Tässä kiteytettynä kaikki merkittävimmät korjaukset koeajosta, jota on kestänyt 3/2019-12/2024.
S204 220 CDI 2007 (OM646) 230 tkm-505 tkm
Öljyt vaihdettu suodattimineen 25 tkm välein paitsi viimeisin, jossa väli oli vain 20 tkm. Kaikista korjauksista ei ole tarkkaa kilometrilukemaa.
Vaihdelaatikon tukikumi n. 250 tkm.
Polttonesteen lämpötila-anturi n. 270 tkm.
Jarruputket taakse 275 tkm.
Takapyörän laakeri+abs-kehä, vasen 290 tkm.
Vesipumppu + hihnankiristin, 296 tkm.
Starttimoottori 300 tkm.
Sähköisen rattilukon moottori, 320 tkm (itse vaihtaen kustannus 64 euroa)
Takapyörän laakeri, oikea+abs-kehä, 350 tkm.
Vasen etujousi, 400 tkm.
Kallistuksenvakaajantangot eteen vasen ja oikea, n. 430 tkm
Termostaatti, 430 tkm
Laturi, 470 tkm. Vaihdatin osan ehjänä ennakoiden, kun kilometrejä osalla oli sen verran paljon.
Hehku nro 2, 480 tkm (ei poistanut hehkun merkkivaloa)
Hehkurele, 490 tkm. Hehkutus alkoi toimia oikein.
Kyb-venttiili, 497 tkm.
Tuossa merkittävimmät korjaukset. Jarrulevyt on vaihdettu eteen aiemmin paloineen ja taakse on ajankohtaista vaihtaa jarruosat. Palat taaksekin vaihdettu aiemmin.
Laatikkoöljyjä ei oltu vaihdettu kertaakaan, kun auton ostin. Se selvisi ensimmäisessä öljynvaihdossa. Ekoilla öljyillä ajettiin siis 250 tkm. Tuon jälkeen olen vaihdattanut ehkä kolme kertaa. Toki pistoke, suodatin ja muu tarpeellinen vaihdettu öljynvaihtojen yhteydessä.
Ilmastointi kerran huollettu, mutta kokoajan se on toiminut.
Alustaan eteen molemmat isommat tangot kertaalleen puolelleen, joten alusta on erittäin luja. Taakse vain narinahelat puolelleen.
Moniurahihna vaihdettu ja ohjainrullia tarpeen mukaan eli harvoin.
Peilin vilkkuosat olen vaihtanut molemmille puolin, kun ovat päästäneet kosteuden sisään.
Yksi orggis polttoaineletku on vaihdettu siihen imusarjan päälle. Se vuosi naftaa.
Suuttimiin ei ole tarvinnut millään tavoin vielä koskea. Kaikki on kuivaa suutinten ympäristössä.
Huolloista ja korjauksista löytyy kuitit pl. itse tehdyt toimenpiteet. Ajo on pääosin matka-ajoa. Peräkärryllä tulee vedettyä välillä isoja kuormia. Keskikulutus koko mittausjaksolta n. 5,8 litraa/100 km.