Tilaamassa uutta Garret GT2860RS mutta mikä pakopesä?
Tilaamassa uutta Garret GT2860RS mutta mikä pakopesä?
Elikkäs tilaamassa uutta ahdinta nykyisen tilalle. Haussa olisi justiin samanlainen sillä tuon käytös miellyttää itteä. Ylhäällä menee tukkoon mutta eipä sitä aluetta juurikaan tartte koskaan.
Nuita GT2860RS ahtimia on useampaa eri sorttia ja sarjanumeron perusteela kait pitäisi saada selville kaikki speksit. Kompura sekä turbiinisiipien koko josta jokin käsitys ehkä onkin. Mutta osaisiko joku neuvoa mikä pakopesä tossa on? Se lie on jompi kumpi näistä eli A/R 0.64 tai A/R 0.86 mutta kumpiko?
Elikkäs nykyisen sarjanumero on 739548-5010S. Hakemani uudet RS -ahtimet on ilmeisesti käynyt jonkin päivityskierroksen koskapa tuo numero ilmeisesti viittaa vanhempaa malliin?
Niin tai tietäääkö joku lukeeko tuo pakopesän tyyppi jossain kohtaa pakopesää selkeästi?
Nuita GT2860RS ahtimia on useampaa eri sorttia ja sarjanumeron perusteela kait pitäisi saada selville kaikki speksit. Kompura sekä turbiinisiipien koko josta jokin käsitys ehkä onkin. Mutta osaisiko joku neuvoa mikä pakopesä tossa on? Se lie on jompi kumpi näistä eli A/R 0.64 tai A/R 0.86 mutta kumpiko?
Elikkäs nykyisen sarjanumero on 739548-5010S. Hakemani uudet RS -ahtimet on ilmeisesti käynyt jonkin päivityskierroksen koskapa tuo numero ilmeisesti viittaa vanhempaa malliin?
Niin tai tietäääkö joku lukeeko tuo pakopesän tyyppi jossain kohtaa pakopesää selkeästi?
Re: Tilaamassa uutta Garret GT2860RS mutta mikä pakopesä?
Pakopesän koko lukee kiinnityslaipan lähellä kyljessä ja tai pakokanavan sisäpuolella just laipan jälkeen.
Suurin osa on .64 kokoa .82 on 2860r ahtimissa harvinaisempi.
Sit kysymys kuuluu miksi uutta tilalle? Vanha rikki?
Voisin olla kiinnostunut vanhasta varaosiksi.
Suurin osa on .64 kokoa .82 on 2860r ahtimissa harvinaisempi.
Sit kysymys kuuluu miksi uutta tilalle? Vanha rikki?
Voisin olla kiinnostunut vanhasta varaosiksi.
Re: Tilaamassa uutta Garret GT2860RS mutta mikä pakopesä?
Oikein hyvä tieto.
Minullahan on kuvia ajalta kun tuota mosan kylkeen soviteltiin ja niistä päätellen nielussa ehkä ei ole merkintöjä? Toki se on vieläkin helppo tarkistaa kun nappaa V-pannan auki. Jousto-osa on siinä liki niin DP liikkuu vaivatta.
Tossa ekassa kuvassa ahtimen kuoressa klo10 suunnassa ikään kuin näkyisi 86? Nollaa ei näy ja muutoinkin ihan 100varma ei voi olla mutta tarkistan sen.
Syksyllä korjasin pakorarjasta halkeamaa jolloin koko paketti on ns pöydällä. Siinä samassa sit mittasin päittäisvälystä heittokellolla (laakeripesä m-öljyllä voideltuna) ja lukema oli jotain 0.15mm luokkaa. Kyselinkin aiheen perään jostain ja sain tiedon että välys olisi valmistajan ylätoleranssissa ja niin se ehkä onkin sillä varsinkin pidemmän seisomisen jälkeen kun käynnistää ja sammuttaa mosan pian käynnistyksen jälkeen niin ahdin ei rullaa siten kuin sen mielestäni kuuluisi kuulalaakeriahtimessa tehdä.
Sit kun ajaa lämpimäksi niin sammuttamisen jälkeen tyhjäkäynniltä ahdin rullaa vielä tyyliin kuin uutena. Joskus kuuluu laakerin ääni mielestäni poikkeavasti mutta kuitenkin silloinkin rullaa mukavasti. Sehän tosiaan rullaa sammuttamisen jälkeen tyyliin liki 10s. Tarkoittaa ehkä sitä ettei siivet ehkä ole vielä ottaneet kiinni minnekään? Eikä tuonsuuntaisia jälkiä kyl näkynykään kun se pöydällä oli tosin en availlu pesiä.
M-öljyä ahdin ei ollu vuotanu sisälleen ainakaan vielä joten sekin puoli lie on kunnossa.
Mutta ennakkohuoltona laitan uuden ahtimen kun kyse on kuitenkin päivittäisessä ajossa olevasta kamppeesta ja kun tuo ahdin pelaa aivan mainiosti, siis herää todella nopsaan eikä normiajossa maantieajossa ahda lainkaan niin käsittääkseni kertoo aika optimaalisesta toiminnasta. Iso kärry tai vaunu koukussa mukana niin sit on jatkuvasti pientä ahtopainetta maantielläkin.
Ja joutenhan tuo tulee jäämään joten jos tarve niin joutaahan tuo
Minullahan on kuvia ajalta kun tuota mosan kylkeen soviteltiin ja niistä päätellen nielussa ehkä ei ole merkintöjä? Toki se on vieläkin helppo tarkistaa kun nappaa V-pannan auki. Jousto-osa on siinä liki niin DP liikkuu vaivatta.
Tossa ekassa kuvassa ahtimen kuoressa klo10 suunnassa ikään kuin näkyisi 86? Nollaa ei näy ja muutoinkin ihan 100varma ei voi olla mutta tarkistan sen.
Syksyllä korjasin pakorarjasta halkeamaa jolloin koko paketti on ns pöydällä. Siinä samassa sit mittasin päittäisvälystä heittokellolla (laakeripesä m-öljyllä voideltuna) ja lukema oli jotain 0.15mm luokkaa. Kyselinkin aiheen perään jostain ja sain tiedon että välys olisi valmistajan ylätoleranssissa ja niin se ehkä onkin sillä varsinkin pidemmän seisomisen jälkeen kun käynnistää ja sammuttaa mosan pian käynnistyksen jälkeen niin ahdin ei rullaa siten kuin sen mielestäni kuuluisi kuulalaakeriahtimessa tehdä.
Sit kun ajaa lämpimäksi niin sammuttamisen jälkeen tyhjäkäynniltä ahdin rullaa vielä tyyliin kuin uutena. Joskus kuuluu laakerin ääni mielestäni poikkeavasti mutta kuitenkin silloinkin rullaa mukavasti. Sehän tosiaan rullaa sammuttamisen jälkeen tyyliin liki 10s. Tarkoittaa ehkä sitä ettei siivet ehkä ole vielä ottaneet kiinni minnekään? Eikä tuonsuuntaisia jälkiä kyl näkynykään kun se pöydällä oli tosin en availlu pesiä.
M-öljyä ahdin ei ollu vuotanu sisälleen ainakaan vielä joten sekin puoli lie on kunnossa.
Mutta ennakkohuoltona laitan uuden ahtimen kun kyse on kuitenkin päivittäisessä ajossa olevasta kamppeesta ja kun tuo ahdin pelaa aivan mainiosti, siis herää todella nopsaan eikä normiajossa maantieajossa ahda lainkaan niin käsittääkseni kertoo aika optimaalisesta toiminnasta. Iso kärry tai vaunu koukussa mukana niin sit on jatkuvasti pientä ahtopainetta maantielläkin.
Ja joutenhan tuo tulee jäämään joten jos tarve niin joutaahan tuo
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5603
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Tilaamassa uutta Garret GT2860RS mutta mikä pakopesä?
836026-5016S, (739548-5014S)
Lienee korvaavavia nmeroita tuolle 739548-5010S
pakopesät käy ristiin ainkin gtx35 gen2 ja gt35 sarjoissa
Lienee korvaavavia nmeroita tuolle 739548-5010S
pakopesät käy ristiin ainkin gtx35 gen2 ja gt35 sarjoissa
Mökkillä
'
'
Re: Tilaamassa uutta Garret GT2860RS mutta mikä pakopesä?
Kyllä se näyttäisi olevan .86
Mitä tuo "T712" tarkoittanee? Valumuotin numeroko?
No nyt pitäisi sit kaikki tarvittava tieto olla läjässä. Tilaus lähtee kohta
Tässäpä viä kuva minkä äsken räpsäisin
Mitä tuo "T712" tarkoittanee? Valumuotin numeroko?
No nyt pitäisi sit kaikki tarvittava tieto olla läjässä. Tilaus lähtee kohta
Tässäpä viä kuva minkä äsken räpsäisin
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Tilaamassa uutta Garret GT2860RS mutta mikä pakopesä?
86 näyttää olevan, tuota noin se päittäisen yläraja on
0.2mm jos sen perusteella ahdinta vaihtaa meinaa.
Edit:
Niin se on siellä pakosarjan puolella laipan sisällä se koko merkintä.
Tuo .86 vähän epäilyttää, en muista että olisi 28 sarjaa saanut garretilta noin isolla pesällä. .82 on muistin mukaan isoin.
0.2mm jos sen perusteella ahdinta vaihtaa meinaa.
Edit:
Niin se on siellä pakosarjan puolella laipan sisällä se koko merkintä.
Tuo .86 vähän epäilyttää, en muista että olisi 28 sarjaa saanut garretilta noin isolla pesällä. .82 on muistin mukaan isoin.
Re: Tilaamassa uutta Garret GT2860RS mutta mikä pakopesä?
Olisko kuitenkin niin että kun toleranssin ilmoittaja oli taho joka myös myy näitä niin olis sit ollu hiukan omaa etuakin kiikarissa? Jätin silloin uuden hankinnan odottamaan meinaan pidin heidän ilmoittamaa hintalappua uudelle sellaisena. No niin tai näin ja voi olla väärässäkin ajatteluissani.
Nyt tarjous minkä sain (eri kauppias) oli selvästi edullisempi. Kysyinkin että onhan varmasti aito eikä mikään piraatti Aito kuulemma on. Hyvä! Enkä edes tiedä tehdäänkö näitä kopioina mutta kun hintalappu oli aikatavalla eri niin pakkohan se oli kysyä.
Mä en ole ollenkaan perillä pesien koosta ja hyvin voi olla niin ettei tuo ole .86 kuten niin meinasit. Ja kun pakokanavan nielusta laipan sisäpuolelta minulla ei ole sellaisia kuvia et niistä mitään voisi sanoa mutta sittempähän tuo selviää kun uusi saapuu ja alan vaihtohommeliin.
Nyt tarjous minkä sain (eri kauppias) oli selvästi edullisempi. Kysyinkin että onhan varmasti aito eikä mikään piraatti Aito kuulemma on. Hyvä! Enkä edes tiedä tehdäänkö näitä kopioina mutta kun hintalappu oli aikatavalla eri niin pakkohan se oli kysyä.
Mä en ole ollenkaan perillä pesien koosta ja hyvin voi olla niin ettei tuo ole .86 kuten niin meinasit. Ja kun pakokanavan nielusta laipan sisäpuolelta minulla ei ole sellaisia kuvia et niistä mitään voisi sanoa mutta sittempähän tuo selviää kun uusi saapuu ja alan vaihtohommeliin.
Re: Tilaamassa uutta Garret GT2860RS mutta mikä pakopesä?
https://www.garrettmotion.com/racing-an ... /gt2860rs/
827690-0004 = 0.86A/R, T25, 5-Bolt, Wastegated
Oiskohan se tuollainen siis? E: tuo onkin pelkän pakopesän numero, ko. spekseillä oleva ahdin on juurikin yllämainittu 836026-5013S
827690-0004 = 0.86A/R, T25, 5-Bolt, Wastegated
Oiskohan se tuollainen siis? E: tuo onkin pelkän pakopesän numero, ko. spekseillä oleva ahdin on juurikin yllämainittu 836026-5013S
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: Tilaamassa uutta Garret GT2860RS mutta mikä pakopesä?
Kiitos tiedoista.racer123 kirjoitti: ↑Su 05.01.2025 17:13 https://www.garrettmotion.com/racing-an ... /gt2860rs/
827690-0004 = 0.86A/R, T25, 5-Bolt, Wastegated
Oiskohan se tuollainen siis? E: tuo onkin pelkän pakopesän numero, ko. spekseillä oleva ahdin on juurikin yllämainittu 836026-5013S
Kattotaan vielä millä numerolla tuo uusi on.
Re: Tilaamassa uutta Garret GT2860RS mutta mikä pakopesä?
No niin se muisti hiljalleen sitten näköjään menee. Saattaa olla että muistelen vanhempaa R mallia kun tuohon RS kerran 0.86 pesää sitten sai.
Mutta joo päittäis on sama kuitenkin noissa kuulalaakeroiduissa sen 0.2mm on service limit.
Eli siihen asti se on ns. toleranssin sisällä.
Jos tuo menee tukkoon ylhäällä niin joku GT3071RS vähän pienemmällä pakopesällä voisi olla soiva vaihtoehto.
Tietty joutuu sitten rakentelemaan muutakin, mutta eikös se ole harrastamisen suola?
Mutta joo päittäis on sama kuitenkin noissa kuulalaakeroiduissa sen 0.2mm on service limit.
Eli siihen asti se on ns. toleranssin sisällä.
Jos tuo menee tukkoon ylhäällä niin joku GT3071RS vähän pienemmällä pakopesällä voisi olla soiva vaihtoehto.
Tietty joutuu sitten rakentelemaan muutakin, mutta eikös se ole harrastamisen suola?
Re: Tilaamassa uutta Garret GT2860RS mutta mikä pakopesä?
No joo kyllä sen noinkin voi muotoilla
Toi kuitenkin pelaa jokapäiväisessa ajossa niin mainiosti että ei ainakaan tässä kohtaa jaksa alkaa koukkimaan. Kattotaan sit jos levittelee enempi muttereiksi tuota mosaa