S211 280cdi Laatikko probleema!

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

S211 280cdi Laatikko probleema!

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Tarvittis vähän neuvoja 722.9 sin kanssa kuinka olisi ns järkevä toimia. Voimaa on tosiaan nyt V6 seen saatu niin paljon, että aski luistaa. Kannattaako sinne laittaa nyt uudempi seiskalovinen tilalle jostakin 350cdi.n perästä? Onko se yhtään sen vahvempi tapaus? Vai tilata race mallin kitkalevyt tuohon nykyiseen ja käyttää turbiini sorvissa? Vai vaihtaa koko turbiini johonkin toiseen? Onko noihin askeihin tavattu vaihtaa solenoidia sun muuta kitkalevyjen lisäksi? Tarkoitus olisi itse tehdä ja virheistään sitten oppia ja manata lopuksi tien poskessa kun ei tullut Siekkiselle vietyä :D
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4484
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: S211 280cdi Laatikko probleema!

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Lisää levyjä vaan ja paineita ylös, ei solenoidien vaihto mitään siihen lisää tuo.
Ohjelmaa ronkkimaan ja mekaanisia vahvistuksia vaan.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17925
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: S211 280cdi Laatikko probleema!

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onko 420cdi vaihteisto erilainen ? Jotain lähelle 500/1000 ainakin kesti luistamatta sellaisenaan 211:ssa.
wiimax.fi
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1197
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: S211 280cdi Laatikko probleema!

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Eiköhän se ole vahvempi. 420cdi:n vääntö kun on vakiona jo sellainen 730 Nm. Ja tuikku oli ottanut yhdestä nelisatasesta 1000 Nm. Ei tuota jonkun 320:n loota kestä.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4761
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: S211 280cdi Laatikko probleema!

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
280 cdi,ssä on pienempi turbiini, sekä vähemmän kytkinlevyjä, kuin 320cdi,ssä.
420cdi,ssä on vahvempi turbiini (triplelock), sekä enemmän kytkinlevyjä, kun 320cdi,ssä.

OM642, 280cdi,n 7g laatikko kestää, jos se on aivan huippukunnossa, niin noin 650nm. ~Sama juttu, jos moottori on OM648 + 5g.
OM642, 320cdi.n 7g (ja OM648 +5g) noin 800nm. Kestävin näistä on W211 nelikon 5g laatikko, jota on niissä aivan alkupään autoissa.
OM629, 420cdi,n 7g ++1000nm
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: S211 280cdi Laatikko probleema!

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Tämä asiahan taitaa mennä nyt niin, että se on 420 sen 7g laitettava V6 sen jatkoksi. Kuinkahan tämä operaatio menee laatikon ohjauksen puolesta? Onko 420 sen aski naitettava eculle vai laitettava vanhasta askista aivot? Mieli tekisi vielä kerran koittaa vähän ns ponnistaa kun tuo on nyt 4v ja 100tkm pysynyt kasassa. Autoon tehdyt muutokset: Tuikun tekemä softa, "iso" Map anturi, Turbo muokattu Herlevillä, PTRacingin tekemät pakosarjat, pakosarjojen Y-haara ns kiilloitettu ja tulpattu, Iso välijäähdytin, ahtoäänenvaimennin "ohitettu", EGR putki katkottu ja tulpattu ahtolinjasta, moottorinhuohotus siirretty ulkoilmaan, pakoputkisto tyhjätty. Öljyinä oon käyttänyt TB Diamond Extreme 10w60 kera X1R ympäri vuoden. Neljä vuotta sitten penkitetty eri turbolla ja vähemmillä muutoksilla sekä ns palaneilla laatikkoöljyillä 340hv 800nm savuttomasti.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4761
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: S211 280cdi Laatikko probleema!

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No tuota
Ei sitä laatikkoa kannata vahtaa, ellei sellaista saatu nyt jostain syystä ja vartavastaen omistamaan.Halvemmaksikin tulee, kun Siekkinen vahvistaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: S211 280cdi Laatikko probleema!

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Kiitoksia Tuikulle vastauksista. Siekkinen pyytää laatikon vahvistuksesta 2500-3000€. Toki rahalle saa varmasti vastinetta. Itämeren toiselta puolelta näyttää vain saavan nuota 420 sen askeja 500-1500€ Hintahaarukalla. Sillä tämä tuntuu houkuttelevalta vaihtoehdolta kokeilla. Olettaen toki et kaikki menee ns nappiin ja saa ehjän, toimivan laatikon.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4761
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: S211 280cdi Laatikko probleema!

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Jaahas

Tämmöinen mahdollisuus on mulla mennyt ohi
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin