Potilaana 560SL valmistunut 10/85. Tuossa ei siis vielä ole pulssisuhteella toimivia vikakoodeja.
Edellisen omistajan mukaan toiminut ok ja leimattu keväällä mutta 5kk seisonnan jälkeen tullut käyntiongelmia. Tullut jenkeistä vuoden alussa.
Ongelmat:
- Pyörittää hyvin mutta ei käynnisty kuin apubensan kanssa, sama kylmänä ja lämpimänä. Starttivalve ei ruiskauta startissa mutta toimii kun sille antaa 12v suoraan.
- Tyhjäkäynti noin 1600-1800 tienoilla. Tyhjäkäynti-ilmaventtiiliille ei tule jännitettä. Kun sille antaa 12v niin kone sammuu, joten isoja ilmavuotoja ei pitäisi olla. Vastus 4,1 ohm eli ok. Tyhjäkäynti jää ylös kun antaa kierroksia esim 2000 rpm, hitaasti laskee 1600-1800 tasolle
Tehty:
- Systeemipaine mitattu tyhjäkäynnillä 6,2 bar ja 30 min seisomisen jälkeen vielä 3,1 bar. Ohjauspaine 4,4 – 4,6 eli liian alhainen.
- EHA ohmit ja virrat ok, johdot ECUlle mitattu ok.
- Kokeilin myös ECU irrotettuna niin alkuun ohjauspaine oli 5,8 ja sitten laski tyhjäkäynnillä vähitellen 4,4 tasolle. Muutenkin toimi ilman ECUa oikeastaan samalla tavalla kuin ECUn kanssa.
- Säädin EHAn ruuvia vajaa puoli kierrosta aukipäin niin ohjauspaine nousi 5,6 tasolle. Säätöruuvi on ihan löysä, liikkuukohan itsestään? Ohjauspaine laskee vähitellen 5,2 tasolle kun käy tyhjäkäyntiä. Tyhjäkäynti vieläkin 1600-1800 tasolla, joskus 2000.
- Ylijänniterele ja akku uudet
- Potentiometri ja johdot ECUlle mitattu ok. Vastus muuttuu kun levyä painaa.
- TPS ja johdot ECUlle mitattu ok.
- Alipainevuotoja etsitty mutta ei löydy.
- Lambda jännite laskee tasaisesti 0,85 -> 0V noin vartissa tyhjäkäynnillä.
- Testiplugista pinni 3 antaa nopeasti muuttuvia lukemia josta ei saa mitään selkoa, sama jännitteellä ja pulssisuhteella.
- Jäähdytysnesteen anturi antaa oikeat vastusarvot.
- Seos liian rikas tulppien värin perusteella, mittaria ei ole.
Korjaamokäsikirjan mukaan on noita käyty läpi. Mitähän tuossa vielä tekisi ennenkuin alkaa osia vaihtamaan? Joku oli mittaillut ECUn pinnejä kone käynnissä ottamalla ECUn muovikotelon pois, sitä en ole kokeillut.
Onkohan EHA viallinen? Ohjauspaine laskee noin 5 minuutissa 0,5 baria vaikka virta pinneissä pysyy samana.
Ihan kuin ECUlta ei tulisi mitään ohjausta starttiin eikä tyhjäkäyntiin joten onkohan se rikki?
KE-Jetronic käpistelyä
KE-Jetronic käpistelyä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Matti R, Ma 25.11.2024 19:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Matti
MB SLK 230K -98
MB 350 SL-74 mr
MB 560 SL -86
Cadillac Sedan DeVille -64 mr
Cadillac Coupe DeVille -65
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
MB 350 SL-74 mr
MB 560 SL -86
Cadillac Sedan DeVille -64 mr
Cadillac Coupe DeVille -65
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Re: KE-Jetronic käpistelyä
Onkohan bensapumput kunnossa, kun paine laskee noin paljon. Ainakin omassa autossa oli tuollaista vikaa niin sillä ei voinut ajaa kunnolla, kun se rupesi nykimään ajossa noin puolen tunnin ajon jälkeen. Pumppujen vaihdolla tuli kuntoon. Minun autossa oli myös korkea tyhjäkäynti alkujaan ja se johtui yj-releestä. Minullakin on auto valmistettu 10/85 , mistä otettu tekniikka 450 koriin.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: KE-Jetronic käpistelyä
Systeemipaine on koko ajan 6,2 joten pumput pitäisi kyllä olla kunnossa. Se laskee siis vasta kun kone ei käy mutta pitää paineen yli 2,8 mikä on raja. Ohjauspaine on se joka laskee liikaa kun kone käy. Pitäisi pysyä 0,4 barin ero systeemipaineeseen.
Matti
MB SLK 230K -98
MB 350 SL-74 mr
MB 560 SL -86
Cadillac Sedan DeVille -64 mr
Cadillac Coupe DeVille -65
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
MB 350 SL-74 mr
MB 560 SL -86
Cadillac Sedan DeVille -64 mr
Cadillac Coupe DeVille -65
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Re: KE-Jetronic käpistelyä
Vaihtaisin uudet bensat tankkiin ja moottoriöljyt myös. Alottaisin osien vaihtamisen lambda-anturista.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561