W123 alustan madaltamisesta
W123 alustan madaltamisesta
Eli olisi tarkoitus tuosta oman coupen alustasta saada hieman matalempi ja samalla jäykempi.
Saako jostain valmiina madallus jousia vai pitääkö katkaista vakiot??
Sopivatko w126 korisen jouset?
Entäs minkälaiset iskarit pitäisi laittaa lyhempien jousien kanssa?
Kaikki vinkit aiheesta ovat tervetulleita.
Saako jostain valmiina madallus jousia vai pitääkö katkaista vakiot??
Sopivatko w126 korisen jouset?
Entäs minkälaiset iskarit pitäisi laittaa lyhempien jousien kanssa?
Kaikki vinkit aiheesta ovat tervetulleita.
Re: W123 alustan madaltamisesta
kyllä w123seen nykyään jo saa madallussarjaa ja muistaakseni myös iskareillakin.aikoinaan kun oman madalsin niin valmista sarjaa ei saanut ja hommasin taakse kuormajouset joita lyhennettiin 2.5 kierrosta ja eteen 5-pyttysen paksummat joita lyhennettiin 2 kierrosta.iskarit oli normaalimittaiset.hyvä mersu oli ajaa maantiellä.alla oli 205/55/15 7*15 aluilla .4-5 vuotta jaksoin pelleillä niiillä kunnes vaihdoin alkuperäiset alle.en suosittele madaltamaan,takarenkaat kuluu vinoo ja joka paikassa täytyy varoa ettei putki ym. helmat jää tielle ja talvella saa leikkiä lumiauraa.
Re: W123 alustan madaltamisesta
tossa kuvas vasemmalla mege onkin madallettuna.talvikumeilla 185/65/15.
Hieman nihkeästi on tullut vastauksia aiheesta!
Kylläkait täällä joku tietää sopivatko w126 korisen jouset tuohon.
Tuolla Demec:llä olisi meinaan vaan tarjous myynnissä w126 madallusjousisarja ja hinta vaikuttaisi sopivalta.
Mistähän mahtaisi saada noita oikein w123 tarkoitettuja madallusousisarjoja?
Itse en ainakaan ole mistään löytänyt.
Kylläkait täällä joku tietää sopivatko w126 korisen jouset tuohon.
Tuolla Demec:llä olisi meinaan vaan tarjous myynnissä w126 madallusjousisarja ja hinta vaikuttaisi sopivalta.
Mistähän mahtaisi saada noita oikein w123 tarkoitettuja madallusousisarjoja?
Itse en ainakaan ole mistään löytänyt.
Jaahas....kiitoksia tiedosta!Mika.T kirjoitti:kyllä ne käy siis w126sen jouset 123seen... ainaki ennen faceliftiä olevista ässistä... itellä on 123sen jouset 126sessa.
Mitenköhän kun nuo myynnissä olevat jouset on tarkoitettu v8 malleihin niin mahtavatkohan olla liian jäykät tuohon omaani kun nokalla on 2 pyttyä vähemmän?
Lisää jäykkyyttä olen kyllä nimenomaan hakemassa alustaan, mutta tuleekohan noilla jo liiankin jäykkä?
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Saattavat ollakin. Lisäksi kun yykaakoon keula on muutenkin keveämpi saattaa käydä niin että normiasennossa jouset eivät painu juurikaan kasaan ja auto ei madallukaan.Petehri kirjoitti: Mitenköhän kun nuo myynnissä olevat jouset on tarkoitettu v8 malleihin niin mahtavatkohan olla liian jäykät tuohon omaani kun nokalla on 2 pyttyä vähemmän?
So long, and thanks for all the fish
Madallusjousia kannattaa kysellä ihan vaikka paikallisista autovaraosaliikkeistä, kyllä useimmat saavat ainakin sellaiset tilattua, mikäli itse ei jaksa vaivaa nähdä.
Vaihtoehtona luonnollisesti myös jousipaja.
Esimerkkinä Saksasta, D&W:n nettikaupasta löytyy aika hyvin. Tuolla ovat myös melko edullisia mielestäni.
Seuraile myös ebay.de:tä.
Itse ostin kaverin kautta Saksasta H&R:n 50 millimetriä madaltavat jouset, on ollut tosi mukavat, hintaa en nyt muista, mutta olisiko olleet alle 400 euroa...
Sopivien iskareiden löytyminen sopuhintaan on aavistuksen hankalampaa.
Laadukkailla perusiskareillakin (Sachs, Bilstein, Koni) pärjää, mutta alusta ei välttämättä pääse hipomaan täydellisyyttä. Viimeksi kun katsoin, Konilta pitäisi saada sportit joka kulmaan, Bilsteinilta Sprintit puolestaan ainoastaan taakse. Vai oliko eteen? No kuitenkin.
Lisäksi esim. KYB:iltä löytyy edullisesti madallusjousien kanssa tarkoitettuja vaimentimia, mitä taas en niin hirveän mielelläni suosittelisi.
Tässä pari kuvaa omasta 230E:stä.
eka
toka
Matalampikin voisi olla, esim. renkaat ovat liian korkeat (45-sarjalaiset).
Vaihtoehtona luonnollisesti myös jousipaja.
Esimerkkinä Saksasta, D&W:n nettikaupasta löytyy aika hyvin. Tuolla ovat myös melko edullisia mielestäni.
Seuraile myös ebay.de:tä.
Itse ostin kaverin kautta Saksasta H&R:n 50 millimetriä madaltavat jouset, on ollut tosi mukavat, hintaa en nyt muista, mutta olisiko olleet alle 400 euroa...
Sopivien iskareiden löytyminen sopuhintaan on aavistuksen hankalampaa.
Laadukkailla perusiskareillakin (Sachs, Bilstein, Koni) pärjää, mutta alusta ei välttämättä pääse hipomaan täydellisyyttä. Viimeksi kun katsoin, Konilta pitäisi saada sportit joka kulmaan, Bilsteinilta Sprintit puolestaan ainoastaan taakse. Vai oliko eteen? No kuitenkin.
Lisäksi esim. KYB:iltä löytyy edullisesti madallusjousien kanssa tarkoitettuja vaimentimia, mitä taas en niin hirveän mielelläni suosittelisi.
Tässä pari kuvaa omasta 230E:stä.
eka
toka
Matalampikin voisi olla, esim. renkaat ovat liian korkeat (45-sarjalaiset).
- Jori Ravantti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 314
- Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
- Paikkakunta: Asikkala
- Viesti:
Re: ..
Ymmärtääkseni w116 ja w126 takajouset sopii ja w116 etujouset. Korjatkaa jos olen väärässä.jarski kirjoitti:Ainakin -85 (vanhempi malli) w126 300SD:ssä on etujouset halkaisijaltaan isommat kuin 123:ssa. Eli ei sovi paikoilleen jousen kuppeihin..
Omasta mielestäni madaltamisesta on haittaa auton käyttöominaisuuksille. Jämäkkyyttä on mahdollista saada aikaan muutenkin.
Ystäväni Jori tuossa hiukan raapaisikin asiaa, jota olen aikonut monesti kysyä:
Mikä on madaltamisen tarkoitus? Mitä sillä saavutetaan? Parempia ajo-ominaisuuksia, ulkonäköä...?
En voisi kuvitellakaan, että pudottaisin milliäkään pois maavarasta, kun nytkin jo monessa yhteydessä kuokkii maata. Ajan nimittäin muuallakin kuin asfaltilla.
Eiköhän mesen insinöörit ole suunnitelleet melkoisen tarkaan autojen ihannekorkeudet´, joista poikkeaminen aiheuttaa helposti erilaisia ongelmia.
Jos olen tulkinnut oikein käytyjä keskusteluja, niin niitä on melkoisesti.
Mikä on madaltamisen tarkoitus? Mitä sillä saavutetaan? Parempia ajo-ominaisuuksia, ulkonäköä...?
En voisi kuvitellakaan, että pudottaisin milliäkään pois maavarasta, kun nytkin jo monessa yhteydessä kuokkii maata. Ajan nimittäin muuallakin kuin asfaltilla.
Eiköhän mesen insinöörit ole suunnitelleet melkoisen tarkaan autojen ihannekorkeudet´, joista poikkeaminen aiheuttaa helposti erilaisia ongelmia.
Jos olen tulkinnut oikein käytyjä keskusteluja, niin niitä on melkoisesti.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
No itselläni ei ole ollut ongelmia ainakaan em. auton madaltamisesta johtuen. Auto on parempi ajaa ja mielestäni paremman näköinen. Myönnän että huonoja teitä ja mukulakiviä vältän. Mutta se lienee ihan fiksua muutenkin.
Auto on harrastekäytössä joten tärkeämpää minulle on ulkonäkö kuin vaikka joku ketun kulutus (vaikka ei nyt tähän liitykään).
Se on vain kumma kun tämmöinen aihe tulee esille, niin osan ON AIVAN PAKKO alkaa kommentoimaan ja käytännössä moittimaan toisten tekemisiä ja kyselemisiä. Ei paljon auta "petehriä" tuo, mutta tuskin besserwisserit lannistaakaan
Kuvat löysivät vihdoin tiensä bittiavaruuteen...
Ja tästä kuvasta vielä selvinnee että maavaraa on vielä riittävästi?
Auto on harrastekäytössä joten tärkeämpää minulle on ulkonäkö kuin vaikka joku ketun kulutus (vaikka ei nyt tähän liitykään).
Se on vain kumma kun tämmöinen aihe tulee esille, niin osan ON AIVAN PAKKO alkaa kommentoimaan ja käytännössä moittimaan toisten tekemisiä ja kyselemisiä. Ei paljon auta "petehriä" tuo, mutta tuskin besserwisserit lannistaakaan
Kuvat löysivät vihdoin tiensä bittiavaruuteen...
Ja tästä kuvasta vielä selvinnee että maavaraa on vielä riittävästi?
Viimeksi muokannut raul, To 13.01.2005 21:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tietysti jokainen rakentaa autonsa omien mieltymystensä ja tarpeidensa mukaan. En minä ainakaan huolisi vakiojousia omaani, eikä spede10 madallusjousia omaansa.
Suurimpana vaikuttajana madalluksessa on tietysti ulkonäkö. Tietysti joku voi sanoa että kaarreajo-ominaisuudet paranee, kuten myös auton vakaus yli 150km/h nopeuksissa... Mutta mitä sitten? Normaaliajossa pehmeät jouset on paljon mukavammat.
Ja taas tuli minultakin faktan kuuloista asiaa vaikka oma makunsa on kullakin.
Terttu ja banaani.
Suurimpana vaikuttajana madalluksessa on tietysti ulkonäkö. Tietysti joku voi sanoa että kaarreajo-ominaisuudet paranee, kuten myös auton vakaus yli 150km/h nopeuksissa... Mutta mitä sitten? Normaaliajossa pehmeät jouset on paljon mukavammat.
Ja taas tuli minultakin faktan kuuloista asiaa vaikka oma makunsa on kullakin.
Terttu ja banaani.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Asiantuntijoilta tulee aina Me "mobilistit" hölötetään ihan omiamme muista välittämättä.Sivonen kirjoitti:Ja taas tuli minultakin faktan kuuloista asiaa vaikka oma makunsa on kullakin.
Terttu ja banaani.
Ainiin, eihän mobilistit madalla autojaan. Tai mitään muutakaan.
PS. Teemu P:lle kiitos toimivasta linkistä.
Suomijouset, kunnossa oleva alusta ja Billsteinit ovat kerrassaan mitä mainioin yhdistelmä...
Kyllä noilla alle 200hv vessoilla voi ajaa mutkaan niin lujaa ku kantti kestää, ei se taida alustasta olla kiinni? Ittee ainakin v*tuttais suunnattomasti, jos jäis pohjasta kiinni johonkin tai kukaan ei vois istua takapenkillä tai peräloosteriin ei vois laittaa tavaraa tai jousitus pohjais jatkuvasti tai renkaat kihnuttais kaaret paskaks tai...
Madallus -> ulkonäkö, karvaralli / kaupunkipyöritys ja max. pari paviaania kyydissä
Orggis -> mukavuus, kantavuus, normaali jokapäiväinen ympärivuotinen + vaihteleva ajo, 40-50th vuodessa
Edit: No ehkä Eibachit kolmoskumeilla menis...
Edit2: Siis pointtina oli että jos haluaa käyttöautoksi matalan ja tehokkaan auton, kannattaa hankkia tehdastekoinen. Kaikki muu on enempivähempi harrastelijoitten puuhastelua, ei kai ne insinöörit turhaan niitä tutki vuosikaupalla ja upota miljoonia / miljardeja turhuuteen...
Kyllä noilla alle 200hv vessoilla voi ajaa mutkaan niin lujaa ku kantti kestää, ei se taida alustasta olla kiinni? Ittee ainakin v*tuttais suunnattomasti, jos jäis pohjasta kiinni johonkin tai kukaan ei vois istua takapenkillä tai peräloosteriin ei vois laittaa tavaraa tai jousitus pohjais jatkuvasti tai renkaat kihnuttais kaaret paskaks tai...
Madallus -> ulkonäkö, karvaralli / kaupunkipyöritys ja max. pari paviaania kyydissä
Orggis -> mukavuus, kantavuus, normaali jokapäiväinen ympärivuotinen + vaihteleva ajo, 40-50th vuodessa
Edit: No ehkä Eibachit kolmoskumeilla menis...
Edit2: Siis pointtina oli että jos haluaa käyttöautoksi matalan ja tehokkaan auton, kannattaa hankkia tehdastekoinen. Kaikki muu on enempivähempi harrastelijoitten puuhastelua, ei kai ne insinöörit turhaan niitä tutki vuosikaupalla ja upota miljoonia / miljardeja turhuuteen...
Viimeksi muokannut PM, To 13.01.2005 22:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
No itse haen juuri ulkonäöllistä parannusta sekä parempia ajo-ominaisuuksia tuohon omaani.
Kun tuolla nokalla on tuo 2.8 niin vakio alustalla perä putoaa varmaan 10cm alemmas kun painaa kaasun pohjaan. Tuntuu lähes siltä niinkuin varapyöränkotelo raapisi tien pintaa.
Nyt kun omaan moottoriin olisi tarkoitus saada vielä himan lisää voimaakin niin pitäisi alustakin saada sellaiseksi ettei auto ole heti lentoon lähdössä.
Lisäksi kun alle on vielä tulossa vakiota suurempi renkastus on madallus välttämätön tai muuten olisi sama ajaa traktorilla.
Mitenkäs muuten raul tuossa sinun autossasi on alustan madallus toteutettu?
Entäs minkäkokoiset vanteet ja mikä et?
Kun tuolla nokalla on tuo 2.8 niin vakio alustalla perä putoaa varmaan 10cm alemmas kun painaa kaasun pohjaan. Tuntuu lähes siltä niinkuin varapyöränkotelo raapisi tien pintaa.
Nyt kun omaan moottoriin olisi tarkoitus saada vielä himan lisää voimaakin niin pitäisi alustakin saada sellaiseksi ettei auto ole heti lentoon lähdössä.
Lisäksi kun alle on vielä tulossa vakiota suurempi renkastus on madallus välttämätön tai muuten olisi sama ajaa traktorilla.
Mitenkäs muuten raul tuossa sinun autossasi on alustan madallus toteutettu?
Entäs minkäkokoiset vanteet ja mikä et?
- Jori Ravantti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 314
- Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
- Paikkakunta: Asikkala
- Viesti:
korotettu Mersu
Minä puolestani olen pyrkinyt hiukan korottamaan ja kuitenkin on varsin jämäkkä. Jämäkkyyttä olen tehnyt esim. ambulanssin takakallistuksenvakaajalla, iskarien, nivelten ja kumiosien uusimisella, jämäkillä jousilla ja jämäkillä renkailla.spede10 kirjoitti:Ystäväni Jori tuossa hiukan raapaisikin asiaa, jota olen aikonut monesti kysyä:
Mikä on madaltamisen tarkoitus? Mitä sillä saavutetaan? Parempia ajo-ominaisuuksia, ulkonäköä...?
Madaltamisen lisäksi toinen juttu mitä en oikein ymmärrä, on tosi matalaprofiiliset renkaat. Hiukan korkeampiprofiilisetkaan renkaat ei ole lötköt ajaa kun laittaa niihin tarpeeksi painetta.
Jos voisin vapaasti (riittävin taidoin ja varoin) suunnitella unelma-auton, niin siinä olisi neliveto ja ajon aikana säädettävä maavara. Se olisi sisätilojen osalta muunneltavissa käyttöön kuin käyttöön ja johtotähtenä sen nokalla olevan tähden lisäksi käytännöllisyys ja tekninen edistyksellisyys...
Viimeksi muokannut Jori Ravantti, To 13.01.2005 22:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
no hei miettikää ny vähäsen että joillakin vaan on korkeen paikan kammo ja toisilla ei...toiset madaltaa toiset korottaa...mut se kuullosti hassulta meikän mielestä että korottaa?jotain järkee ellei o maasturi?johkin käyttöön korotus sopiikin,meilläkin toi off-road auto kulkee paljo paremmin ku on puol metri maavaraa...mut mersut kulkee paremmin tiellä ku on 8 senttiä maavaraa...
- Jori Ravantti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 314
- Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
- Paikkakunta: Asikkala
- Viesti:
korottaminen
Niin mä haluisinkin maasturin, mutta ne on niin saakelin kalliita...
Varsinkin Unimog olisi aivan kuningasvehje ja mahtaisi siinä monella pää kääntyä kun sellaisella laskettelisi!
Korotetussa jousituksessa on se hyvä puoli, että mahtuu isommat renkaat pyörii. Jos on esim. ryyppyporukka kyydissa, ni meinaa muuten ruveta raapimaan etupyörät kaariin kiinni ja maavara käy vähiin. Näin käy muuten ainakin 300 D koneella helpostikin jos on renkaat mallia miehekäs.
Talvella menee paremmin lumessa.
Varsinkin Unimog olisi aivan kuningasvehje ja mahtaisi siinä monella pää kääntyä kun sellaisella laskettelisi!
Korotetussa jousituksessa on se hyvä puoli, että mahtuu isommat renkaat pyörii. Jos on esim. ryyppyporukka kyydissa, ni meinaa muuten ruveta raapimaan etupyörät kaariin kiinni ja maavara käy vähiin. Näin käy muuten ainakin 300 D koneella helpostikin jos on renkaat mallia miehekäs.
Talvella menee paremmin lumessa.
- perttu_n
- Tuningspesialisti
- Viestit: 322
- Liittynyt: Ma 27.10.2003 15:48
- Paikkakunta: Ylivieska
- Viesti:
Määki kerran ajoin karvarallia kylällä, oli siinä pari jantteriaki takapenkillä ja poppivehkeitä takakontissa. Onhan mulla sielä jotkut madallusjousetki. Iskarit ne taitaa olla vielä vakion mittaiset. Naurettiin parille jätkälle, jotka oli jolla kytysellä VO*VOLLA ja oli vielä ainaki kaks senttiä korkeempi ku mulla! Näillä eväillä sitä rispektiä kerätään, eikä millään pappamallin röntällä. eikä oo muuten sitte pakko ottaa tosissaan. Häirihtee vaan, ku joka topikkiin missä puhutaan madalluksesta, tulee joku sanomaan/kysymään, että mitä järkee...
w201 190D
Ei siinä mitään kummallista, plug-and-play .Petehri kirjoitti:Mitenkäs muuten raul tuossa sinun autossasi on alustan madallus toteutettu?
Entäs minkäkokoiset vanteet ja mikä et?
Jouset H&R tosiaan, iskarit edelleen ikäväkseni em. KYBit, ykkösen jousikumit edessä ja takana. Uudet koiranluut taakse ja eteen raidetangot sekä apusimpukan laitoin samalla, eipä sitten muuta. Muunlaista alustan parannuspalikkaa tietääkseni W123:een ei ole saatavilla, ellei sitten itse teettämällä. No eipä tuossa esim. camber-kulmien säätö olisikaan yhtä helposti toteutettavissa kuin vaikka W124:ssä. Noinkin pärjää. Jos kumi kuluu, hankitaan uusi. Puslaremontti olisi mieluisa ja ehkä tarpeellinenkin tehdä nyt keväällä. Ja tämän hetkisen ymmärryksen mukaan ei mitään polyuretaanisähellyksiä vaan ihan orggis-osaa.
Vanteet ovat RH:n cuprad adapterivanteet, 8x17, ET edessä muistaakseni 30 ja takana 25 (alkup. offsett 60 tai 55). Renkaat 225/45/17, eteen jos vielä laittaisi tosiaan nuo 40-sarjalaiset, niin saavutettaisiin automalliin alunperin kuuluvaa kevyttä etunojaa.
Vanteet haluaisin vaihtaa toisenlaisiin, 16" tai 17"x7-7,5, ei välttämättä tarvitse noita 225:ia renkaita. Vannemallistakaan en juuri edes diggaa.
Tuossa muuten vanhempi kuva suosikkivanteillani, BBS RS 9x16.
tuli tossa teiän tekstejä lueskelessa mieleen reissu tampereen pirkkahalliin sound off -kisoihin -98 kun kaveriporukalla tampereelle päin vaasasta mersulla kinnattiin.taakse liimautui 300-sarjan bemari joka välillä jätti kummasti rakoa takapuskuriin ja välistä taas peräs kiinni.kauan aikaa juttu jatku ja lopuksi takapenkin kaverit käänty kattelemaan että mikä prkle.mersu oli senverran matalalla että aina kun tiessä oli klumppuja niin takaa lenti kipinäsuihku pakarin osuessa maahan.eli jos joku foorumilainen näki tuona kesänä pirkkahallin parkkipaikalla avantarin kuvan näköisen, hopeilla 5-puolavanteilla,kaikki lasit hiukan tummennettuina,3" putkenpäällä ja valkoisilla mittarinpohjilla varustetun w123sen niin minähän se.
Missä metsässä auto täynnä hiekkasäkkejä sä Jori autolla pääsääntöisesti ajelet, kun pitää olla korotettu jämäkkä tornijousitus ja ylikokoiset renkaat. Kaupunkitakseihinhan jousitusta korotettiin jotta voitiin ajaa mukulakivetyksellä viidellä henkilöllä viittäkymppiä ja kanttikivien alituisen ylittämisien vuoksi. Mutta liian korkea jousitus ei ole kovinkaan ajo-ominaisuusystävällinen, mikä korostuu etenkin suurimmilla ajonopeuksilla ilmavirran päästessä auton alle. Kova tönkköjousi ei myöskään pääse joustamaan oikealla tavalla, harvoinpa on normaalista korotettu jousitus mikään mukavahko. 123:ssa on jo vakiona todella hyvä etenemiskyky, ei tarvita mitään väärän kokoisia pyöriä. Kantavuuden kanssa on jokaisella tietty omat tarpeensa, mutta kunnossa oleva vakioalusta kantaa mainiosti neljä henkilöä matkatavaroineen.
Kevyt madallus on aina paikallaan, mutta liika on liikaa. Ralen mainitsema D&W:n paketti voisi olla aika passeli ratkaisu... Itse hajoillut 230E:n (toistaiseksi) korkean keulan kanssa, kolmesataset ovatkin mielestäni suht sopivalla korkeudella.
Kevyt madallus on aina paikallaan, mutta liika on liikaa. Ralen mainitsema D&W:n paketti voisi olla aika passeli ratkaisu... Itse hajoillut 230E:n (toistaiseksi) korkean keulan kanssa, kolmesataset ovatkin mielestäni suht sopivalla korkeudella.
Hyvä ystävä, älä nyt vedä hernettä nenään jos kysyy asiasta. Käsittääkseni tällä foorumilla saa kysellä, ihmetellä ja jopa olla eri mieltä.raul kirjoitti:No itselläni ei ole ollut ongelmia ainakaan em. auton madaltamisesta johtuen. Auto on parempi ajaa ja mielestäni paremman näköinen. Myönnän että huonoja teitä ja mukulakiviä vältän. Mutta se lienee ihan fiksua muutenkin.
Auto on harrastekäytössä joten tärkeämpää minulle on ulkonäkö kuin vaikka joku ketun kulutus (vaikka ei nyt tähän liitykään).
Se on vain kumma kun tämmöinen aihe tulee esille, niin osan ON AIVAN PAKKO alkaa kommentoimaan ja käytännössä moittimaan toisten tekemisiä ja kyselemisiä. Ei paljon auta "petehriä" tuo, mutta tuskin besserwisserit lannistaakaan
Kuvat löysivät vihdoin tiensä bittiavaruuteen...
[ [url=http://img41.exs.cx/img41/44/im000251d3ci.th.jpg] ][/URL]
[ [url=http://img41.exs.cx/img41/9143/im000242d7hk.th.jpg] ][/URL]
Ja tästä kuvasta vielä selvinnee että maavaraa on vielä riittävästi?
[ [url=http://img116.exs.cx/img116/6290/im000236d0hu.th.jpg] ][/URL]
Olen huomannut. että juuri tällaisilla tyhmillä kysymyksillä, joksi omani luokittelin, saa usein erinomaiseia vastuksia. Niin nytkin. Asia tuli täysin selväksi.
En missään tapauksessa ole arvostelemassa toisten tekemisiä, jokainen tekee autolleen mitä haluaa.
Arvostan ilman muuta tekijää, kun näen hyvin pidetyn ja laitetun auton, olipa se madallettu tai ei.
Ymmärrän Jorin mielipiteen, kun hän saattaa jopa korottaa autoaan. Täällä maalla joutuu tosiaan joskus liikkumaan sellaisissa paikoissa, että vakiomaavara käy nirkoseksi. Meille auto on pääsääntöisesti väline siirtyä paikasta A paikkaan B.
Jori ei brassaile autonsa ulkonäöllä, vaan sillä, että autonsa on käyttökelpoinen mahdollisimman monessa tilanteessa. Harrastustensa takia.
Yksi asia kuitenkin jäi vaivaamaan. Missä voi ajaa laillisesti 150 km/h, paitsi suljetuilla radoilla? Ymmärtääkseni Suomessa max nopeus on 120 km/h ja niissä nopeuksissa pärjännee vallan mainiosti vakioalustoilla?
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
- Jori Ravantti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 314
- Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
- Paikkakunta: Asikkala
- Viesti:
metsässäpä hyvinkin
[quote="Leka"]Missä metsässä auto täynnä hiekkasäkkejä sä Jori autolla pääsääntöisesti ajelet]
Ajelen tosiaan autolla joskus myös metsässä. Pääsääntöisesti Asikkalan lähettyvillä!
Viimeksi valtatie 24:selta Urajärvelle ajaessani oli reipas maavara ihan paikallaan kun joku hemmetin parru oli joltain pudonnut tielle. Ajoin sen yli ja peruutin takaisin siirtämään esteen pois tieltä, ettei jonkun muun auto ole paskana esteen takia.
Ittellä S:n jouset takana ja turbodiesel automaatti 300 d farmarin edessä neljän nyppylän kumityynyjen kanssa. Ei ole liian jäykkä jousitus, vaan asiallinen. Jos ajaa johonkin hidastimeen, niin on runsaasti sisäänjoustovaraa.
Onhan mullekin Mersu myös harrastuspeli, mutta harrastamani tuningin muoto tähtää siihen, että auto olisi mahdollisimman käyttökelpoinen työkalu kovaan käyttöön.
PS: Jos joku haluaa madaltaa autoaan, niin mikäs siinä jos tykkää niin tehdä!
Ajelen tosiaan autolla joskus myös metsässä. Pääsääntöisesti Asikkalan lähettyvillä!
Viimeksi valtatie 24:selta Urajärvelle ajaessani oli reipas maavara ihan paikallaan kun joku hemmetin parru oli joltain pudonnut tielle. Ajoin sen yli ja peruutin takaisin siirtämään esteen pois tieltä, ettei jonkun muun auto ole paskana esteen takia.
Ittellä S:n jouset takana ja turbodiesel automaatti 300 d farmarin edessä neljän nyppylän kumityynyjen kanssa. Ei ole liian jäykkä jousitus, vaan asiallinen. Jos ajaa johonkin hidastimeen, niin on runsaasti sisäänjoustovaraa.
Onhan mullekin Mersu myös harrastuspeli, mutta harrastamani tuningin muoto tähtää siihen, että auto olisi mahdollisimman käyttökelpoinen työkalu kovaan käyttöön.
PS: Jos joku haluaa madaltaa autoaan, niin mikäs siinä jos tykkää niin tehdä!