Shatterin W108 250S -67
Re: Shatterin W108 250S -67
Tuossa kun kattonu w111 osia huomannut jännästi että näillä kaupoilla mitjö kauppaavat niin jännän suuria hinta eroja vaikka taitaa monesti olla sama toimittaja??
Esim nuo minulla tilanteeksi asti eskaloituneet olkapin korjaus sarja ensin niitä ei kuussa ei maassa. No aitten jokapaikassa niitä onkin ja autodoc oli kuiten halvin (febi) tappeja.
En muuten ikänä ole tuolta mitään tilannut saa nähdä miten käyppii....
Mistähän kannattaisi tiivisteitä haaveilla siippariin?? Ei haluta sateeseen jättää jo on vänkärin etujalkatilassa vettä ja takapenkki märkä myös jos isompi sade.....
Esim nuo minulla tilanteeksi asti eskaloituneet olkapin korjaus sarja ensin niitä ei kuussa ei maassa. No aitten jokapaikassa niitä onkin ja autodoc oli kuiten halvin (febi) tappeja.
En muuten ikänä ole tuolta mitään tilannut saa nähdä miten käyppii....
Mistähän kannattaisi tiivisteitä haaveilla siippariin?? Ei haluta sateeseen jättää jo on vänkärin etujalkatilassa vettä ja takapenkki märkä myös jos isompi sade.....
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
Re: Shatterin W108 250S -67
Tuolta oldtimer-ersatzteilelta tuli kesällä tilattua jotain bensapuolen osaa w201:een ja palvelu pelasi moitteetta. Sai jopa kaupantekijäinä pienen pölyhuiskan sisustan pöllyyttämiseen
W114 bensapumppua en sieltä huomannut vilkaista kun sellainen löytyi Autodocilta. Reilu viikko meni ennen kuin pumppu tuli, mutta oli just sellainen kuin piti. Jännä ettei Pierburgin kulmamallista pumppua tahdo saada enää mistään.

W114 bensapumppua en sieltä huomannut vilkaista kun sellainen löytyi Autodocilta. Reilu viikko meni ennen kuin pumppu tuli, mutta oli just sellainen kuin piti. Jännä ettei Pierburgin kulmamallista pumppua tahdo saada enää mistään.
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '77, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
Re: Shatterin W108 250S -67
Meinasitko kulmamallin pumpulla tätä? Näköjään on eioota, onneksi tilasin alkuvuonna hyllyyn uuden 93e.kerosiini kirjoitti: ↑Pe 25.10.2024 08:07 Tuolta oldtimer-ersatzteilelta tuli kesällä tilattua jotain bensapuolen osaa w201:een ja palvelu pelasi moitteetta. Sai jopa kaupantekijäinä pienen pölyhuiskan sisustan pöllyyttämiseen![]()
W114 bensapumppua en sieltä huomannut vilkaista kun sellainen löytyi Autodocilta. Reilu viikko meni ennen kuin pumppu tuli, mutta oli just sellainen kuin piti. Jännä ettei Pierburgin kulmamallista pumppua tahdo saada enää mistään.


Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Re: Shatterin W108 250S -67
Juurikin tuo! Autodoc oli ainoa ns. tuttu paikka mistä tuota vielä saa. Mm. KL-varaosat tarjosi ei-oota. Sen kautta saa ainoastaan sitä ns. suoraa mallia mikä vaatii lohkon ja pumpun väliin oman bakeliittilevyn.Shatter kirjoitti: ↑Pe 25.10.2024 09:27Meinasitko kulmamallin pumpulla tätä? Näköjään on eioota, onneksi tilasin alkuvuonna hyllyyn uuden 93e.kerosiini kirjoitti: ↑Pe 25.10.2024 08:07 Tuolta oldtimer-ersatzteilelta tuli kesällä tilattua jotain bensapuolen osaa w201:een ja palvelu pelasi moitteetta. Sai jopa kaupantekijäinä pienen pölyhuiskan sisustan pöllyyttämiseen![]()
W114 bensapumppua en sieltä huomannut vilkaista kun sellainen löytyi Autodocilta. Reilu viikko meni ennen kuin pumppu tuli, mutta oli just sellainen kuin piti. Jännä ettei Pierburgin kulmamallista pumppua tahdo saada enää mistään.![]()
![]()
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '77, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3015
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Shatterin W108 250S -67
Älä ainakaan niitä kauhean halpoja oventiivisteitä turkkilaisia. Muuta kuin taakse ehkä, ihan sinnepäin ovat. Itse ajattelin myydö toisen munuaisen ja MB Classicilta tai DB Depotilta sitten tiivisteet etuoviin.tyhtis kirjoitti: ↑Pe 25.10.2024 04:59 Tuossa kun kattonu w111 osia huomannut jännästi että näillä kaupoilla mitjö kauppaavat niin jännän suuria hinta eroja vaikka taitaa monesti olla sama toimittaja??
Esim nuo minulla tilanteeksi asti eskaloituneet olkapin korjaus sarja ensin niitä ei kuussa ei maassa. No aitten jokapaikassa niitä onkin ja autodoc oli kuiten halvin (febi) tappeja.
En muuten ikänä ole tuolta mitään tilannut saa nähdä miten käyppii....
Mistähän kannattaisi tiivisteitä haaveilla siippariin?? Ei haluta sateeseen jättää jo on vänkärin etujalkatilassa vettä ja takapenkki märkä myös jos isompi sade.....
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: Shatterin W108 250S -67
Ovien tiivisteiden suhteen iso plussa MBclassic:ille. Ainakin W123 tapauksessa ne sopivat täydellisesti paikoilleen.Petteri Kivimäki kirjoitti: ↑La 26.10.2024 23:46Älä ainakaan niitä kauhean halpoja oventiivisteitä turkkilaisia. Muuta kuin taakse ehkä, ihan sinnepäin ovat. Itse ajattelin myydö toisen munuaisen ja MB Classicilta tai DB Depotilta sitten tiivisteet etuoviin.tyhtis kirjoitti: ↑Pe 25.10.2024 04:59 Tuossa kun kattonu w111 osia huomannut jännästi että näillä kaupoilla mitjö kauppaavat niin jännän suuria hinta eroja vaikka taitaa monesti olla sama toimittaja??
Esim nuo minulla tilanteeksi asti eskaloituneet olkapin korjaus sarja ensin niitä ei kuussa ei maassa. No aitten jokapaikassa niitä onkin ja autodoc oli kuiten halvin (febi) tappeja.
En muuten ikänä ole tuolta mitään tilannut saa nähdä miten käyppii....
Mistähän kannattaisi tiivisteitä haaveilla siippariin?? Ei haluta sateeseen jättää jo on vänkärin etujalkatilassa vettä ja takapenkki märkä myös jos isompi sade.....

W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Shatterin W108 250S -67
Petteri Kivimäki kirjoitti: ↑La 26.10.2024 23:46Älä ainakaan niitä kauhean halpoja oventiivisteitä turkkilaisia. Muuta kuin taakse ehkä, ihan sinnepäin ovat. Itse ajattelin myydö toisen munuaisen ja MB Classicilta tai DB Depotilta sitten tiivisteet etuoviin.tyhtis kirjoitti: ↑Pe 25.10.2024 04:59 Tuossa kun kattonu w111 osia huomannut jännästi että näillä kaupoilla mitjö kauppaavat niin jännän suuria hinta eroja vaikka taitaa monesti olla sama toimittaja??
Esim nuo minulla tilanteeksi asti eskaloituneet olkapin korjaus sarja ensin niitä ei kuussa ei maassa. No aitten jokapaikassa niitä onkin ja autodoc oli kuiten halvin (febi) tappeja.
En muuten ikänä ole tuolta mitään tilannut saa nähdä miten käyppii....
Mistähän kannattaisi tiivisteitä haaveilla siippariin?? Ei haluta sateeseen jättää jo on vänkärin etujalkatilassa vettä ja takapenkki märkä myös jos isompi sade.....
Kiitoksia vinkistä pitää laittaa muistiin sama itkeä ja ostaa kalliimmat ku vaihtaa monesti niitä halvempia
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
Re: Shatterin W108 250S -67
W108 oem ovitiivisteet 618e MB-Classicilta.
Kerkeää kyllä mennä sama summa vielä moneen kertaan ennen tiivisteiden asentelua joten ei pidä masentua... Melkein täytyy tarkastella vielä vanhatkin läpi, mielestäni istuivat kuitenkin aika nätisti niin saattaisi olla orkkikset, vänkärin takaovesta meni tiiviste poikki purkaessa mutta muut pysyi ehjänä.
Tohtiskohan peräkonttiin kokeilla reproa?

Kerkeää kyllä mennä sama summa vielä moneen kertaan ennen tiivisteiden asentelua joten ei pidä masentua... Melkein täytyy tarkastella vielä vanhatkin läpi, mielestäni istuivat kuitenkin aika nätisti niin saattaisi olla orkkikset, vänkärin takaovesta meni tiiviste poikki purkaessa mutta muut pysyi ehjänä.
Tohtiskohan peräkonttiin kokeilla reproa?
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Re: Shatterin W108 250S -67
Kannattaa laittaa OEM laatua olevat tiivisteet. Niin kestävät pitkään. Tuo 618€ hinta on suorastaan halpa hinta.Shatter kirjoitti: ↑Su 27.10.2024 13:39 W108 oem ovitiivisteet 618e MB-Classicilta.![]()
Kerkeää kyllä mennä sama summa vielä moneen kertaan ennen tiivisteiden asentelua joten ei pidä masentua... Melkein täytyy tarkastella vielä vanhatkin läpi, mielestäni istuivat kuitenkin aika nätisti niin saattaisi olla orkkikset, vänkärin takaovesta meni tiiviste poikki purkaessa mutta muut pysyi ehjänä.
Tohtiskohan peräkonttiin kokeilla reproa?
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Shatterin W108 250S -67
Itse tein aikoinaan volvo amazon kanssa sen virheen ensin tonni tolkulla upotin rahaa autoon ja rakennettiin ku Iisakin kirkkoa.
No sitten alkoi visuus iskeä ja tuli ostettua halvemmat tiivisteet no ei oikein istuneet ------> piti hakata lunkkia varsinkin kontin kansi jäi pönkölleen.
Ja lopulta kuskin oven tiiviste reilun vuoden päästä alkoi antautuun.
En muista valmistajaa mutta vähän jäi harmittaan ja varsinkin se ku piti ovia "paiskoa" että meni kiinni.
No sitten alkoi visuus iskeä ja tuli ostettua halvemmat tiivisteet no ei oikein istuneet ------> piti hakata lunkkia varsinkin kontin kansi jäi pönkölleen.
Ja lopulta kuskin oven tiiviste reilun vuoden päästä alkoi antautuun.
En muista valmistajaa mutta vähän jäi harmittaan ja varsinkin se ku piti ovia "paiskoa" että meni kiinni.
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3015
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Shatterin W108 250S -67
Takakonttiin Turkin-pojan tiiviste kävi ihan hyvin ja pelittää. Noissa ovien tiivisteissä olivat nimenomaan etuoven tiivisteet ihan täyttä skeidaa: mutkat heitti senttikaupalla ja tiivisteissä olleet aukot tiivisteiden kiinnikkeille eivät olleet oikeissa kohdissa "aukkoja" ollenkaan, vaan tiivisteeseen suurinpiirtein sinnepäin roiskittuja koristeita.Shatter kirjoitti: ↑Su 27.10.2024 13:39 W108 oem ovitiivisteet 618e MB-Classicilta.![]()
Kerkeää kyllä mennä sama summa vielä moneen kertaan ennen tiivisteiden asentelua joten ei pidä masentua... Melkein täytyy tarkastella vielä vanhatkin läpi, mielestäni istuivat kuitenkin aika nätisti niin saattaisi olla orkkikset, vänkärin takaovesta meni tiiviste poikki purkaessa mutta muut pysyi ehjänä.
Tohtiskohan peräkonttiin kokeilla reproa?
Ihan noin kauhean kallis ei taida olla laadukas repro? Tilaan etuoviin..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: Shatterin W108 250S -67
Hyvän näköistä jälkeä, tuollaisen työn jälkeen vaan olis kiva kun sais korille sellaisen "dippaus" käsittelyn jolla se käsitellään ja maalataan kuten tehtaalla. Ei vaan taideta suomeen asti saada sellaista.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Shatterin W108 250S -67
Mersu saanut kerätä pölyä ja ruostetta rauhassa tallin perällä muitten remonttien tieltä, edelleen tilaamatta se kuskin helma ja ovien osalta alkaa näyttämään että pitääkö hommata koko kierros hyviä käytettyjä..
Alkaa hieman avautumaan taustat miksi tästä on maalit lohkeillut sieltä täältä keskeltä peltiä.
Vasemman puolen ovissa alareunat on aika höttöä ja korjattukin jo huonosti niin tuomitsin ne puoliksi romuraudaksi sillä mielellä että helpompi hommata paremmat tilalle, oikean puolen ovet näytti alareunojen osalta pelastettavissa pikkutöillä mutta pakkelikakkuhan sieltä paljastui pintapeltien osalta pienellä putsauksella.
Päällepäin parasta ovea kaikista neljästä aloin siivoamaan niin eipä sekään nyt sitten aiheuttanut muutako leukaa syvemmälle rintaan..
pintapelti on ihan lörppö sormella painamalla ja täyttä pottupeltoa kun oiottu huonolla menestyksellä, alareunasta ja päädyistä 5cm hyvää suoraa peltiä. Pakkelia on muistettu käyttää.
Oven alareunaan heitetty asiaan kuuluvalla tavalla uutta peltiä suoraan ruosteen päälle ja sitten suoristettu reilulla kitillä, oiskohan tuo maksanut joskus vaivaa niin paljon rälläköidä vanha huono pois ja hitsata uutta peltiä edes samalle tasalle vanhan kanssa
Noh, kori oli parsittu samaan tyyliin niin mitä voi olettaa.
Norjan kaverilla olisi kohtuulliset ovet myynnissä (w108.no), homma toistaiseksi kuitenkin jäissä kun harmillisesti postimaksut reilusti isommat kuin itse ovella pyyntihinta.







Alkaa hieman avautumaan taustat miksi tästä on maalit lohkeillut sieltä täältä keskeltä peltiä.
Vasemman puolen ovissa alareunat on aika höttöä ja korjattukin jo huonosti niin tuomitsin ne puoliksi romuraudaksi sillä mielellä että helpompi hommata paremmat tilalle, oikean puolen ovet näytti alareunojen osalta pelastettavissa pikkutöillä mutta pakkelikakkuhan sieltä paljastui pintapeltien osalta pienellä putsauksella.
Päällepäin parasta ovea kaikista neljästä aloin siivoamaan niin eipä sekään nyt sitten aiheuttanut muutako leukaa syvemmälle rintaan..
pintapelti on ihan lörppö sormella painamalla ja täyttä pottupeltoa kun oiottu huonolla menestyksellä, alareunasta ja päädyistä 5cm hyvää suoraa peltiä. Pakkelia on muistettu käyttää.
Oven alareunaan heitetty asiaan kuuluvalla tavalla uutta peltiä suoraan ruosteen päälle ja sitten suoristettu reilulla kitillä, oiskohan tuo maksanut joskus vaivaa niin paljon rälläköidä vanha huono pois ja hitsata uutta peltiä edes samalle tasalle vanhan kanssa


Norjan kaverilla olisi kohtuulliset ovet myynnissä (w108.no), homma toistaiseksi kuitenkin jäissä kun harmillisesti postimaksut reilusti isommat kuin itse ovella pyyntihinta.







Viimeksi muokannut Shatter, Ti 25.02.2025 08:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Re: Shatterin W108 250S -67



Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Re: Shatterin W108 250S -67
Etulokasuojien osalta massojen poisto on tehty ja toisen jo hiekkapuhalsin puhtaaksi takapuolelta. Toisen puhallus vielä ja molemmista vanhat maalit pois niin olisi nekin valmiina alareunan korjauspalaa varten sekä korilinjojen mallausta varten kun tekee nuo helmojen etupäät valmiiksi. Samalla pitää hitsata peilien reiät umpeen.
Niemölleriltä saapui vihdoin kuskin helma niin sitäkin pääsee ihmetteleen, hieman pohdin helman vaihtoa mitenkä tehdä sillä nykyinen on huonoa etupäästä aina kuskinoven puoleen väliin asti niin pitäisikö tuo vain raakasti vaihtaa koko helma kun sellainen kerta on, jos siitä alkaa korjauspaloja leikkeleen niin loput jää kuitenkin käyttämättä. Samalla pääsisi kurkkaan kotelon sisään kunnolla.
Kelit lämpeni sopivasti nollan tuntumaan niin hyökkäsin heti varaosa-auton kimppuun puukkosahalla ja veistelin konehuoneesta vänkärin nurkan korjauspalana irti, jos se auttaisi korjaamista niin ei tarvi suorasta väännellä ja pysyisi about tehtaan muodot tuollakin kohtaa.

Ettei vain vapaa-ajalle olisi liikaa peukalojen pyörittelyä niin erehdyin työkaverilta ostamaan mersulle kaverinkin, -62 MZ RT 125/3.
Ollut 20v pahvilaatikoissa kun aloitettu kunnostus, muutamalla pultilla heitetty nyt nippuun...

Niemölleriltä saapui vihdoin kuskin helma niin sitäkin pääsee ihmetteleen, hieman pohdin helman vaihtoa mitenkä tehdä sillä nykyinen on huonoa etupäästä aina kuskinoven puoleen väliin asti niin pitäisikö tuo vain raakasti vaihtaa koko helma kun sellainen kerta on, jos siitä alkaa korjauspaloja leikkeleen niin loput jää kuitenkin käyttämättä. Samalla pääsisi kurkkaan kotelon sisään kunnolla.
Kelit lämpeni sopivasti nollan tuntumaan niin hyökkäsin heti varaosa-auton kimppuun puukkosahalla ja veistelin konehuoneesta vänkärin nurkan korjauspalana irti, jos se auttaisi korjaamista niin ei tarvi suorasta väännellä ja pysyisi about tehtaan muodot tuollakin kohtaa.

Ettei vain vapaa-ajalle olisi liikaa peukalojen pyörittelyä niin erehdyin työkaverilta ostamaan mersulle kaverinkin, -62 MZ RT 125/3.

Ollut 20v pahvilaatikoissa kun aloitettu kunnostus, muutamalla pultilla heitetty nyt nippuun...

Viimeksi muokannut Shatter, La 22.02.2025 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Re: Shatterin W108 250S -67
Kiva pyörä.Onko tuon kunnostukselle aikataulullisia tavoitteita?
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: Shatterin W108 250S -67
§

Eipä tuolla mitään paineita sen suhteen ole mutta kovasti oli kahvipöydässä ilmassa sellaista että tokihan sitä vappuajoihin jo?


Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Re: Shatterin W108 250S -67
Mersu taas kaivettu "esille" tallissa niin vänkärin helma sai pientä ehjäystä osakseen, helmakotelon ympäriltä puuttuu viimeinen lappu niin pääsee sovitteleen lokasuojan alareunaa. Mukavahan tuota oli pitkästä aikaa hieroa ns. uusilla silmillä muutaman kuukauden jälkeen, saattoi pientä kyllästymistä jo olla ilmassa loppuvuodesta.
Ei tuosta ihan luotisuoraa leiponut kun tarvikehelmakin oli niin suurpirteinen mutta eiköhän tuo menettele, lokasuojan kiinnikereiät piti tehdä itse.




E: sepä taitaa olla ensimmäinen vuosi mersun omistusta takana, touhua on piisannut.
Ei tuosta ihan luotisuoraa leiponut kun tarvikehelmakin oli niin suurpirteinen mutta eiköhän tuo menettele, lokasuojan kiinnikereiät piti tehdä itse.




E: sepä taitaa olla ensimmäinen vuosi mersun omistusta takana, touhua on piisannut.

Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Re: Shatterin W108 250S -67
Hyvä hyvä.Etenee..
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: Shatterin W108 250S -67
Peltiä suostuteltu paikallensa, tuleehan siitä tuommonen tilkkutäkin alku pakostakin mut eipä ole nyrkin mentävää reikää helman päässä. Tohtisin väittää että tulee ihan siivo lopputulos hitsausten siistimisen jälkeen. Melkein tekisi mieli lopuksi vielä puhaltaa paikatut osiot ennen epoksia, tahtoo vain hiekka löytää tiensä joka rakoon.

Vielä mahtui ovet reikiinsä vaikka on roikotettu grillissä ilman tukia, eikai tämmönen paksusta raudasta tehty kapistus kovin helpolla vääntele jos ei koko helmakoteloa irroita.

Etulokasuojat on tosiaan korjattu tyylikkäästi vetämällä pakkelit jäljellä olevaan kiinnitysruuvien upotukseen ja peltilapulla hitsattu helmaan kiinni.

Takaoven alasaranaan täytyy tehdä max. 1mm shimmilevy kun hieman roikkuu takapäästä, alareunan/helman rako viettää ja takakaaren yläreunan/oven rako on karkeasti puolet mitä se on alareunassa. Korilinjat kuitenkin jo kohtuu lähellä.



Vielä mahtui ovet reikiinsä vaikka on roikotettu grillissä ilman tukia, eikai tämmönen paksusta raudasta tehty kapistus kovin helpolla vääntele jos ei koko helmakoteloa irroita.

Etulokasuojat on tosiaan korjattu tyylikkäästi vetämällä pakkelit jäljellä olevaan kiinnitysruuvien upotukseen ja peltilapulla hitsattu helmaan kiinni.


Takaoven alasaranaan täytyy tehdä max. 1mm shimmilevy kun hieman roikkuu takapäästä, alareunan/helman rako viettää ja takakaaren yläreunan/oven rako on karkeasti puolet mitä se on alareunassa. Korilinjat kuitenkin jo kohtuu lähellä.


Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Re: Shatterin W108 250S -67
Vänkärin helma ja etulokasuoja valmiita. Kuskin lattia hitsattu kauttaaltaan, poikkituen alareunat tehty ja kuskin penkin ulompi kiinnike piti taitella uusi. Mittailin kiinnikkeen paikan muutaman millin sisään muista ja heppasin vähän kiinni, pitää vielä kokeilla ihan penkin kanssa että passaa varmasti.
Seuraavaksi olisi sitten kuskin helman vaihto.

Seuraavaksi olisi sitten kuskin helman vaihto.

Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Re: Shatterin W108 250S -67
Tympeää hommaa pistehitsien porailu.. Kohtuu siistinä pysynyt kotelo sisäpuolelta, pohjalla aika paksu kerros hiekan ja kotelosuojan sekoitusta.
Ulompi helmakin sisältä siisti takapätkän osalta, lähtenyt syöpymään useammasta kohti ulkopuolelta.
Takapään tunkin kohta vähän pintaruosteessa ja vedenpoistokourun alapää ruostunut pyöränkaaresta, pienillä töin selviää. Putsaus, pari paikkaa, ruostesuoja ja helma paikalleen.
Ei voi moittia Niemöllerin replica helmaa ihan sudeksi, kohtuu hyvin istuu suoraan paketista pl. takapäässä kaaren ympärille tuleva kanttaus jota pitää muutama milli isontaa.
Etupyöränkaarien kurasuojapelleistä kaavin alustabitumit pois ja puhalsin puhtaaksi, pienen pientä ehostusta vaatii alareunat kun aavistuksen syöpyneet ja saa mallata paikalleen.








Ulompi helmakin sisältä siisti takapätkän osalta, lähtenyt syöpymään useammasta kohti ulkopuolelta.
Takapään tunkin kohta vähän pintaruosteessa ja vedenpoistokourun alapää ruostunut pyöränkaaresta, pienillä töin selviää. Putsaus, pari paikkaa, ruostesuoja ja helma paikalleen.
Ei voi moittia Niemöllerin replica helmaa ihan sudeksi, kohtuu hyvin istuu suoraan paketista pl. takapäässä kaaren ympärille tuleva kanttaus jota pitää muutama milli isontaa.
Etupyöränkaarien kurasuojapelleistä kaavin alustabitumit pois ja puhalsin puhtaaksi, pienen pientä ehostusta vaatii alareunat kun aavistuksen syöpyneet ja saa mallata paikalleen.








Viimeksi muokannut Shatter, Su 09.02.2025 23:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Re: Shatterin W108 250S -67
Monologi jatkuu ja kuvathan on aina kivoja. Helmakotelon putsasin sisältä eikä mönjän alta paljastunut mitään erikoista, takapäähän laitoin ruosteenpysäyttäjää niin saa tekeytyä ennen koko kotelon penslausta ruostesuojalla.
Pientä kanttausten hieromista on helman kanssa kun paikalleen heittämällä kynnyslinja on tasaisesti sentin alempana toiseen puoleen verrattuna.








Pientä kanttausten hieromista on helman kanssa kun paikalleen heittämällä kynnyslinja on tasaisesti sentin alempana toiseen puoleen verrattuna.








Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Re: Shatterin W108 250S -67
Takapään vesikouru tehty uusiksi ja helma hepattu vihdoin hollille sen verran että pääsi sovittamaan muut roinat paikalleen niin näkee tarviiko vielä liikutella. Hyvinhän se sattui kerrasta kohdalleen kun jaksoi vain maltillisesti mittoa paikoituksen vänkärin puolta hyödyntäen.
Pilarit kiertäviin sisäänpäin tehtyihin kanttauksiin ovi aukoissa laitoin liimaksi Sika 221 niiltä osin mitä ei pysty hitsaamaan, varmaan samaa tavaraa sitten kaikkien saumojen tiivistykseenkin. Onkohan tuolla väliä käyttääkö saumoihin 221 vai 521UV kun siihen tulee maali päälle kuitenkin? Mimmosena pakettina lienee tehtaalla kasattu kori kun alkuperäiset kanttaukset oli pistehitsattu pilareihin helman sisäpuoleltakin.
Kuskin ovet on kyllä aika karmeat, reunat irvistää vähän joka puolelta vaikka on säädetty kohdalleen. toki ne oli ajatus vaihtaa parempiin jo aiemmin joten näitä ei varmaan tule sen enempää hierottua. Etulokasuojakaan ei oikein istu mitenkään, saa nähdä minkälaista suostuttelua vaatii kun alkaa alareunaa sovitteleen. Vänkärin lokari istuin paikalleen vain heittämällä hollille.







Pilarit kiertäviin sisäänpäin tehtyihin kanttauksiin ovi aukoissa laitoin liimaksi Sika 221 niiltä osin mitä ei pysty hitsaamaan, varmaan samaa tavaraa sitten kaikkien saumojen tiivistykseenkin. Onkohan tuolla väliä käyttääkö saumoihin 221 vai 521UV kun siihen tulee maali päälle kuitenkin? Mimmosena pakettina lienee tehtaalla kasattu kori kun alkuperäiset kanttaukset oli pistehitsattu pilareihin helman sisäpuoleltakin.

Kuskin ovet on kyllä aika karmeat, reunat irvistää vähän joka puolelta vaikka on säädetty kohdalleen. toki ne oli ajatus vaihtaa parempiin jo aiemmin joten näitä ei varmaan tule sen enempää hierottua. Etulokasuojakaan ei oikein istu mitenkään, saa nähdä minkälaista suostuttelua vaatii kun alkaa alareunaa sovitteleen. Vänkärin lokari istuin paikalleen vain heittämällä hollille.







Viimeksi muokannut Shatter, La 22.02.2025 21:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Re: Shatterin W108 250S -67
Sitähän pääsee vappuajoille tällä, hyvällä vauhdilla etenee!
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: Shatterin W108 250S -67
Ei laiteta vielä lukkoon että minä vuonna..

Helma hitsattu loppuun ja ylimääräiset soirot leikelty pois, sisäkotelon päätylappu ja lattian nurkka jäljellä.

Tulevalla viikolla pitäisi tipahdella läjä osia ja uudet kumet mztaan niin saa senkin renkailleen, sitten olisi enää moottorin kasaus ennen vappua.

Viimeksi muokannut Shatter, Ti 25.02.2025 17:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Re: Shatterin W108 250S -67
Ihailtavaa työnjälkea, sekä osaamista, hienoa seurata.
---
MB S580eL 4matic 2022
MB E200 Cabrio 2020
MB 560SL 1986
MB-AMG:n moottorilla Aston Martin Vantage 2021
Muut harrasteet
Alpine A110 GT Legende nro: 030/300 2021
Chevrolet Corvette Roadster 1971, matching numbers
Ferrari 296 GTB 2024, Rosso Magma
Fiat 500 1970
MB S580eL 4matic 2022
MB E200 Cabrio 2020
MB 560SL 1986
MB-AMG:n moottorilla Aston Martin Vantage 2021
Muut harrasteet
Alpine A110 GT Legende nro: 030/300 2021
Chevrolet Corvette Roadster 1971, matching numbers
Ferrari 296 GTB 2024, Rosso Magma
Fiat 500 1970
Re: Shatterin W108 250S -67
Kiitoksia, mukava jos on iltojen iloksi muillekin jokseenkin kiintoisaa luettavaa. Ensimmäistä kertaa moisia entisöintejä harjoittelen joten parannettavaakin varmasti olisi työkseen tekevän silmään, yksinäänhän tuota saa höpötellä pitkälti joten ilmeisesti isompaa noottia ei ole ollut annettavana.

Ovi kauppaa käyty taustalla, norjan kaverilla oli hyviä ovia mutta juuri kun palasin asiaan että pitäisikö niistä kaupat tehdä niin joku kerkesi viedä nokan edestä. Noh, katsotaan mitä saa raavittua kasaan, Venetmäelläkin kuulosti olevan jonkin verran valinnanvaraa mutta sinnekin tulee matkaa käydä pyörähtämässä, mukavempi olisi kaivaa kuvetta ja laittaa kotiinkuljetuksella tulemaan tietokoneen ääreltä, tahtoo vain olla tarjolla ei-oota.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Re: Shatterin W108 250S -67
Harjotetaan offtopikkia pienesti,


Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Re: Shatterin W108 250S -67
Tuli eBayssa vastaan edulliseen hintaan akun kiinnitysteline niin piti ostaa jemmaan, tässähän oli akku kiinni reikänauhalla.


Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62