W210 300td -99
W210 300td -99
Hei!
Ajattelin tänne tehdä hieman topiccia väyrys-projektista.
Olen huomannut että olen viime aikoina hidastunut projektien suhteen ja asiat jää helposti junnaamaan paikalleen. Vuodet ilmeisesti tehneet tehtävänsä ja isoin liekki hommaan on hiipunut.
Nyt siitä viisastuneena kaikki ylimääräiset projektit on myyty ja keskityn vain tähän.
Eli kyseessä Villeltä keväällä ostettu (Villen Automyynti) 108 tkm ajettu om606 turbo, vuosimallia -99. Eli viimeisiä pre-facelift malleja.
Kunnoltaan todella hieno, tosin pohjassa on muutamia pieniä kohtia paranneltavaa ja pakoputki on vähän rapea.
Ville olikin jo asentanut alle Konin iskarit ja H&R:n jouset.
Nyt Ville keksi lisää tekemistä ja raahasi vaihtokauppana mulle aidon AMG:n korisarjan kaikkineen hilppeineen, sekä Intran 18" monoblockit.
Villeä voin suositella kaikessa kauppaan liittyvässä, varaosissa ja harrastamisessa. Ihan yhtä kaheli kuin allekirjoittanut ja tyyppi johon voi todella luottaa.
Korisarja on muuten hyvä, mutta kuskin puolelle etupuskuriin oli peruutettu, seurauksena listan halkeaminen ja pienen pieni halkeama puskuriin. Ei siis mitään vakavaa.
Ensimmäisenä purin puskurit/sivulistat pelkiksi kuoriksi ja pesin kauttaaltaan. Nyt valmiina maalarin käsittelyyn, toivottavasti maalari ei ammu taas minua järjettömästä työmäärästä.
Paljon on jälkeä ja skraidua, mutta onneksi lähes 100% ehjät.
Tarkoituksena on asentaa korisarja, 18" monoblockit, nahkapirtti kankaiden tilalle ja tintata lasit miedosti.
Putkiston rakennan alkuperäistyyliseksi 2 ovaalipäällä. Ei siis mitään älytöntä tuuninkia, lähinnä sellaista oem-tyylistä klassisen sporttista kokonaisuutta.
Jos sulta löytyy hyväkuntoista nahkasisustaa tähän manuaalisäädöillä niin paa yv!
Sitten se tekniikka. Alkuperäisenä oli tarkoitus pitää, mutta ihan kevyt "superturbo" tekisi mieli tehdä.
Toki niin että kaikki alkuperäiset osat saa helposti asennettua takaisin.
Jätetään tämä kuitenkin vielä auki, mitä muut on mieltä?
Ajattelin tänne tehdä hieman topiccia väyrys-projektista.
Olen huomannut että olen viime aikoina hidastunut projektien suhteen ja asiat jää helposti junnaamaan paikalleen. Vuodet ilmeisesti tehneet tehtävänsä ja isoin liekki hommaan on hiipunut.
Nyt siitä viisastuneena kaikki ylimääräiset projektit on myyty ja keskityn vain tähän.
Eli kyseessä Villeltä keväällä ostettu (Villen Automyynti) 108 tkm ajettu om606 turbo, vuosimallia -99. Eli viimeisiä pre-facelift malleja.
Kunnoltaan todella hieno, tosin pohjassa on muutamia pieniä kohtia paranneltavaa ja pakoputki on vähän rapea.
Ville olikin jo asentanut alle Konin iskarit ja H&R:n jouset.
Nyt Ville keksi lisää tekemistä ja raahasi vaihtokauppana mulle aidon AMG:n korisarjan kaikkineen hilppeineen, sekä Intran 18" monoblockit.
Villeä voin suositella kaikessa kauppaan liittyvässä, varaosissa ja harrastamisessa. Ihan yhtä kaheli kuin allekirjoittanut ja tyyppi johon voi todella luottaa.
Korisarja on muuten hyvä, mutta kuskin puolelle etupuskuriin oli peruutettu, seurauksena listan halkeaminen ja pienen pieni halkeama puskuriin. Ei siis mitään vakavaa.
Ensimmäisenä purin puskurit/sivulistat pelkiksi kuoriksi ja pesin kauttaaltaan. Nyt valmiina maalarin käsittelyyn, toivottavasti maalari ei ammu taas minua järjettömästä työmäärästä.
Paljon on jälkeä ja skraidua, mutta onneksi lähes 100% ehjät.
Tarkoituksena on asentaa korisarja, 18" monoblockit, nahkapirtti kankaiden tilalle ja tintata lasit miedosti.
Putkiston rakennan alkuperäistyyliseksi 2 ovaalipäällä. Ei siis mitään älytöntä tuuninkia, lähinnä sellaista oem-tyylistä klassisen sporttista kokonaisuutta.
Jos sulta löytyy hyväkuntoista nahkasisustaa tähän manuaalisäädöillä niin paa yv!
Sitten se tekniikka. Alkuperäisenä oli tarkoitus pitää, mutta ihan kevyt "superturbo" tekisi mieli tehdä.
Toki niin että kaikki alkuperäiset osat saa helposti asennettua takaisin.
Jätetään tämä kuitenkin vielä auki, mitä muut on mieltä?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W210 300td -99
Mielenkiinnolla seuraan! väykkäprojekteja ei ole liikoja näkynyt. Tässä on lähtökohdat kunnossa
Re: W210 300td -99
Mielenkiintoista. Noin hyvin säilyneeseen väykkään tee muutokset siten, että voit palauttaa sen alkuperäiseksi. Mulla on nyt se raato, josta tuo korisarja on peräisin. Siinä on myös nahat, mutten muista, onko ne sähköillä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W210 300td -99
Oikein mielenkiintoinen aihe, haluttais hommata preface väyrynen odottelemaan museointia mutta hyvät alkaa olemaan tosi harvassa. Mun mielestä kannattaa ne tuunaamiset tehdä todella harkiten ja siten että kaiken saa alkuperäiseksi sitten joskus.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W210 300td -99
Tervettullut topicci!
Vaikken mikään väyrysfani olekaan, niin arvostus niitä kohtaan on kasvanut tässä vuosien saatossa. Varsinkin tuollainen 300DT on kyllä makia peli. Prefacessa en tykkää 210/202 noista mustista corollahelmoista, joten todella hienoa, että olet saanut tuon AMG sarjan! Sille tuskin on mitään estettä edes Mr tarkastuksessa, sillä osat on alkuperäisiä ja olleet saatavilla auton valmistusaikana. Mutta moottorin suhteen oma valinta olisi pysyä vakiossa, tai muutokset niin ettei niitä huomaa mitenkään päällepäin. Miksei toki voi viritellä enemmän jos ei tästä museokampetta aio säilyttää. Jälleen kerran taas kulujen puolesta se MR on kuitenkin aika kiva tämmösessä dieselissä. Se on äkkiä 1500€ hintaero vuodessa kuluihin, noin niinkuin talouspuolesta harkittuna. No mutta kumminkin, hienoa että tämmöstä harrastetaan ja toivotaan että löytyy siisti nahkapirtti autoon.
Vaikken mikään väyrysfani olekaan, niin arvostus niitä kohtaan on kasvanut tässä vuosien saatossa. Varsinkin tuollainen 300DT on kyllä makia peli. Prefacessa en tykkää 210/202 noista mustista corollahelmoista, joten todella hienoa, että olet saanut tuon AMG sarjan! Sille tuskin on mitään estettä edes Mr tarkastuksessa, sillä osat on alkuperäisiä ja olleet saatavilla auton valmistusaikana. Mutta moottorin suhteen oma valinta olisi pysyä vakiossa, tai muutokset niin ettei niitä huomaa mitenkään päällepäin. Miksei toki voi viritellä enemmän jos ei tästä museokampetta aio säilyttää. Jälleen kerran taas kulujen puolesta se MR on kuitenkin aika kiva tämmösessä dieselissä. Se on äkkiä 1500€ hintaero vuodessa kuluihin, noin niinkuin talouspuolesta harkittuna. No mutta kumminkin, hienoa että tämmöstä harrastetaan ja toivotaan että löytyy siisti nahkapirtti autoon.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: W210 300td -99
Kiinnostaa seurata!
Minulla oli 2002 Väyrynen 200D vuosina 2007-2018. Todella mukava auto ajella ja hytissä oli riittävästi tilaa vaikka viidelle isokokoiselle miehelle.
Nykyinen W211 tuntuu hytin tiloiltaan kovin ahtaalta, toisaalta tavaratilaan (sedan) mahtuisi vaikka mopoauto???
Minun Väyryseni loru loppui siihen tunnettuun, eli ruostumiseen!
Ruostetta alkoi pukkaamaan joka kolosta, jopa suoralta pelliltä...
Minulla oli 2002 Väyrynen 200D vuosina 2007-2018. Todella mukava auto ajella ja hytissä oli riittävästi tilaa vaikka viidelle isokokoiselle miehelle.
Nykyinen W211 tuntuu hytin tiloiltaan kovin ahtaalta, toisaalta tavaratilaan (sedan) mahtuisi vaikka mopoauto???
Minun Väyryseni loru loppui siihen tunnettuun, eli ruostumiseen!
Ruostetta alkoi pukkaamaan joka kolosta, jopa suoralta pelliltä...
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Re: W210 300td -99
Hienoa kuulla että kiinnostuneita nykyään löytyy!
Mulla oli kanssa näitä useampia V8-malleja myöten nuorempana, ajattelin silloin että ei näitä kukaan tule haluamaan ikinä ainakaan harrasteena. Ajetaan paljon ja viedään paaliin mätinä.
Kuinka väärässä sitä taas olinkaan, nyt hyvien hinnat on kovassa nosteessa ja pieni piiri arvostaa.
Autohan oli hyvä peltejä lukuunottamatta.. Hiljainen, mukava ajaa ja kestävä.
Hieman huvittavaa seurata ihmisten reaktioita, kun kertoo millaista autoa nykyään harrastaa. Lähes jokaisen pään päälle syttyy kysymysmerkki ja ilme on vakava.
Ehkä se on just sitä mitä osaltaan haen harrastamisella, olla erilainen.
Mulla oli kanssa näitä useampia V8-malleja myöten nuorempana, ajattelin silloin että ei näitä kukaan tule haluamaan ikinä ainakaan harrasteena. Ajetaan paljon ja viedään paaliin mätinä.
Kuinka väärässä sitä taas olinkaan, nyt hyvien hinnat on kovassa nosteessa ja pieni piiri arvostaa.
Autohan oli hyvä peltejä lukuunottamatta.. Hiljainen, mukava ajaa ja kestävä.
Hieman huvittavaa seurata ihmisten reaktioita, kun kertoo millaista autoa nykyään harrastaa. Lähes jokaisen pään päälle syttyy kysymysmerkki ja ilme on vakava.
Ehkä se on just sitä mitä osaltaan haen harrastamisella, olla erilainen.
Re: W210 300td -99
Hommat etenee hyvin verkkaisesti, on nykyään paljon muutakin elämää. Mutta tehdään aina kun motia ja aikaa on.
Nyt sain tiputettua takakelkan alas, onhan siinä paljon pintaruostetta. Puhallan hiekalla puhtaaksi ja maalaan kaikki osat, tulee nätti kokonaisuus.
Pohja on onneksi hyvä, pienen pieniä alkuja on pari, mutta muuten kova ja hitsaamaton.
Narinahelat, käsijarrukengät ja isot puslat näyttää lähes ajamattomilta, kaikki puoltaa vähäisiä kilometrejä.
Myös moottoria on tutkittu kaverin kameralla, käsittämättömän "puhdas" ja kulumaton sieltäkin.
Vanteet on Intran monoblockit 8/9×18", eli parhaat replicat.
Täytyy ne kiikuttaa lähiaikoina L-Weldille kunnostettavaksi.
Nyt sain tiputettua takakelkan alas, onhan siinä paljon pintaruostetta. Puhallan hiekalla puhtaaksi ja maalaan kaikki osat, tulee nätti kokonaisuus.
Pohja on onneksi hyvä, pienen pieniä alkuja on pari, mutta muuten kova ja hitsaamaton.
Narinahelat, käsijarrukengät ja isot puslat näyttää lähes ajamattomilta, kaikki puoltaa vähäisiä kilometrejä.
Myös moottoria on tutkittu kaverin kameralla, käsittämättömän "puhdas" ja kulumaton sieltäkin.
Vanteet on Intran monoblockit 8/9×18", eli parhaat replicat.
Täytyy ne kiikuttaa lähiaikoina L-Weldille kunnostettavaksi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W210 300td -99
Ai että tätä projektia on ilo seurata !
Olisi pitänyt itse asentaa tuo amg-sarja tuohon, mutta en saanut sitä aikaiseksi. Työ kun haittaa harrastusta
Olisi pitänyt itse asentaa tuo amg-sarja tuohon, mutta en saanut sitä aikaiseksi. Työ kun haittaa harrastusta
Dodge Charger 440 R/T 1969