Alustan massausta/kasailua/starttailua
-
- Mersumies
- Viestit: 503
- Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33
Re: Alustan massausta/suojausta/kasailua
Juu, laitoin nivelen tehostimeen niin meni kohtuudella akselille.
Suojapelleistä ihan ok kuntoiset pienen myllytyksen jälkeen.
Startti käytetty osissa. Perä odottaa sopivaa vkloppua
kasaukseen.
Kelkka nostettu huulille, putkitusten jälkeen.
Suojapelleistä ihan ok kuntoiset pienen myllytyksen jälkeen.
Startti käytetty osissa. Perä odottaa sopivaa vkloppua
kasaukseen.
Kelkka nostettu huulille, putkitusten jälkeen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
-
- Mersumies
- Viestit: 503
- Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33
Re: Alustan massausta/suojausta/kasailua
Pumppuasema paikoilleen ja 5l tankkiin. Seuraillaan vuotaako paineeton puoli.
5× 5 litraa laskettiin tankkiin ilman siivilää ja ylimääräisiä kynnyksiä tankin pohjassa.
Olis näköjään vielä putkien putsausta, mutta ehtinee vielä, kun tuon kaistleen jollonki putsailee.
5× 5 litraa laskettiin tankkiin ilman siivilää ja ylimääräisiä kynnyksiä tankin pohjassa.
Olis näköjään vielä putkien putsausta, mutta ehtinee vielä, kun tuon kaistleen jollonki putsailee.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
-
- Mersumies
- Viestit: 503
- Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33
Re: Alustan massausta/suojausta/kasailua
Meneeköhän rengas ylhäältä vähän sisään päin , kun auton alas laskee? Ei jaksa muistaa, kun reilut puoltoista vuotta ollut ylhäällä.
Muutoin etupää olis siinä kunnossa, että vois käyttää alhaalla.
Perä olis pintaväriä vaille alle laitettavissa. Alatukivarret vielä irroitin, josko helpottais vetareiden laittoa.
Auto pitäis käyttää alhaalla siirtokärryillä niin sais pyörän takaa tallin etuosaan. Tasonsäätö/ asd linjat tyhjänä
ja nehän ei taida lähteä täyttymään ilman moottorin pyöritystä. Mietin tuon tasonsäädön osalta, pitäisikö iskareille saada nesteet mikäli alas laskis?
Muutoin etupää olis siinä kunnossa, että vois käyttää alhaalla.
Perä olis pintaväriä vaille alle laitettavissa. Alatukivarret vielä irroitin, josko helpottais vetareiden laittoa.
Auto pitäis käyttää alhaalla siirtokärryillä niin sais pyörän takaa tallin etuosaan. Tasonsäätö/ asd linjat tyhjänä
ja nehän ei taida lähteä täyttymään ilman moottorin pyöritystä. Mietin tuon tasonsäädön osalta, pitäisikö iskareille saada nesteet mikäli alas laskis?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
-
- Mersumies
- Viestit: 503
- Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33
Re: Alustan massausta/suojausta/kasailua
Kardaanille pääsi prässillä painamaan laakerin.
Perän laitossa piti molempia puolia karvan säätää, että sai perän oikeaan linjaan.
Alusta alkais olla kelkan ja kardaanitunnelin osilta valmiita. Kasailu helppoa ja mukavaa puhtailla ja osittain uusilla osilla.
Antennille tilasin oikeanlaisen kytkimen lasin nostimien kytkinten viereen, kun ollut ovien lukitus painike antennin ohjaukselle. Saapa nähdä mitä tulee, mutta pitäis olla uusi ja oem kytkin.
Vähän harmittaa, kun alkaa valmistua, mutta aikansa kutakin. Oishan tuossa nuo kaistaleet vielä käyttää pellillä ja putket putsailla ja eiköhän näistä aina rapattavaa löydy.
Perän laitossa piti molempia puolia karvan säätää, että sai perän oikeaan linjaan.
Alusta alkais olla kelkan ja kardaanitunnelin osilta valmiita. Kasailu helppoa ja mukavaa puhtailla ja osittain uusilla osilla.
Antennille tilasin oikeanlaisen kytkimen lasin nostimien kytkinten viereen, kun ollut ovien lukitus painike antennin ohjaukselle. Saapa nähdä mitä tulee, mutta pitäis olla uusi ja oem kytkin.
Vähän harmittaa, kun alkaa valmistua, mutta aikansa kutakin. Oishan tuossa nuo kaistaleet vielä käyttää pellillä ja putket putsailla ja eiköhän näistä aina rapattavaa löydy.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
Re: Alustan massausta/suojausta/kasailua
Mitäs ajattelit tehdä tällä (todennäköisesti Suomen hienoimmalla) 124:lla kun se valmistuu? Ei siitä varmaan ajoautoa enää tule? Sehän likaantuisi 

2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
-
- Mersumies
- Viestit: 503
- Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33
Re: Alustan massausta/suojausta/kasailua
Hienosta tiedä, mutta onhan kori ja alusta nyt kunnossa. Tekniikka vielä saadan toimimaan niin päästetään auto ajoon.
Ehkä kuitenkin vähän säiden mukaan (Kesällä). Tiedä löytyykö tuolle niin halukkaita kuskejakaan, mutta yritetään ja ainahan tuosta eroon pääsee mikäli haitalle jää.
Onhan 124:set vielä vähän kuin tusinatavaraa vanhemmassa kalustossa, kun näyttää liikenteessä vielä riittävän. No joka vuosi vähenee
Aika paljonhan näitä varmaan jo kunnostettu museointiin ja osa rakenneltu.
Ehkä kuitenkin vähän säiden mukaan (Kesällä). Tiedä löytyykö tuolle niin halukkaita kuskejakaan, mutta yritetään ja ainahan tuosta eroon pääsee mikäli haitalle jää.
Onhan 124:set vielä vähän kuin tusinatavaraa vanhemmassa kalustossa, kun näyttää liikenteessä vielä riittävän. No joka vuosi vähenee

Aika paljonhan näitä varmaan jo kunnostettu museointiin ja osa rakenneltu.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
-
- Mersumies
- Viestit: 503
- Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33
Re: Alustan massausta/suojausta/kasailua
Kattolistojen laittoa alkaa miettimään ja näihin nyt olemassa kiinikkeet 6+1. Takana vähän erillainen ja molemmille 3 eri vaihtoehtoa. Näistä nyt sopivat miettimään. Kattolista näyttäis kaartuvan lopussa, kun taas kattokouru suora. Vihreä vs punainen kiila ja punaisessa korkeampi pohja jolla varmaan kallistus hoidetaan. Kiilat menis vanhatkin, mutta varsinaiset klipsit jo aika hauraat. Takaklipsi myös erillainen, mutta menis varmaan sama punaisella kiilalla. ( metallinen kynsi ilmeisesti erillainen klipsissä.)
Omassa oli edessä vihreät ja takana punainen kiila klipseissä.
Eteen tosin tarjolla klipsiä punaisella kiilalla myös.
Omassa oli edessä vihreät ja takana punainen kiila klipseissä.
Eteen tosin tarjolla klipsiä punaisella kiilalla myös.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
Re: Alustan massausta/suojausta/kasailua
Naapurifoorumi kyykyssä niin en nyt pääse tarkastamaan, mitä silloin kirjoitellut.
Tilasin pussillisen noita vihreitä kiiloja vastakappaleineen (A2016980660). Takimmaiset punaiset kiilat käytin vanhat, mutta muistelisin laittaneeni niihin uuden vastakappaleen noista vihreistä.
Mielestäni se valkoinen vastakappale oli samanlainen kummasakin kiilasssa, vaikkakin ovat PartsInfon mukaan eri numerolla. Mutta voin muistaa väärin..
En enää muista miksi en hommannut uusia punaisia kiilloja...
Muutama vuosi sitten 20kpl noita vihreitä kiiloja maksanut alle 30€. Nyt oli samalla myyjällä eBayssa sadan euron kieppeillä...
Tilasin pussillisen noita vihreitä kiiloja vastakappaleineen (A2016980660). Takimmaiset punaiset kiilat käytin vanhat, mutta muistelisin laittaneeni niihin uuden vastakappaleen noista vihreistä.
Mielestäni se valkoinen vastakappale oli samanlainen kummasakin kiilasssa, vaikkakin ovat PartsInfon mukaan eri numerolla. Mutta voin muistaa väärin..
En enää muista miksi en hommannut uusia punaisia kiilloja...
Muutama vuosi sitten 20kpl noita vihreitä kiiloja maksanut alle 30€. Nyt oli samalla myyjällä eBayssa sadan euron kieppeillä...

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Mersumies
- Viestit: 503
- Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33
Re: Alustan massausta/suojausta/kasailua
-2016980660 12kpl
- 2016980860 2kpl
Näillä numeroilla tilasin ja tuossa punaisessa äkkiseltään vain tuo kiila erillainen. Tietääkseni tehdastilaus ja hintaa n.70e noudettuna paikalliselta mb toimijalta.
Ebeyn kautta tuli 2kpl ant. kytkimiä ja on mallia lukkiutuva. Eipä tarvitse releitä vaan riittää, kun radiolta antennille ohjaus johtimen vie kytkimen läpi sekä kytkimen valoille +/-
Ebaystä otin Jannen linkkaamalta sivustolta myös kahteen lämpötilanäyttöön uudet näytöt.
Ritilään tilasin uudet kiinnitys hilppeet, mutta nuo ylemmät 4kpl mietitytti, kun tuo taitaa olla konepeltiin kosketuksissa ja terävät.
- 2016980860 2kpl
Näillä numeroilla tilasin ja tuossa punaisessa äkkiseltään vain tuo kiila erillainen. Tietääkseni tehdastilaus ja hintaa n.70e noudettuna paikalliselta mb toimijalta.
Ebeyn kautta tuli 2kpl ant. kytkimiä ja on mallia lukkiutuva. Eipä tarvitse releitä vaan riittää, kun radiolta antennille ohjaus johtimen vie kytkimen läpi sekä kytkimen valoille +/-
Ebaystä otin Jannen linkkaamalta sivustolta myös kahteen lämpötilanäyttöön uudet näytöt.
Ritilään tilasin uudet kiinnitys hilppeet, mutta nuo ylemmät 4kpl mietitytti, kun tuo taitaa olla konepeltiin kosketuksissa ja terävät.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
-
- Mersumies
- Viestit: 503
- Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33
Re: Alustan massausta/suojausta/kasailua
Köyhän miehen liukualusta etupään säätöön. Oli aika huilakka, vesivanerin kiiltävät vastakkain ja silikonia väliin.
Karkeaa säätöä ja osaiskohan kukaan sanoa, joa mittaus 120mm lankun päältä. Paljonko olis aurausta ajatellen eroa rengaskuvioista mitattuna
Alusta kiristettynä ja "noin" mitoissa
Ohjurit laitoin vielä lankkujen päälle, edestä että takaa noin 2mm/puoli auraukseen. Mittasin vielä vanteilta ja tasalaatuiset oli.
Raidetangot pysyi suositus mitoissa, ohjauspyörä suorassa, oik etu n.8mm edempänä vs. Vasen.
Jospa tällä nelipyöräsuuntaukseen pääsee.
Karkeaa säätöä ja osaiskohan kukaan sanoa, joa mittaus 120mm lankun päältä. Paljonko olis aurausta ajatellen eroa rengaskuvioista mitattuna
Alusta kiristettynä ja "noin" mitoissa
Ohjurit laitoin vielä lankkujen päälle, edestä että takaa noin 2mm/puoli auraukseen. Mittasin vielä vanteilta ja tasalaatuiset oli.
Raidetangot pysyi suositus mitoissa, ohjauspyörä suorassa, oik etu n.8mm edempänä vs. Vasen.
Jospa tällä nelipyöräsuuntaukseen pääsee.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
-
- Mersumies
- Viestit: 503
- Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33
Re: Alustan massausta/kasailua/starttailua
Tekniikkaa pikkuhiljaa testailtu. Moottoria pyöriteltiin ilman tulppia tovin, eikä meinannut öljyä löytyä ykkösen nokalle. Suodattimen irroitus ja öljyn täyttö sieltä auttoi.
Öljyn paineita ei mittari ensi käynnistyksellä näyttänyt ja syyksi löytyi maadoitus katkos mittarissa. Se ok, mutta näytti virrat päällä 1 pykälään paineen, anturin johto irti näytti 3:sta. Uusittiin öljynpaineanturi ja nyt ok.
Laskee lämpimällä moottorilla 2..1.5 väliin mikäli nyt painemittariin luottaminen. Laatikko kahlattu läpi ja öljyt lisätty. 7litraa meni ja taitaa 3 desiä olla vielä vajaa.
Tason säätö näyttäis toimivan. Asd vielä ilmaamatta.
Tehostimeen öljyt satiin jo aiemmin, eikä ole tarvinnut lisätä. Lämpöjen saanti matkustamoon kesti hetken, mutta hiljalleen lähti nesteet kiertämään kennolle.
Moottori kävi ja kiersi pehmeästi, mutta lievää häiriötä kierroksilla. Se korjaantui uudella kannella ja pyörijällä.
Putkesta pukkaa vesihöyryä ja jää vetenä tuohon rosteri keräilyastiaa. Olisko syynä lyhyet käynti pätkät alussa.
Lievä nykäisy d:lle laitettaessa. R ei niinkään nykäise. Jonkin verran puskee d:llä että r:llä tyhjäkäynnillä.
Liekkö säädettävissä.
Autolla nyt tosin vielä päästy ajamaan kuin 3 taakse ja saman verran metrejä eteen päin.
Öljyn paineita ei mittari ensi käynnistyksellä näyttänyt ja syyksi löytyi maadoitus katkos mittarissa. Se ok, mutta näytti virrat päällä 1 pykälään paineen, anturin johto irti näytti 3:sta. Uusittiin öljynpaineanturi ja nyt ok.
Laskee lämpimällä moottorilla 2..1.5 väliin mikäli nyt painemittariin luottaminen. Laatikko kahlattu läpi ja öljyt lisätty. 7litraa meni ja taitaa 3 desiä olla vielä vajaa.
Tason säätö näyttäis toimivan. Asd vielä ilmaamatta.
Tehostimeen öljyt satiin jo aiemmin, eikä ole tarvinnut lisätä. Lämpöjen saanti matkustamoon kesti hetken, mutta hiljalleen lähti nesteet kiertämään kennolle.
Moottori kävi ja kiersi pehmeästi, mutta lievää häiriötä kierroksilla. Se korjaantui uudella kannella ja pyörijällä.
Putkesta pukkaa vesihöyryä ja jää vetenä tuohon rosteri keräilyastiaa. Olisko syynä lyhyet käynti pätkät alussa.
Lievä nykäisy d:lle laitettaessa. R ei niinkään nykäise. Jonkin verran puskee d:llä että r:llä tyhjäkäynnillä.
Liekkö säädettävissä.
Autolla nyt tosin vielä päästy ajamaan kuin 3 taakse ja saman verran metrejä eteen päin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Sen minkä huollan sen myös korjaan