Johtotähti 1985: pakollisia tarvikkeita

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1459
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Johtotähti 1985: pakollisia tarvikkeita

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

IMG_20250215_124839_edit_4555424458312.jpg
IMG_20250215_124906_edit_4568479222161.jpg
Koskahan nähdään museokilpisessä Mersussa kromikaaret, kattoikkuna, takalasin ritilä ja rosterihelmat?
Tuossahan ne on näytillä kaikki, aikansa lisävarusteet, ja oikein Johtotähti-lehdessä!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2144
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Johtotähti 1985: pakollisia tarvikkeita

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Minulla oli tuossa valkoisessa farkussa rosterihelmat ja se on museotarkastettu niillä.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1355
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Johtotähti 1985: pakollisia tarvikkeita

Viesti Kirjoittaja Karel »

Tulkinnoilla on aina hauska käydä ajatusleikkiä. Kyllähän noilla karvanoppa-tason himmeleillä on paljonkin museokilpisiä autoja, joita täällä sitten kilvan kauhistellaan.

Jos jokin Mersu olisi todistettavasti jo 70-luvulta lähtien ollut maalattu vaaleanpunaiseksi vihreillä täplillä, niin ainakin teoriassa sellainenkin tulisi hyväksyä museokilpiin, kunhan muutkin ehdot vaan täyttyvät.

Vai miten on?
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1286
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Johtotähti 1985: pakollisia tarvikkeita

Viesti Kirjoittaja Ari »

Onpas makea julkaisu.Mikä tällainen Johtotähti-lehti oli?
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Johtotähti 1985: pakollisia tarvikkeita

Viesti Kirjoittaja illinois »

Eikös se ollut Vehon asiakaslehti ?
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1459
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: Johtotähti 1985: pakollisia tarvikkeita

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Jep
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1633
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Re: Johtotähti 1985: pakollisia tarvikkeita

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Karel kirjoitti: Su 16.02.2025 12:00 Jos jokin Mersu olisi todistettavasti jo 70-luvulta lähtien ollut maalattu vaaleanpunaiseksi vihreillä täplillä, niin ainakin teoriassa sellainenkin tulisi hyväksyä museokilpiin, kunhan muutkin ehdot vaan täyttyvät.
Näin se ymmärtääkseni menisi. Minulla on vuonna 1989 tehty korinvaihto varaosa-autona. Eikös sen pitäisi olla jo museorekisteröintikelpoinen?
Juhani Halmeenmäki kirjoitti: Su 16.02.2025 10:46 Koskahan nähdään museokilpisessä Mersussa kromikaaret, kattoikkuna, takalasin ritilä ja rosterihelmat?
Tuossahan ne on näytillä kaikki, aikansa lisävarusteet, ja oikein Johtotähti-lehdessä!
Kyllä ei pitäisi museorekisteriin edes päästä ilman gromigaaria. Niillä saadaan autoon jotenkin ylevä ja juhlallinen tunnelma.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3980
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Johtotähti 1985: pakollisia tarvikkeita

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Daaz kirjoitti: Ma 17.02.2025 14:34 ...
Kyllä ei pitäisi museorekisteriin edes päästä ilman gromigaaria. Niillä saadaan autoon jotenkin ylväs ja voimaantunut vaikutelma.

-Daaz

Ja vieläpä,
Johtotähti 1985 kirjoitti: Loistava kiilto, helppo asentaa
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1633
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Re: Johtotähti 1985: pakollisia tarvikkeita

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Nozki kirjoitti: Ma 17.02.2025 14:38
Johtotähti 1985 kirjoitti: Loistava kiilto, helppo asentaa
Kyllä tuolla rahalla pitäisi jo kiiltääkin. Huomasin nimittäin vasta, että nuohan maksavat noin 1900 markkaa/sarja. Siis noin 760 euroa nykyrahassa!

Minulla on yksi paketissa oleva C126:n sarja tallilla, jonka olin ajatellut tuhota, kun sille päälle satun. Mutta jos joku maksaa 750 euroa niistä, tai vaikka edes 700 euroa, niin voin myydäkin.

-D
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1355
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Johtotähti 1985: pakollisia tarvikkeita

Viesti Kirjoittaja Karel »

Minulta saa yhdet 126 sedanin gromigaaret ihan ilmaiseksi kuka haluaa. Toinen etukaari jonkun verran ottanut johonkin osumaa joskus, mutta sehän on vain ajan patinaa.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
kerosiini
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 431
Liittynyt: To 25.11.2004 19:16
Paikkakunta: Tervola

Re: Johtotähti 1985: pakollisia tarvikkeita

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Daaz kirjoitti: Ma 17.02.2025 14:34 Näin se ymmärtääkseni menisi. Minulla on vuonna 1989 tehty korinvaihto varaosa-autona. Eikös sen pitäisi olla jo museorekisteröintikelpoinen?
Jos korimalli pysynyt samana niin kyllä se kelpaa
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '77, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
Vastaa Viestiin