Poistuminen lienee viisasta. Sähköauton paremmuuden todistelu ei liity mitenkään ketjun otsikkoontahtoomersun kirjoitti: ↑Ma 29.07.2024 11:12No nyt on sellainen vetomies asialla, että yli 40 vuotta tien päältä ammatikseen leipänsä tienannut sähköautoilija poistuu takavasemmalle.x_ismo kirjoitti: ↑Ma 29.07.2024 06:24 Miksi sitä pitäisi pysähtyä monesti ? Eka kahvitauko (10min) noin 400km kohdalla, toinen napapiirin shellillä. Rajoitukset on motarilla 120 ja muualla 100. Kärryllä on rajoitus 100 jota tuskin aamuyöllä kukaan vahtii, ei ainakaan ole kohdalle osunut. Minä en ole vielä seniili eikä mun tarvitse keksiä satuja, ajan paljon ja yleensä samoja reittejä joilla ei ole valvontaa, metsätaipaleilla on harvoin valvontaa ja jos on niin +10 gps:n mukaan ei aiheuta vielä toimenpiteitä kokemuksen mukaan. Rovaniemen jälkeen on ollut enemmän valvontaa ja siellä ei paranekaan ajella liian lujaa mutta +10 voi sielläkin ajaa kunhan ei tolppaa väläytä (niitä on pari napapiirinkin jälkeen).
Syyskussa ajan Espanjaan ja marraskuussa takaisin (aika tarkkaan 4000km suntaansa) , siihen varaan 4 päivää kun tuo apukuski ei halua istua vuorokautta autossa kerrallaan. Pyörällä tuon ajaisi selvästi nopeammin.
Mutta minä olenkin harkinnut Nordkapp-Gibraltar ajoa, aikaraja 72 tuntia, pitäisi ajaa pohjalle vaikka 1500 mailin ajo jossain välissä. Mun nimi löytyi aikoinaan täältä https://www.ibafinland.fi/jasenille/ajosuoritukset/ . Tuon GN72 on ajanut kymmenkunta suomalaista, tunsin ennen yhden.
Mutta turha tätä jatkaa, saat olla sähköautouskossasi autuas, minä olen realisti. Jotkut ajaa vuodessa alle 10tkm, mulla pelkät työmatkat melkein 20tkm, siihen sitten muut ajot toinen mokoma. Tuota kun on tehnyt useamman vuosikymmenen niin jotain osaamista on pitkistäkin matkoista ( 6 pv 6000km tai vaikka 234km/55min (ei suomessa, oli pakko tankata tuossa kohtaa) ).
Asiaan. Venttiilikoneistoon on tullut parannus kesäkuussa 2018 alkaen moottorin numerosta 80278366. Kiinnostaisi onko keinuvipuremppaan näissä tarvinnut tehdä?
Tuosta parannuksesta en löytänyt tarkempaa tietoa. Erimerkkisiä tarvikeosia on tarjolla, mutta voi olla viisasta tehdä viimeisen revision mukaisilla orkkisosilla, jos remonttitarve yllättää.