
S211 280cdi Laatikko probleema!
S211 280cdi Laatikko probleema!
Tarvittis vähän neuvoja 722.9 sin kanssa kuinka olisi ns järkevä toimia. Voimaa on tosiaan nyt V6 seen saatu niin paljon, että aski luistaa. Kannattaako sinne laittaa nyt uudempi seiskalovinen tilalle jostakin 350cdi.n perästä? Onko se yhtään sen vahvempi tapaus? Vai tilata race mallin kitkalevyt tuohon nykyiseen ja käyttää turbiini sorvissa? Vai vaihtaa koko turbiini johonkin toiseen? Onko noihin askeihin tavattu vaihtaa solenoidia sun muuta kitkalevyjen lisäksi? Tarkoitus olisi itse tehdä ja virheistään sitten oppia ja manata lopuksi tien poskessa kun ei tullut Siekkiselle vietyä 

Re: S211 280cdi Laatikko probleema!
Lisää levyjä vaan ja paineita ylös, ei solenoidien vaihto mitään siihen lisää tuo.
Ohjelmaa ronkkimaan ja mekaanisia vahvistuksia vaan.
Ohjelmaa ronkkimaan ja mekaanisia vahvistuksia vaan.
Re: S211 280cdi Laatikko probleema!
Onko 420cdi vaihteisto erilainen ? Jotain lähelle 500/1000 ainakin kesti luistamatta sellaisenaan 211:ssa.
wiimax.fi
Re: S211 280cdi Laatikko probleema!
Eiköhän se ole vahvempi. 420cdi:n vääntö kun on vakiona jo sellainen 730 Nm. Ja tuikku oli ottanut yhdestä nelisatasesta 1000 Nm. Ei tuota jonkun 320:n loota kestä.
Re: S211 280cdi Laatikko probleema!
.
280 cdi,ssä on pienempi turbiini, sekä vähemmän kytkinlevyjä, kuin 320cdi,ssä.
420cdi,ssä on vahvempi turbiini (triplelock), sekä enemmän kytkinlevyjä, kun 320cdi,ssä.
OM642, 280cdi,n 7g laatikko kestää, jos se on aivan huippukunnossa, niin noin 650nm. ~Sama juttu, jos moottori on OM648 + 5g.
OM642, 320cdi.n 7g (ja OM648 +5g) noin 800nm. Kestävin näistä on W211 nelikon 5g laatikko, jota on niissä aivan alkupään autoissa.
OM629, 420cdi,n 7g ++1000nm
280 cdi,ssä on pienempi turbiini, sekä vähemmän kytkinlevyjä, kuin 320cdi,ssä.
420cdi,ssä on vahvempi turbiini (triplelock), sekä enemmän kytkinlevyjä, kun 320cdi,ssä.
OM642, 280cdi,n 7g laatikko kestää, jos se on aivan huippukunnossa, niin noin 650nm. ~Sama juttu, jos moottori on OM648 + 5g.
OM642, 320cdi.n 7g (ja OM648 +5g) noin 800nm. Kestävin näistä on W211 nelikon 5g laatikko, jota on niissä aivan alkupään autoissa.
OM629, 420cdi,n 7g ++1000nm
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: S211 280cdi Laatikko probleema!
Tämä asiahan taitaa mennä nyt niin, että se on 420 sen 7g laitettava V6 sen jatkoksi. Kuinkahan tämä operaatio menee laatikon ohjauksen puolesta? Onko 420 sen aski naitettava eculle vai laitettava vanhasta askista aivot? Mieli tekisi vielä kerran koittaa vähän ns ponnistaa kun tuo on nyt 4v ja 100tkm pysynyt kasassa. Autoon tehdyt muutokset: Tuikun tekemä softa, "iso" Map anturi, Turbo muokattu Herlevillä, PTRacingin tekemät pakosarjat, pakosarjojen Y-haara ns kiilloitettu ja tulpattu, Iso välijäähdytin, ahtoäänenvaimennin "ohitettu", EGR putki katkottu ja tulpattu ahtolinjasta, moottorinhuohotus siirretty ulkoilmaan, pakoputkisto tyhjätty. Öljyinä oon käyttänyt TB Diamond Extreme 10w60 kera X1R ympäri vuoden. Neljä vuotta sitten penkitetty eri turbolla ja vähemmillä muutoksilla sekä ns palaneilla laatikkoöljyillä 340hv 800nm savuttomasti.
Re: S211 280cdi Laatikko probleema!
.
No tuota
Ei sitä laatikkoa kannata vahtaa, ellei sellaista saatu nyt jostain syystä ja vartavastaen omistamaan.Halvemmaksikin tulee, kun Siekkinen vahvistaa.
No tuota
Ei sitä laatikkoa kannata vahtaa, ellei sellaista saatu nyt jostain syystä ja vartavastaen omistamaan.Halvemmaksikin tulee, kun Siekkinen vahvistaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: S211 280cdi Laatikko probleema!
Kiitoksia Tuikulle vastauksista. Siekkinen pyytää laatikon vahvistuksesta 2500-3000€. Toki rahalle saa varmasti vastinetta. Itämeren toiselta puolelta näyttää vain saavan nuota 420 sen askeja 500-1500€ Hintahaarukalla. Sillä tämä tuntuu houkuttelevalta vaihtoehdolta kokeilla. Olettaen toki et kaikki menee ns nappiin ja saa ehjän, toimivan laatikon.
Re: S211 280cdi Laatikko probleema!
Jaahas
Tämmöinen mahdollisuus on mulla mennyt ohi
Tämmöinen mahdollisuus on mulla mennyt ohi
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5