W114 Coupe w/ M104 E320. Muutoskatsastettu, 22%.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 984
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: W114 Coupe w/ M104 E320. Muutoskatsastettu, 22%.

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

Sharedoc kirjoitti: To 26.09.2024 09:45 En pysty nielemään penarin osia veteraanimersussa.

En ymmärrä myyntiilmoitustakaan, miten siinä sanotaan että tälläisenä mersun olisi pitänyt lähteä tehtaalta, kun autossa on toisen automerkin osia voimalinjassa. Mielestäni ilmoitus on harhaanjohtava ja jopa ylimielinen.

Oksettaa. Kait on lähdettävä siedätyshoitoon :sick:
Ihan mielenkiinnosta, millä tavalla ilmoitus on harhaanjohtava ?
Dodge Charger 440 R/T 1969
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12666
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W114 Coupe w/ M104 E320. Muutoskatsastettu, 22%.

Viesti Kirjoittaja epk »

joo-o. Ai että olis kyl hyvä aihio jatkojalostaa, tuohon kun tehtailis nahkasisustan konjakin värisenä ja teemaan sopivana, eli hieman ruff around the edges 8)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13386
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. Coupén purku.

Viesti Kirjoittaja karra »

hismajestics kirjoitti: Ma 21.01.2013 16:13
karra kirjoitti:
petri kirjoitti:
karra kirjoitti:
petri kirjoitti:Tallissa majaili mielenkiintoista kalustoa muutenkin, Pagoda, Cadillac jne.
Siellähän on vielä sellainen punainen 60-luvun replika, aika harvinainen :) . Pitää yrittää käydä siellä kun puuhataan keskustaan jazz/blues-iltaa kolleegan kanssa ku hää on asunut pk-seudulla nyt jo jonkin aikaa, pari kertaa vasta vieraillut hänellä kylässä.
Samasta paikasta taidetaan puhua, pitäsköhän pitää pikku miitti kyseisessä osoitteessa. Vaatii tietty tallista vastaavan suostumuksen.
Kyllä näin käsitin samasta tallista kyse olevan. Vein sinne vuosi sitten 230CE:n ja pääsimme ihailemaan kalustoa. Siitähän se tuli mieleen Johannekselle vinkata... ei kun miitti pystyyn jos aikataulut sopii kohilleen ja lupa saadaan; Johanneskin olisi kiva tavata livenä :P . Tosiaan tarkoitus olis käydä jossain klubilla sitten iltasella jos täältä nyt sinne pääsen raahautumaan. Kaveri vaan kuka oli mukana vuos sitten on vaan vähän sivuraiteilla ja jos se siellä pk seudulla pääsis oikeille raiteille jos vaan saan mukaan, noh meni nyt ot:ksi oikein reilusti :roll: .
Karralle taas kerran kiitos tallivinkistä. Livenä nähdään ja tiedoksi vaan, että tsadin klubit ovat kyllä hanskassa :wink:
Tuo on kyllä yrmeä auto, tyyli ja stance on juuri oikea. Jotenkin perus C114 ei enää nappaa, ehkä se kulmikkuus tökkii tai väri tms mutta tästä on tehty todella tyylikäs.

Ehkä joku kilpa-autoaiheinen tarroitus saattaisi toimia hyvin? Oman 450 SEL 6.9:in meinasin tarroittaa ja ottaa jenkkipuskurit pois ennen museointia, yhdeksi kesäksi mutta se jäi tekemättä. W126 peltivanteet leveillä renkailla siinä oli ekan kesän mutta se "Nascar-tyyppinen" tarroitus jäi tekemättä. Oli ero jne eli elämä tuli väliin. Salmenin Heikkihän sitä kilpa-auto teemaa toivoi mutta pussihousut lepatti itsellä niin kovaa että ei (silloin oikein ollut rahaakaan) toteutunut.

En oo nyt aikoihin kuullut Johanneksesta mutta alussa tuli seurattua projektia, läheltäkin. Tuo Abrahaminkadun talli on suljettu, tai siis siitä taisi tulla parkkihalli. Konservatorion musiikkiguru siellä tallipäällikkönä (ainakin tuon osan) hääräsi, mersu(kin) harrastaja. Hän oli tuohon aikoihin korjaamassa tallissa yhtä moottoripalanutta sataseiskaa, muistelen. Sekin autopalo pääsi oikein lööppeihin.

Sitä en muistanutkaan että "petri" järkkäsi tuohon moottorin.

Miten tää aika kulkee näin nopeasti?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2866
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W114 Coupe w/ M104 E320. Muutoskatsastettu, 22%.

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Mielestäni tämä olisi parhaimmillaan siten, että ulkoasu ja sisusta olisi alkuperäiset jollain näyttävällä värillä ja tekniikka sitten tämä, tai jopa sähköinen.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5364
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W114 Coupe w/ M104 E320. Muutoskatsastettu, 22%.

Viesti Kirjoittaja S202 »

Sähköautoja vastaan ei mitään mutta jotenkin mauttomia nämä sähkökonversiot.
S124 300TE
W124 300D
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3866
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: W114 Coupe w/ M104 E320. Muutoskatsastettu, 22%.

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Ville126 kirjoitti: La 28.09.2024 14:28
Ihan mielenkiinnosta, millä tavalla ilmoitus on harhaanjohtava ?
Ottamatta yhtään kantaa siihen, mitä aiempi kirjoittaja sillä tarkoitti, niin topicciin verrattuna sellainen tekninen yksityiskohta on, että ilmoituksen mukaan vaihteisto on Getrag ja tämän topicin mukaan ZF, dogleg kaaviolla sekin. Aika monta vuotta toki on ollut välissä ja laatikko on voinut vaihtua montakin kertaa, eli ei välttämättä ole ilmoituksessa vikaa tuolta osin.

No saakeli sen verran nyt kuitenkin totean (vaikka en meinannut ottaa kantaa), että jos joku kokee tulleensa harhaanjohdetuksi sen vuoksi, että myynti-ilmoituksessa lukee, että tällaisella tekniikalla auton olisi pitänyt tehtaalta lähteä, niin se ei kyllä taida olla myynti-ilmoituksen laatijan ongelma.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 984
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: W114 Coupe w/ M104 E320. Muutoskatsastettu, 22%.

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

Nozki kirjoitti: Ma 30.09.2024 00:37 [quote=Ville126 post_id=<a href="tel:1404740">1404740</a> time=<a href="tel:1727522902">1727522902</a> user_id=14428]

Ihan mielenkiinnosta, millä tavalla ilmoitus on harhaanjohtava ?
Ottamatta yhtään kantaa siihen, mitä aiempi kirjoittaja sillä tarkoitti, niin topicciin verrattuna sellainen tekninen yksityiskohta on, että ilmoituksen mukaan vaihteisto on Getrag ja tämän topicin mukaan ZF, dogleg kaaviolla sekin. Aika monta vuotta toki on ollut välissä ja laatikko on voinut vaihtua montakin kertaa, eli ei välttämättä ole ilmoituksessa vikaa tuolta osin.

No saakeli sen verran nyt kuitenkin totean (vaikka en meinannut ottaa kantaa), että jos joku kokee tulleensa harhaanjohdetuksi sen vuoksi, että myynti-ilmoituksessa lukee, että tällaisella tekniikalla auton olisi pitänyt tehtaalta lähteä, niin se ei kyllä taida olla myynti-ilmoituksen laatijan ongelma.
[/quote]

No joo katos perkule, täytyy korjata tuo vaihteisto merkki ilmoitukseen. Jotenkin itse mieltänyt aina nämä doglegit getrageiksi, joten sen enempää asiaa ajattelematta olen kirjoittanut niin. Aina oppii uutta :lol:
Dodge Charger 440 R/T 1969
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2966
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: W114 Coupe w/ M104 E320. Muutoskatsastettu, 22%.

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Olen itsekin joskus elätelly ajatusta "Pan-American race-Mersusta", mutta tavan pystärin pohjalle.

Mielenkiintoinen projekti ja ihan asiallinen lopputulos, pl. kertakaikkisen kauhea sisustus. Näin mobilistina omaa silmää miellyttää, yllätys-yllätys, alkuperäinen eleganssi enemmän ja näköjään toteutuneitten huutokauppojen vasarahintojen perusteella myös monia muita, alkuperäiseksi entisöidyn C114:n arvo/hinta pyörii nykyään siinä 20-30 000 euron hujakoilla, vrt.:

https://tinyurl.com/53d5a47p

Pystäri, jonka alusta on kunnossa on erittäin mukava ajaa (tarpeeksi kapeilla renkailla) ja 280 ruiskumoottorikaan ei hjullumpi ole kunnossa ollessaan, joten sinänsä kiinnostaisi käydä koeajamassa, jos myyjän mukaan tekniikan olisi pitänyt olla tällainen jo tehtaalta lähtiessä.. en kuitenkaan ole ostoaikeissa, joten ehkä pelkkä uteliaisuus ei passaa koeajon perusteeksi!
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Seniorikansalainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: To 20.05.2010 11:00

Re: W114 Coupe w/ M104 E320. Muutoskatsastettu, 22%.

Viesti Kirjoittaja Seniorikansalainen »

Hieno on tämä sopivasti jatkojalostettu coupe! Varmasti mukava ajaa vaikka pk-seudun ruuhkissa. Ei sisustuskaan minua haittaisi. Onneksi on talli täynnä muuta kalustoa.

Jyrkimpien alkuperäis- (meinasin kirjoittaa muuta...) harrastajien kauhuksi uutinen historic-maailmasta. Ensi kaudelle on tulossa ratakilpailuihin W114 Coupe 280. Kakkosryhmään viritettynä (hienot saundit!) ja taidolla sekä huolella rakennettu. Mahdollisesti päästään vielä ennen lumien tulemista ajamaan ensimmäiset testit.
Vastaa Viestiin