossain 70 kantturoissa. Pitäisi osata vain tilata tuolta...
Itellä oli tuo vaimennin ihan kaput tänään vaihdoin muuttui ohjaus mahottomasti uudella mitä pihalla kokeilin.
Ihmettelin tuota kuskin etujarrua. Mikähän vaivaa kun minusta kaikki liikkui niinkuin pitää ja silti vähän voimaton dynolla....
Otin vielä kuvia
Onkos tuo vaihelaatikko nyt alkuperäinen tai vastaava miten tuohon saisi nuo rattivaihteet takaisin???
En löytänyt satuloista merkkiä mitkä oli että voisi hyllyyn hommata uudistus sarjat kaiken varalta.
Ihan siisti pohjasta pikku viksiä talveksi.
Myös yksi kuva tuosta jarruputkesta jonka kiinnitys puutteellinen
Ja myös takajarrusta jota ihmettelin kun myynnissä alu ja Steel???? Kait tuo terästä oli mitä käytin auki ja herkistelin....
Tuo ensimmäisen linkin hintahan on uudesta koko satsista oikein kohtuullinen kuiten jos nuo helat oli pelkästään jossain 70 kantturoissa. Pitäisi osata vain tilata tuolta...
Itellä oli tuo vaimennin ihan kaput tänään vaihdoin muuttui ohjaus mahottomasti uudella mitä pihalla kokeilin.
Ihmettelin tuota kuskin etujarrua. Mikähän vaivaa kun minusta kaikki liikkui niinkuin pitää ja silti vähän voimaton dynolla....
Otin vielä kuvia
Onkos tuo vaihelaatikko nyt alkuperäinen tai vastaava miten tuohon saisi nuo rattivaihteet takaisin???
En löytänyt satuloista merkkiä mitkä oli että voisi hyllyyn hommata uudistus sarjat kaiken varalta.
Ihan siisti pohjasta pikku viksiä talveksi.
Myös yksi kuva tuosta jarruputkesta jonka kiinnitys puutteellinen
Ja myös takajarrusta jota ihmettelin kun myynnissä alu ja Steel???? Kait tuo terästä oli mitä käytin auki ja herkistelin....
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Vielä kuva etujarrusta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Eli nämät puslat tilasin saa nähdä onko oikeat ja ei kovin erikoisen oloiset joten äkkiä tuommoiset sormissa varmasti ammattilainen tekaisee ku malli olemassa??
Itsellä vähän paha tapa tai pääsä vaivaa mutta yrittää aina ns kulutus varaosia ostaa valmiiksi hyllyyn ainakin saapi
Jarru kilkkeitä jne
https://www.niemoeller.de/en/item/C%2033%20011
https://www.niemoeller.de/en/item/C%2033%20010
Itsellä vähän paha tapa tai pääsä vaivaa mutta yrittää aina ns kulutus varaosia ostaa valmiiksi hyllyyn ainakin saapi
Jarru kilkkeitä jne
https://www.niemoeller.de/en/item/C%2033%20011
https://www.niemoeller.de/en/item/C%2033%20010
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2958
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Vaihdelaatikko käsittääkseni on sama ratti- ja lattiavaihteisissa. Mikäs loota sinulla siellä möllöttää? Kurkistapas autosi ohjauspyörän alle; rattivaihteeseen tarvitset rattiputken, jossa kulkevat rinnakkain sekä ohjausakseli, että vaihteenvalitsimen akseli, ks.
https://tinyurl.com/ohjausaksel
Jos sinulle on tuollainen siellä, niin sitten tarvitset rattivaihteen valitsimen, joita saa ebaystä puoli-ilmaiseksi, ja kilkkeet vaihteensiirtoon, joiden kaikkien saaminen kerralla yhdestä paikasta voipi olla kiven takana, tuosta yleiskuvaa:
https://www.niemoeller.de/de/w110/w110/B011/7#map-list
Helpointa olisi jostain ebaystä pyrkiä löytämään kokonainen satsi hakusanalla "lenkradschaltung".
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Laitoin tuohon aiempaan postaukseen vaihteiston kyljestä kuvan numeroista (vähän epä selvä alkaa 111.....)
Tämähän on ollut aiemmin rattivaihteinen rattiputkessa rekuleet (hanskalokerossa karahka irtaallaan)
Pitää alkaa tutustuu tuohon ebay ihmeelliseen maailmaan ja opetella hakemaan sieltä jotain!
Konehuoneen puolella näkkyy oli joitain hantaakeja mutta sitten siitä laatikolle vivut puuttuu ja tuo laatikko tällä hetkellä lattiavalitsimella syytä en tiä miksi näin tehty.
Tämähän on ollut aiemmin rattivaihteinen rattiputkessa rekuleet (hanskalokerossa karahka irtaallaan)
Pitää alkaa tutustuu tuohon ebay ihmeelliseen maailmaan ja opetella hakemaan sieltä jotain!
Konehuoneen puolella näkkyy oli joitain hantaakeja mutta sitten siitä laatikolle vivut puuttuu ja tuo laatikko tällä hetkellä lattiavalitsimella syytä en tiä miksi näin tehty.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2958
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
..näyttäis olevan samaa lootaa 111 250 21 05 sekä ratti- että lattiavaihteelle, toinen siirtokäpälä jännästi lootan päällä:
https://tinyurl.com/rattivaihdeloota
ja:
https://tinyurl.com/w111loota
Masentavan halpoja verrattuna tuohon melko kelvottoman oloiseen K4A025 -automaattilootaani, josta saa pulittaa ksks tonnia pelkästä raadosta ja viis tonnia kunnostetusta..
https://tinyurl.com/rattivaihdeloota
ja:
https://tinyurl.com/w111loota
Masentavan halpoja verrattuna tuohon melko kelvottoman oloiseen K4A025 -automaattilootaani, josta saa pulittaa ksks tonnia pelkästä raadosta ja viis tonnia kunnostetusta..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Ennen kuin lähdet kauempaa metsästämään niin kysäse Tarmolta olisko jäänyt rattivaihdehiluja viewtopic.php?t=222387tyhtis kirjoitti: ↑To 29.08.2024 07:04 Laitoin tuohon aiempaan postaukseen vaihteiston kyljestä kuvan numeroista (vähän epä selvä alkaa 111.....)
Tämähän on ollut aiemmin rattivaihteinen rattiputkessa rekuleet (hanskalokerossa karahka irtaallaan)
Pitää alkaa tutustuu tuohon ebay ihmeelliseen maailmaan ja opetella hakemaan sieltä jotain!
Konehuoneen puolella näkkyy oli joitain hantaakeja mutta sitten siitä laatikolle vivut puuttuu ja tuo laatikko tällä hetkellä lattiavalitsimella syytä en tiä miksi näin tehty.
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '77, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Joo pitää talven korvalla tarmolta kysellä osia.
Eli voisi kuvitella että mulla vaihdettu tuo kansi että saatu lattiavaihteeliseksi.
Mutta kiva nähdä että noita vielä saa noinkin kohtuu hintaan pitääkö melkein varastoon hommata loova jos sattuu särkymään paikalla oleva
Eli voisi kuvitella että mulla vaihdettu tuo kansi että saatu lattiavaihteeliseksi.
Mutta kiva nähdä että noita vielä saa noinkin kohtuu hintaan pitääkö melkein varastoon hommata loova jos sattuu särkymään paikalla oleva
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
No olipas ne olkatapin puslatkin sitten hinnan kiroissa ..
Pitääpä vielä tutkata nuo vaihtoehdot, ja mitä nyt loppujen lopuksi on sitten tarpeen tuohon vaihtaa...
Laitoin jo Meylen ohjausiskarin seuraavalle Aero Motorsin tilauslistalle (20€). Ei sieltä näihin paljon osia ole tarjolla, mutta käyttiksiin olen tilaillut.
Mun yksinkertainen veikkaus on että alkuperäiseen rattivaihteen lootaan on tullut vika, ja sitten on sattunut olemaan lattiavaihteen setti tarjolla. Ei siinä kummenpaa syytä ole tarvinnut olla(?)
Tutulla on myös noita ohjauspylväitä, en muista olisiko mukana ollut rattivaihteen kamppeita vai ei... Mulla on tuohon myös räjäytyskuvat kirjassa jos kiinnostaa rakenne?
Pitääpä vielä tutkata nuo vaihtoehdot, ja mitä nyt loppujen lopuksi on sitten tarpeen tuohon vaihtaa...
Laitoin jo Meylen ohjausiskarin seuraavalle Aero Motorsin tilauslistalle (20€). Ei sieltä näihin paljon osia ole tarjolla, mutta käyttiksiin olen tilaillut.
Mun yksinkertainen veikkaus on että alkuperäiseen rattivaihteen lootaan on tullut vika, ja sitten on sattunut olemaan lattiavaihteen setti tarjolla. Ei siinä kummenpaa syytä ole tarvinnut olla(?)
Tutulla on myös noita ohjauspylväitä, en muista olisiko mukana ollut rattivaihteen kamppeita vai ei... Mulla on tuohon myös räjäytyskuvat kirjassa jos kiinnostaa rakenne?
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Tänää tuli olkatapin puslat. Ensi viikolla käyn sorvarilta kysymässä alkaisiko tekeen noita messinkiä näkyy ovat eikä kummoisen näköisiä.
Jos tekisi järkihintaan niin otan heti useamman parin.
Jos teko onnistuu kiinnostaako???
Voi olla ja unohtui kysyä että milloin tuo systeemi on vaihdettu onko samassa yhteydessä kun moottori vaihtunut mahdollisesti??
Kaikki ohjeet kuvat yms tottakai kiinnostaa ! Jos vain löytyy??
Pitää myös maalla käydä tonkimassa heinäladossa kun isällä isän veljellä ja papalla ollut w110 korisia ja tottakai purkaneet myös osia talteen ainakin yksi w110 diesel moottori on ja joitain ovia yms löytyy. Saattaa hyviäkin piste aarteita löytyä. Harmittaa kun tietämättä olivat papan rojehtin täyttäneet kaikella ja vieneet romu ukolle joku vuosi sitten ja isän veljen w110 oli kanssa mennyt vissiin romuihin kun en ollut paikalla......
Jos tekisi järkihintaan niin otan heti useamman parin.
Jos teko onnistuu kiinnostaako???
Voi olla ja unohtui kysyä että milloin tuo systeemi on vaihdettu onko samassa yhteydessä kun moottori vaihtunut mahdollisesti??
Kaikki ohjeet kuvat yms tottakai kiinnostaa ! Jos vain löytyy??
Pitää myös maalla käydä tonkimassa heinäladossa kun isällä isän veljellä ja papalla ollut w110 korisia ja tottakai purkaneet myös osia talteen ainakin yksi w110 diesel moottori on ja joitain ovia yms löytyy. Saattaa hyviäkin piste aarteita löytyä. Harmittaa kun tietämättä olivat papan rojehtin täyttäneet kaikella ja vieneet romu ukolle joku vuosi sitten ja isän veljen w110 oli kanssa mennyt vissiin romuihin kun en ollut paikalla......
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Kyllä tuollaiset puslat kiinnostaisi, jos järkihintaan onnistuu sorvaus.
Laitan vielä vaikka yv:tä noista opuksista erikseen, mutta tässä nyt ensin sämppeli puhelimesta:
Liian monta hyvää osa-mersua on mennyt "muutaman dollarin tähren" sulattoon... Tosin ei välttämättä pelkästä ruosteisesta W110:n hylsystä kovin paljon käytettäviä osia löydäkään. Ei olla vielä niillä arvostuksilla että kannattaisi jokainen osa pelastaa
Laitan vielä vaikka yv:tä noista opuksista erikseen, mutta tässä nyt ensin sämppeli puhelimesta:
Liian monta hyvää osa-mersua on mennyt "muutaman dollarin tähren" sulattoon... Tosin ei välttämättä pelkästä ruosteisesta W110:n hylsystä kovin paljon käytettäviä osia löydäkään. Ei olla vielä niillä arvostuksilla että kannattaisi jokainen osa pelastaa
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Zac kirjoitti: ↑Pe 30.08.2024 14:04 Kyllä tuollaiset puslat kiinnostaisi, jos järkihintaan onnistuu sorvaus.
Laitan vielä vaikka yv:tä noista opuksista erikseen, mutta tässä nyt ensin sämppeli puhelimesta:
Liian monta hyvää osa-mersua on mennyt "muutaman dollarin tähren" sulattoon... Tosin ei välttämättä pelkästä ruosteisesta W110:n hylsystä kovin paljon käytettäviä osia löydäkään. Ei olla vielä niillä arvostuksilla että kannattaisi jokainen osa pelastaa
Kiitoksia kuvasta ompa mielenkiintoisen näköinen rakennelma tuo systeemi pitää perehtyä nuukemmin.
Joo ensiviikolla selkeää puslasysteemin hinta lopulta pajalle viety mitta piirros molemmista.
Jos vain sataa löytyy niin yv n kautta myös sähköposti osoitteeseen voi lähettää??
Juu ei tieten kaikkia w110 raatoja mutta olisi sitä perinteistä piste osaa mitä nyt työläs löytää kuiten nuokin yksilöt 80 luvulla jääneet poies seisomaan uudempien tieltä.
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Mersun kanssa ei juuri ole ehtinyt puuhata lasten kanssa senkin edestä kyllä.
Viime vklp kävin puuhakilvet hakemassa.
Oli meillä keminmaan kunnantalolla pienimuotoinen näyttely ja illalla sitten käytiin kattomassa souvareita suukoskella. Anopin sanoin "niiku ennenvanhaan maalla kylän isoin mersu alle ja lavatansseihin"
Nauroivat kunnan virastolla katottiin että entinen kunnanjohtaja tullut mersulla ja ihan oven eteen.
Käsijarru toppaa kuiten säädön jälkeen.
Jarruputkelle en tee mitään saa riittää tuo alkuperäinen kannakointi.
Vielä vähän katella kuskin etusatulaa ettei varmasti jumita kun aavistuksen jäi jälkeen dynolla.
Olkavarren puslat vaihtaa sitten vielä kerkiää vähän ajella.
Viime vklp kävin puuhakilvet hakemassa.
Oli meillä keminmaan kunnantalolla pienimuotoinen näyttely ja illalla sitten käytiin kattomassa souvareita suukoskella. Anopin sanoin "niiku ennenvanhaan maalla kylän isoin mersu alle ja lavatansseihin"
Nauroivat kunnan virastolla katottiin että entinen kunnanjohtaja tullut mersulla ja ihan oven eteen.
Käsijarru toppaa kuiten säädön jälkeen.
Jarruputkelle en tee mitään saa riittää tuo alkuperäinen kannakointi.
Vielä vähän katella kuskin etusatulaa ettei varmasti jumita kun aavistuksen jäi jälkeen dynolla.
Olkavarren puslat vaihtaa sitten vielä kerkiää vähän ajella.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Tarmolta luulis löytyvän vaihdelaatikon kansia,kannen vaihtamalla saa oikeat lähdöt rattivalitsemen vivuille
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Pitää tarmolta tässä kysästä ku asuukin noin lähellä.
Sattuisi kokonainen laatikko löytyy ei haittaisi tämä nykyinen osaa jopa äännelläkki välillä.......
Perä välitys niin paha oikeastaan olekkaan vaan ääni tulee vaihteistosta enemmän.
Sattuisi kokonainen laatikko löytyy ei haittaisi tämä nykyinen osaa jopa äännelläkki välillä.......
Perä välitys niin paha oikeastaan olekkaan vaan ääni tulee vaihteistosta enemmän.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2958
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Vink: Shatterin elintenluovuttaja-satakasissa on sun autos alkuperäinen moottori..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Mites se sinne onnistunut vipeltää.Petteri Kivimäki kirjoitti: ↑Su 08.09.2024 19:40 Vink: Shatterin elintenluovuttaja-satakasissa on sun autos alkuperäinen moottori..
Tämäkin auto ollut tosiaan alunpittäin tuo pensa käynyt välillä dieselinä ja sitten parilla eri w123 moottorilla käynnyt.
Tuli tuo kansallisarkiston selvitys rekisteröinti historiasta.
Mutta nyt on aloitettu taistelu olkavarren helojen kanssa ja sitten tilattu lisää osia.....
Ensin satula irti.
Sitten hämmästelyä
Jarrukilpi irti.
Kokeilu alapään mutteri aukesi ok.
Yläpää pirskatti ei mihkää mutteri auki mutta epäkesko ihan jumissa.....
No nitkuttelua taistelua iso kierre pyörii kyllä sielä sisällä mutta tuo säätö pultti tarttunut iäksi kiinni tuohon kierteeseen.
Eikun nettiin hahaa noita saa uusia korjaus sarjana tukivarren ylä ja alapää.
Tässä vaiheessa tutkin että tuota jos lämmitän menee nuo kumi tiivisteet sököksi kuiten.
Sitten haen jo milwaukee vätky sahaa eikun pultti poikki ja kasvain olkavarsi napoineen irti pöydällä.
Töihin pesuun se ja jatkaa pähkäilyä millä ihmeellä saa purettua vielä loppuun hallitusti.
Nyt sitten kaipaan jos jollain löytyy pyöränkulmien säätö arvoja otan mielellään vastaan??!!
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Ja kuvathan on kivoja niistä näkee paljon paremmin toisen tuskan ja kirvauksen tallissa
Tuossa toisessa kuvassa näkyy tuo irtonainen iso kierre jonka lävitse menee tuo säätöpultti.
Kolmas kuva koko systeemi vihdoin irtaallaan.
Ilmeisesti tuo alapää kierrettään irti itse olkatapista jolloin tappi nousee ylöspäin poies.
Tilasin samalla hyllyyn jarrupalat, eteen molemminpuolin pyöränlaakeri satsit ja molemminpuolin satuloiden korjaus sarjat näytti vähän kumit satuloissa että voi jossain vaiheessa tahtoa hellää hoivaa.
Tuossa toisessa kuvassa näkyy tuo irtonainen iso kierre jonka lävitse menee tuo säätöpultti.
Kolmas kuva koko systeemi vihdoin irtaallaan.
Ilmeisesti tuo alapää kierrettään irti itse olkatapista jolloin tappi nousee ylöspäin poies.
Tilasin samalla hyllyyn jarrupalat, eteen molemminpuolin pyöränlaakeri satsit ja molemminpuolin satuloiden korjaus sarjat näytti vähän kumit satuloissa että voi jossain vaiheessa tahtoa hellää hoivaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Alaosa on olkatapissa kartiolla.
Mitä noita muutamia purkanut, niin kaikissa joissa ollut helat väljät, on myös tappi ollut toispuoleisesti kulunut. Varmaan senkin onnistuu sorvata "alamittaan" ja jos niitä heloja sorvautat, niin samallahan siihen syntyy alikokolaakerit. Nuo Febin sarjassa olleet helat ainakin piti kalvaimella asennuksen jälkeen rotsata mittaan, kun supistuivat joitais sadasosia prässätessä reikään.
Mulla muistaakseni miljoonalaatikosta voi löytyä hyväkuntoinen, mutta käytetty tappi, jos nuo maailmasta vaikuttaa loppuneen
Mitä noita muutamia purkanut, niin kaikissa joissa ollut helat väljät, on myös tappi ollut toispuoleisesti kulunut. Varmaan senkin onnistuu sorvata "alamittaan" ja jos niitä heloja sorvautat, niin samallahan siihen syntyy alikokolaakerit. Nuo Febin sarjassa olleet helat ainakin piti kalvaimella asennuksen jälkeen rotsata mittaan, kun supistuivat joitais sadasosia prässätessä reikään.
Mulla muistaakseni miljoonalaatikosta voi löytyä hyväkuntoinen, mutta käytetty tappi, jos nuo maailmasta vaikuttaa loppuneen
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Noniin nyt on "räjäytetty" olkatappi irti.
Minusta tapissa ei tunnu kulumaa yläpään hela niin tili notta tuntuu ettei mene tappi reikään ilman vaseliinia eli tivi on.
Alapään hela aavistuksen löysä minusta ei juurikaan mikä mihkään vaikuta.......
Millähän hiivatilla järkevästi nuo vanhat helat kaivais poies että saapi uudet tilalle???
Olipa vain tuo alapään kartio liitos tiukassa!!!!
Minusta tapissa ei tunnu kulumaa yläpään hela niin tili notta tuntuu ettei mene tappi reikään ilman vaseliinia eli tivi on.
Alapään hela aavistuksen löysä minusta ei juurikaan mikä mihkään vaikuta.......
Millähän hiivatilla järkevästi nuo vanhat helat kaivais poies että saapi uudet tilalle???
Olipa vain tuo alapään kartio liitos tiukassa!!!!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Rautasahan terällä halkaisee ja naputtelee pois?
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
W108 250S -67 x2
E91 330d xDrive -09 436hv/780nm
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Superb mk2 2.0tdi DSG -13
W108 250S -67 x2
E91 330d xDrive -09 436hv/780nm
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Superb mk2 2.0tdi DSG -13
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Tämä oli ekana mielessä sitten hoksasin notta tuo hela messinkiä joten kokeilen teen siihen kierteen jätän tapin paikoilleen liukuvasaralla naputtelee poies????
Tai sitten remellillä ajaa halki ja nakuttaa poies.
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Jaahas ja taistelu jatkuu.
Helat lähti oikein näppärästi kierretapilla irti iso kierretappi kiertäen helaan ja koputella poies vetovasaralla.
Sitten vähän sievertillä lämpöä itse runkoon ja kylmät helat prässillä suuntaa näyttäen paikoilleen.
Nyt pitäisi vielä joko heloja rotsata jollain hoonilla vähän tai sitten tuo aavistuksen kulunut tappi kiillottaa sorvissa (lue maatalous sorvi joku kehitys)
Taisi alkuperäiset helat olla vielä reijissä???
Helat lähti oikein näppärästi kierretapilla irti iso kierretappi kiertäen helaan ja koputella poies vetovasaralla.
Sitten vähän sievertillä lämpöä itse runkoon ja kylmät helat prässillä suuntaa näyttäen paikoilleen.
Nyt pitäisi vielä joko heloja rotsata jollain hoonilla vähän tai sitten tuo aavistuksen kulunut tappi kiillottaa sorvissa (lue maatalous sorvi joku kehitys)
Taisi alkuperäiset helat olla vielä reijissä???
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Olet selvästi tässä hommassa jo "voiton puolella"
Itse mietin vielä saisiko omassa olkatappeja jotenkin "tekohengitettyä"... ei vaan innostaisi kovasti noihin investoida aikaa ja rahaa...
Näillä ajomäärillä kun nuo eivät enää juuri nykyisestä kulu mihinkään. Olisiko joku superjäykkä vaselini mitään, täyttäisi "väljyyttä"(?)
Kyllä nuo varmaan orggikset olivat, niin kuin arvelisin olevan omassakin. Jollei tuolla nyt siis äärettömästi ole rullattu? Enkä oikein usko kun tuo oli noinkin siistissä kunnossa, vrt. kuvat pohjast ym.
Itse mietin vielä saisiko omassa olkatappeja jotenkin "tekohengitettyä"... ei vaan innostaisi kovasti noihin investoida aikaa ja rahaa...
Näillä ajomäärillä kun nuo eivät enää juuri nykyisestä kulu mihinkään. Olisiko joku superjäykkä vaselini mitään, täyttäisi "väljyyttä"(?)
Kyllä nuo varmaan orggikset olivat, niin kuin arvelisin olevan omassakin. Jollei tuolla nyt siis äärettömästi ole rullattu? Enkä oikein usko kun tuo oli noinkin siistissä kunnossa, vrt. kuvat pohjast ym.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.
Zac kirjoitti: ↑To 12.09.2024 12:51 Olet selvästi tässä hommassa jo "voiton puolella"
Itse mietin vielä saisiko omassa olkatappeja jotenkin "tekohengitettyä"... ei vaan innostaisi kovasti noihin investoida aikaa ja rahaa...
Näillä ajomäärillä kun nuo eivät enää juuri nykyisestä kulu mihinkään. Olisiko joku superjäykkä vaselini mitään, täyttäisi "väljyyttä"(?)
Kyllä nuo varmaan orggikset olivat, niin kuin arvelisin olevan omassakin. Jollei tuolla nyt siis äärettömästi ole rullattu? Enkä oikein usko kun tuo oli noinkin siistissä kunnossa, vrt. kuvat pohjast ym.
Joo loppusuora alkaa oleen kerkiäisi vain tekeen loppuun töissä pitäny olla enemmän kuin tarpeeksi ja sitten tehä vähän sisuun leima remonttia että saapi sen pe 13 vpä käytettyä konttorilla.
Sitten kerkiäisi mersun kimppuun kun vielä olisi kautta jäljellä.
Varmaan jos jotakin oikein tanakkaa vassua pukkaat tappeihin reippaasti ennen leimaa voi ehkä auttaa leiman saannissa riippuu katsurista???
Senkun tietäisi paljon tämäkin auto nähnyt maailmaa.
Sain kansallisarkistosta selvityksen (muuten tänään tuli alkuperäinen rektunnus kilvet mersuun mitkä olleet vuonna 1965 kun ekan kerran kilvitetty 15.05.1965 tämä auto. )
Tunnuksella RE-487
Valitettavasti ekasta otteessa ei oikein saanu selkoa mihkä menny uutena.
80 luvulla tässä on käytetty diesel moottoria paikoillaan.
Olikohan 2000 luvun alussa taas muutettu bensiiniksi.
Välillä seisonut pätkiäkin.
Joten vaiheilas historia on ollut tälläkin autolla??
Mutta yllättävän hyvänä säilynyt kuiten pohja helmat jne