W212 herjaa "EBD, ABS and ESP unavaible Diagnost./rig test" eikä käynnisty
Re: W212 herjaa "EBD, ABS and ESP unavaible Diagnost./rig test" eikä käynnisty
Nyt näyttäisi siltä, mikäli omat mittaukset pitää paikkansa, että Ecun liittimen 2 oranssi/ruskea johto pitäisi mennä releen N jalkaan 1 tai 3, mutta eipä näytä mitään vastuspuolella mitatessa. Pitää vielä varmistaa tuo, mutta voisko etu-SAM olla jotenkin rikki niin, että johto olisi sieltä jostain mutkasta poikki?
S212 E350CDI 4Matic 2009
Re: W212 herjaa "EBD, ABS and ESP unavaible Diagnost./rig test" eikä käynnisty
Oranssiruskea piuha ecun ja releen N välillä poikki akkukotelon alta 99% varmuudella. Johtosarjan lokarin ulostulo koneen ja ecun välillä yhdistää, lokarin ja akkukotelon alta ei. Liekö akkukotelon reuna hinkannut johtosarjan poikki. Lapset unille ja takaisin tutkimaan
S212 E350CDI 4Matic 2009
Re: W212 herjaa "EBD, ABS and ESP unavaible Diagnost./rig test" eikä käynnisty
Hyvää vianhakua. Eli kuten aiemmin arveltu, sähköt puuttui eculta. Toki se hieman ihmetyttää, että ecuun saa yhteyden vaikkei kaikkia virtoja tule. Ainakin edc16 ecuihin ei saa yhteyttä jos tuon releen yhdistämiä virtoja ei tule, pelkkä vp15 ei riitä herättämään ecua kokonaan.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: W212 herjaa "EBD, ABS and ESP unavaible Diagnost./rig test" eikä käynnisty



Ilmanko ei Eculta mene tieto releelle. Kaikki muut piuhat ehjiä, yksi hapettunut poikki. Miten voi olla noin??
SUURKIITOS racer123 Stardiagnooseista ja WIS-tuesta ja MBLabille whatsapp-avusta asiaan liittyen.

Huomenna haen tällaisia ja pala tuoretta piuhaa jatkoksi, 5-10mm kuorin ja tuli kirkasta piuhaa näkyviin tosta vanhasta.
https://www.motonet.fi/tuote/jatkoliiti ... ct=48-7143
S212 E350CDI 4Matic 2009
Re: W212 herjaa "EBD, ABS and ESP unavaible Diagnost./rig test" eikä käynnisty
Työvoitto 

Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: W212 herjaa "EBD, ABS and ESP unavaible Diagnost./rig test" eikä käynnisty
Mahtavaa. Mekaanikon parhaita hetkiä kuvissa.
wiimax.fi
Re: W212 herjaa "EBD, ABS and ESP unavaible Diagnost./rig test" eikä käynnisty

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W212 herjaa "EBD, ABS and ESP unavaible Diagnost./rig test" eikä käynnisty
Onko hiiri käynyt syöpöttelemässä vai onko tehtaalta laitettu nippuside vähän liian tiukalle ja hankautunut sitten poikki. Vai onko se silloin ollut vähän liian löysällä.
Oli miten oli niin loistavaa vianhakua.
Oli miten oli niin loistavaa vianhakua.
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
Harraste: C215 M113k
Re: W212 herjaa "EBD, ABS and ESP unavaible Diagnost./rig test" eikä käynnisty
Epäilen nippusiteen hinkanneen, koska kaikki muut olivat aivan ehjiä. Sieltä sitten päässyt likaista suolavettä, pesuainetta yms ja aikaa myöden hapettunut ja naps. Erikoista kyllä, ettei muissa piuhoissa ollut mitään. Vähän harmitti, että menin ton etu-SAMin irroittamaan, aiheutui turhaa työtä. Yleismittariin neulapäiset mittajohdot oli kyllä ihan ehdoton, sai pukattua suojakuoreen reiän ja helposti mitattua mihin asti piuhassa tieto kulkee.
Päädyin tekemään tällaisen ratkaisun, kun ei oikein mun kolvilla tuo tina liittimessä sulanut.
Eka esimerkki ja toinen valmis toteutus, jossa kaksi eri kokoista, läpinäkyvää kutistesukkaa. Valmiin sitten teippasin vielä piiloon.


Kaikki muu meni maaliin, mutta tämä helvetin tyhmästi suunniteltu akkukotelon kolmas pultti ei mennyt kierteelle.


Tämmöistä jäi ILS valittamaan ja ajovalot palaa, vaikka kirkasta.

Päädyin tekemään tällaisen ratkaisun, kun ei oikein mun kolvilla tuo tina liittimessä sulanut.
Eka esimerkki ja toinen valmis toteutus, jossa kaksi eri kokoista, läpinäkyvää kutistesukkaa. Valmiin sitten teippasin vielä piiloon.


Kaikki muu meni maaliin, mutta tämä helvetin tyhmästi suunniteltu akkukotelon kolmas pultti ei mennyt kierteelle.


Tämmöistä jäi ILS valittamaan ja ajovalot palaa, vaikka kirkasta.

S212 E350CDI 4Matic 2009
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W212 herjaa "EBD, ABS and ESP unavaible Diagnost./rig test" eikä käynnisty
Siis se oli softattu, tulikos vaiva mite verratuna siihen ?AaPoo kirjoitti: ↑La 08.03.2025 14:18 No joo, liian helppo vikahan se olisi ollut, jos liittimen mennyt paska olisi ollut syynä. Sain tuon auki lukituskynnet avaamalla ja veivaamalla tota liittimen kampea. Mittaan nyt rele N-ecu välisen johdon, ettei ole siellä katkosta. Sitten käytettyä ecua odottelemaan, jos johto on ehjä.
tarkista myös että liitimen "raudat" ottaa kunnolla kosketusta pineihin
jos se on siellä renksutunut pitkään noin niin on voinnut kosketus hävitä,
usein johdot hajoaa noista kohdin mistä ovat liitin kuorissa kiinni,
mitta myös väli sitä mistä piuha tulee samiin sinne relelle
Mökkillä
'
'
Re: W212 herjaa "EBD, ABS and ESP unavaible Diagnost./rig test" eikä käynnisty
Mulla lähes sama vika w212 e250cdi. Xentry antoi vaatimaatonat 120 vikakoodia, niistä en kuitenkaan saanut selvitettyä vian aiheuttajaa, kaikki lähinnä yhteysongelmia. Autosta siis ikäänkuin häviää virrat kun kaltevalla pinnalla (keula alaspäin) alkoi aluksi ilmetä kun ajoi autoa parkkihalliin, kaikki varoitukset ja varoitusvalot päällä ja ohjaustehostus hävisi, mutta korjaantui kun auto tasaisella. Sitten kun auton jätti kaltevalle pinnalle parkkiin ja sammuttaa niin ei starttaa, eikä vaihdekeppiä saa pois parkkiasennosta. Sitten kun tunkilla nostaa keulaa keulaa niin taas toimii. Akku uusi, samoin vaihdoin pääsulakerasian releen. Ideoita?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W212 herjaa "EBD, ABS and ESP unavaible Diagnost./rig test" eikä käynnisty
Vettä jossain, joku johto irtiTomppa11 kirjoitti: ↑Ma 05.05.2025 15:55 Mulla lähes sama vika w212 e250cdi. Xentry antoi vaatimaatonat 120 vikakoodia, niistä en kuitenkaan saanut selvitettyä vian aiheuttajaa, kaikki lähinnä yhteysongelmia. Autosta siis ikäänkuin häviää virrat kun kaltevalla pinnalla (keula alaspäin) alkoi aluksi ilmetä kun ajoi autoa parkkihalliin, kaikki varoitukset ja varoitusvalot päällä ja ohjaustehostus hävisi, mutta korjaantui kun auto tasaisella. Sitten kun auton jätti kaltevalle pinnalle parkkiin ja sammuttaa niin ei starttaa, eikä vaihdekeppiä saa pois parkkiasennosta. Sitten kun tunkilla nostaa keulaa keulaa niin taas toimii. Akku uusi, samoin vaihdoin pääsulakerasian releen. Ideoita?
Mökkillä
'
'