MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
Mulla W205 (220D) syttyi moottorin vikavalo ja Veholla selvisi, että nox anturi herjaa. Vaihtoivat uuden ja tehdas maksoi, vaikka takuu ei enää ole voimassa.
Luultavasti nox ongelmat tuttuja. Uusi nox oli parannettu versio, joten ehkä kestää paremmin.
Luultavasti nox ongelmat tuttuja. Uusi nox oli parannettu versio, joten ehkä kestää paremmin.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: To 31.08.2017 11:51
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
Ad Blue systeemi tulee kalliiksi. MB E 250 Cdi (vm 2014, aj 124 tkm) moottorin varoitusvalo syttyi ja ilmoitti muutaman satakilometriä enää toimintamatkaksi. Huollossa todettiin urean syöttöputken vuotavan ja uusi putki tilattiin saksasta. Tehdas ei vastaa korjauksesta, vaikka kyse ei liene kulutusosasta, kai se on tarkoitettu kestämään auton käyttöiän. Vaihtotyön arvio n. 5 tuntia. Osa n. 300 eur. Viikon päästä soitettiin että kunnossa on, mutta ei otettu kantaa siihen pitääkö se vaihtaa joka pakkaskauden jälkeen. Viime heinäkuussa meni lambra-anturi, vaihtoineen yli tuhat euroa. Kyllä nyt maailma pelastuu.
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
Mietin, kun autossani on Ad-blue laitteet. Siitä on aikaa yli 18 kk,milloin lisäsin sitä. Katsellessani, tölkin kyljessä säilyvyys 18 kk. Vielä olisi jäljellä 5200 km:n aineet säiliössä ” vanhentunutta” ainetta. Pitääkö vanhat imaista pois ja laittaa uudet aineet?
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
Ei ole tarvetta "vaihtaa" vanhentunutta adblueta tankista pois
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
Tuo 18 kk säilyvyys kai lähinnä tarkoittaa sitä että purkista voi kaataa litkua vielä 18 kk jälkeen ja toimii sitten autossa tyypillisen käyttöajan verran.
Urea säilyy parhaiten viileässä ja auringonvalolta piilossa. Siellä auton tankissa se ei aina ole viileässä mutta aurinko ei sinne porota. Auto ruiskuttaa ureaa tarpeen mukaan. Jos konsentraatio on laskenut niin ainetta menee enemmän. Ihan kohtuuttoman laimea liuos ei sentään kelpaa.
Ei kannata täyttää säiliötä ihan täyteen jos tankillinen ei vuodessa kulu omassa ajossa.
Urea säilyy parhaiten viileässä ja auringonvalolta piilossa. Siellä auton tankissa se ei aina ole viileässä mutta aurinko ei sinne porota. Auto ruiskuttaa ureaa tarpeen mukaan. Jos konsentraatio on laskenut niin ainetta menee enemmän. Ihan kohtuuttoman laimea liuos ei sentään kelpaa.
Ei kannata täyttää säiliötä ihan täyteen jos tankillinen ei vuodessa kulu omassa ajossa.
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
Kestääkö ajaa vikatilassa tuo kusi järjestelmä
Olen syksystä asti ajanut noin.
Mikä lie varaosa numero. ?
Auto 350 Cdi 2014 vm.
Olen syksystä asti ajanut noin.
Mikä lie varaosa numero. ?
Auto 350 Cdi 2014 vm.
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
.
Viimeksi muokannut tinatähti, Ma 18.09.2023 18:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
Pian aletaan päästömanipulointeja aletaan tarkemmin tutkimaan, 6/2024...
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
mitenkä ne sen adbluen poiston sitten mahtaa poliisit todeta
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
Miksi poliisit ? Katsastushan on aina ajoittain edessä.
wiimax.fi
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
Kaverilla tommonen uudempi e malli en nyt osaa sanoa mikä w___ on kun tietämys loppuu w211 malliin no mutta kuitenkin viime talvena ureatankki ym hilpettä umpi jäähän veholle hoitoon lasku useamman tonnin ei vitutuksessaan kertonut tarkempaa summaa ym tietoja
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
Taitaa näissä katsuri olla poliiseilla mukana tien päällä, testereineen...
Ja tietty katsastuksessa joo, mutta siitä ei kai sitä jätti sakkoa saa, ehkä?
Lieneekö näitä käryjä jo enempi, vai onko jääty vain näihin jotka nyt näkee ja kuulee jo 100metrin päästä ettei dpf, ad-blue ja egr ole taatusti käytössä.
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 583
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
Itse tullut laitettua Kent:in vastaavaa, eipä tuosta oikein osaa sanoa varmaa onko auttanut, toivoa sopii. Kovasti ärtsyt ammoniakkiset tuoksut tökötillä.Pikku Mersu kirjoitti: ↑Ti 01.10.2024 21:01 https://www.motonet.fi/tuote/liqui-moly ... t=60-03692
onko tuosta mihinkään?
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 583
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
jos oikein luin niin pullo riittää 100l adblueta. lääkeruiskulla annosteltava?
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Re: MB (W212 cdi) Euro6 Ad Blue ongelmia???
Isoon määrään tuo pullo riittää.Pikku Mersu kirjoitti: ↑Ke 02.10.2024 14:47 jos oikein luin niin pullo riittää 100l adblueta. lääkeruiskulla annosteltava?
Kentin pullossa ainakin annostelija itsessään.